Gå til innhold

Bruke penger på tantebarn? Eller på deg selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Bøff Eløff skrev:

Dette er innenfor, men tror alle ser for seg at du skal male osv for to senger koster ikke 5000.

Barnesenger på IKEA koster ca 2000 med madrass + litt leker blir fort 500. Men takk for et ikke lynsjete svar.

Anonymkode: 26150...737

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de er så små enda og ikke vant til å ligge i vanlige senger. De har jo barnesenger hjemme. 

Anonymkode: 26150...737

Barn på 3 og 5 kan da fint ligge i vanlige senger.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ordnet til ett normalt gjesterom som kan brukes av både voksne og barn. Ville ikke brukt masse penger på å lage ett barnerom. Det kan jo være greit og kanskje ha en tegneblokk og fargeblyanter på lur, eventuelt ett puslespill, spill eller noen tegnefilmer. Men når mine tantebarn kom på besøk når de var små så pleide de å pakke med seg litt leker også når de skulle overnatte. Men de ble som regel ikke brukt, for vi pleide å legge opp til billige eller gratis aktiviteter når de var på besøk. Du kan jo selvfølgelig skjemme dem bort med en liten gave når de kommer på besøk, men det er ikke nødvendig. Det er ingen som forventer at du skal ett eget innredet rom til dem. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har barn, og ja å innrede et eget barnerom når man bare har andres barn på besøk av og til  virker psyko.

Anonymkode: dcf1c...8d8

Kan du forklare meg hvorfor du hadde sett på ditt eget søsken på den måten? Nå ble jeg bare nysgjerrig altså, for trodde ikke at noen ville tatt sånn på vei for en god gjerning og for å være snill. 

Anonymkode: 26150...737

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barnesenger på IKEA koster ca 2000 med madrass + litt leker blir fort 500. Men takk for et ikke lynsjete svar.

Anonymkode: 26150...737

Da hadde jeg heller kjøpt to voksensenger eller en dobbelseng og laget vanlig gjesterom. Da kan du ha både unger og voksne på besøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FluffyJuggernaut skrev:

Jeg ville ordnet til ett normalt gjesterom som kan brukes av både voksne og barn. Ville ikke brukt masse penger på å lage ett barnerom. Det kan jo være greit og kanskje ha en tegneblokk og fargeblyanter på lur, eventuelt ett puslespill, spill eller noen tegnefilmer. Men når mine tantebarn kom på besøk når de var små så pleide de å pakke med seg litt leker også når de skulle overnatte. Men de ble som regel ikke brukt, for vi pleide å legge opp til billige eller gratis aktiviteter når de var på besøk. Du kan jo selvfølgelig skjemme dem bort med en liten gave når de kommer på besøk, men det er ikke nødvendig. Det er ingen som forventer at du skal ett eget innredet rom til dem. 

 

Takk for konstruktivt svar 🙂

Anonymkode: 26150...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja Det blir jo et gjesterom, men med to barnesenger så blir jo det forsåvidt et «barnerom», for har ikke plass til vanlig seng på det rommet i tillegg. 

Anonymkode: 26150...737

Hvorfor skal du ha to barnesenger? Er disse barna alltid samtidig hos deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med finn.no? jeg ville kanskje kjøpt køyeseng? eller en sånn ikea daybed - senga, sofa, pluss enda en uttrekkbar seng i ett. Tar ikke mye plass men blir veldig kjekt, da har du gjesterom med plass til to, enten barn eller voksne.

Det at barna ikke er vant å sove i voksen seng, det tror jeg ikke er noe problem. Barnet mitt er 3 år og sov i år i voksen seng hos besteforeldre, fordi minste barnet overtok barnesengen. Hen syntes bare det var stas med stor seng og stor dyne. :) 

Anonymkode: 25804...50c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du forklare meg hvorfor du hadde sett på ditt eget søsken på den måten? Nå ble jeg bare nysgjerrig altså, for trodde ikke at noen ville tatt sånn på vei for en god gjerning og for å være snill. 

Anonymkode: 26150...737

Fordi det rett og slett er veldig "over the top" og creepy.

Anonymkode: dcf1c...8d8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arabella skrev:

Hvorfor skal du ha to barnesenger? Er disse barna alltid samtidig hos deg?

Ja hadde håpet at jeg kunne ha begge to samtidig. 

Anonymkode: 26150...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi det rett og slett er veldig "over the top" og creepy.

Anonymkode: dcf1c...8d8

Ok, ser at jeg ikke kan få et ordentlig svar fra deg så takker jeg for ditt bidrag i tråden. 

Anonymkode: 26150...737

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengehest koster forresten 79 kr på ikea, og den kan du feste omtrent på hvilken som helst seng som har kant.

Anonymkode: 25804...50c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det rett og slett er veldig "over the top" og creepy.

Anonymkode: dcf1c...8d8

Huff tenk om du er et av mine søsken som tenker sånn om meg. Hjelp. 

