AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #1 Skrevet 4. april 2018 Hei! Jeg har en samboer og sammen har vi ett barn, jeg hadde ett barn fra før av. Før vi fikk felles barn var han en fantastisk stefar for barnet mitt. Etter felles barn har komt til verden merker jeg at han forskjellsbehandler dem mer og mer. Han er ofte unødvendig irritert på barnet jeg har fra før. Han har også prestert å si at han vil barnet jeg har fra før skal bo mer hos sin biologiske far, og at han blir utslitt av å ha han så mye. Jeg jobber 100% turnus med mye seinvakter og nattevakter. Før har ikke det vært ett problem før siste mndne. Det har skjedd flere ganger at når jeg jobber natt/helg/seinvakt så må jeg sende mitt eldste barn til den biologiske faren. Jeg kjenner at grensen min begynner å bli nådd, jeg er utslitt av å aldri vite når det er greit at han har barnet mitt og ikke greit for han. Dette gjør slik at jeg nå vurderer å gå i fra han. Jeg føler at jeg velger bort mitt eldste barn, til fordel for min samboer. Han er også mye irritert og sur, han sier at det er for at mitt eldste barn irriterer han.. 😭 Jeg føler det overhodet ikke er rettferdig ovenfor mitt eldste barn.. Noen som har innspill? Har vurdert familieterapi, men det nekter sambo. Anonymkode: dbc88...b4a
Gjest Konditorfrue Skrevet 4. april 2018 #2 Skrevet 4. april 2018 Jeg er stemor,hvor barna bor hos oss,pluss mine to,jeg stiller like mye opp for alle,forstår din frustrasjon. Ta en slvorsprat og la han forstå står du muligens går 💗
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #3 Skrevet 4. april 2018 Jeg har prøvd å pratet med han om det, han sier at han er lei av største barnet mitt. Sier at jeg har vurdert å gå, han sier at jeg må slutte å overreagere. Er litt annet pjask også som ligger til grunn. Vet aldri hvilket humør han er i. Tenker også på den økonomiske biten. Han tjener ca 600.000 mer en meg, så nå har vi det veldig romslig. Men synst det er feil at jeg skal gå å grue meg til hver dag, for jeg vet aldri hva slags humør han er i.. Anonymkode: dbc88...b4a 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #4 Skrevet 4. april 2018 Hvorfor nekter han det? Ta en alvorsprat med han ja, det er uakseptabelt at han skal presse og fryse ut barnet på denne måten. Anonymkode: f1127...72d 8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5 Skrevet 4. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor nekter han det? Ta en alvorsprat med han ja, det er uakseptabelt at han skal presse og fryse ut barnet på denne måten. Anonymkode: f1127...72d Han sier han er sliten av alt ansvar. Kan nevne at vi har litt utfordringer med største barnet. Men jeg blir også sliten av å prøve å ikke tråkke sambo på tærne slik at han skal være i godt humør.. Anonymkode: dbc88...b4a
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #6 Skrevet 4. april 2018 Han kan ikke bare si ham er lei barnet..hva er det for en holdning, da hadde jeg gått fra han.barna er alltid viktigst. Anonymkode: 5ab61...975 21
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #7 Skrevet 4. april 2018 Derfor får man barn med kun én partner, om man "må" ha barn. Stakkars kids. Anonymkode: 31f7e...5c2 19
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #8 Skrevet 4. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Derfor får man barn med kun én partner, om man "må" ha barn. Stakkars kids. Anonymkode: 31f7e...5c2 Usaklig svar.ts sier jo at han stilte opp før,hun kunne ikke forutse dette. Anonymkode: 5ab61...975 25
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #9 Skrevet 4. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Derfor får man barn med kun én partner, om man "må" ha barn. Stakkars kids. Anonymkode: 31f7e...5c2 Litt av en kommentar 😳 Man vet aldri hva fremtiden bringer, jeg trodde ærlig og oppriktig at jeg hadde funnet drømmemannen som greide ta seg av både sin biologiske og stesønn på skikkelig vis... Anonymkode: dbc88...b4a 16
Apis Skrevet 4. april 2018 #10 Skrevet 4. april 2018 Hvorfor er det feil at han er hos den biologiske faren? 9
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #11 Skrevet 4. april 2018 1 minutt siden, Apis skrev: Hvorfor er det feil at han er hos den biologiske faren? Det er ikke feil i det hele tatt. Men det er feil å sende han til den biologiske pappaen, når han skal være her hos oss for at min nåværende sambo ikke orker ansvaret eller er sur som en potte. Anonymkode: dbc88...b4a 44
