Gå til innhold

"Pølse med brø på påskeaften? Hvaaa?"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Monsieur Beau
På 24.3.2018 den 17.27, AnonymBruker skrev:

Man serverer ikke pølse i brød når man inviterer folk på påskemiddag. Jeg hadde nok ikke sagt noe om jeg var gjest, men jeg hadde tenkt mitt.

Anonymkode: 403da...ff4

Jepps da kan man kalle det "pølsefest" dersom du har ulike typer digg pølse, tilbehør og riktig drikke til. Pølse i brød kvalifiserer ihvertfall ikke til påskemiddag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spaghetti i kveld, og i morgen skal vi lage til lammelår siden vi har invitert familie over til middag. Pølser er et veldig godt alternativ til middag synes jeg! Enkelt, smaker godt, og du kan variere tilbehør og slikt etter smak! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølser. Hamburgere og pulled pork. Salat, soppstuing og ovnsbakte poteter. Grillen får kjørt seg. Masse tilbehør. Boblevann og øl til voksne. Brus, kaffe og kake.

Bra nok påskemiddag for en hel gjeng i alder 11-72. Tenker jeg.

Anonymkode: 5043d...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri invitert på pølse og brød, og skjønner godt reaksjonen til onkelen din.  Enn om han hadde takket nei til noe annet bare for å komme til deg og spise pølse i brød. Trenger ikke noe fancy middag, men oppgrader litt fra pølse i brød når du inviterer på middag. 

Anonymkode: 71824...61a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølse i brød er jo et herlig herremåltid i motsetning til den jævlige sauen 

Anonymkode: 62359...75f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Jeg hadde Cheeseburger på påskeaften ,og jeg hadde pølse i dag 1.påskedag :ninja:

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Catalina Culès skrev:

Jeg hadde Cheeseburger på påskeaften ,og jeg hadde pølse i dag 1.påskedag :ninja:

Det hørtes godt ut :spise: Jeg elsker slik mat.

Anonymkode: cf75e...641

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

images?q=tbn:ANd9GcQ_qaPp6e34aadP0yeZXDb

142784.jpg

348261.jpg

Ja, jeg tror det blir pølse på påskeaften :) 

Anonymkode: 6bf73...1c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (På 24.3.2018 den 17.23):

Ja, det sa min gamle onkel, da jeg serverte påskemiddagen i fjord :sukk:
Hvem av oss to var uhøflige?

Anonymkode: cf75e...641

Pølse med brød er en elendig middag selv på en vanlig hverdag. Hvem som helst hadde blitt skuffet. Næringsinnholdet er også svært trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
Catalina Culès skrev (På 21.4.2019 den 21.21):

Jeg hadde Cheeseburger på påskeaften ,og jeg hadde pølse i dag 1.påskedag :ninja:

Men inviterte du gjester på cheeseburger eller pølse? Det er jo to helt forskjellige situasjoner å spise det selv og å invitere gjester på det. 

Personlig kunne jeg spist en salmalaks rå rett ut av pakken, men jeg skjønner at andre ikke ville syntes det var helt greit, og derfor funnet frem tallerken, bestikk, soyasaus, ris og salat... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna
theTitanic skrev (9 minutter siden):

Men inviterte du gjester på cheeseburger eller pølse? Det er jo to helt forskjellige situasjoner å spise det selv og å invitere gjester på det. 

Personlig kunne jeg spist en salmalaks rå rett ut av pakken, men jeg skjønner at andre ikke ville syntes det var helt greit, og derfor funnet frem tallerken, bestikk, soyasaus, ris og salat... 

Selvsagt ikke 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (3 timer siden):

Men inviterte du gjester på cheeseburger eller pølse? Det er jo to helt forskjellige situasjoner å spise det selv og å invitere gjester på det. 

Personlig kunne jeg spist en salmalaks rå rett ut av pakken, men jeg skjønner at andre ikke ville syntes det var helt greit, og derfor funnet frem tallerken, bestikk, soyasaus, ris og salat... 

en av mine guilty pleasures er å skjære opp salma i skiver og sitte med gaffel å dyppe de i masse soyasaus uten noe mer tilbehør 😂 men man inviterer jo ikke gjester på det akkurat 🙊 

Anonymkode: 843e6...03c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å invitere til pølser og brød i en fjord er en uting! Brødet blir jo vått? Pølser tåler vann, så det går bra, men brød i en fjord??

 

Anonymkode: 8f817...20e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Det var litt spesielt, men folk ble vel mette.

hva var grunnen til denne menyen da?  Det er slett ikke alle som kan lage mat. Kanskje budsjettet var stramt?

jeg har fått halvstekte pitabrød rett fra pakka med oppvarmet lapskaus på boks inni 😀

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke sagt noe, men hadde nok blitt svært skuffa. Her er det lammelår som gjelder på påskeaften. Ribbe,pinnekjøtt, viltgryte og kveite de andre røde dagene.  

Anonymkode: 7bec8...294

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å lese om alle de ulike rettene som skal serveres, men det er et par ting jeg lurer på.  Hvis man serverer lamme lår, kan man da bruke elgkjøtt?  Jeg stusser også litt på servering av pølser i fjord, blir ikke det veldig vått og kaldt?

 

Anonymkode: 84bad...7ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...