Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Gjest lillesnøfnugg
11 minutter siden, AneKS skrev:

Hæ? Jeg hørte aldri NRK spørre hvem som var verst? De snakket først om SE.

senere snakket de om KG og hvilken rett hun hadde til å kritisere andre og kalle seg en forkjemper mot kroppspress. Uavhenging av HVEM hun kritiserte. 

Javel? Så du på debatten i går? Hvordan den var bygget opp? Man må ikke være hjernekirurg for å skjønne at det er en ugrei vinkling på KG sin bekostning.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev:

Javel? Så du på debatten i går? Hvordan den var bygget opp? 

Ja, jeg så den. Men kan du forklare hvordan de la opp til at vi skulle snakke om hvem som var verst?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Javel? Så du på debatten i går? Hvordan den var bygget opp? Man må ikke være hjernekirurg for å skjønne at det er en ugrei vinkling på KG sin bekostning.

Og man trenger heller ikke være hjernekirurg for å skjønne at Kristin fortjente det...

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Javel? Så du på debatten i går? Hvordan den var bygget opp? Man må ikke være hjernekirurg for å skjønne at det er en ugrei vinkling på KG sin bekostning.

Nå snakker du om noe helt annet igjen. Du bytter på hva du snakker om. Det jeg spurte om var hva har SE med dette å gjøre, du sier NRK la opp til det, jeg sier sier at det hørte jeg aldri noe til, du sier vinklingen var ugrei for KG sin del... Vi kommer ingen veg med dette når du bare endrer tema

helt greit om du mener Kristin fikk for mye pes. Jeg er uenig. Men nokk en gang har det ingenting med SE å gjøre

Endret av AneKS
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott gjort av Kristin Gjelsvik å si fra om det forferdelige kroppsfukuset som blant annet SE fremmer.

Det er langt fra mobbing. Både SE og Kristin Gjelsvik er begge to selvstendig næringsdrivene med egne bedrifter. De er influencerkollegaer, og det er helt på sin plass at de sier fra hvis de reagerer på noe en annen influencer gjør.

Hva skjer på en vanlig arbeidsplass med våre kolleager? Vi veilder og rettleder hverandre når noen trenger det. Ingen roper om mobbing da?

Vi skulle hatt flere slike influencere som Kristin som tørr å si fra. Vixen er det beste forumet å si fra på for der er det falske vipper, falske negler, extension osv. Det er vel det mest overflatiske eventest som finnes.

Kristin var den beste under debatten i går kveld på NRK.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
2 minutter siden, AneKS skrev:

Nå snakker du om noe helt annet igjen. Du bytter på hva du snakker om. Det jeg spurte om var hva har SE med dette å gjøre, du sier NRK la opp til det, jeg sier sier at det hørte jeg aldri noe til, du sier vinklingen var ugrei for KG sin del... Vi kommer ingen veg med dette når du bare endrer tema

helt greit om du mener Kristin fikk for mye pes. Jeg er uenig. Men nokk en gang har det ingenting med SE å gjøre

Har jeg nevnt at KG fikk for mye pes? Kan ikke huske at jeg har skrevet det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Javel? Så du på debatten i går? Hvordan den var bygget opp? Man må ikke være hjernekirurg for å skjønne at det er en ugrei vinkling på KG sin bekostning.

Ja KG kom dårlig ut, og fikk slett ikke den vinklingen hun ønsket .i debatten.  Hun må nok ta mye av denne skylden selv  etter tordentalen  på Vixsen og deretter latterliggjøringen  i podcasten, kun få dager før.  Veldig dobbeltmoralsk , . Hun fortjente den 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Har jeg nevnt at KG fikk for mye pes? Kan ikke huske at jeg har skrevet det? 

Beklager du skrev “man må ikke være hjernemirurg for å skjønne at det er en ugrei vinking på Kg sin bekostning”

MEN du presterer nokk en gang å la være å svare på spørsmålet jeg har stilt deg 4-5 ganger med å heller skrive om noe helt annet... jeg forstår ikke hva du holder på med

Endret av AneKS
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, AneKS skrev:

Beklager du skrev “man må ikke være hjernemirurg for å skjønne at det er en ugrei vinking på Kg sin bekostning”

MEN du presterer nokk en gang å la være å svare på spørsmålet jeg har stilt deg 4-5 ganger med å heller skrive om noe helt annet... jeg forstår ikke hva du holdet på med

Der er vi enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, LittleBabyNothing skrev:

Jeg må si noe.

Personlig har jeg ikke noe i mot menn med liten penis eller mikropenis. Samleie er ikke så viktig for meg. Uansett er det ikke en dealbreaker for meg. Jeg liker forskjellige menn.

Likevel forstår jeg ikke hvorfor er det verre når Kristin avviser en mann pga liten eller mikropenis enn når menn har avvist meg for ikke-medisinske eller ikke patologiske grunner. Som for eksempel at jeg er naturlig blond, brune øyne, ikke lav nok, ikke høy nok, ikke muskuløs nok, ikke operert osv. Stygge nesen min, hårtapet mitt og tennene mine. De to siste muligens patologisk.

Hun sa jo ikke noe mobbene. Bare forklarte situasjonen og forventningene. Gjorde hun ikke?

Hvor mange ganger ganger gjør ikke menn og kvinner dette med hverandre?

Han er ikke høy nok.

Hun er ikke lav nok.

Har dere hørt Howard Stern Show fra nittitallet tidlig 2000-tallet? 

Der ble kvinner dømt for den minste skavank. 

Butter Face Contest Las Vegas 2003.

Folk som sier hun mobber ham som ikke vil være med en sånn mann. 

Hva med menn som ikke vil være ned meg fordi jeg mest sannsynlig har vaginisme og eller skjedekrampe? 

Problemet her er ikke at Kristin avviste denne mannen - og som hun selv sier så er det mer bak historien enn at han har micropenis. At hun personlig ikke ville fortsette eventyret med denne "sølvreven" er jo helt innafor.

Hovedproblemet er at hun outer han i en podcast med "en trillion" lyttere på en måte som er ganske ufin. Det at andre har gjort ting som helt klart er værre forsvarer jo ikke denne handlingen. 

Nå har dog Kristin tatt ansvar og slettet podkasten og det er jo en god ting.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gorilla skrev:

Jeg skulle så gjerne sett at denne debatten ble løftet litt - og ikke endte med ‘team Kristin’ eller ‘team SE’. Alt i alt så handler det ikke om hvilket lag man er på - det er ikke det denne debatten handler om. Debatten handler om kroppspress, promotering av kosmetiske operasjoner og påvirkningskraften til influencere - å diskutere hvem som har ‘rett’ er egentlig bare enda en avsporing av debatten. 
 

Jeg synes det er direkte trist å høre at 9/10 sekstenåringer er misfornøyde med kroppen sin og sparer penger til kosmetiske operasjoner. Dette har blitt et mye større samfunnsproblem enn jeg har vært klar over. Jeg har aldri følt på noe særlig kroppspress - og kan gjerne valse rundt på store kjøpesentre usminket og iført slaskete klær. Jeg bryr meg kanskje litt for lite om hva jeg går med, så jeg har nok vært litt blind for at dette er et samfunnsproblem som bare vokser og vokser. Selv om jeg ikke er rammet av det, så er det mange unge som er det - og da er det store spørsmålet hvordan man kan gripe det an slik at negativ påvirkning reduseres. Det er det debatten må handle om - det er ikke så interessant hvem som har rett. Det interessante er om noen kan klare å komme på noen løsninger for å få bukt med problemet slik at det kan bli lettere for alle disse guttene og jentene som er misfornøyde med og ønsker å forandre på kroppene sine. Om vi ikke tar ordentlig tak i dette så vil det ikke bli noe bedre. Vi må rett og slett ta tak i samfunnet på en del områder - og innføre retningslinjer for hva som er greit å publisere og ikke. 

 

Helt enig med deg!

Jeg blir stemplet som Team Sophie fordi jeg mener at måten Kristin går frem på er feil. At jeg egentlig er helt enig med det Kristin sier spiller tydeligvis ingen rolle - fordi jeg ikke er enig i fremgangsmåten. 

Synd at denne debatten er helt svart/hvitt og at det er enten eller. Man må kunne beholde gangsynet og kunne se saken fra flere sider. Det er da man får de gode diskusjonene og de gode debattene og ikke minst - har en mulighet til å påvirke en endring.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, J.. skrev:

Både og,vil jeg si.

De får jo se at smertene er overkommelig,at det "gikk jo greit",og at det kjipe og vonde bare er midlertidig.

Det er snakk om 2 uker ish med smerter vs "drømmekroppen".

Det er en helt fair deal for mange.

Jeg er enig med deg i det, men nå ligger jo allerede alle solskinnshistoriene fra operasjonene ute. Er det ikke greit å få frem det negative også? Om ikke googler kanskje noen de gamle historiene om den flotte klinikken i Tyrkia og tenker at det så ut som en strålende ide. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
8 timer siden, Sirah skrev:

Helt enig med deg!

Jeg blir stemplet som Team Sophie fordi jeg mener at måten Kristin går frem på er feil. At jeg egentlig er helt enig med det Kristin sier spiller tydeligvis ingen rolle - fordi jeg ikke er enig i fremgangsmåten. 

Synd at denne debatten er helt svart/hvitt og at det er enten eller. Man må kunne beholde gangsynet og kunne se saken fra flere sider. Det er da man får de gode diskusjonene og de gode debattene og ikke minst - har en mulighet til å påvirke en endring.

Jeg har vondt for å forstå at man velger å sette negativt søkelys på noen man er enig med. Spesielt når det blir hovedpoenget og man bare bruker tiden på å sable ned den som fronter kritikken som man er enig med. 

Det er en velkjent teknikk i diskusjoner, for da flytter man fokus, og devaluerer kritikeren. 

I slike tilfeller er «jeg er egentlig enig» svært lite troverdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Hilde444 skrev:

Jeg synes det er påfallende at både Kristin og John Arne Riise blir med på programmet «I lomma på Silje» for så å kjøpe seg nye hus etterpå. Og begge brukes i reklame for DnB. Er det sponset? Fått hjelp med finansieringen?

JAR gjorde det kun for få finansebevis slin at han og kona kunne få kjøpt seg hus. Ellers så hadde dem ikke hatt noe hus til sønnen ble født. KG brukte programmet godt å var dønn ærlig om sin økonomi. Tok mer lærdom da jeg så episoden med KG enn JAR.

13 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Trodde du noe annet?

For JA var det nok for å bolse litt og for KG var det nok og litt at hun ville vise at hun gjør opp for seg (jmf konkursen)

I JA programmet sa hun t.o.m at hun hadde gått god for han med en forventning om at han holdt seg til planen. KG programmet har jeg ikke fått sett ferdig enda.

At KG valgte å være med i programmet er med rette grunnlag er logisk. For hun å Dennis trengte faktisk hjelp med økonomien. Men at JAR meldte seg på kun for å få finansebevis slik at han å LAR kunne fått kjøpt seg hus er usmakelig utnyttelse av programmet i mine øyner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lambigirl skrev:

Jeg synes det er flott gjort av Kristin Gjelsvik å si fra om det forferdelige kroppsfukuset som blant annet SE fremmer.

Det er langt fra mobbing. Både SE og Kristin Gjelsvik er begge to selvstendig næringsdrivene med egne bedrifter. De er influencerkollegaer, og det er helt på sin plass at de sier fra hvis de reagerer på noe en annen influencer gjør.

Hva skjer på en vanlig arbeidsplass med våre kolleager? Vi veilder og rettleder hverandre når noen trenger det. Ingen roper om mobbing da?

Vi skulle hatt flere slike influencere som Kristin som tørr å si fra. Vixen er det beste forumet å si fra på for der er det falske vipper, falske negler, extension osv. Det er vel det mest overflatiske eventest som finnes.

Kristin var den beste under debatten i går kveld på NRK.

Budskapet til KG er bra, men synes Vixen var feil tid og sted å ta det opp.

Om Vixen er «det mest overflatiske eventest som finnes», så burde hun heller statuert et eksempel ved å boikotte det, ikke dolle seg opp og slenge dritt om andre i samme bransje. Blir litt som å slenge dritt til en kollega på julebordet... ikke rett tid og sted.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Uglesjel skrev:

JAR gjorde det kun for få finansebevis slin at han og kona kunne få kjøpt seg hus. Ellers så hadde dem ikke hatt noe hus til sønnen ble født. KG brukte programmet godt å var dønn ærlig om sin økonomi. Tok mer lærdom da jeg så episoden med KG enn JAR.

At KG valgte å være med i programmet er med rette grunnlag er logisk. For hun å Dennis trengte faktisk hjelp med økonomien. Men at JAR meldte seg på kun for å få finansebevis slik at han å LAR kunne fått kjøpt seg hus er usmakelig utnyttelse av programmet i mine øyner.

Ja JAR utnyttet programmet og de lot seg utnyttes. 

Som sagt jeg har ikke sett KG programmet ferdig men siden enkelte tror at hun bare har unnlatt å gjøre opp etter konkursen så tror jeg nok hun og D hadde det i bakhodet når de sa ja. (Det å vise at hun tar ansvar for sine handlinger)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Ja JAR utnyttet programmet og de lot seg utnyttes. 

Som sagt jeg har ikke sett KG programmet ferdig men siden enkelte tror at hun bare har unnlatt å gjøre opp etter konkursen så tror jeg nok hun og D hadde det i bakhodet når de sa ja. (Det å vise at hun tar ansvar for sine handlinger)

Så absolutt.  Det ble helt stilt om JAR etter epsidoen med han og kona ble sendt. Så PR-bless rundt dem var nøye planlangt. 

Du kommer til å like det. Selv så harjeg fått enda mer respekt for KG. Har både hørt og lest mye om hennes konkurs av firmaet sitt. Så derfor var det godt å høre direkte fra henne hvordan det hele hang sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sirah skrev:

Jeg er enig med deg i det, men nå ligger jo allerede alle solskinnshistoriene fra operasjonene ute. Er det ikke greit å få frem det negative også? Om ikke googler kanskje noen de gamle historiene om den flotte klinikken i Tyrkia og tenker at det så ut som en strålende ide. 

Dette tenker jeg også, bra at den negative baksiden kommer frem. Forhåpentligvis kan det kan være med på å skremme noen  til å gjøre det samme, i alle fall hos  useriøse aktører i bransjen.  Isabell Raad sa jo også under debatten at hun nå  ble livredd for hva hun hadde puttet i sin kropp. Det er også bra at de ikke gikk inn på nøyaktig på hva som ble gjort under inngrepet., og at evnt andre ting som ble gjort. der ,ikke  ble dokumentert. 

Endret av Lana01
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg har vondt for å forstå at man velger å sette negativt søkelys på noen man er enig med. Spesielt når det blir hovedpoenget og man bare bruker tiden på å sable ned den som fronter kritikken som man er enig med. 

Det er en velkjent teknikk i diskusjoner, for da flytter man fokus, og devaluerer kritikeren. 

I slike tilfeller er «jeg er egentlig enig» svært lite troverdig. 

Så verden er helt sort/hvitt mener du? Må man være 100% enig med noen for at meningene dine skal telle?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...