Gå til innhold

Til deg som sendte barnet ditt i barnehagen med sykdom uken før påske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De færreste arbeidaplasser har en slik regel. 

Anonymkode: 00985...edf

Smittefaren er like relevant ift tid i barnehage som på arbeidsplass så det går jo an å bruke sunn fornuft i jobbsammenheng også for og ikke spre smitte unødig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 28.3.2018 den 11.26, AnonymBruker skrev:

Jaha. Et ufarlig virus som går over i løpet av et par dager, er å sammenligne med dødelig sykdom. Litt paranoid? 

Anonymkode: 57fa6...0cc

Ufarlig er det ikke akkurat. For små babyer og mennesker med nedsatt immunforsvar med f.eks kreft kan noroviruset være livsfarlig.  

Anonymkode: af886...3df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2018 den 13.57, AnonymBruker skrev:

Så barnet ditt smittet nesten alle barna:

Egoist! Du sender ikke barn med omgangssyke i barnehagen rett før ferien. Det er dårlig gjort. Vi har tapt 2000 kroner og en påskeferie på det hittil.

Neste år tar vi fri før påsken for at du ikke skal ødelegge neste gang også.

Anonymkode: 4eb6d...1bd

Til deg som først tenker på at du har tapt 2000 kr og ikke på at barna ditt har blitt syk og kan ikke nytte påskeferien og spise godteri som de andre barn gjør....😶😕

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
14 hours ago, Bamselita said:

Smittefaren er like relevant ift tid i barnehage som på arbeidsplass så det går jo an å bruke sunn fornuft i jobbsammenheng også for og ikke spre smitte unødig 

Nei smittefaren er større i barnehage. FHI anbefaler 48 timer i barnehage, men har ikke tilsvarende anbefaling for arbeidsplasser med mindre det jobbes med svake mennesker eller mat. Bleieskift og mer kroppsvæsker i "sirkulasjon" gjør barnehager til et sted med mye større smittefare enn arbeidsplasser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt alle landets barnehager, sfo og skoler er stengt i 5 dager nå da. Så kan bakterier og virus få sjansen til å dø ut. 

Anonymkode: 8529b...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, Bamselita said:

Smittefaren er like relevant ift tid i barnehage som på arbeidsplass så det går jo an å bruke sunn fornuft i jobbsammenheng også for og ikke spre smitte unødig 

Nei, det er ikke det samme i de fleste sammenhenger. I min jobb er det nok det, men det er fordi jeg deler kontor med folk som jobber med vedig syke. 

Anonymkode: 00985...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt alle landets barnehager, sfo og skoler er stengt i 5 dager nå da. Så kan bakterier og virus få sjansen til å dø ut. 

Anonymkode: 8529b...dff

Noroviruset kan fint bo på dørhåndtak og bord og andre steder folk tar på i 10 dager så mulig det ligger der å venter 😂

Anonymkode: af886...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noroviruset kan fint bo på dørhåndtak og bord og andre steder folk tar på i 10 dager så mulig det ligger der å venter 😂

Anonymkode: af886...3df

Lol ja. Nei da går runden videre da og ingen blir kvitt det. Nedvask av alt og lås i 10 dager er nok det beste da ja.

Anonymkode: 8529b...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2018 den 14.33, Bamselita skrev:

Dette gjelder alle offentlige steder. Du

Nei, det gjelder i større grad i barnehagen enn på andre offentlige steder. Mange barn på et lite område, som har tett kontakt med hverandre, spiser sammen, ikke er så gode på håndvask/hygiene, bleieskift... 

Anonymkode: 3640f...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2018 den 23.07, AnonymBruker skrev:

Sist hun var hos legen, var hun i verste fall forkjølet, i følge legen. Noe omgangssyke hadde hun ikke, mente han, og hun kunne trygt være i barnehagen. Oppkast kunne visst like gjerne være pga influensa i den alderen. Diareen kunne være pga lite fast føde, hun ville stort sett bare ha yoghurt og morsmelk. Det var da mer enn 48 timer siden siste oppkast, men mindre siden forrige diaré. Så javel, jeg skal gå i skammekroken. Litt surkling i luftveiene og stygg slimhoste kan tross alt vente noen dager. Det viste seg jo tross alt at det ikke feilte henne noe (verre enn den snufsingen og hostingen man må regne med i hennes alder).

 

Men hvis hun nå hadde hatt diaré og/eller oppkast unormalt lenge, med dårlig allmenntilstand, og jeg "må" overholde 48timersregelen for å hindre smitte til andre syke og de ansatte, hva skal jeg gjøre da, hvis hun trenger legetilsyn? Vente til hun er så dårlig at hun må hentes med ambulanse? Eller er det da trygt å gå ut fra at det skyldes noe annet enn noroviruset?

Anonymkode: 2b464...bde

Da ringer du legen og spør hvordan dere skal løse det. Jeg har selv vært på legekontoret med smittsom sykdom (ikke noro), og jeg informerte legekontoret om det da jeg ringte (det var jo derfor jeg måtte dit...), og de fortalte meg hvilke rutiner de hadde ift venterommet. Problem solved.

Anonymkode: 3640f...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...