Gå til innhold

Har pappaen lov?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt motvekt til alle linkene til Elisabeth Gerhardsens tilknytningstolkning som er postet i tråden her. Bare for å vise at det hun predikere ikke nødvendigvis er konsensus i fagmiljøet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 3/29/2018 at 3:36 PM, Brannslangen said:

Det tror jeg ikke stemmer. Det er stor politisk kraft fra høyeste hold bak fedrepermisjonen. Hvis det var så lett at menn bare kunne overføre den til damene, så hadde det ikke vært mange trillepappaer igjen.

Tro det eller ei, men det finnes faktisk fedre som har lyst til å tilbringe tid med barna sine. Crazy, I know!

Anonymkode: 17760...cdd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så ekstremt provosert av at mødre tror de er den beste og største omsorgspersonen for en baby. Fedre kan godt være bra omsorgspersoner også. Og om ikke bedre i mange tilfeller. Bare fordi en dame føder ungen så betyr ikke det at hun er best!!! (Kanskje tatt litt ut av sammenheng av tråden, men det er ikke langt unna å ha noe med saken å gjøre)!!!

Anonymkode: 2427c...97e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er hodereisende å reise bort av far hvis mor nekter. Og så synes jeg det er hodereisende å reise bort av mor hvis far nekter. Men hvorfor nekte? Sett dere ned og bli enige. Ungen kan ta erstatning noen dager. Det går helt fint. Jeg blir glad når jeg hører om fedre som ønsker å bli tettere knyttet til barna. Jeg var nemlig sammen med en som kun tok pappapermisjon fordi "han måtte". Ikke søren om han hadde giddet å ta med barnet på tur! Med mindre far ikke klarer å ta seg av barnet, så ser jeg ikke problemet. Skal han til slektninger? Drikker han mens han passer barnet? Kjører han uansvarlig? Passer han ikke på? Glemmer han å gi barnet mat? Ser han bare på tv mens ungen skriker? Pappapermen er til for å bli tettere barnet. Det er ikke like lett med mor hengende over som skal detaljstyre alt. Så bli enige! Ungen er 10 måneder, det går bra! Slipp taket og nyt friheten! Ta deg en tur ut med venninner, eller ta igjen 10 måneder med søvn!

Anonymkode: 1ff39...b1d

Hodereisende? Beklager at jeg spør, men er det et ord? 

Anonymkode: a5bf3...288

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2018 den 15.54, O.G. skrev:

Far er ikke primær omsorgsperson.

Jo, her er far det.. Mor har valgt å gå tilbake på jobb. 

Anonymkode: 81b03...e57

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, her er far det.. Mor har valgt å gå tilbake på jobb. 

Anonymkode: 81b03...e57

Man blir ikke en primær omsorgsperson over natta. Mor er fortsatt barnets primær omsorgsperson. Les deg opp.

Anonymkode: 7da42...e17

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.3.2018 den 15.10, AnonymBruker skrev:

Spiser endel fast føde og han tenker vel å gi mme og vann. Matmessig går det nok bra, jeg er mer bekymra for nærheten/kosen...😔

Anonymkode: 34c33...066

Du bør melde ham som bekymring til Barnevern.

Anonymkode: 98029...e1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok mer avhengig av baby enn den er av deg. Den er jo med far, la de dra på tur og bonde. Og ja, han er i sin fulle rett til å ta med seg barnet på tur. 

Anonymkode: 943df...00a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, her er far det.. Mor har valgt å gå tilbake på jobb. 

Anonymkode: 81b03...e57

Hadde vært praktisk om unger omstilte seg slik ja. Vips, trykk på en knapp, så bytter barnet primær omsorgsperson! :fnise:

 

Anonymkode: 3308e...21e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby som bor sammen med begge foreldre, og som tilbringer tid med begge foreldrene daglig, har to primære omsorgspersoner, nemlig både mor og far.

Anonymkode: c4bbf...a66

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, her er far det.. Mor har valgt å gå tilbake på jobb. 

Anonymkode: 81b03...e57

Du har mer enn et problem med å lese tråden skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært praktisk om unger omstilte seg slik ja. Vips, trykk på en knapp, så bytter barnet primær omsorgsperson! :fnise:

 

Anonymkode: 3308e...21e

OMG! far er ingen ny person .. far har kjent IG bodd m barnet siden det ble født - så jo - far er en primærperson , og et par dager borte fra mor går nok HELT fint..

 

Anonymkode: d60f9...d82

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2018 den 2.50, AnonymBruker skrev:

Hodereisende? Beklager at jeg spør, men er det et ord? 

Anonymkode: a5bf3...288

Du skjønte sikkert at jeg skrev feil, og hva jeg mente.

Anonymkode: 1ff39...b1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.3.2018 den 15.11, Brannslangen skrev:

Når kvinner har fått det som dem ville, altså prakket på menn en stadig lengre fedrepermisjon for selv å kunne fokusere mer på arbeid, så må det tolereres at fedre har det siste ord i hvordan tiden med ungen skal tilbringes.

Lengre permisjon for fedre er jo overhodet ikke til for kvinner! Den finnes jo fordi jeg som mann, skal få den tiden med mitt nyfødte barn som jeg fortjener. Slutt å legge kvinnefiendtlige meninger i alt. Vi lever i et samfunn som prøver å ivareta begge kjønn, og det viser de ved å lage lover som setter babyens tid med far likeverdig med babyens tid med mor. Gå og troll med pisset en annen plass, til du har fått nok hår på kassa til å bli far selv.

Anonymkode: 57022...58d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/29/2018 at 9:39 PM, AnonymBruker said:

Det er forskjell på å være en trygg og god omsorgsperson, og å være barnets primære omsorgsperson. Det er selvfølgelig mor, så lenge mor er den som har gått hjemme i permisjon. Det er også derfor mor oftest får omsorgen for små barn under samlivsbrudd, ikke fordi mor favoriseres, men fordi mor er den som er viktigst for barnet. Når barnet blir eldre utvider det verden til at det kan bli to primære og også flere etterhvert. 

Og nei, barn rasjonaliserer ikke. Herregud. Babyer lever av instinkter. Det er biologi det her, ikke logikk, fornuft eller likestilling. 

Barnet trenger å avvennes den personen den anser som sin primære omsorgsperson. Dvs mor i denne saken. Og det skal man ta hensyn til, det er ikke engang anbefalt å ha samvær med overnatting EN natt med far om mor og far skiller lag når barnet er så lite. 

Anonymkode: 3308e...21e

En natt borte fra mor er nok greit for en 10 mnd gammel baby om mor og far bor sammen og mor ikke ammer på natt. Værre når barnet ser far sjeldnere i utgangspunktet, dvs om mor og far ikke bor sammen 

Anonymkode: 46b9f...349

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2018 den 2.50, AnonymBruker skrev:

Hodereisende? Beklager at jeg spør, men er det et ord? 

Anonymkode: a5bf3...288

Nei, det er en sammenblanding av hoderystende og hårreisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, Arabella skrev:

Nei, det er en sammenblanding av hoderystende og hårreisende.

 

Though, it's a good word ;)

Anonymkode: d60f9...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

En baby som bor sammen med begge foreldre, og som tilbringer tid med begge foreldrene daglig, har to primære omsorgspersoner, nemlig både mor og far.

Anonymkode: c4bbf...a66

En baby som er vant til EN person hjemme hele døgnet, som ammer ig som har en far,som er borte størstedelen av dagen, har EN primær omsorgsperson ;)

Anonymkode: 70842...382

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er nok mer avhengig av baby enn den er av deg. Den er jo med far, la de dra på tur og bonde. Og ja, han er i sin fulle rett til å ta med seg barnet på tur. 

Anonymkode: 943df...00a

Vet du, så lenge amming ikke er avvent, så syns jeg det er egoistisk og tankesløst gjort. 

Og nei, han er ikke i sin fulle rett til å ta barnet med på tur, all den tid man er TO foreldre.. 

Anonymkode: 70842...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis mor vil vekk fra barnet da? Ikke at det er aktuelt i TS sitt tilfelle, men likevel

Anonymkode: 84a6d...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...