Gå til innhold

"Pølse med brø på påskeaften? Hvaaa?"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, det sa min gamle onkel, da jeg serverte påskemiddagen i fjord :sukk:
Hvem av oss to var uhøflige?

Anonymkode: cf75e...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tja.. Jeg kunne fint spist det, men hadde ikke invitert til påskemiddag og servert det. 

Anonymkode: fbe85...86b

Likevel er vel han uhøflig. Jeg hadde aldri sagt noe om jeg fikk det servert av noen. (muligens vært lykkelig over å slippe lammelår, men er oppdratt til ikke å klage, så hadde ikke klaget) 

Anonymkode: fbe85...86b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Jeg har fått pølse i brød på nyttårsaften, syns det er hakket være. 

Ja det vil jeg nesten si 😅 wow

Anonymkode: 403da...ff4

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølse i brød tilhører barneselskap. Man inviterer ikke voksne på middag påskeaften og serverer det. Og bra folk sier i fra når folk oppfører seg smålig som vert. 

Anonymkode: 1dd40...697

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det sa min gamle onkel, da jeg serverte påskemiddagen i fjord :sukk:
Hvem av oss to var uhøflige?

Anonymkode: cf75e...641

Godt spørsmål ☺

Anonymkode: c183a...159

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke bedre fantasi?

Anonymkode: 21be9...0cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg ikke invitert på middag påskeaften å laget pølse i brød. Er dere veldig close så kan det jo være lov å si at det er litt sløvt. Jeg hadde nok forventet noe annet. Trenger ikke være såå flott, men hjemmelaget pizza, en deilig pasta rett, taco, osv. Pølse og brød er kjapp hverdagsmat, som vi hiver i oss før foreldremøte/fritidsaktiviteter, eller på tur. 

Anonymkode: 23b0d...572

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Jeg har fått pølse i brød på nyttårsaften, syns det er hakket være. 

Jeg fikk servert tørt brød og usselt pålegg på nyttårsaften en gang. Føler det er litt på samme nivå :(

Hva er egentlig normalt å spise på påskeaften? Siden det virker så viktig. Har aldri følt at påsken er en viktig høytid med tradisjoner som for eksempel jul.

Anonymkode: cd5fa...394

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har dessverre den sære forestillingen at man absolutt MÅ ha noe fancy-schmancy til middag på påskeaften. Pølse i brød er festmat i mine øyne, jeg hadde blitt happy. :)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det sa min gamle onkel, da jeg serverte påskemiddagen i fjord :sukk:
Hvem av oss to var uhøflige?

Anonymkode: cf75e...641

Han er vel bare rar da. 🤷‍♀️🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️

Anonymkode: 4b5b2...7f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk servert tørt brød og usselt pålegg på nyttårsaften en gang. Føler det er litt på samme nivå :(

Hva er egentlig normalt å spise på påskeaften? Siden det virker så viktig. Har aldri følt at påsken er en viktig høytid med tradisjoner som for eksempel jul.

Anonymkode: cd5fa...394

Vet ikke helt, virker som lam er mye brukt. har heller ingen mat tradisjon i påska. Men pølse i brød syns jeg blir litt vel stusselig. Men hadde ikke sagt noe om jeg fikk taco, pasta, lapskaus og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Catalina Culès said:

Vet ikke helt, virker som lam er mye brukt. har heller ingen mat tradisjon i påska. Men pølse i brød syns jeg blir litt vel stusselig. Men hadde ikke sagt noe om jeg fikk taco, pasta, lapskaus og lignende.

Du vet at verten er lat.

Anonymkode: 21be9...0cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det sa min gamle onkel, da jeg serverte påskemiddagen i fjord :sukk:
Hvem av oss to var uhøflige?

Anonymkode: cf75e...641

Inviterer han til noen flotte middager, da, eller er han en typisk gubbe som sitter og venter på å bli servert? Jeg kunne aldri kritisert et måltid jeg ble servert i selskap. Om det er riktig å servere pølser eller ikke, kommer vel an på hva du har "reklamert" med på forhånd. Hvis jeg blir invitert på "middag", så forventer jeg kanskje litt mer enn pølse og brød, men er konteksten "kom innom på pølse, brød og sosialt samvær", så vet jeg jo hva jeg får. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Svartfugl said:

Inviterer han til noen flotte middager, da, eller er han en typisk gubbe som sitter og venter på å bli servert? Jeg kunne aldri kritisert et måltid jeg ble servert i selskap. Om det er riktig å servere pølser eller ikke, kommer vel an på hva du har "reklamert" med på forhånd. Hvis jeg blir invitert på "middag", så forventer jeg kanskje litt mer enn pølse og brød, men er konteksten "kom innom på pølse, brød og sosialt samvær", så vet jeg jo hva jeg får. 

Jeg hadde faktisk takket nei, tydelig er verten lat og bryr seg ikke om gjestene sine.

Og mangler sosial antenner, Pølser og brød til voksene i selskap? No thanks.

Anonymkode: 21be9...0cc

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Pølse i brød tilhører barneselskap. Man inviterer ikke voksne på middag påskeaften og serverer det. Og bra folk sier i fra når folk oppfører seg smålig som vert. 

Anonymkode: 1dd40...697

Enig, dette gjelder ikke bare påskeaften men enhver selskap.

Anonymkode: 21be9...0cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde faktisk takket nei, tydelig er verten lat og bryr seg ikke om gjestene sine.

Og mangler sosial antenner, Pølser og brød til voksene i selskap? No thanks.

Anonymkode: 21be9...0cc

Jeg liker faktisk pølse jeg. Men det kommer helt an på rammene. Ville kanskje tenkt at hun har dårlig råd eller ikke er så god til å lage mat. Folk prioriterer også ulikt. Det som er viktigst for meg, er å ha det hyggelig sammen med andre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...