Biloba Skrevet 5. april 2018 #81 Skrevet 5. april 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men på hvilken måte rettferdiggjør dette at det er barnet som blir syndebukk? Det er jo barnet som blir kalt en byrde, forskjellsbehandlet og antagelig mangler trygghet i sitt eget hjem. Anonymkode: 25fdc...2f7 Selv et barn, eget eller stebarn, vil kunne oppleves som en byrde hvis den voksnes kapasitet er langt nok overskredet. Særlig hvis depresjon er en del av bildet. Deprimerte kan miste evne til å glede seg over noe eller kjenne varme følelser. 3
hotellpute09 Skrevet 5. april 2018 #82 Skrevet 5. april 2018 En steforelder med disse holdningene kan bli farlig etterhvert. Du burde gå fra han. 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #83 Skrevet 5. april 2018 Jeg vokste opp med en stefar som var sånn. Han var helt fantastisk med meg da jeg var liten og han og mamma fremdeles ikke hadde fått felles barn. Da jeg ble litt eldre og mer selvstendig (nærmere 10 år) og de fikk egne barn ble jeg den plagsomme. Jeg var alltid i veien og alt jeg gjorde var galt. Mamma gikk fra han mange år for sent. Han ødela barndommen min. Han gjorde meg usikker på menn. Anonymkode: 3baef...ad6 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #84 Skrevet 5. april 2018 Ts her. Vi har bestemt oss for å gå i fra hverandre. Det er mye som ligger til grunn. Hovedsak at han har det synet på mitt barn som han har. Men vi er nå lettet begge to.. Nå starter alt det praktiske. Anonymkode: dbc88...b4a 12
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #85 Skrevet 5. april 2018 17 minutter siden, Biloba skrev: Selv et barn, eget eller stebarn, vil kunne oppleves som en byrde hvis den voksnes kapasitet er langt nok overskredet. Særlig hvis depresjon er en del av bildet. Deprimerte kan miste evne til å glede seg over noe eller kjenne varme følelser. Det er fremdeles ikke en holdbar situasjon for et barn, og det er de voksne som må ta grep over seg selv. Depresjon eller slitenhet gir ikke frikort til å gjøre stebarn utrygge eller ulykkelige. Godt at du, TS, nå er på vei ut. Ønsker deg lykke til. Det vil gå bra! Anonymkode: 25fdc...2f7 8
duplexx Skrevet 5. april 2018 #86 Skrevet 5. april 2018 2 timer siden, Biloba skrev: Selv et barn, eget eller stebarn, vil kunne oppleves som en byrde hvis den voksnes kapasitet er langt nok overskredet. Særlig hvis depresjon er en del av bildet. Deprimerte kan miste evne til å glede seg over noe eller kjenne varme følelser. Jo, men man oppfører seg ikke sånn med egne unger. Kun stebarn. Fordi man KAN... 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #87 Skrevet 5. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Vi har bestemt oss for å gå i fra hverandre. Det er mye som ligger til grunn. Hovedsak at han har det synet på mitt barn som han har. Men vi er nå lettet begge to.. Nå starter alt det praktiske. Anonymkode: dbc88...b4a Og så må du belage deg på en laaaang singeltilværelse. Helt til barna er store og utflytta. Ingen normale menn gar inn i et forhold med to stebarn, og hvertfall ikke med to ulike biofedre. Anonymkode: c14b0...ced 4
Duff Skrevet 5. april 2018 #88 Skrevet 5. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og så må du belage deg på en laaaang singeltilværelse. Helt til barna er store og utflytta. Ingen normale menn gar inn i et forhold med to stebarn, og hvertfall ikke med to ulike biofedre. Anonymkode: c14b0...ced Joda. Mange flotte menn gjør det. 12
Ulrikke Skrevet 5. april 2018 #89 Skrevet 5. april 2018 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og så må du belage deg på en laaaang singeltilværelse. Helt til barna er store og utflytta. Ingen normale menn gar inn i et forhold med to stebarn, og hvertfall ikke med to ulike biofedre. Anonymkode: c14b0...ced Man blir jo ikke i et dårlig forhold fordi man er redd for å måtte være singel en stund... "Jeg vil ikke være singel, så da blir jeg heller i dette forholdet som gjør meg ulykkelig", liksom? Forøvrig kan det godt hende man kan møte noen, men fortrinnsvis noen som har barn fra før kanskje, og ikke ønsker seg flere egne... Endret 5. april 2018 av Ulrikke 10
FluffyJuggernaut Skrevet 5. april 2018 #90 Skrevet 5. april 2018 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og så må du belage deg på en laaaang singeltilværelse. Helt til barna er store og utflytta. Ingen normale menn gar inn i et forhold med to stebarn, og hvertfall ikke med to ulike biofedre. Anonymkode: c14b0...ced Klart dating verden er vanskeligere å navigere for aleneforeldre. Men man ser da ofte at det er de som får det til å fungere bra. Så det er ingen grunn til å svartmale kjærlighetslivet hennes, selv om hun er en uaktuell kandidat i dine øyne. Uansett så er ett nytt forhold neppe det TS tenker på nå. Hun kom i en situasjon hvor hun måtte velge mellom kjæreste og barnet sitt, og som en god mor så satt hun barnet sitt først. Men det er nok veldig vondt. Ønsker deg og barna det beste TS, håper du og eksen kommer til å samarbeide bra. Endret 5. april 2018 av FluffyJuggernaut 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #91 Skrevet 5. april 2018 Ikke han sine barn. Anonymkode: af1e5...4d3
