Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

4 hours ago, pop up bruker said:

Ja, avslutningen til NRK var en skikkelig "du har også gjort feil", og det er vel alle klar over. Jeg syns det fjerner fokuset bort fra debatten, og skulle heller sett at det ble tatt opp på et tidligere tidspunkt enn at det avsluttet med det. Jeg tror at det som nå blir husker er at hun som klaga på SE er en person som snakker om menn sine s0peniser på podcast, og at han som er ekspert på mikropensier mener hun er en mobber. 

Det er synd for hele debatten. Også for NRK sin del vil jeg si, for hele debatten og alle de viktige pengene faller litt når det blir avsluttet på denne måten. 

Jeg mener ikke at det ikke skulle blitt tatt opp, men jeg kunne ønske det både av mitt avsluttet på et høyere nivå hvor bransjen og mediene bak ble ansvarliggjort  

Den blemma Kristin gjorde er nøyaktig det samme som det Sophie Elise får pes for vil nå jeg si. Hun får mange menn til å føle seg mindreverdige, usikker på egen kropp og at de ikke når opp, kanskje til og med verre, for mange menn knytter manndommen sin opp mot sin egen penis og det er ikke noe de kan forandre på. Og når noen da latterligjør dem så vil det få dem til å føle skam og mindreverdighet, akkurat som jenter gjør når de ikke oppnår samme resultater ved å trene. Menn får heller ikke gjort noe som helst med sin størrelse, og man ser hvor stort problem det er til og med her på KG med alle trådene om temaet.

Hun sa hele tiden at man måtte lytte til podkasten i sin helhet, og det er greit nok det, men det var ikke til å ta feil av at hun gjorde narr av mannen pga sin mikropenis og la ut om hvor krise det var, og dette for en uke siden, ikke noe hun gjorda da hun var ung og dum, så å legge seg flat og angre for noe som skjedde for noen dager siden er ikke spesielt troverdig. Det var nettopp det han eksperten sa: Det er akkurat som at jenter skal advare menn om at de er vide der nede før de blir med en fyr hjem, eller at de skal si fra om at de har store synlige indre kjønnslepper etc. Hvordan påvirkningskraft er det fra en som påstår at man kjemper mot kroppspress? Sophie Elise er tydeligvis ikke noe bedre der, men dette var i det minste for 6-8 år siden da hun var, hva da, en jenteunge på 17 år? Kristin er 33 år gammel og bør vite bedre, spesielt når kroppspress visstnok skal være hjertesaken hennes og at hun så opptatt av at unge ikke skal føle skam eller usikkerhet knyttet til egen kropp, men samtidig sitter hun der og ler av menn med mikropeniser med vennina si. Ville hun ha slettet podkasten eller opptrådd annerledes ved samme tema dersom hun ikke ble konfrontert? Neppe. 

Mener det var en veldig viktig del av debatten, for hvor ekte er egentlig dette engasjementet når det kun er kvinner som skal skånes for sin usikkerhet og ikke menn, når til og med det er konkludert med at utrolig mange menn lider av angst, depresjon og tar selvmord nettopp pga. dette problemet?

Endret av Luvinesta
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Gorilla skrev:

KG var ydmyk da på slutten da hun ble konfrontert med podcasten. Det står det respekt av. Hun evner å ta til seg kritikk og legge seg flat, samt gjøre opp for seg, ref. at podden allerede er fjernet. 
 

Var det jeg sa at hun kom til å gjøre for noen sider tilbake i tråden her. Selv om hun er skarp å hugge kjapt til så klarer dama og se sine egende feil. Hun la også ut en unnskyldning på IG story ang sin uttalser om micropenis. Og det gjør at jeg  å flere liker henne enda bedre.

Endret av Uglesjel
Endring og tilføyelse
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mår ærlig si at faren til SE gjorde en dårlig rolle i debatten. Han klarte ikke verken å se på KG ordentlig; eller kommer med et konstruktivt svar som ville ha gitt debatten mer gyldene former for nærmeste enighet for hva som burde ha blitt gjort bedre. Og TV2 selv.. Fytti katta. For noen unnskyldninger som kom fra dem.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Luvinesta skrev:

Den blemma Kristin gjorde er nøyaktig det samme som det Sophie Elise får pes for vil nå jeg si. Hun får mange menn til å føle seg mindreverdige, usikker på egen kropp og at de ikke når opp, kanskje til og med verre, for mange menn knytter manndommen sin opp mot sin egen penis og det er ikke noe de kan forandre på. Og når noen da latterligjør dem så vil det få dem til å føle skam og mindreverdighet, akkurat som jenter gjør når de ikke oppnår samme resultater ved å trene. Menn får heller ikke gjort noe som helst med sin størrelse, og man ser hvor stort problem det er til og med her på KG med alle trådene om temaet.

Hun sa hele tiden at man måtte lytte til podkasten i sin helhet, og det er greit nok det, men det var ikke til å ta feil av at hun gjorde narr av mannen pga sin mikropenis og la ut om hvor krise det var, og dette for en uke siden, ikke noe hun gjorda da hun var ung og dum, så å legge seg flat og angre for noe som skjedde for noen dager siden er ikke spesielt troverdig. Det var nettopp det han eksperten sa: Det er akkurat som at jenter skal advare menn om at de er vide der nede før de blir med en fyr hjem, eller at de skal si fra om at de har store synlige indre kjønnslepper etc. Hvordan påvirkningskraft er det fra en som påstår at man kjemper mot kroppspress? Sophie Elise er tydeligvis ikke noe bedre der, men dette var i det minste for 6-8 år siden da hun var, hva da, en jenteunge på 17 år? Kristin er 33 år gammel og bør vite bedre, spesielt når kroppspress visstnok skal være hjertesaken hennes og at hun så opptatt av at unge ikke skal føle skam eller usikkerhet knyttet til egen kropp, men samtidig sitter hun der og ler av menn med mikropeniser med vennina si. Ville hun ha slettet podkasten eller opptrådd annerledes ved samme tema dersom hun ikke ble konfrontert? Neppe. 

Mener det var en veldig viktig del av debatten, for hvor ekte er egentlig dette engasjementet når det kun er kvinner som skal skånes for sin usikkerhet og ikke menn, når til og med det er konkludert med at utrolig mange menn lider av angst, depresjon og tar selvmord nettopp pga. dette problemet?

Så enig i det du sier!

 

Synes dessuten at man bør «kjenne sin besøkelsestid»; KG hadde ikke trengt å «henge ut» SE i talen sin på Vixen, ikke rett tid og sted, og bare ufyselig utidig.

Tror man setter fokus litt feil også når det kommer til SE, for alle disse operasjonene til en jente som er vakker fra naturens side, er jo nærmest en sykdom (Body Dysmorphic disorder?), og jeg får mest vondt av henne. Hun er jo på mange måter selv et offer for det kroppsfokuset hun fremmer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spinjitzu

Jeg heier på Kristin i denne saken, men jeg har generelt ikke noe til overs for henne, og jeg synes hun fortjente pes for den stygge podcasten (samme hva konklusjonen endte på var den delen stygg). Dog skulle jeg ønske de ikke avsluttet med akkurat den delen av saken, for da ble fokus vekk fra SE og det er som flere har nevnt, fort det folk sitter igjen med etter debatten. At Kristin er en hykler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Luvinesta skrev:

Den blemma Kristin gjorde er nøyaktig det samme som det Sophie Elise får pes for vil nå jeg si. Hun får mange menn til å føle seg mindreverdige, usikker på egen kropp og at de ikke når opp, kanskje til og med verre, for mange menn knytter manndommen sin opp mot sin egen penis og det er ikke noe de kan forandre på. Og når noen da latterligjør dem så vil det få dem til å føle skam og mindreverdighet, akkurat som jenter gjør når de ikke oppnår samme resultater ved å trene. Menn får heller ikke gjort noe som helst med sin størrelse, og man ser hvor stort problem det er til og med her på KG med alle trådene om temaet.

Hun sa hele tiden at man måtte lytte til podkasten i sin helhet, og det er greit nok det, men det var ikke til å ta feil av at hun gjorde narr av mannen pga sin mikropenis og la ut om hvor krise det var, og dette for en uke siden, ikke noe hun gjorda da hun var ung og dum, så å legge seg flat og angre for noe som skjedde for noen dager siden er ikke spesielt troverdig. Det var nettopp det han eksperten sa: Det er akkurat som at jenter skal advare menn om at de er vide der nede før de blir med en fyr hjem, eller at de skal si fra om at de har store synlige indre kjønnslepper etc. Hvordan påvirkningskraft er det fra en som påstår at man kjemper mot kroppspress? Sophie Elise er tydeligvis ikke noe bedre der, men dette var i det minste for 6-8 år siden da hun var, hva da, en jenteunge på 17 år? Kristin er 33 år gammel og bør vite bedre, spesielt når kroppspress visstnok skal være hjertesaken hennes og at hun så opptatt av at unge ikke skal føle skam eller usikkerhet knyttet til egen kropp, men samtidig sitter hun der og ler av menn med mikropeniser med vennina si. Ville hun ha slettet podkasten eller opptrådd annerledes ved samme tema dersom hun ikke ble konfrontert? Neppe. 

Mener det var en veldig viktig del av debatten, for hvor ekte er egentlig dette engasjementet når det kun er kvinner som skal skånes for sin usikkerhet og ikke menn, når til og med det er konkludert med at utrolig mange menn lider av angst, depresjon og tar selvmord nettopp pga. dette problemet?

👏👏👏 veldig enig i alt du skriver her. Tenker tonen hadde vært en annen blant flere av de som bagatelliser podcasten , hvis det var motsatt, la  oss si Team Antonsen hadde sittet 20 min og latterligjort sex opplevelse med ei dame med A cup og hvor lite sexy og kvinnelig det var..hvordan  man mistet tenningen osv for så å pynte på det med  et par setninger til slutt.
             
Jeg syntes   det var skikkelig ubehagelig , flaut og vond å høre på podcasten Ser også sexolog Thomas Winther syntes dette var ille.ikke bare det han sier, men han  gremmes der han står. Dette er jo jobben hans og han vet hvor skadelig det er.. Kkartc det har sin plass i debatten Dette er jo minst like viktig som annet kroppspress. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, spinjitzu said:

Jeg heier på Kristin i denne saken, men jeg har generelt ikke noe til overs for henne, og jeg synes hun fortjente pes for den stygge podcasten (samme hva konklusjonen endte på var den delen stygg). Dog skulle jeg ønske de ikke avsluttet med akkurat den delen av saken, for da ble fokus vekk fra SE og det er som flere har nevnt, fort det folk sitter igjen med etter debatten. At Kristin er en hykler. 

Jeg er 98 % enig med deg. Jeg heier også på Kristin i denne debatten, men har ikke hatt noe særlig sans for henne tidligere. I sin egen sesong på Paradise Hotel fremstod hun som generelt negativ person som var rask til å ekskludere og kritisere deltagere basert på forholdsvis overfladiske kriterier. Hun og Dennis gjorde heller ingen sympatisk figur da de deltok i en senere sesong som gjester. I SE-debatten (forut for Vixen i år) har jeg tenkt at Kristin til en viss grad jakter på oppmerksomhet og klikk, og i videoen om SE for 10 måneder siden syntes jeg hun var for personlig og rett og slett litt snurt. "Jeg trodde vi var venninner, men jeg vet ikke jeg: Venninner tar vel kontakt og gratulerer med graviditeten?" (fritt etter hukommelsen) er jo ikke noe man sier til en bedrift.

Jeg synes i det hele tatt det er litt tynt av Kristin å insistere på at hun kritiserer en bedrift. Det går rett og slett ikke an å skille bedrift og person i denne saken. Det er personen Sofie Isachsen som har operert rumpa for andre gang og har åpenbare komplekser for utseendet. Snakk om f.eks. for høyt hårfeste handler tilsynelatende ikke primært om inntjening, men et forstyrret ytre selvbilde som har kommet helt ut av kontroll. Dette kan ikke sammenlignes med å kritisere en nettside for dårlig reklamemerking, som er langt mer upersonlig. Man ser også rundt omkring på SoMe at folk ikke kjøper skillet mellom bedrift og privatperson i dette tilfellet, så her tror jeg Kristin hadde vært tjent med å være mer ærlig og si at hun kritiserer personen Sofie Isachsen som mediepersonlighet og bedriftsinnehaver, og at personen Sofie Isachsen må ta ansvar for hva hun deler på sine kanaler. 

Det som imidlertid fikk meg til å snu i vurderingen av Kristin og gi henne honnør i denne saken, var talen hennes på Vixen Awards. Karrieremessig fremstod det som et stort feilgrep - den aggressive tonen, banningen, personfokuset og settingen. Hun risikerte å gjøre seg upopulær både hos oppdragsgiver og folket. For å si det med Isabel Raad til VGTV: Jeg er enig med Kristin på sak, men fremførelsen var uheldig. Dette skulle jo være en gallakveld hvor influencerne skulle hylle hverandre (fritt gjengitt). Når Kristin gjør noe som er så lite taktisk for egen del, tenker jeg at det må være noe hun genuint brenner for, consequences be damned, og derfor støtter jeg henne. Budskapet hennes er godt og viktig, og da tenker jeg at folk bør greie å se forbi klumsete fremførelse og høre på hva som faktisk blir sagt. Er det noen som er uenig i at SE fokuserer for mye på forbedring av utseende i sine kanaler, og at dette antagelig påvirker de unge følgerne hennes negativt? Selv jeg som voksen blir negativt påvirket av instagramfeeden til SE. Det har tilsynelatende ingen negative konsekvenser for henne verken helsemessig eller anseelsesmessig å endre på både det ene og det andre. Tvert imot ser det ut til å være veien til lykke, rikdom og berømmelse. Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette treffer 13-14-åringer rett i ryggmargen, enten de er seg det bevisst eller ei - og det finnes det også forskning på. Dette er det Kristin snakker om. Hun etterlyste at Press, som har forsket på dette, kunne blitt invitert til Debatten. Dette er Kristins egentlige budskap, som alle burde lytte til, uavhengig av fordommer. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som mener at TV2 ikke burde vist episoden med rompeoperasjonen: Har dere sett episoden?

Jeg satt meg faktisk ned å så den igår kveld og jeg mener faktisk at den var helt riktig å vise. Den viser ikke et glorifisert bilde av at plastisk kirurgi fikser alt, men den skremmende virkeligheten av hva som kan skje dersom det går galt.

SE fikk operert inn implantater i rompa når hun var ung år og valgte klinikken i Tyrkia fordi den hadde en kul hjemmeside, man fikk bo i en luksusvilla under oppholdet og kjøre rundt i kule biler. I tillegg var det denne klinikken "alle andre" norske dro til og dermed virket det trygt. Ikke minst: Prisen for operasjonen var lav! Hun var også veldig klar på at hun hadde gjort en feilvurdering som ung noe hun angret masse på i dag.

Med årene har hun fått problemer med rompa og den gjorde vondt. Hun valgte dermed å dra til USA for å sjekke om den tyrkiske kirurgen hadde gjort noe feil. Det viste seg at hun har fått operert inn puppeimplantater i rompa noe som kan være veldig farlig! Hun måtte derfor gjøre operasjonen på nytt pga helsefarene og plager etter den gamle. Alt hun gjorde var etter råd fra kirurgen.

Vi blir IKKE med inn på operasjonssalen slik man ble med inn i programmer som Extreme makeover. Vi får følge en veldig nervøs SE før operasjonen og vi ser at hun får en maske over nesa. Og ja, hun kommer med en del sleivete kommentarer hun sikkert kunne spart seg for, men jeg tolket iallfall disse som et forsøk på galgenhumor og for å roe seg selv ned. Man skal ikke ta absolutt alt folk sier bokstavelig.

Etter operasjonen får vi følge en SE som er griserusa på smertestillende og full av smerter og det er så langt fra glam som man kan komme. Hun ligger i mange dager fullstendig utslått på et hotellrom og bestevennen hennes må hjelpe henne med absolutt alt. Hun må spise store mengder medisiner og noen av disse får henne til å hovne opp i hele ansiktet så hun ser helt grusom ut.

Jeg syntes faktisk det var tøft av henne og vise dette på TV. Det viser virkelig medaljens bakside og om jeg hadde det minste lyst til å fikse rompa før så har jeg mistet absolutt all lyst nå. Dette var mye verre og mye mer smertefult enn jeg så fort meg.   

Det samme med neseoperasjonen - Dere er klar over at hun opererte på nytt pga at hun slet med å puste gjennom nesa fordi kirurgen lagde nesen hennes for smal? Isabell Raad sa jo akkurat det samme på debatten igår og hun har mest sannsynlig operert seg samme sted - et sted som er hyppig besøkt av nordmenn. Jeg forstår faktisk godt at hun gjorde den på nytt slik at hun ville få puste skikkelig.

Jeg er helt enig i at man ikke skal vise plastisk kirurgi i beste sendetid, men i dette tilfellet syntes jeg likevel at TV2 gjorde en god vurdering. Det er et soleklart bevis på at billig ikke alltid er best og i og med at dette er en klinikk som mange nordmenn (og andre fra Norden) faktisk benytter seg av så er det vel bare bra at de negative sidene også kommer ut? Googler man SE eller Isabell Raad og leser at de har operert seg i Tyrkia så vil mange kanskje tenke at det da er trygt, ser man denne episoden så vil man mest sannsynlig skifte mening.

Dersom de IKKE hadde vist den eller at SE ikke hadde gått ut og fortalt om det så ville jo ikke folk blitt advart mot at det muligens er en skikkelig dårlig plan å ta en tyrkiatur. Det hadde vært farlig det også.

Så til KG og alle dere andre som mener at dette var verdens undergang og vise: Prøv å se episoden med objektive øyne. Det er BRA at negative opplevelser ang plastisk kirurgi også kommer ut! Om vi bare skal se instabilder av perfekte kropper og ikke ane noe som helst om hva som ligger bak dem så virker det mye mer ufarlig å legge seg under kniven. Folk kommer ikke til å slutte og operere seg dessverre, men slike opplevelser som SE har hatt kan kanskje sørge for at folk i det minste velger en skikkelig klinikk og ikke en instavennlig klinikk som opererer dritbillig og gjør en ræva jobb. Det må jo være verdt noe det også.

 

OBS: Jeg har redigert alderen på SE i innlegget da alderen jeg skrev viste seg å være feil :)

Endret av Sirah
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SE var helt euforisk før operasjonen. Etterpå har hun vist bøtter og spann med bilder i some hvor rumpe og hofter er i fokus. Hun hevdet at hun skulle fjerne implantatene fra Tyrkia - endte opp med nye implantater. 
hun var 21, ikke 19 da hun opererte første gang. 

bare fokuset hun har hatt på rumpe/hofter etter LA, tilsier at TV2 ikke burde vist den operasjonen. Hun er jo superfornøyd med resultatet og flasher det hele tiden. 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sirah said:

Til dere som mener at TV2 ikke burde vist episoden med rompeoperasjonen: Har dere sett episoden?

Jeg satt meg faktisk ned å så den igår kveld og jeg mener faktisk at den var helt riktig å vise. Den viser ikke et glorifisert bilde av at plastisk kirurgi fikser alt, men den skremmende virkeligheten av hva som kan skje dersom det går galt.

SE fikk operert inn implantater i rompa når hun var 19 år og valgte klinikken i Tyrkia fordi den hadde en kul hjemmeside, man fikk bo i en luksusvilla under oppholdet og kjøre rundt i kule biler. I tillegg var det denne klinikken "alle andre" norske dro til og dermed virket det trygt. Ikke minst: Prisen for operasjonen var lav! Hun var også veldig klar på at hun hadde gjort en feilvurdering som 19 åring noe hun angret masse på i dag.

Med årene har hun fått problemer med rompa og den gjorde vondt. Hun valgte dermed å dra til USA for å sjekke om den tyrkiske kirurgen hadde gjort noe feil. Det viste seg at hun har fått operert inn puppeimplantater i rompa noe som kan være veldig farlig! Hun måtte derfor gjøre operasjonen på nytt pga helsefarene og plager etter den gamle. Alt hun gjorde var etter råd fra kirurgen.

Vi blir IKKE med inn på operasjonssalen slik man ble med inn i programmer som Extreme makeover. Vi får følge en veldig nervøs SE før operasjonen og vi ser at hun får en maske over nesa. Og ja, hun kommer med en del sleivete kommentarer hun sikkert kunne spart seg for, men jeg tolket iallfall disse som et forsøk på galgenhumor og for å roe seg selv ned. Man skal ikke ta absolutt alt folk sier bokstavelig.

Etter operasjonen får vi følge en SE som er griserusa på smertestillende og full av smerter og det er så langt fra glam som man kan komme. Hun ligger i mange dager fullstendig utslått på et hotellrom og bestevennen hennes må hjelpe henne med absolutt alt. Hun må spise store mengder medisiner og noen av disse får henne til å hovne opp i hele ansiktet så hun ser helt grusom ut.

Jeg syntes faktisk det var tøft av henne og vise dette på TV. Det viser virkelig medaljens bakside og om jeg hadde det minste lyst til å fikse rompa før så har jeg mistet absolutt all lyst nå. Dette var mye verre og mye mer smertefult enn jeg så fort meg.   

Det samme med neseoperasjonen - Dere er klar over at hun opererte på nytt pga at hun slet med å puste gjennom nesa fordi kirurgen lagde nesen hennes for smal? Isabell Raad sa jo akkurat det samme på debatten igår og hun har mest sannsynlig operert seg samme sted - et sted som er hyppig besøkt av nordmenn. Jeg forstår faktisk godt at hun gjorde den på nytt slik at hun ville få puste skikkelig.

Jeg er helt enig i at man ikke skal vise plastisk kirurgi i beste sendetid, men i dette tilfellet syntes jeg likevel at TV2 gjorde en god vurdering. Det er et soleklart bevis på at billig ikke alltid er best og i og med at dette er en klinikk som mange nordmenn (og andre fra Norden) faktisk benytter seg av så er det vel bare bra at de negative sidene også kommer ut? Googler man SE eller Isabell Raad og leser at de har operert seg i Tyrkia så vil mange kanskje tenke at det da er trygt, ser man denne episoden så vil man mest sannsynlig skifte mening.

Dersom de IKKE hadde vist den eller at SE ikke hadde gått ut og fortalt om det så ville jo ikke folk blitt advart mot at det muligens er en skikkelig dårlig plan å ta en tyrkiatur. Det hadde vært farlig det også.

Så til KG og alle dere andre som mener at dette var verdens undergang og vise: Prøv å se episoden med objektive øyne. Det er BRA at negative opplevelser ang plastisk kirurgi også kommer ut! Om vi bare skal se instabilder av perfekte kropper og ikke ane noe som helst om hva som ligger bak dem så virker det mye mer ufarlig å legge seg under kniven. Folk kommer ikke til å slutte og operere seg dessverre, men slike opplevelser som SE har hatt kan kanskje sørge for at folk i det minste velger en skikkelig klinikk og ikke en instavennlig klinikk som opererer dritbillig og gjør en ræva jobb. Det må jo være verdt noe det også.

Mye av det du sier her, er faktisk feil og viser bare at du har kjøpt det offisielle narrativet fra SE. 

Hun var ikke 19 da hun opererte rumpa første gang. 

Hun har hatt totalt fire neseoperasjoner , ikke bare én. Og det er en gjenganger at hun skylder på medisinske behov når hun gjør kosmetiske endringer (hake/kjeve, kjønnslepper, bryster, nese og nå rumpe). 

Hun endret ikke bare rumpa i LA. Hun fikk også nye hofter, som er blitt behørig fremhevet på Instagram. Det har åpenbart ingenting med medisinske behov å gjøre. Hun har i årevis klaget over komplekser for hofteformen. «Korrigeringene» hennes skjer i takt med endringer i skjønnhetsidealet. Nå skal f.eks. ikke puppene være store lenger. Derfor fikk hun et «medisinsk behov» for å redusere puppestørrelsen. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2018 den 11.02, BethD skrev:

De som mobber ser vel aldri seg selv og kan innrømme at de mobber... Er vel der det ligger...

KG og DP mobber... helt klart...

Mobbing er pr definisjon erting/plaging/oppførsel personen det rettes mot ser på som angrep mot seg selv over en lengre periode...

KG og DP mobber..enkelt og greit...

 

Skjønner ikke at de ikke bare slutter å ta Isabell sitt navn i sin munn/fingre og bare driter i å kommentere det videre..En person som KG som liksom skal være såpass mot mobbing osv burde vel vite hva mobbing er ? eller..?

Virker ikke helt oppegående noen av de to... Støtter absolutt Isabell i dette,selv om jeg ikke er noen fan av det hun har gjort..Men som hun sier selv,hun er fortsatt en person med følelser... Som alle andre i verden! 

Mobbing??? De er daglige leder av hver sin millionforretning,skal direktører i selskaper føle seg mobbet når de får kritikk for hvordan de driver butikken sin? Nå må folk her skjerpe seg,og skjønne hva dette er snakk om. Tåler de ikke kritikk,så må de legge ned bedriften,enkelt og greit.Det vi snakker om her,er ikke hvermansen,det er folk som stikker huet sitt frem for å tjene enda mer penger,da må de jaggu tåle at folk er kritiske til HVORDAN de tjener de pengene også.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Sirah skrev:

Til dere som mener at TV2 ikke burde vist episoden med rompeoperasjonen: Har dere sett episoden?

Jeg satt meg faktisk ned å så den igår kveld og jeg mener faktisk at den var helt riktig å vise. Den viser ikke et glorifisert bilde av at plastisk kirurgi fikser alt, men den skremmende virkeligheten av hva som kan skje dersom det går galt.

SE fikk operert inn implantater i rompa når hun var 19 år og valgte klinikken i Tyrkia fordi den hadde en kul hjemmeside, man fikk bo i en luksusvilla under oppholdet og kjøre rundt i kule biler. I tillegg var det denne klinikken "alle andre" norske dro til og dermed virket det trygt. Ikke minst: Prisen for operasjonen var lav! Hun var også veldig klar på at hun hadde gjort en feilvurdering som 19 åring noe hun angret masse på i dag.

Med årene har hun fått problemer med rompa og den gjorde vondt. Hun valgte dermed å dra til USA for å sjekke om den tyrkiske kirurgen hadde gjort noe feil. Det viste seg at hun har fått operert inn puppeimplantater i rompa noe som kan være veldig farlig! Hun måtte derfor gjøre operasjonen på nytt pga helsefarene og plager etter den gamle. Alt hun gjorde var etter råd fra kirurgen.

Vi blir IKKE med inn på operasjonssalen slik man ble med inn i programmer som Extreme makeover. Vi får følge en veldig nervøs SE før operasjonen og vi ser at hun får en maske over nesa. Og ja, hun kommer med en del sleivete kommentarer hun sikkert kunne spart seg for, men jeg tolket iallfall disse som et forsøk på galgenhumor og for å roe seg selv ned. Man skal ikke ta absolutt alt folk sier bokstavelig.

Etter operasjonen får vi følge en SE som er griserusa på smertestillende og full av smerter og det er så langt fra glam som man kan komme. Hun ligger i mange dager fullstendig utslått på et hotellrom og bestevennen hennes må hjelpe henne med absolutt alt. Hun må spise store mengder medisiner og noen av disse får henne til å hovne opp i hele ansiktet så hun ser helt grusom ut.

Jeg syntes faktisk det var tøft av henne og vise dette på TV. Det viser virkelig medaljens bakside og om jeg hadde det minste lyst til å fikse rompa før så har jeg mistet absolutt all lyst nå. Dette var mye verre og mye mer smertefult enn jeg så fort meg.   

Det samme med neseoperasjonen - Dere er klar over at hun opererte på nytt pga at hun slet med å puste gjennom nesa fordi kirurgen lagde nesen hennes for smal? Isabell Raad sa jo akkurat det samme på debatten igår og hun har mest sannsynlig operert seg samme sted - et sted som er hyppig besøkt av nordmenn. Jeg forstår faktisk godt at hun gjorde den på nytt slik at hun ville få puste skikkelig.

Jeg er helt enig i at man ikke skal vise plastisk kirurgi i beste sendetid, men i dette tilfellet syntes jeg likevel at TV2 gjorde en god vurdering. Det er et soleklart bevis på at billig ikke alltid er best og i og med at dette er en klinikk som mange nordmenn (og andre fra Norden) faktisk benytter seg av så er det vel bare bra at de negative sidene også kommer ut? Googler man SE eller Isabell Raad og leser at de har operert seg i Tyrkia så vil mange kanskje tenke at det da er trygt, ser man denne episoden så vil man mest sannsynlig skifte mening.

Dersom de IKKE hadde vist den eller at SE ikke hadde gått ut og fortalt om det så ville jo ikke folk blitt advart mot at det muligens er en skikkelig dårlig plan å ta en tyrkiatur. Det hadde vært farlig det også.

Så til KG og alle dere andre som mener at dette var verdens undergang og vise: Prøv å se episoden med objektive øyne. Det er BRA at negative opplevelser ang plastisk kirurgi også kommer ut! Om vi bare skal se instabilder av perfekte kropper og ikke ane noe som helst om hva som ligger bak dem så virker det mye mer ufarlig å legge seg under kniven. Folk kommer ikke til å slutte og operere seg dessverre, men slike opplevelser som SE har hatt kan kanskje sørge for at folk i det minste velger en skikkelig klinikk og ikke en instavennlig klinikk som opererer dritbillig og gjør en ræva jobb. Det må jo være verdt noe det også.

Var hun 19 år??? 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bloggleseren skrev:

Nei. 

Hvor gammel var hun? Trodde det ikke var 6-7 år siden? 

Endret av Marioposa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Bloggleseren skrev:

Mye av det du sier her, er faktisk feil og viser bare at du har kjøpt det offisielle narrativet fra SE. 

Hun var ikke 19 da hun opererte rumpa første gang. 

Hun har hatt totalt fire neseoperasjoner , ikke bare én. Og det er en gjenganger at hun skylder på medisinske behov når hun gjør kosmetiske endringer (hake/kjeve, kjønnslepper, bryster, nese og nå rumpe). 

Hun endret ikke bare rumpa i LA. Hun fikk også nye hofter, som er blitt behørig fremhevet på Instagram. Det har åpenbart ingenting med medisinske behov å gjøre. Hun har i årevis klaget over komplekser for hofteformen. «Korrigeringene» hennes skjer i takt med endringer i skjønnhetsidealet. Nå skal f.eks. ikke puppene være store lenger. Derfor fikk hun et «medisinsk behov» for å redusere puppestørrelsen. 

Det kan godt hende jeg husker helt feil ang 19 år, skal redigere det. 

Nå gjelder mitt innlegg om akkurat denne episoden, alle de andre operasjonene (som jeg så klart syntes at er fullstendig tullete) får taes i en annen diskusjon. Jeg ville ha frem at jeg ikke syntes at akkurat denne episoden var skremmende og ikke akkurat ga meg mer lyst til å få meg ny ræv - heller motsatt. 

Jeg ble faktisk overrasket over at det var SÅ smertefult og så omstendelig da MITT inntrykk av det jeg har sett i sosiale medier tidligere omtrent har fremstilt det som en walk in the park. Sett deg på et fly til Tyrkia, legg deg på operasjonsbordet noen timer og nyt resten av ferien lissom. 

Jeg er så klart helt enig i resten av debatten om at influensene må slutte å fronte plastisk kirurgi - ikke misforstå. Jeg syntes likevel at denne episoden var viktig fordi den viser bakdelene (haha - dårlig humor) og ikke bare glorifiseringen.

Jeg håper du skjønner hvor jeg vil :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
24 minutter siden, Sirah skrev:

Til dere som mener at TV2 ikke burde vist episoden med rompeoperasjonen: Har dere sett episoden?

Jeg satt meg faktisk ned å så den igår kveld og jeg mener faktisk at den var helt riktig å vise. Den viser ikke et glorifisert bilde av at plastisk kirurgi fikser alt, men den skremmende virkeligheten av hva som kan skje dersom det går galt.

SE fikk operert inn implantater i rompa når hun var 19 år og valgte klinikken i Tyrkia fordi den hadde en kul hjemmeside, man fikk bo i en luksusvilla under oppholdet og kjøre rundt i kule biler. I tillegg var det denne klinikken "alle andre" norske dro til og dermed virket det trygt. Ikke minst: Prisen for operasjonen var lav! Hun var også veldig klar på at hun hadde gjort en feilvurdering som 19 åring noe hun angret masse på i dag.

Med årene har hun fått problemer med rompa og den gjorde vondt. Hun valgte dermed å dra til USA for å sjekke om den tyrkiske kirurgen hadde gjort noe feil. Det viste seg at hun har fått operert inn puppeimplantater i rompa noe som kan være veldig farlig! Hun måtte derfor gjøre operasjonen på nytt pga helsefarene og plager etter den gamle. Alt hun gjorde var etter råd fra kirurgen.

Vi blir IKKE med inn på operasjonssalen slik man ble med inn i programmer som Extreme makeover. Vi får følge en veldig nervøs SE før operasjonen og vi ser at hun får en maske over nesa. Og ja, hun kommer med en del sleivete kommentarer hun sikkert kunne spart seg for, men jeg tolket iallfall disse som et forsøk på galgenhumor og for å roe seg selv ned. Man skal ikke ta absolutt alt folk sier bokstavelig.

Etter operasjonen får vi følge en SE som er griserusa på smertestillende og full av smerter og det er så langt fra glam som man kan komme. Hun ligger i mange dager fullstendig utslått på et hotellrom og bestevennen hennes må hjelpe henne med absolutt alt. Hun må spise store mengder medisiner og noen av disse får henne til å hovne opp i hele ansiktet så hun ser helt grusom ut.

Jeg syntes faktisk det var tøft av henne og vise dette på TV. Det viser virkelig medaljens bakside og om jeg hadde det minste lyst til å fikse rompa før så har jeg mistet absolutt all lyst nå. Dette var mye verre og mye mer smertefult enn jeg så fort meg.   

Det samme med neseoperasjonen - Dere er klar over at hun opererte på nytt pga at hun slet med å puste gjennom nesa fordi kirurgen lagde nesen hennes for smal? Isabell Raad sa jo akkurat det samme på debatten igår og hun har mest sannsynlig operert seg samme sted - et sted som er hyppig besøkt av nordmenn. Jeg forstår faktisk godt at hun gjorde den på nytt slik at hun ville få puste skikkelig.

Jeg er helt enig i at man ikke skal vise plastisk kirurgi i beste sendetid, men i dette tilfellet syntes jeg likevel at TV2 gjorde en god vurdering. Det er et soleklart bevis på at billig ikke alltid er best og i og med at dette er en klinikk som mange nordmenn (og andre fra Norden) faktisk benytter seg av så er det vel bare bra at de negative sidene også kommer ut? Googler man SE eller Isabell Raad og leser at de har operert seg i Tyrkia så vil mange kanskje tenke at det da er trygt, ser man denne episoden så vil man mest sannsynlig skifte mening.

Dersom de IKKE hadde vist den eller at SE ikke hadde gått ut og fortalt om det så ville jo ikke folk blitt advart mot at det muligens er en skikkelig dårlig plan å ta en tyrkiatur. Det hadde vært farlig det også.

Så til KG og alle dere andre som mener at dette var verdens undergang og vise: Prøv å se episoden med objektive øyne. Det er BRA at negative opplevelser ang plastisk kirurgi også kommer ut! Om vi bare skal se instabilder av perfekte kropper og ikke ane noe som helst om hva som ligger bak dem så virker det mye mer ufarlig å legge seg under kniven. Folk kommer ikke til å slutte og operere seg dessverre, men slike opplevelser som SE har hatt kan kanskje sørge for at folk i det minste velger en skikkelig klinikk og ikke en instavennlig klinikk som opererer dritbillig og gjør en ræva jobb. Det må jo være verdt noe det også.

I bunn og grunn er det du skriver det samme budskapet som SE selv kom med etter operasjonen

https://sophieelise.blogg.no/sannheten.html

«Hvis du skal operere deg, spar opp penger og gjør det hos noen som har peiling» 

Her er ingen anger eller advarsler hva gjelder å operere slik du ser det med din fortolkning. Og på Instagram frontes resultatet som noe hun er svært fornøyd med. Hun bedriver altså til dags dato massiv reklame for operasjoner. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marioposa skrev:

Var hun 19 år??? 😳

Nei dette var vist feil, jeg har redigert det i innlegget mitt :) 

Men hun var veldig ung noe hun også presiserer selv. Hun valgte denne klinikken fordi den var "instavennlig" og brukt av mange og hun dreit i konsekvensene dette kunne få for fremtidig helse. Nå betaler hun prisen for dårlige valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, CecilieX skrev:

I bunn og grunn er dette budskapet som SE selv kom med etter operasjonen

https://sophieelise.blogg.no/sannheten.html

«Hvis du skal operere deg, spar opp penger og gjør det hos noen som har peiling» 

Her er ingen anger eller advarsler hva gjelder å operere slik du ser det med din fortolkning. Og på Instagram frontes resultatet som noe hun er svært fornøyd med. 

Da tolker vi det på to forskjellige måter noe som i og for seg egentlig er ganske interessant :)

Hva hun har valgt å gjøre i ettertid skal jeg ikke uttale meg om da jeg ikke ønsker å gi henne klikk ved å følge henne. Mitt innlegg handler KUNN om akkurat denne episoden og min tolkning av den. ikke hva hun har valgt å gjøre i etterkant.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...