Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, Sirah skrev:

Nemlig. Ingen er uenig i det du skriver der.

Men disse tingene kommer ikke frem i de "vanlige innleggene". De får slike operasjoner til å fremstå som en omtrent dagligdags hendelse. Litt som en tur til frisøren. Dette viser hvor vondt og jævli det faktisk er. 

At de er selvforskyldte sier jo seg seg selv, men smertene er fremdeles reelle. Om dette kan få noen få usikre mennesker til å revurdere å operere fordi at det viser hvor lite glam det faktisk er så er det en god ting. Det er ikke så enkelt som at du tusler inn på klinikken en onsdag morgen og poster bilder av deg selv smilende ved bassenget onsdag kveld. Det viser blod, gørr og mye smerte. 

Om vi skal ha en reel endring så er det viktig at de negative sidene også kommer frem. De "positive" ligger allerede på nettet til evig tid. Ellers får det positive stå til fremtidig googling av unge og usikre mennesker, mens de negative blir tiet ihel "fordi vi ikke skal snakke om plastiske operasjoner".

Både og,vil jeg si.

De får jo se at smertene er overkommelig,at det "gikk jo greit",og at det kjipe og vonde bare er midlertidig.

Det er snakk om 2 uker ish med smerter vs "drømmekroppen".

Det er en helt fair deal for mange.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Ja var ikke akkurat imponert over innsatsen hans.

Han har ikke evnen til å skille mellom sin datter SE og bedriften SE AS.

Skjønner at det kan være vanskelig til tider men kanskje hun burde ansatt en pr rådgiver, som hun ikke er i ætt med, som kunne stilt opp på slike saker for henne.

Det sa jeg også,for ett par sider siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Sphere skrev:

Ingenting galt med preferanser. Man kan selvsagt avvise en person for hva det nå enn måtte være. Helt opp til deg selv. Det handler selvsagt om måten det blir gjort på. Det å kjøre en podcast der man fullstendig latterliggjør en person med noe som ligger utenfor ens egne preferanser bør man holde seg for god til. Uansett. Spesielt når man fungerer som en «påvirker». Som i tillegg sitter på sin høye hest og belærer andre «påvirkere». 

Mannegruppa Ottar? Howard Stern? Andre shock jocks. 

Menn legger ut om preferansene sine og anekdoter knyttet til det.

Det er en del av underholdningen i radio og podcast verden.

«Single mødre er gærne. Styr unna»

«Mishandlede kvinner er borderline og dermed ondskapsfulle»

«Hengebryster bør oblegatorisk fikses på»

Jeg må leve med tusen billioner måter å være uattraktiv på for menn. 

Noen menn har EN ting de er bekymret for og mange ganger er det helt normale.

Endret av LittleBabyNothing
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, LittleBabyNothing skrev:

Mannegruppa Ottar? Howard Stern? Andre shock jocks. 

Menn legger ut om preferansene sine og anekdoter knyttet til det.

Det er en del av underholdningen i radio og podcast verden.

«Single mødre er gærne. Styr unna»

«Mishandlede kvinner er borderline og dermed ondskapsfulle»

«Hengebryster bør oblegatorisk fikses på»

Jeg må leve med tusen billioner måter å være uattraktiv på for menn. 

Noen menn har EN ting de er bekymret for og mange ganger er det helt normale.

Mener du virkelig at det at noen har vært drittsekk tidligere er en unnskyldning for å være drittsekk nå? Og tror du menn kun bekymrer seg over størrelse på penis, bommer du stygt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Sphere skrev:

Mener du virkelig at det at noen har vært drittsekk tidligere er en unnskyldning for å være drittsekk nå? Og tror du menn kun bekymrer seg over størrelse på penis, bommer du stygt. 

Det er ikke et reelt problem fordi de er normale. Menn blir ikke valgt bort på grunn av det. Jeg blir valgt bort for all slags uforståelige grunner. Skulle ønske jeg hadde mikropenis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
På 5.2.2020 den 14.35, janeikanskje skrev:

Jeg har aldri vært en som følger Sophie Elise (eller andre påvirkere, for den saks skyld), så jeg har ikke fått med meg hennes narrativ og således heller ikke kjøpt dette (nice try though), men det hender jeg kommer med den bekymrede mammatonen når det ser ut til at folk glemmer at det er mennesker de snakker om. Man trenger ikke lese mye i media eller i debattene her på Kvinneguiden før man kjenner igjen en svært usikker person i Sophie Elise (som motstanderne nekter å kalle for noe annet enn en bedrift), og før man kjenner igjen vaskeekte overmoral hos enkelte andre.

Du sier at hun påvirker sårbare mennesker negativt, og jeg skrev at jeg ikke tror hun gjør det, da det vel er åpenbart for de fleste at det hun driver med ikke er noe å trakte etter. Men om følgerne hennes så blir negativt påvirket av operasjonene hun allerede har tatt (som i så fall er veldig leit  jeg evner å ha omsorg for begge sider av saken), hva er det egentlig man ønsker at Sophie Elise skal gjøre med det?

Hun har sluttet å blogge. Hva mer? Skal hun oppløse AS-et? Forsvinne fra samtlige sosiale medier? Få bot? Komme i fengsel? Si meg gjerne hva som vil tilfredsstille de sultne ulver der ute.

(Jeg skrev ikke det forrige innlegget for å omvende noen. Det ble et litt langt innlegg som i bunn og grunn handlet om de to siste ordene; "Vær forsiktige", og det står jeg for.)

Det er naivt og i verste fall farlig å degradere dette til et «sårbar jente, som opererer seg ihjel» syndrom. Dette «persillebladet» tjente 3 millioner Norske kroner ifjor på sine komplekser og pushe komplekser på andre for å så selge inn en løsning for dette via annonsører. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle så gjerne sett at denne debatten ble løftet litt - og ikke endte med ‘team Kristin’ eller ‘team SE’. Alt i alt så handler det ikke om hvilket lag man er på - det er ikke det denne debatten handler om. Debatten handler om kroppspress, promotering av kosmetiske operasjoner og påvirkningskraften til influencere - å diskutere hvem som har ‘rett’ er egentlig bare enda en avsporing av debatten. 
 

Jeg synes det er direkte trist å høre at 9/10 sekstenåringer er misfornøyde med kroppen sin og sparer penger til kosmetiske operasjoner. Dette har blitt et mye større samfunnsproblem enn jeg har vært klar over. Det er det debatten må handle om - det er ikke så interessant hvem som har rett. Det interessante er om noen kan klare å komme på noen løsninger for å få bukt med problemet slik at det kan bli lettere for alle disse guttene og jentene som er misfornøyde med og ønsker å forandre på kroppene sine. Om vi ikke tar ordentlig tak i dette så vil det ikke bli noe bedre. Vi må rett og slett ta tak i samfunnet på en del områder - og innføre retningslinjer for hva som er greit å publisere og ikke. 

 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Det er naivt og i verste fall farlig å degradere dette til et «sårbar jente, som opererer seg ihjel» syndrom. Dette «persillebladet» tjente 3 millioner Norske kroner ifjor på sine komplekser. 

Sukk. Budskapet mitt var altså at selv mennesker som tjener penger er mennesker, og at ja, selv påvirkere kan være ofre for Kardashian-tiden vi er i, der ungdom og unge voksne fyller lepper og rumper og gudenevet med det ene og det andre.

Hvordan mener du at det er farlig å ta hensyn til henne også?

Jeg, på min side, mener det er farlig å omtale andre mennesker på den måten som du blant annet gjør i dette innlegget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
5 minutter siden, janeikanskje skrev:

Sukk. Budskapet mitt var altså at selv mennesker som tjener penger er mennesker, og at ja, selv påvirkere kan være ofre for Kardashian-tiden vi er i, der ungdom og unge voksne fyller lepper og rumper og gudenevet med det ene og det andre.

Hvordan mener du at det er farlig å ta hensyn til henne også?

Jeg, på min side, mener det er farlig å omtale andre mennesker på den måten som du blant annet gjør i dette innlegget.

Min sympati går til barna og  de unge voksne som får dette budskapet rett i trynet, hver gang IG sine algoritmer sender det ut. Farlig å påpeke at det er kynisk å pushe egne komplekser på andre for å selge løsningene på dette og tjene millioner på det? Jeg tar ikke hensyn til de kyniske gruve eierne som bruker barn til slavearbeid heller, men jeg burde kanskje sende de sympatiske tanker og forståelse også? De er jo mennesker de også, tross alt.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev:

Min sympati går til barna og  de unge voksne som får dette budskapet rett i trynet, hver gang IG sine algoritmer sender det ut. Farlig å påpeke at det er kynisk å pushe egne komplekser på andre for å selge løsningene på dette og tjene millioner på det? Jeg tar ikke hensyn til de kyniske gruve eierne som bruker barn til slavearbeid heller, men jeg burde kanskje sende de sympatiske tanker og forståelse også? De er jo mennesker de også, tross alt.

I sted skrev jeg at rabattkoder (altså salg/annonsering) av kosmetisk kirurgi ikke er greit. Det står jeg ved, og det tror jeg de fleste enes om. Måten dere skriver og Kristin Gjelsvik skriker om Sophie Elise på, kan dere likevel få ha for dere selv.

(Og nå sammenlignes hun også med slavearbeid. Hehe. Trekker meg rolig ut av verdenen til sinnabloggleserne igjen.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
1 minutt siden, janeikanskje skrev:

I sted skrev jeg at rabattkoder (altså salg/annonsering) av kosmetisk kirurgi ikke er greit. Det står jeg ved, og det tror jeg de fleste enes om. Måten dere skriver og Kristin Gjelsvik skriker om Sophie Elise på, kan dere likevel få ha for dere selv.

(Og nå sammenlignes hun også med slavearbeid. Hehe. Trekker meg rolig ut av verdenen til sinnabloggleserne igjen.)

👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, janeikanskje said:

Sukk. Budskapet mitt var altså at selv mennesker som tjener penger er mennesker, og at ja, selv påvirkere kan være ofre for Kardashian-tiden vi er i, der ungdom og unge voksne fyller lepper og rumper og gudenevet med det ene og det andre.

Hvordan mener du at det er farlig å ta hensyn til henne også?

Jeg, på min side, mener det er farlig å omtale andre mennesker på den måten som du blant annet gjør i dette innlegget.

Jeg tror hun vil bli møtt med masse forståelse hvis hun bare begynner å være ærlig. Det er mange som forstår at hun sliter mye med komplekser over utseendet. Men det at hun hele tiden lyver om at nå har hun blitt bedre og nå skal hun slutte å dele kosmetisk kirurgi, for deretter å fortsette i akkurat samme spor år etter år, er vanskelig å svelge. Spesielt når man skjønner at det er en del av en kalkulert mediestrategi. 

Jeg har stor sympati med kompleksene til SE, og det er provoserende når folk skriver til henne at hun er stygg i kommentarfeltet hennes (altså ikke stygg på grunn av operasjonene, men stygg fra naturens side). Hvordan det er mulig å bli så bedriten at man trykker på folks verste komplekser, er beyond me. Ikke er det sant heller. Hun var jo søt som bare det fra naturens side. Men at det er synd på henne for kompleksene betyr jo ikke at hun skal være hevet over all kritikk. Hun fortjener beinhard kritikk for kropppresset hun bidrar til, og alle løgnene og selvforherligelsen hun driver med.  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2020 den 16.04, AneKS skrev:

Jeg kritiserer Kristin nå pga hennes fremgangsmåte i kritikken. Det er ikke whatsboutism. Det går faktisk ann å være uenig med både SE og KG

Mener du at alle bare kan slenge ut hva de vil uten å få kritikk, dersom de snakker om ett viktig tema, og har en bra konklusjon? 
 

Det med podcasten kom opp nå fordi Kristin har klart å sette seg selv i fokus og fikk mye oppmerksomhet, derfor lytter plutselig mange fler på podcasten hennes. Jeg hadde reagert like sterkt om hun ikke hadde kritiserte SE.

Med en gang jeg kritiserer Kristin for hennes oppførsel får jeg svar som «SE er mye verre» «det er ikke det vi burde snakke om» «ingen hadde diskutert dette om ikke ditt og datt» er ikke det whataboutism? Eller er hun faktisk fredet nå?

 

På 3.2.2020 den 16.06, AneKS skrev:

Dette er en tråd om Kristin IKKE SE, men det å kritisere Kristin inne i denne tråden for hennes oppførsel blir sett på som en avsporting? Hvor er logikken?

Enig.

Jeg orker ikke skrive så mye i denne tråden fordi jeg føler at folk her har mistet hodet når det kommer til Kristin og ikke evner å se at hun ikke er så mye bedre selv ved å le av gutter med micropenis. "Å følge saueflokken" er et utbredt ordtak her på KvinneGuiden og i denne tråden er det ganske mange som ikke vil innse hvor utrolig dobbeltmoralsk det er av Kristin å le av micropeniser samtidig som hun tordner mot influensere som blogger om plastisk kirurgi.

Helt håpløst å skulle diskutere med folk som ikke evner/gidder/vil se at Kristin ikke nødvendigvis er så mye bedre selv. Greit, hennes Instagram er ikke like avkledd, SE er generelt sett mye verre, men Kristin skaper også kroppspress! Det er hverken avsporing eller underordnet SE, det kommer i tillegg!

Debatten er viktig, budskapet til Kristin er viktig. Stedet talen ble holdt var kanskje helt perfekt. Men måten hun gjorde det på var feil. Og hun skaper også kroppspress selv om det hun ler av ikke kan opereres eller forandres på.

Slik ser jeg på det.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, LittleBabyNothing skrev:

Det er ikke et reelt problem fordi de er normale. Menn blir ikke valgt bort på grunn av det. Jeg blir valgt bort for all slags uforståelige grunner. Skulle ønske jeg hadde mikropenis.

Menn blir jo også valgt bort av mange uforståelige grunner. Ikke bare pga penis. Det er absolutt ikke en trøst å få vite gang på gang at det er på grunn av penis man blir valgt bort. Som er et symbol på selve manndommen. Så jeg tviler på at du egentlig skulle ønske det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Sphere skrev:

Menn blir jo også valgt bort av mange uforståelige grunner. Ikke bare pga penis. Det er absolutt ikke en trøst å få vite gang på gang at det er på grunn av penis man blir valgt bort. Som er et symbol på selve manndommen. Så jeg tviler på at du egentlig skulle ønske det. 

Stor penis er ikke bedre enn annet. Se på greske statuer. Jeg bryr meg ikke om penis størrelsen. Ja det er symbolet på manndommen, men det trenger ikke være stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, loveli skrev:

 

Enig.

Jeg orker ikke skrive så mye i denne tråden fordi jeg føler at folk her har mistet hodet når det kommer til Kristin og ikke evner å se at hun ikke er så mye bedre selv ved å le av gutter med micropenis. "Å følge saueflokken" er et utbredt ordtak her på KvinneGuiden og i denne tråden er det ganske mange som ikke vil innse hvor utrolig dobbeltmoralsk det er av Kristin å le av micropeniser samtidig som hun tordner mot influensere som blogger om plastisk kirurgi.

Helt håpløst å skulle diskutere med folk som ikke evner/gidder/vil se at Kristin ikke nødvendigvis er så mye bedre selv. Greit, hennes Instagram er ikke like avkledd, SE er generelt sett mye verre, men Kristin skaper også kroppspress! Det er hverken avsporing eller underordnet SE, det kommer i tillegg!

Debatten er viktig, budskapet til Kristin er viktig. Stedet talen ble holdt var kanskje helt perfekt. Men måten hun gjorde det på var feil. Og hun skaper også kroppspress selv om det hun ler av ikke kan opereres eller forandres på.

Slik ser jeg på det.

Faktisk finnes det menn som har så store komplekser for manndommen sin, at de oppsøker plastikk kirurgi for å gjøre den større. 

https://www.kk.no/helse/slik-opererer-norske-menn-seg-til-storre-penis/67777821

Endret av Lana01
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, LittleBabyNothing skrev:

Stor penis er ikke bedre enn annet. Se på greske statuer. Jeg bryr meg ikke om penis størrelsen. Ja det er symbolet på manndommen, men det trenger ikke være stort.

Nei, der er vi helt på bølgelengde. Men her handler det om regelrett latterliggjøring. Det bør vi holde oss for god for. Spesielt om man er påvirker. Da ser det ikke veldig bra ut med en slik podcast på rullebladet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Sphere skrev:

Nei, der er vi helt på bølgelengde. Men her handler det om regelrett latterliggjøring. Det bør vi holde oss for god for. Spesielt om man er påvirker. Da ser det ikke veldig bra ut med en slik podcast på rullebladet.

Greit og da har jeg gitt utallige offentlige eksempler på det samme der det ikke sees på som kritikkverdig. 

Podcast er jo nesten som radio. Samme type underholdning minus musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LittleBabyNothing skrev:

Greit og da har jeg gitt utallige offentlige eksempler på det samme der det ikke sees på som kritikkverdig. 

Podcast er jo nesten som radio. Samme type underholdning minus musikk.

Ikke kritikkverdig? Selvfølgelig har vedkommende som har holdt på slik fått masse kritikk også. Du dro fram Howard Stern. Hadde du talt opp alle sinte brev og mailer han har mottatt opp igjennom årene, hadde du nok fått sjokk. Poenget er uansett at to feil ikke gir en rett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Sphere skrev:

Ikke kritikkverdig? Selvfølgelig har vedkommende som har holdt på slik fått masse kritikk også. Du dro fram Howard Stern. Hadde du talt opp alle sinte brev og mailer han har mottatt opp igjennom årene, hadde du nok fått sjokk. Poenget er uansett at to feil ikke gir en rett. 

Jeg vet det. Jeg synes ikke det er greit å narre folk for ting de er født med. 

Blondine vitser gjorde inntrykk på meg som barn. At ingen tar meg seriøst så jeg gidder ikke engasjere meg for andre folk. Eller bli utnyttet. For da er det sånn blondiner er. Det er sånn vi skal behandles. Spesielt når vi er stygge. Helt ubrukelige.

Ja jeg kan farge håret men hva er feil med det jeg har. Jeg liker ikke falskt brunt eller mørkt hår.

Endret av LittleBabyNothing
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...