Anonymkode: 26150...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med finn.no? jeg ville kanskje kjøpt køyeseng? eller en sånn ikea daybed - senga, sofa, pluss enda en uttrekkbar seng i ett. Tar ikke mye plass men blir veldig kjekt, da har du gjesterom med plass til to, enten barn eller voksne.

Det at barna ikke er vant å sove i voksen seng, det tror jeg ikke er noe problem. Barnet mitt er 3 år og sov i år i voksen seng hos besteforeldre, fordi minste barnet overtok barnesengen. Hen syntes bare det var stas med stor seng og stor dyne. :) 

Anonymkode: 25804...50c

Takk for konstruktivt svar 🙂

Anonymkode: 26150...737

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sørget for å ha senger til dem (de kan fint ligge i voksensenger, kanskje greit med sengehest til minste. Og så hatt noen smågreier de kan drive med når de kommer. Som for eksempel blanke ark (en pakke med kopiark er billig og funker bra til å tegne på) og fargeblyanter, det koster jo ikke all verden å gå til innkjøp av. Om du skal ha noe mer så kan du jo kjøpe ting brukt, men kan være greit å kjøpe noe som dekker flere aldersgrupper og ikke blir fort ødelagt. Jeg ville i alle fall blitt glad om søsteren min hadde hatt litt smågreier unga kunne ha drevet med om vi kom en svipptur innom. Men å innrede rommet til et barnerom trenger du ikke, et barnevennlig gjesterom er perfekt (dvs ikke masse nips de kan ødelegge). Og med litt tegnesaker har du noe å aktivisere barn i alle aldre som kommer innom. 

Anonymkode: 4db18...ba4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville sørget for å ha senger til dem (de kan fint ligge i voksensenger, kanskje greit med sengehest til minste. Og så hatt noen smågreier de kan drive med når de kommer. Som for eksempel blanke ark (en pakke med kopiark er billig og funker bra til å tegne på) og fargeblyanter, det koster jo ikke all verden å gå til innkjøp av. Om du skal ha noe mer så kan du jo kjøpe ting brukt, men kan være greit å kjøpe noe som dekker flere aldersgrupper og ikke blir fort ødelagt. Jeg ville i alle fall blitt glad om søsteren min hadde hatt litt smågreier unga kunne ha drevet med om vi kom en svipptur innom. Men å innrede rommet til et barnerom trenger du ikke, et barnevennlig gjesterom er perfekt (dvs ikke masse nips de kan ødelegge). Og med litt tegnesaker har du noe å aktivisere barn i alle aldre som kommer innom. 

Anonymkode: 4db18...ba4

Takk for konstruktivt svar 🙂 sånn som jeg hadde tenkt meg å gjøre det. 

Anonymkode: 26150...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For øvrig kan det sikkert være moro for dem å ligge i samme seng, i alle fall når de blir større. Men må si de ungene er heldige som har en slik tante de kan få være hos sammen! Jeg syns det fint at søskenbarn kan få mye tid sammen og det kan greit å få være sammen uten foreldre også.

Anonymkode: 4db18...ba4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For øvrig kan det sikkert være moro for dem å ligge i samme seng, i alle fall når de blir større. Men må si de ungene er heldige som har en slik tante de kan få være hos sammen! Jeg syns det fint at søskenbarn kan få mye tid sammen og det kan greit å få være sammen uten foreldre også.

Anonymkode: 4db18...ba4

Tusen takk 🙂 ja det er bare fordi jeg ønsker å være snill og er veldig glad i ungene. Hadde ikke tenkt på å «kidnappe» dem som en tidligere deltaker i tråden initierte 😂

Anonymkode: 26150...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for konstruktivt svar 🙂 sånn som jeg hadde tenkt meg å gjøre det. 

Anonymkode: 26150...737

Husker da mine to var små og vi var på besøk hos kusina til mannen min. Hun hadde da voksne unger men hadde tatt vare på duploen de hadde da de var små. Mine var da egentlig litt over duploalder men den slo an likevel da hun fant den fram. Så duplo er også en sånn ting som kan være greit å ha men ville nok ikke gått til innkjøp av det bare for å ha til unger som kommer på besøk. Det er bedre enn lego siden de minste ikke kan drive med lego men de største kan fint drive med duplo :) For å si slik - vi har tatt vare på duploen etter ungene for å ha når vi får besøk av unger. 

Anonymkode: 4db18...ba4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Husker da mine to var små og vi var på besøk hos kusina til mannen min. Hun hadde da voksne unger men hadde tatt vare på duploen de hadde da de var små. Mine var da egentlig litt over duploalder men den slo an likevel da hun fant den fram. Så duplo er også en sånn ting som kan være greit å ha men ville nok ikke gått til innkjøp av det bare for å ha til unger som kommer på besøk. Det er bedre enn lego siden de minste ikke kan drive med lego men de største kan fint drive med duplo :) For å si slik - vi har tatt vare på duploen etter ungene for å ha når vi får besøk av unger. 

Anonymkode: 4db18...ba4

👍🙂

Anonymkode: 26150...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...