Fru Uperfekt Skrevet 5. april 2018 #92 Skrevet 5. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og så må du belage deg på en laaaang singeltilværelse. Helt til barna er store og utflytta. Ingen normale menn gar inn i et forhold med to stebarn, og hvertfall ikke med to ulike biofedre. Anonymkode: c14b0...ced Jo, det finnes mange flotte menn der ute som heldigvis ikke deler dine holdninger 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #93 Skrevet 5. april 2018 Lykke til TS! Du er sterk og modig, jeg er glad du tok valget som føltes riktig for deg og dine barn! Anonymkode: f3b6e...922
Biloba Skrevet 5. april 2018 #94 Skrevet 5. april 2018 1 time siden, duplexx skrev: Jo, men man oppfører seg ikke sånn med egne unger. Kun stebarn. Fordi man KAN... Jo, faktisk. Det er mange syke og/eller deprimerte bioforeldre som må sende barnet mer til den andre forelderen i en periode fordi de ikke makter å være gode omsorgspersoner for barna sine og er utslitte. Det er også mange bioforeldre som blir irritable på barna sine når de er veldig slitne. Når stefar er for syk til å ha arbeidsevne og selv sier han er utslitt, så må man forvente at de virkelige foreldrene skjønner at de per i dag må ta tilbake ansvaret for gutten og ikke legger det på en syk person. Når stefar slipper å ha så mye eneansvar for begge og slipper å gå på felgen med å gjøre foreldrenes jobb når han ikke har helse til det, kan forholdet til eldste bedre seg også. 5
duplexx Skrevet 5. april 2018 #95 Skrevet 5. april 2018 Akkurat nå, Biloba skrev: Jo, faktisk. Det er mange syke og/eller deprimerte bioforeldre som må sende barnet mer til den andre forelderen i en periode fordi de ikke makter å være gode omsorgspersoner for barna sine og er utslitte. Det er også mange bioforeldre som blir irritable på barna sine når de er veldig slitne. Når stefar er for syk til å ha arbeidsevne og selv sier han er utslitt, så må man forvente at de virkelige foreldrene skjønner at de per i dag må ta tilbake ansvaret for gutten og ikke legger det på en syk person. Når stefar slipper å ha så mye eneansvar for begge og slipper å gå på felgen med å gjøre foreldrenes jobb når han ikke har helse til det, kan forholdet til eldste bedre seg også. Vi har alle greier. Det er kanskje en forklaring, men ingen unnskyldning... 1
Gjest O.G. Skrevet 5. april 2018 #96 Skrevet 5. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og så må du belage deg på en laaaang singeltilværelse. Helt til barna er store og utflytta. Ingen normale menn gar inn i et forhold med to stebarn, og hvertfall ikke med to ulike biofedre. Anonymkode: c14b0...ced Ingen normale kvinner heller.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #97 Skrevet 5. april 2018 Her går ego-alarmen. Mannen har en gullunge og et svart får som han er lei. I tillegg til at du TS må gå på tå hev for å holde han på godt humør. Man kan rett og slett ikke bli lei et barn som man blir lei en bil eller iphone og at han har forandret oppførsel pga et barn er ikke noe godt tegn. Han er voksen og han har ansvaret. Ikke barnet. Anonymkode: 792cc...9e7 2
Gjest Axl Skrevet 5. april 2018 #98 Skrevet 5. april 2018 Det er ikke hans jobb å oppdra og passe på ditt barn mens du jobber. Du får jobbe mindre eller la han være hos faren sin når du ikke har tid til eget barn.
tirben Skrevet 5. april 2018 #99 Skrevet 5. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og så må du belage deg på en laaaang singeltilværelse. Helt til barna er store og utflytta. Ingen normale menn gar inn i et forhold med to stebarn, og hvertfall ikke med to ulike biofedre. Anonymkode: c14b0...ced Åjo da! Jeg hadde to barn fra to forskjellige forhold, og fant likevel drømmemannen da barna var 10 og 4 år. Han har vært en super stefar for mine barn. Og det manglet ikke på tilbud fra menn heller, før jeg traff ham. Følte ikke at noen av dem jeg traff brydde seg om at jeg hadde to barn med to menn. De forelsket seg rett og slett i meg! 😉 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #100 Skrevet 5. april 2018 34 minutter siden, Axl skrev: Det er ikke hans jobb å oppdra og passe på ditt barn mens du jobber. Du får jobbe mindre eller la han være hos faren sin når du ikke har tid til eget barn. Hvis du leser hele tråden før du svarer så får du med deg hvordan ting har blitt siden HI og hvorfor. Anonymkode: eb417...4b1 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå