Gå til innhold

"Pølse med brø på påskeaften? Hvaaa?"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På påskeaften har vi ingen tradisjoner, men inviterer vi gjester, serverer vi ikke pølse i brød uansett årstid... Påskeaften er kun en vanlig lørdag hos oss, og da blir det pizza, hamburger, hotdogs, lasagne eller taco :)

Vi pleier å ha "fin" middag 1. Påskedag. Da gjerne pinnekjøtt, eller lam i annen form. 2. Påskedag er vi som regel på vei hjem fra fjellet, så da blir det noe enkelt, eller vi spiser et sted på veien hjem. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Godt jeg er innlagt på psykiatrisk. Går inn i stua og snakker fornuft der istedet.

Anonymkode: dcb50...bbe

åååå jag kissar på mig :hoho:

Anonymkode: cf75e...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og helt ærlig gniet, da inviterer man færre eller utsetter bryllupet til man har bedre råd.

Lapkaus, smørbrød, taco allt annet er mye bedre enn pølser, og like lett og like billig.

Anonymkode: 21be9...0cc

så enig.

Anonymkode: 93acb...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tiara07 skrev:

På påskeaften har vi ingen tradisjoner, men inviterer vi gjester, serverer vi ikke pølse i brød uansett årstid... Påskeaften er kun en vanlig lørdag hos oss, og da blir det pizza, hamburger, hotdogs, lasagne eller taco :)

 

Og alt det du nevner like billig og like lett å lage som pølser og brød :) Og MYYYYYYYYYYYYe bedre :)

Anonymkode: 93acb...f6f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt jeg er innlagt på psykiatrisk. Går inn i stua og snakker fornuft der istedet.

Anonymkode: dcb50...bbe

åååå jag kissar på mig :hoho:Jag ler inte av dig, men jeg ler av att du tycker at jag er ofornuftig

Anonymkode: cf75e...641

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Og alt det du nevner like billig og like lett å lage som pølser og brød :) Og MYYYYYYYYYYYYe bedre :)

Anonymkode: 93acb...f6f

Ikke sant-det er så enkelt :)

Anonymkode: 21be9...0cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, lathet.

Anonymkode: 21be9...0cc

Hæ? Svarte du på feil innlegg, eller? Jeg prøvde meg med litt humor her, men kan informere deg om at familien min som kan finne på å servere pølse, også serverer stek og skikkelige ting når de har anledning til det. Man trenger ikke være "lat" bare fordi man ikke disker opp med flott middag. Selv elsker jeg å lage mat, derfor serverer jeg også mat deretter (lammelår er en selvfølge i påska) men om ei venninne inviterer på pølsefest og øl, synes jeg det er hyggelig også. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Svartfugl skrev:

Hæ? Svarte du på feil innlegg, eller? Jeg prøvde meg med litt humor her, men kan informere deg om at familien min som kan finne på å servere pølse, også serverer stek og skikkelige ting når de har anledning til det. Man trenger ikke være "lat" bare fordi man ikke disker opp med flott middag. Selv elsker jeg å lage mat, derfor serverer jeg også mat deretter (lammelår er en selvfølge i påska) men om ei venninne inviterer på pølsefest og øl, synes jeg det er hyggelig også. :)

Nei. Jeg synes det er lathet med pølser i begravelser og bryllup.

Anonymkode: 93acb...f6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Din onkel.

Men hvilken fjord serverte du den i? Hardangerfjorden?

Anonymkode: 31bb6...ea8

:hoho:

+1

Anonymkode: c8600...4c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg synes det er lathet med pølser i begravelser og bryllup.

Anonymkode: 93acb...f6f

Ok, kanskje du skal skrive i fulle setninger neste gang da gjerne på en måte som besvarer innlegget. Da er det litt lettere å forstå hva du mener. Til din informasjon, så tviler jeg på at brudeparet selv står og lager middag i bryllup. Eller er det latskap å leie inn folk også? Du framstår som ganske fordomsfull når den eneste grunnen du kan komme opp med for den typen servering er at de som er verter er late. 

Forresten, jeg tror det heter latskap. Men jeg er for lat til å slå det opp. Men det er kanskje du også? :) (ja, nå tøyser jeg med oss igjen)

Endret av Svartfugl
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker pølse i brød. Kan spise det minst 2 ganger i uka. Hadde blitt glad jeg om noen hadde laget det. Det enkle er ofte det beste.

Anonymkode: 0f64e...ba2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Svartfugl skrev:

Ok, kanskje du skal skrive i fulle setninger neste gang da gjerne på en måte som besvarer innlegget. Da er det litt lettere å forstå hva du mener. Til din informasjon, så tviler jeg på at brudeparet selv står og lager middag i bryllup. Eller er det latskap å leie inn folk også? Du framstår som ganske fordomsfull når den eneste grunnen du kan komme opp med for den typen servering er at de som er verter er late. 

Forresten, jeg tror det heter latskap. Men jeg er for lat til å slå det opp. Men det er kanskje du også? :) (ja, nå tøyser jeg med oss igjen)

Driver du med hersketekniker og person angrep nå..? Leie inn folk å koke opp pølser?  Okay...  Da har man råd til å servere bedre mat enn pølser..

Anonymkode: 93acb...f6f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man slipper lam er alt god stemning.

Anonymkode: 31c5f...bb1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes egentlig ikke noen av dere var frekke, selv om han kunne sagt ifra på en annen måte. Selv har jeg ikke et spesielt forhold til påsken når det kommer til mat, så ville blitt glad for hva som helst. Men mange har et spesielt forhold til det og blir nok skuffet over bare pølser.. 

Anonymkode: eff80...051

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Driver du med hersketekniker og person angrep nå..? Leie inn folk å koke opp pølser?  Okay...  Da har man råd til å servere bedre mat enn pølser..

Anonymkode: 93acb...f6f

Nei, men du sier det handler om latskap. Jeg prøver å vise at det kan være flere grunner. Er man ikke da også lat hvis man leier inn folk til å lage mat til seg til f.eks. et bryllup? Bør man ikke etter din logikk lage all mat selv? Eller slipper man lat-stempel om man f.eks. har veldig mange penger? La oss si at jeg inviterer til påskeaften og kjøper inn mat fra en veldig flott restaurant. Er jeg da lat?

Hvor var personangrepet mitt, forresten? 

Endret av Svartfugl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har råd til å leie inn folk til å lage maten, har man råd til å få de til å gjøre noe annet enn å koke opp vann, og legge pølsene til trekk, det vil å påstå at bortkasta penger,og kunne fint å gjøre det selv- hold deg til det vi snakker om. Og slutt opp å prøv med avsporingen, den er rett og slett bare latterlig...

Anonymkode: 21be9...0cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge man slipper lam er alt god stemning.

Anonymkode: 31c5f...bb1

Såååå enig! Pølse i brød når man inviterer til påskemiddag er kanskje litt vel enkelt og kjedelig, men mye heller det enn lam! Og jeg liker ikke pølse en gang, men sammenliknet med sau og lam er det supergodt. Jeg spiser det aller meste, men sau/lam takler jeg ikke. Jeg spyr nesten bare av lukta. 

Vi pleier å ha litt ekstra god mat på påskeaften selv om vi ikke pleier å ha middagsgjester på den dagen, men hva det blir er ikke bestemt enda. 

Endret av Salka
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Salka skrev:

Såååå enig! Pølse i brød når man inviterer til påskemiddag er kanskje litt vel enkelt og kjedelig, men mye heller det enn lam! Og jeg liker ikke pølse en gang, men sammenliknet med sau og lam er det supergodt. Jeg spiser det aller meste, men sau/lam takler jeg ikke. Jeg spyr nesten bare av lukta. 

Vi pleier å ha litt ekstra god mat på påskeaften selv om vi ikke pleier å ha middagsgjester på den dagen, men hva det blir er ikke bestemt enda. 

Ok

Anonymkode: 93acb...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 24.3.2018 den 17.30, Gjest Catalina Culès skrev:

Jeg har fått pølse i brød på nyttårsaften, syns det er hakket være. 

Var det kalkunpølse? 

Anonymkode: cf75e...641

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...