Bluundie Skrevet 13. april 2018 #121 Skrevet 13. april 2018 Hadde samboern min oppført seg sånn eller sagt sånt om datteren min hadde jeg kasta han ut tvert. Uten å nøle, og det selvom vi har ett barn sammen. Helt uakseptabelt.. Ta en ordentlig prat med han uten barna tilstede, nekter han å endre på måten han er ovenfor barnet ditt - vil jeg tro du gjør i det beste for barnet ditt å flytte fra han. 2
Gjest GiftMann38 Skrevet 13. april 2018 #122 Skrevet 13. april 2018 On 07/04/2018 at 10:44 AM, Vera said: Så, til alle dere som sier at bonusfar ikke har et ansvar; Våkne opp! Velger du et forhold hvor det finnes et barn fra før, velger du ikke bare å inngå et forhold med personen du er forelsket i, men også barnet hennes/hans. Barnet hennes/hans skal forholde seg til deg, og vil anse deg som en hovedomsorgsperson etterhvert. Er du ikke klar for dette ansvaret, bakk unna med en gang! Det er selvsagt derfor mange menn som vegrer seg for å gå inn i forhold med alenemødre. Det er helt forferdelig at en mann sier han er "lei" av et barn, men for min del (og mange andre) ville det vært helt uaktuelt å oppdra andres barn.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #123 Skrevet 13. april 2018 På 5.4.2018 den 0.01, AnonymBruker skrev: Det er ikke feil i det hele tatt. Men det er feil å sende han til den biologiske pappaen, når han skal være her hos oss for at min nåværende sambo ikke orker ansvaret eller er sur som en potte. Anonymkode: dbc88...b4a Nei, det er ikke feil å sende barnet til den andre forelderen, når du som alenemor ikke klarer å legge jobben tilrette for barnet. Får man ikke fri eller barnevakt, så kan man ikke ha barnet. Det sier seg selv. Jeg har stebarn, og jeg har en stefar til mitt barn, og vi har et fellesbarn. Her tas det aldri for gitt at den ene skal stille opp. Man kan spørre, og da sier vi ja. Men vi forventer da ALDRI at den andre skal sitte parat for barn uten å bli spurt?! Han får holde seg hjemme og passe sitt barn selv, jeg gjør det samme. Om jobben din ikke går opp med å ha barn fulltid, så får du la barnet flytte til far. At stefar blir sittende hjemme med to unger hver kveld mens du er på jobb er ikke rart han blir lei av. Anonymkode: 6c549...a83 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #124 Skrevet 13. april 2018 Strengt tatt er ikke ditt barn fra tidligere forhold din nye manns ansvar. Barnet har en mor og en far som skal ta ansvaret for barnet de har skapt sammen. Anonymkode: 9e07b...af9 2
Gjest Margo Skrevet 13. april 2018 #125 Skrevet 13. april 2018 1 time siden, GiftMann38 skrev: Det er selvsagt derfor mange menn som vegrer seg for å gå inn i forhold med alenemødre. Det er helt forferdelig at en mann sier han er "lei" av et barn, men for min del (og mange andre) ville det vært helt uaktuelt å oppdra andres barn. Og nettopp derfor går du ikke inn i et forhold med en alenemor, ikke sant?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #126 Skrevet 13. april 2018 På 5.4.2018 den 0.06, AnonymBruker skrev: Identisk problemstilling her, bare jeg er mannen. Etter at vi fikk felles barn har forholdet til barnet hun hadde fra før blitt helt krise. Barnet hennes irriterer seriøst vettet av meg. kommer til å gå den dagen vårt felles barn blir gammel nok til 50-50 deling. Bruke energi på å fostre opp andres barn, nei takk!! Problemet ditt om du går er at når du skal innlede et nytt forhold med en ny mann, så kommer du med 2 løsunger på slep og utfordringen blir dobbelt så stor som i dag + at mennene du får å velge mellom er de som er nederst på rangstigen og forkastet av damer uten barn og de med et eller flere barn med samme make. Anonymkode: 1899d...762 Interessant å høre det fra en manns perspektiv. Jeg fikk også nye barn med ny mann. Han var i starten dvs før vi fikk felles barn veldig positiv og jeg trodde virkelig jeg hadde møtt en ansvarlig mann som forsto barnas beste osv. Han ønsket sterkt flere barn. Jeg var vel litt reservert. Men så valgte jeg å få felles barn med han fordi han var så bra mann de første årene før vi fikk felles barn. Så gikk det en stund og han irriterrte seg mer og mer på mine barn. Om menn irriterer seg mer på sine stebarn enn kvinner på sine stebarn vet jeg ikke men må absolutt si meg enig i at løsningen blir å gå hvert til sitt. Barn man ikke har felles med sin mann vil lide overlast når mannen irriterer seg på denne måten og deres barndom blir ikke slik en mor ønsker. Har man fått de barna man ønsker seg ser jeg ingen grunn til å stresse med å få en ny mann inn i huset. Bedre da å ha et forhold såkalt særbo. Barna er det aller viktigste og det som gir kvinner den største lykkefølelsen man kan drømme om. Er barna lykkelige blir mor lykkelig. Selv om det er slitsomt å være alenemor er det verdt det så lenge barna slipper en humørsyk farsfigur som innerst inne ønsker dem dit pepperen gror. Anonymkode: 2c839...3ce
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #127 Skrevet 13. april 2018 4 timer siden, GiftMann38 skrev: Det er selvsagt derfor mange menn som vegrer seg for å gå inn i forhold med alenemødre. Det er helt forferdelig at en mann sier han er "lei" av et barn, men for min del (og mange andre) ville det vært helt uaktuelt å oppdra andres barn. Min erfaring da jeg ble alenemor var at mannfolk slett ikke skygget banen. Det var ikke lett å holde seg singel, rett og slett fordi man møtte på så mange flotte kandidater😊 det er således helt feil det du sier at det er MANGE menn som vegrer seg. For det er det ikke - da hadde det ikke vært så mange forhold med mine/dine/våre barn. Anonymkode: 2c839...3ce 2
Gjest GiftMann38 Skrevet 13. april 2018 #128 Skrevet 13. april 2018 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Min erfaring da jeg ble alenemor var at mannfolk slett ikke skygget banen. Det var ikke lett å holde seg singel, rett og slett fordi man møtte på så mange flotte kandidater😊 det er således helt feil det du sier at det er MANGE menn som vegrer seg. For det er det ikke - da hadde det ikke vært så mange forhold med mine/dine/våre barn. Anonymkode: 2c839...3ce Ok, hvis du sier det. Vi omgås kanskje forskjellig type folk, jeg kjenner ærlig talt ikke så fryktelig mange som er skilte med barn. Og jeg kjenner ingen menn som har tatt over andres barn. For meg ville det vært helt uaktuelt. Endret 13. april 2018 av GiftMann38
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #129 Skrevet 13. april 2018 Jeg hadde gått. Det hdde vært tøft, men om barnet ikke får den omsorgen som trengs hadde jeg ikke turt annet. Og gå med en dårlig følelse når man drar fra barnet er mer belastende enn å være alenemor. Anonymkode: 46d88...fe1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #130 Skrevet 13. april 2018 33 minutter siden, GiftMann38 skrev: Ok, hvis du sier det. Vi omgås kanskje forskjellig type folk, jeg kjenner ærlig talt ikke så fryktelig mange som er skilte med barn. Og jeg kjenner ingen menn som har tatt over andres barn. For meg ville det vært helt uaktuelt. Jøss, jeg trodde ikke det var oppdaget sivilisasjon på andre planeter enda! Anonymkode: 16cc7...9aa 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #131 Skrevet 13. april 2018 2 timer siden, GiftMann38 skrev: Ok, hvis du sier det. Vi omgås kanskje forskjellig type folk, jeg kjenner ærlig talt ikke så fryktelig mange som er skilte med barn. Og jeg kjenner ingen menn som har tatt over andres barn. For meg ville det vært helt uaktuelt. 2 timer siden, GiftMann38 skrev: Ok, hvis du sier det. Vi omgås kanskje forskjellig type folk, jeg kjenner ærlig talt ikke så fryktelig mange som er skilte med barn. Og jeg kjenner ingen menn som har tatt over andres barn. For meg ville det vært helt uaktuelt. Jeg kjenner og omgås mange skilte, og familier med dine mine våre barn så det er vanlig i urbane strøk kan jeg si (er jo snart 50 år også da....). Jeg synes det er veldig fint at du er så tydelig på at du ikke vil «ta over» andres barn hvis du blir skilt. Viktig å være ærlig helt fra starten så slipper du selvsagt å omgås alenemødre, for er nok like uaktuelt for dem. Anonymkode: 2c839...3ce 1