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #12 Skrevet 4. april 2018 Identisk problemstilling her, bare jeg er mannen. Etter at vi fikk felles barn har forholdet til barnet hun hadde fra før blitt helt krise. Barnet hennes irriterer seriøst vettet av meg. kommer til å gå den dagen vårt felles barn blir gammel nok til 50-50 deling. Bruke energi på å fostre opp andres barn, nei takk!! Problemet ditt om du går er at når du skal innlede et nytt forhold med en ny mann, så kommer du med 2 løsunger på slep og utfordringen blir dobbelt så stor som i dag + at mennene du får å velge mellom er de som er nederst på rangstigen og forkastet av damer uten barn og de med et eller flere barn med samme make. Anonymkode: 1899d...762 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #13 Skrevet 4. april 2018 Hvis du ikke løser dette kommer det til å gå utover det eldste barnet ditt. Barnet ditt vil etterhvert føle seg uønsket og uelsket, som igjen vil gjøre at barnet utvikler enda større problemer. Dette må nesten samboeren din skjønne selv. Herregud, merker jeg blir oppriktig irritert bare av å lese dette. Anonymkode: 32b3b...c47 22
Apis Skrevet 4. april 2018 #14 Skrevet 4. april 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke feil i det hele tatt. Men det er feil å sende han til den biologiske pappaen, når han skal være her hos oss for at min nåværende sambo ikke orker ansvaret eller er sur som en potte. Anonymkode: dbc88...b4a Hvor gammelt er dette barnet? Hva går disse adferdsmessige utfordringene ut på?
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #15 Skrevet 4. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Identisk problemstilling her, bare jeg er mannen. Etter at vi fikk felles barn har forholdet til barnet hun hadde fra før blitt helt krise. Barnet hennes irriterer seriøst vettet av meg. kommer til å gå den dagen vårt felles barn blir gammel nok til 50-50 deling. Bruke energi på å fostre opp andres barn, nei takk!! Problemet ditt om du går er at når du skal innlede et nytt forhold med en ny mann, så kommer du med 2 løsunger på slep og utfordringen blir dobbelt så stor som i dag + at mennene du får å velge mellom er de som er nederst på rangstigen og forkastet av damer uten barn og de med et eller flere barn med samme make. Anonymkode: 1899d...762 Deg foreksempel siden du er far til en lausunge du ikke klarte å ta vare på ??? Anonymkode: 01118...bc8 47
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #16 Skrevet 4. april 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Identisk problemstilling her, bare jeg er mannen. Etter at vi fikk felles barn har forholdet til barnet hun hadde fra før blitt helt krise. Barnet hennes irriterer seriøst vettet av meg. kommer til å gå den dagen vårt felles barn blir gammel nok til 50-50 deling. Bruke energi på å fostre opp andres barn, nei takk!! Problemet ditt om du går er at når du skal innlede et nytt forhold med en ny mann, så kommer du med 2 løsunger på slep og utfordringen blir dobbelt så stor som i dag + at mennene du får å velge mellom er de som er nederst på rangstigen og forkastet av damer uten barn og de med et eller flere barn med samme make. Anonymkode: 1899d...762 Glad d u ikke er m i n mann. Anonymkode: 5ab61...975 22
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #17 Skrevet 4. april 2018 7 minutter siden, Apis skrev: Hvor gammelt er dette barnet? Hva går disse adferdsmessige utfordringene ut på? Barnet er 8 år. En følsom og høysensitiv gutt som sliter litt sosialt.. Anonymkode: dbc88...b4a
Biloba Skrevet 4. april 2018 #18 Skrevet 4. april 2018 Det ansvaret du mener han skal ta er faktisk ditt. Det er du som har ansvar for å følge opp gutten din. Mannen din blir utslitt av å gjøre din omsorgsjobb, og den jobben er mye vanskeligere som steforelder enn som forelder da relasjonen oftest ikke er like sterk. Du må ta ansvaret for at din stilling gjør at du er for mye borte fra hjemmet mens barnet ditt er hjemme, slik at samboer føler seg overbelastet. Om få år vil ikke gutten trenge like mye fra foreldre/foresatte på ettermiddag/kveld. I disse få årene bør du gjerne finne deg en annen stilling eller endre turnus eller tilpasse på annen måte slik at familien kan fungere. 42
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #19 Skrevet 4. april 2018 For en snøffel. Dump han! Anonymkode: 7cafc...2f1 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #20 Skrevet 4. april 2018 Dersom man som ste forelder ikke knytter seg til barnet/barna har man ingenting i det forholdet å gjøre,det er barna som blir skadet. Anonymkode: 5ab61...975 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå