Gå til innhold

Har pappaen lov?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pappaperm og mor i jobb. Bor sammen.

Har pappaen lov å ta med seg baby 10 mnd på tur i flere dager dersom mor overhode ikke ønsker det? Baby har vært hjemme med mor frem til nå og ammer fortsatt dag og kveld.

 

Anonymkode: 34c33...066

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Frukthage skrev:

Han bryter ingen lov nei, men det er urovekkende at dere ikke klarer å bli enige om felles kjøreregler.

 

Jeg vet. Jeg tror ikke det er bra for baby,fortsatt veldig avhengig av meg. Men jeg kan ikke stoppe han altså? 

Anonymkode: 34c33...066

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser han for seg at baby skal få pupp? Er baby vandt til flaske og mme? 

Anonymkode: 94d02...20d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser han for seg at baby skal få pupp? Er baby vandt til flaske og mme? 

Anonymkode: 94d02...20d

Spiser endel fast føde og han tenker vel å gi mme og vann. Matmessig går det nok bra, jeg er mer bekymra for nærheten/kosen...😔

Anonymkode: 34c33...066

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spiser endel fast føde og han tenker vel å gi mme og vann. Matmessig går det nok bra, jeg er mer bekymra for nærheten/kosen...😔

Anonymkode: 34c33...066

Får ikke barnet kos av far? Skal far på tur alene med barnet, eller skal de besøke noen?

Anonymkode: 114d3...25b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Pappaperm og mor i jobb. Bor sammen.

Når kvinner har fått det som dem ville, altså prakket på menn en stadig lengre fedrepermisjon for selv å kunne fokusere mer på arbeid, så må det tolereres at fedre har det siste ord i hvordan tiden med ungen skal tilbringes.

Endret av Brannslangen
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen lov mot dette, men kan ikke skjønne at det skal være en reell problemstilling, at noen som bor sammen og har et barn sammen ikke kan komme til enighet ???????????????????

Anonymkode: 288e9...388

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge skal han være borte med barnet?

jeg ser ikke problemet. Barnet får mat, nærhet og kos av far. La de reise. Jeg tror det er verre for deg enn barnet 

 

Anonymkode: 3e7ee...897

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk motsatt her da, TS. Kunne du tenkt deg å ta med babyen på tur noen dager? Er du mer skikket enn far? Tar han seg sjelden av barnet i det daglige?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby blir garantert å få kos og nærhet av pappaen. Og baby greier seg sikkert fint med flaske med enten morsmelk du har pumpet eller mme. 

Tipper baby vil kose seg sammen med pappa på besøk, og få all oppmerksomhet og kos som den trenger. Det er vel verst for deg som tydelig ikke er klar for å være så lenge borte fra baby. Tenker at du kanskje vil få veldig brystspreng om du ikke får tømt puppene også (Om du ikke har brystpumpe) Så om du kanskje legger det frem slik, så blir mannen din å vise mer forståelse? Eventuelt vente til helg og dere alle kan reise?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser endel fast føde og han tenker vel å gi mme og vann. Matmessig går det nok bra, jeg er mer bekymra for nærheten/kosen...😔

Anonymkode: 34c33...066

Er det det at babyen ikke får kos i hele tatt, eller det at babyen ikke får kos av deg som er bekymringen din? 

Kan det tenkes at du syns dette er fælt, fordi du syns tanken på å være borte fra babyen noen dager er utholdelig? Ikke at det egentlig vil være fælt for babyen? 

Og som Arabella sier; tenk deg om situasjonen var motsatt. Tenker du at det ville vært greit da? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke orker tanken på å være borte fra babyen i flere dager så burde jo far absolutt ta hensyn til dette. Jeg hadde i alle fall grått meg i søvn dersom jeg ikke hadde fått truffet babyen min på flere dager da han var 10 måneder (man skal ikke undervurdere tilknytningen mellom foreldrene og babyen, og da kanskje spesielt mor) 

Dersom du ammer og ønsker å fortsette å gjøre det så er det vel heller ikke helt heldig, da du blir nødt til å pumpe for å opprettholde produksjonen og unngå brystspreng og brystbetennelse, og er du riktig uheldig så får du hjem en baby som kun vil ha flaske. 

 

Anonymkode: af9ee...028

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har pappaen lov? Vel ja, det er like mye hans barn som ditt. Du kan nekte å la han ta med seg ungen til utlandet, men innenlands er det nok lite du kan gjøre. Med mindre han er såpass dårlig skikket til å ta vare på barnet at du føler du kan nå fram hos bv eller politi.

Er det dårlig gjort? Kanskje. Men det hjelper ikke deg så mye. Hadde selv ikke en gang vurdert å tatt med meg 2åringen vår bort hvis jeg hadde visst at samboeren var såpass imot det at han tydde til Kvinneguiden for råd. Virker som en dårlig start på foreldre sammarbeidet. Man et team som foreldre, og tar slike avgjørelser sammen. Vi har faktisk ikke vært flere dager i strekk borte fra 2åringen verken jeg eller pappaen - fordi ingen av oss har følt oss klare før nå. Den første overnattinga skjedde når han var 1,5. De første seperasjonene er for mange en stor sak, og det er litt trist at mannen din ikke bryr seg om dine følelser oppi det hele.

Endret av heipådegsann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Brannslangen skrev:

Når kvinner har fått det som dem ville, altså prakket på menn en stadig lengre fedrepermisjon for selv å kunne fokusere mer på arbeid, så må det tolereres at fedre har det siste ord i hvordan tiden med ungen skal tilbringes.

Greit at vi kvinner har vært med å kjempet for fedrepermisjon på vegne av fedre, for dette er noe de fleste fedre ønsker. Men det er ikke noe som blir prakket på noen. Om du ikke ønsker å ta permisjon så kan den føres tilbake til mor. 

Anonymkode: fa225...d80

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,da har jeg fått svar. Takk. Det er altså helt opp til far hvor de drar når han har perm.

Det er vel ukorrekt,men jeg mener faktisk det er forskjell på mor og far det første leveåret, og jeg tror ikke en langweekend uten meg,mor, er spes optimalt. Selv om far er flink og glad i baby.

forholdet oss i mellom er for øvrig ekstremt dårlig,uten at vi krangler o.l.. men begge elsker baby og vil det beste for han. 

 

Anonymkode: 34c33...066

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet. Jeg tror ikke det er bra for baby,fortsatt veldig avhengig av meg. Men jeg kan ikke stoppe han altså? 

Anonymkode: 34c33...066

Du er veldig avhengig av ungen mener du vel

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du ikke ønsker å ta permisjon så kan den føres tilbake til mor.

Det tror jeg ikke stemmer. Det er stor politisk kraft fra høyeste hold bak fedrepermisjonen. Hvis det var så lett at menn bare kunne overføre den til damene, så hadde det ikke vært mange trillepappaer igjen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så ille å si at ungen er avhengig av meg?! Jeg blir superprovosert. Jeg har gått gravid 9 mnd, født og gått hjemme i over 9 mnd. Far jobber lange dager-dvs toppen 2 timer med baby hvert døgn. 

Klart ungen er avhengig av meg! Den er "programmert" til det, den ville ikke overlevd uten meg. Det er ikke meg og min fantastiske personlighet, men det er min rolle som mamma.

etter jeg fikk barn har jeg sett idiotien å likestille mor og far-det er ikke babys beste.

Anonymkode: 34c33...066

Herregud.

Jeg tror at både du, barn og far har godt av at far drar på en liten tur med baby. Det er viktig at du ser at det går helt fint uten deg i noen dager.

Anonymkode: 3736b...464

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...