Gjest GiftMann38 Skrevet 13. april 2018 #132 Skrevet 13. april 2018 Just now, AnonymBruker said: Jeg kjenner og omgås mange skilte, og familier med dine mine våre barn så det er vanlig i urbane strøk kan jeg si (er jo snart 50 år også da....). Jeg synes det er veldig fint at du er så tydelig på at du ikke vil «ta over» andres barn hvis du blir skilt. Viktig å være ærlig helt fra starten så slipper du selvsagt å omgås alenemødre, for er nok like uaktuelt for dem. Anonymkode: 2c839...3ce Kan ikke si det bryr meg nevneverdig om en alenemor ikke ønsker å date meg i en fullstendig hypotetisk situasjon for å være helt ærlig.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #133 Skrevet 13. april 2018 Såklart... helt hypotetiskAnonymkode: 2c839...3ce 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #134 Skrevet 29. april 2018 På 13.4.2018 den 12.34, GiftMann38 skrev: Det er selvsagt derfor mange menn som vegrer seg for å gå inn i forhold med alenemødre. Det er helt forferdelig at en mann sier han er "lei" av et barn, men for min del (og mange andre) ville det vært helt uaktuelt å oppdra andres barn. Da får dere sørge for å aldri finne en m barn.barna er alltid viktigst. Anonymkode: 5ab61...975
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #135 Skrevet 29. april 2018 På 4.4.2018 den 23.54, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd å pratet med han om det, han sier at han er lei av største barnet mitt. Sier at jeg har vurdert å gå, han sier at jeg må slutte å overreagere. Er litt annet pjask også som ligger til grunn. Vet aldri hvilket humør han er i. Tenker også på den økonomiske biten. Han tjener ca 600.000 mer en meg, så nå har vi det veldig romslig. Men synst det er feil at jeg skal gå å grue meg til hver dag, for jeg vet aldri hva slags humør han er i.. Anonymkode: dbc88...b4a Når økonomi er viktigere enn ditt eget barns ve og vel. Tragisk! Anonymkode: aa3fe...ff6
Gjest GiftMann38 Skrevet 29. april 2018 #136 Skrevet 29. april 2018 24 minutter siden, AnonymBruker said: Da får dere sørge for å aldri finne en m barn. Anonymkode: 5ab61...975 Way ahead of you.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #137 Skrevet 29. april 2018 5 minutter siden, GiftMann38 skrev: Way ahead of you. ???? Anonymkode: 5ab61...975
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #138 Skrevet 29. april 2018 Er selv vitne til ødeleggelsen av en eldre stebarn som fikk en stesøsken i huset og da begynte stefar å behandle han mye annerledes. Gutten i dag nesten ikke tør å komme ut av rommet sitt er har mye angst og agressjonsproblemer som ungdom. Jeg ville ha bare dratt - du kan ikke tvinge han til å endre seg og dette kommer ikke til å bli bra for eldste. Anonymkode: 3ae13...3bb
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #139 Skrevet 3. mai 2018 På 5.4.2018 den 0.35, Biloba skrev: Det ansvaret du mener han skal ta er faktisk ditt. Det er du som har ansvar for å følge opp gutten din. Mannen din blir utslitt av å gjøre din omsorgsjobb, og den jobben er mye vanskeligere som steforelder enn som forelder da relasjonen oftest ikke er like sterk. Du må ta ansvaret for at din stilling gjør at du er for mye borte fra hjemmet mens barnet ditt er hjemme, slik at samboer føler seg overbelastet. Om få år vil ikke gutten trenge like mye fra foreldre/foresatte på ettermiddag/kveld. I disse få årene bør du gjerne finne deg en annen stilling eller endre turnus eller tilpasse på annen måte slik at familien kan fungere. *klappe* Jeg er stemor, og stiller opp for mine bonusbarn. Min mann legger opp jobben slik at han er hjemme den tiden vi har barna (annenhver uke). Men må han på jobb, så stiller jeg selvsagt opp. Det skulle da bare mangle!! Men hovedansvaret ligger hos mor og far. Det er som Biloba skriver: foreldre har en helt annen relasjon enn steforeldre, selv om vi jobber pokker så hardt for det vi og. Anonymkode: d52cf...88d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå