Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, LittleBabyNothing skrev:

Jeg vet det. Jeg synes ikke det er greit å narre folk for ting de er født med. 

Blondine vitser gjorde inntrykk på meg som barn. At ingen tar meg seriøst så jeg gidder ikke engasjere meg for andre folk. Eller bli utnyttet. For da er det sånn blondiner er. Det er sånn vi skal behandles. Spesielt når vi er stygge. Helt ubrukelige.

Ja jeg kan farge håret men hva er feil med det jeg har. Jeg liker ikke falskt brunt eller mørkt hår.

Jeg synes at det kom fram noe bra i den podcasten også. Du skal eie det du har. Du skal eie den du er. Man kan gjøre en del for personlig utvikling. Det har jeg opplevd selv også. Tok eierskap i situasjonen, og begynte å se på det som en utfordring snarere enn et problem. Det er bare synd at det budskapet druknet i regelrett utdriting i podcasten. Og du skal selvsagt ikke tillate slik behandling. Du er langt mer verdt enn som så.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 3.2.2020 den 16.52, AneKS skrev:

Så fordi noen andre er verre, har vi ikke lov å kritisere Kristin?

jeg synes dette er veldig dårlig av Kristin. Hun gjør narr og snakker ned om kroppsdeler for underholdning. Jeg får vondt inni meg av å høre på det der.

Helt håpløst. For å dra det lenger, kan vi egenelig kritisere SE, når The Kardashians er verre enn henne igjen? SELVFØLGELIG! At andre gjør verre ting er ikke et argument. Det er alltid noen som er verre!

 

På 3.2.2020 den 16.55, Krok1 skrev:

Og poenget mitt står: Kristin slipper unna med å bidra til kroppspresset hun selv kritiserer, fordi hun forsterker komplekser som allerede eksisterer, og fordi noen andre er verre. Kvalmt! 

Har samme oppfattelse som deg. Enig i at det er kvalmt.

 

På 3.2.2020 den 17.09, AneKS skrev:

Hun legger seg da ikke flat??? Hun legger skylden på at de «bare har hørt litt av podcasten» jeg har hørt hele og det var ekkel oppførsel. 

Jeg har omsider hørt hele casten og det gjorde saken bare verre for min del. Det var så mye latter hver gang micropenisen ble nevnt at selv jeg som kvinne fikk litt vondt inni meg. Ble ikke bedre av at venninna i studio også validerte Kristin sitt negative syn på små peniser og lo flere ganger.

 

På 4.2.2020 den 13.04, Elhaym skrev:

Man kan sikkert si at det er bedriften som kritiseres, men da kunne vel KG valgt flere andre bedrifter og ikke alltid langet ut mot samme bedrift? Jeg syns ikke noe synd på SE for denne talen, men jeg forstår ikke all ros KG skal få her heller. KG er en del av problemet hun også, selv om hun fronter en mening de fleste har om at kroppspress ikke er kult. 

Merkelig å være vitne til dette ja. Synes heller ikke synd på SE.

 

21 timer siden, xxx123 skrev:

Mindre pen er et negativt ladet ord og er på en måte et synonym til stygg (selv om det er verre). Det er du som skrev overvektig og mindre pen i en setning, og forbinder overvektig med mindre pen. 

Brukeren du siterte sa "overvektig OG mindre pen" ikke "overvektig OG DERFOR mindre pen". Brukeren har et poeng, det er ikke noen toppbloggere som både er overvektige og mindre pene. Altså påvirker man selv om man ikke har operert seg.

 

18 timer siden, førstedamen skrev:

Og etter Vixen talen har hun vært mye i media. God morgen Norge idag, debatten, div aviser. Kom ikke her å si at å gå direkte på SE ikke var med intensjon bak. Hun sa jo selv at hun ikke blir hørt om hun ikke gjør det slik. Ekkelt spør du meg. 

Selvfølgelig spekulerte hun i tid og sted for talen sin. Kristin tjener fett på dette! 

 

14 timer siden, Luvinesta skrev:

Den blemma Kristin gjorde er nøyaktig det samme som det Sophie Elise får pes for vil nå jeg si. Hun får mange menn til å føle seg mindreverdige, usikker på egen kropp og at de ikke når opp, kanskje til og med verre, for mange menn knytter manndommen sin opp mot sin egen penis og det er ikke noe de kan forandre på. Og når noen da latterligjør dem så vil det få dem til å føle skam og mindreverdighet, akkurat som jenter gjør når de ikke oppnår samme resultater ved å trene. Menn får heller ikke gjort noe som helst med sin størrelse, og man ser hvor stort problem det er til og med her på KG med alle trådene om temaet.
(...)

Sophie Elise er tydeligvis ikke noe bedre der, men dette var i det minste for 6-8 år siden da hun var, hva da, en jenteunge på 17 år? Kristin er 33 år gammel og bør vite bedre, spesielt når kroppspress visstnok skal være hjertesaken hennes og at hun så opptatt av at unge ikke skal føle skam eller usikkerhet knyttet til egen kropp, men samtidig sitter hun der og ler av menn med mikropeniser med vennina si. Ville hun ha slettet podkasten eller opptrådd annerledes ved samme tema dersom hun ikke ble konfrontert? Neppe. 

Mener det var en veldig viktig del av debatten, for hvor ekte er egentlig dette engasjementet når det kun er kvinner som skal skånes for sin usikkerhet og ikke menn, når til og med det er konkludert med at utrolig mange menn lider av angst, depresjon og tar selvmord nettopp pga. dette problemet?

👏👏

 

7 timer siden, Lana01 skrev:

👏👏👏 veldig enig i alt du skriver her. Tenker tonen hadde vært en annen blant flere av de som bagatelliser podcasten , hvis det var motsatt, la  oss si Team Antonsen hadde sittet 20 min og latterligjort sex opplevelse med ei dame med A cup og hvor lite sexy og kvinnelig det var..
             
Jeg syntes   det var skikkelig ubehagelig , flaut og vond å høre på podcasten Ser også sexolog Thomas Winther syntes dette var ille.ikke bare det han sier, men han  gremmes der han står. Dette er jo jobben hans og han vet hvor skadelig det er.. Klart det har sin plass i debatten. Dette er jo minst like viktig som annet kroppspress. 

 

Det er kanskje ikke like mye kvantitativ negativ påvirkning fra Kristin, men du verden så kvalitativ og kraftfull når hun først får lirt av seg noe møkk om andres kroppsdeler. At folk ikke skjønner at dette var LANGT under beltestedet for de menn der ute som fra før av kan slite med så voldsomme peniskomplekser at de vurderer selvmord... det begriper jeg ikke.

 

58 minutter siden, Lana01 skrev:

Faktisk finnes det menn som har så store komplekser for manndommen sin, at de oppsøker plastikk kirurgi for å gjøre den større. 

https://www.kk.no/helse/slik-opererer-norske-menn-seg-til-storre-penis/67777821

Jeg vet operasjonen finnes, men:

"Og så det store spørsmålet, hvor mye lenger kan man forvente at penis blir?

- Vi sier mellom 1-4 centimeter lengdeøkning i ikke-erigert tilstand. Det er fordi vi har hatt tre pasienter som kun har fått 1 centimeter lengdeøkning. De aller fleste får en lengdeøkning på 2-3 cm i ikke-erigert tilstand, sier Tvedt."

Fra linken din. Derfor er ikke en slik operasjon spesielt mye verdt. Lengdeforskjellen i erigert tilstand er ikkeeksisterende slik jeg forstår det og derfor er det kanskje ekstra kjipt for menn at Kristin ler av micropeniser og grunnen til at mannfolk vurderer selvmord pga liten penis, man kan faktisk ikke gjøre noe med saken.

(Sier egentlig ikke at det er verre eller bedre å le av kroppsdeler man kan operere heller, bare at menn med micropenis ikke har et annet valg enn å godta eget kjønnsorgan. De som ikke klarer det, de lever ikke gode liv, og slike podcaster som Kristin produserte gjør så inni granskauen vondt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er påfallende at både Kristin og John Arne Riise blir med på programmet «I lomma på Silje» for så å kjøpe seg nye hus etterpå. Og begge brukes i reklame for DnB. Er det sponset? Fått hjelp med finansieringen?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hilde444 skrev:

Jeg synes det er påfallende at både Kristin og John Arne Riise blir med på programmet «I lomma på Silje» for så å kjøpe seg nye hus etterpå. Og begge brukes i reklame for DnB. Er det sponset? Fått hjelp med finansieringen?

Trodde du noe annet?

For JA var det nok for å bolse litt og for KG var det nok og litt at hun ville vise at hun gjør opp for seg (jmf konkursen)

I JA programmet sa hun t.o.m at hun hadde gått god for han med en forventning om at han holdt seg til planen. KG programmet har jeg ikke fått sett ferdig enda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Alle kan drite på draget, men slutt å unnskyld mikropenis-podcasten. Den burde hun stå for. 

Ingen er perfekte, nå er det kanskje på tide å roe ned to hakk? Så sint på den talen, klarer ikke ta det seriøst når hun ikke kan snakke seriøst for seg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså - det SE driver med, blir ikke mindre kritikkverdig av at KG har sleivet med kjeften. Det blir v´bare en brrnsig form for whataboutism.

Kritikken til Kristin er HELT på sin plass. SE har ikke gjort annet en å flæsje rumpe etter den siste operasjonen.  AT Kristin også har sagt noe dumt, gjør ikke SEs fullstendig vanvittige kroppsfokus noe mindre.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, loveli skrev:

 

Jeg vet operasjonen finnes, men:

"Og så det store spørsmålet, hvor mye lenger kan man forvente at penis blir?

- Vi sier mellom 1-4 centimeter lengdeøkning i ikke-erigert tilstand. Det er fordi vi har hatt tre pasienter som kun har fått 1 centimeter lengdeøkning. De aller fleste får en lengdeøkning på 2-3 cm i ikke-erigert tilstand, sier Tvedt."

Fra linken din. Derfor er ikke en slik operasjon spesielt mye verdt. Lengdeforskjellen i erigert tilstand er ikkeeksisterende slik jeg forstår det og derfor er det kanskje ekstra kjipt for menn at Kristin ler av micropeniser og grunnen til at mannfolk vurderer selvmord pga liten penis, man kan faktisk ikke gjøre noe med saken.

(Sier egentlig ikke at det er verre eller bedre å le av kroppsdeler man kan operere heller, bare at menn med micropenis ikke har et annet valg enn å godta eget kjønnsorgan. De som ikke klarer det, de lever ikke gode liv, og slike podcaster som Kristin produserte gjør så inni granskauen vondt.)

Dette er jeg veldig enig i .og det viser bare hvor desperate disse mennene er., som går til dette skrittet 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, pøbelsara skrev:

Men altså - det SE driver med, blir ikke mindre kritikkverdig av at KG har sleivet med kjeften. Det blir v´bare en brrnsig form for whataboutism.

Kritikken til Kristin er HELT på sin plass. SE har ikke gjort annet en å flæsje rumpe etter den siste operasjonen.  AT Kristin også har sagt noe dumt, gjør ikke SEs fullstendig vanvittige kroppsfokus noe mindre.

Nei men det som blir litt whataboutism er at du i de 5 siste postene på denne tråden har snakket om SE... Her også får jeg opplevelsen av at du sier Kristin sa noe som ikke var greit, MEN SE er verre. Mulig jeg tar feil altså, men det er det jeg leser

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Men altså - det SE driver med, blir ikke mindre kritikkverdig av at KG har sleivet med kjeften. Det blir v´bare en brrnsig form for whataboutism.

Kritikken til Kristin er HELT på sin plass. SE har ikke gjort annet en å flæsje rumpe etter den siste operasjonen.  AT Kristin også har sagt noe dumt, gjør ikke SEs fullstendig vanvittige kroppsfokus noe mindre.

Nå handler jo denne tråden  KG, og ikke  SE,.ikke så rat at hun får et oppmerksomhet her.  ellers er jeg enig om at budskapet til KG  er viktig Jeg tenker KG grep dette helt feil med tordentalen på Vixsen. Debatten på NRK dreide seg jo nesten mer om bloggkrigen dem i mellom, en selve budskapet Kristin ville frem med. Noe hun fint la opp til selv

Når det er sagt stiller jeg meg undrene til hvor viktig dette egentlig er for henne etter den   blemmen med podcasten. Hun tjener fett på dette, og unyttet nok talen på Vixsen for sin egen vinnings skyld. Smi med jernet er varmt. Synd for budskapet er veldig viktig. Synes heller ikke dette bør handle om enkelt personer som SE  men bransjen i  sin helhet. 

Til syvende og sist tror jeg KG  har tapt på dette. Først med tordentalen, og deretter podcasten  som kom frem i lyset. Troverdigheten hennes har nok fått en voldsom knekk. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lana01 skrev:

Nå handler jo denne tråden  KG, og ikke  SE,.ikke så rat at hun får et oppmerksomhet her.  ellers er jeg enig om at budskapet til KG  er viktig Jeg tenker KG grep dette helt feil med tordentalen på Vixsen. Debatten på NRK dreide seg jo nesten mer om bloggkrigen dem i mellom, en selve budskapet Kristin ville frem med. Noe hun fint la opp til selv

Når det er sagt stiller jeg meg undrene til hvor viktig dette egentlig er for henne etter den   blemmen med podcasten. Hun tjener fett på dette, og unyttet nok talen på Vixsen for sin egen vinnings skyld. Smi med jernet er varmt. Synd for budskapet er veldig viktig. Synes heller ikke dette bør handle om enkelt personer som SE  men bransjen i  sin helhet. 

Til syvende og sist tror jeg KG  har tapt på dette. Først med tordentalen, og deretter podcasten  som kom frem i lyset. Troverdigheten hennes har nok fått en voldsom knekk. 

 

Nå kommer det ann på hva hun faktisk vil. Om hun vil være moralens dronning, ja da har hun tapt på det.

Om hun vil ha penger i kassen har nokk av bloggere bevist at dobbeltmoral og drama booster dette

Endret av AneKS
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG dreit seg kraftig på podcasten. Hun tar ansvar og slettet den. Og har stått rak og hørt den spilles av for hele Norge. Kommer hun til å snakke og le offentlig om mikropenis noen gang igjen? NEI 

SE har dokumentert nok en plastikk operasjon. Har hun tatt ansvar og bedt om at det slettes fra nettet? Har hun stått rak og forklart hvorfor hun gjør noe hun beviselig sa hun ikke skal gjøre igjen? Altså dokumentere det. Kommer hun til sannsynligvis til  å operere igjen OG vise masse bilder av hvor fornøyd hun er etter nok en forandring? JA 

 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zenhouse skrev:

KG dreit seg kraftig på podcasten. Hun tar ansvar og slettet den. Og har stått rak og hørt den spilles av for hele Norge. Kommer hun til å snakke og le offentlig om mikropenis noen gang igjen? NEI 

SE har dokumentert nok en plastikk operasjon. Har hun tatt ansvar og bedt om at det slettes fra nettet? Har hun stått rak og forklart hvorfor hun gjør noe hun beviselig sa hun ikke skal gjøre igjen? Altså dokumentere det. Kommer hun til sannsynligvis til  å operere igjen OG vise masse bilder av hvor fornøyd hun er etter nok en forandring? JA 

 

Dette er en tråd om KG ikke SE. ganske usaklig å snakke om hvem som er verst. SE har sin egen tråd😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
33 minutter siden, Lana01 skrev:

Nå handler jo denne tråden  KG, og ikke  SE,.ikke så rat at hun får et oppmerksomhet her.  ellers er jeg enig om at budskapet til KG  er viktig Jeg tenker KG grep dette helt feil med tordentalen på Vixsen. Debatten på NRK dreide seg jo nesten mer om bloggkrigen dem i mellom, en selve budskapet Kristin ville frem med. Noe hun fint la opp til selv

Når det er sagt stiller jeg meg undrene til hvor viktig dette egentlig er for henne etter den   blemmen med podcasten. Hun tjener fett på dette, og unyttet nok talen på Vixsen for sin egen vinnings skyld. Smi med jernet er varmt. Synd for budskapet er veldig viktig. Synes heller ikke dette bør handle om enkelt personer som SE  men bransjen i  sin helhet. 

Til syvende og sist tror jeg KG  har tapt på dette. Først med tordentalen, og deretter podcasten  som kom frem i lyset. Troverdigheten hennes har nok fått en voldsom knekk. 

 

 

19 minutter siden, AneKS skrev:

Dette er en tråd om KG ikke SE. ganske usaklig å snakke om hvem som er verst. SE har sin egen tråd😊

Når dere tror at KG blir diskrediter for å snakke om mikropenis, men så viser det seg at i tillegg til at SE driver å flekser operasjoner så har hun også snakket ned mikropeniser hun også. Så er det virkelig på sin plass å dra inn SE inn i denne tråden også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

 

Når dere tror at KG blir diskrediter for å snakke om mikropenis, men så viser det seg at i tillegg til at SE driver å flekser operasjoner så har hun også snakket ned mikropeniser hun også. Så er det virkelig på sin plass å dra inn SE inn i denne tråden også. 

KG diskrediterer seg selv ja, hun hadde deskriditert seg selv like mye om hun kritiserte Kardashian eller Trump for den sags skyld, har ingenting med hvem hun kritiserer.

SE sprer mye dritt, sier mye dritt, men det kan vi vell snakke om i tråden til SE?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, AneKS skrev:

KG diskrediterer seg selv ja, hun hadde deskriditert seg selv like mye om hun kritiserte Kardashian eller Trump for den sags skyld, har ingenting med hvem hun kritiserer.

SE sprer mye dritt, sier mye dritt, men det kan vi vell snakke om i tråden til SE?

Nei, KG diskrediter ikke seg selv. Hun la seg flat og fjernet podcasten. La det gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Nei, KG diskrediter ikke seg selv. Hun la seg flat og fjernet podcasten. La det gå.

Det var du som dro opp igjen podcasten og SE? Jeg svarte bare at Hvem hun kritiserer ikke har noe med saken å gjøre når det kommer til sin egen kredibilitet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillesnøfnugg
7 minutter siden, AneKS skrev:

Det var du som dro opp igjen podcasten og SE? Jeg svarte bare at Hvem hun kritiserer ikke har noe med saken å gjøre når det kommer til sin egen kredibilitet?

Jeg svarte på at dette var tråden til KG og at man ikke kunne dra inn SE her? Det er definitivt relevant å dra inn  SE  hun er ikke hakket bedre på det området heller. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Jeg svarte på at dette var tråden til KG og at man ikke kunne dra inn SE her? Det er definitivt relevant at SE ikke er hakket bedre på det området heller. 

Hvorfor i alle dager er det relevant? Er vell ingen som mener SE er bedre? Blir som å prøve å ha en saklig debatt om skuespillerferdighetene til Joner og at folk driver og maser om at “Isaksen er mye dårligere” ja okey, hva så?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
6 minutter siden, AneKS skrev:

Hvorfor i alle dager er det relevant? Er vell ingen som mener SE er bedre? Blir som å prøve å ha en saklig debatt om skuespillerferdighetene til Joner og at folk driver og maser om at “Isaksen er mye dårligere” ja okey, hva så?

Nå var det vel NRK og debatten som har lagt opp til denne vinklingen av debatten, så ta det gjerne med de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Nå var det vel NRK og debatten som har lagt opp til denne vinklingen av debatten, så ta det gjerne med de. 

Hæ? Jeg hørte aldri NRK spørre hvem som var verst? De snakket først om SE.

senere snakket de om KG og hvilken rett hun hadde til å kritisere andre og kalle seg en forkjemper mot kroppspress. Uavhenging av HVEM hun kritiserte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...