Gå til innhold

Bruke penger på tantebarn? Eller på deg selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er singel, ingen barn. Men to søsken som har fått to barn, en på 3 og en på 5. Jeg elsker barna som de skulle vært mine egne, men det er det at jeg står for 98% av kontakten mot foreldrene for å se disse barna. Jeg bor slik at jeg har et ekstra soverom som jeg kunne innredet til et barnerom, men innkjøp av leker, senger og tekstiler blir jo raskt 5000 kr. Hadde du gjort det, eller brukt pengene på deg selv? 

Anonymkode: 26150...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukt pengene på meg selv. Hvertfall ikke noe barnerom når jeg ikke selv har unger. For holde med ordinært gjesterom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syns jeg det er rart å innrede et barnerom hjemme hos meg når jeg ikke har noen barn. Heller en gjesterom som kan brukes av både barn og voksne. Da står jeg for innredning selv.

 

Har selv ei niese på 5 år. Hun har hatt en pose med lekene sine her. Når jeg gir henne noen leker i gave, så velger hun å beholde dem hos meg slik at hun har noe å leke med når hun kommer. Hun sover på sovesofaen i stua hvis hun skal overnatte.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen, uansett om det var søsken, innredet barnerom for mine barn hjemme hos seg selv hadde jeg mistenkt psykiske problemer og ikke latt barna mine tilbrakt tid med dette mennesket uten at jeg selv var til stede.

Anonymkode: dcf1c...8d8

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesterom: Absolutt :Nikke:

Barnerom: Hæh? :klo:

 

Anonymkode: 33c47...42a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde noen, uansett om det var søsken, innredet barnerom for mine barn hjemme hos seg selv hadde jeg mistenkt psykiske problemer og ikke latt barna mine tilbrakt tid med dette mennesket uten at jeg selv var til stede.

Anonymkode: dcf1c...8d8

Såpass. Hvorfor? 🤔

Anonymkode: 26150...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Såpass. Hvorfor? 🤔

Anonymkode: 26150...737

Fordi det rett og slett virker som en helt psyko ting å gjøre.

Anonymkode: dcf1c...8d8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjesterom: Absolutt :Nikke:

Barnerom: Hæh? :klo:

 

Anonymkode: 33c47...42a

Altså, «barnerom» med to senger slik at de kan overnatte og litt leker de kunne hatt her når de var på besøk eller skulle overnatte. Men ser jo nå at de fleste synes det er GALSKAP. 

Ts 

Anonymkode: 26150...737

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi det rett og slett virker som en helt psyko ting å gjøre.

Anonymkode: dcf1c...8d8

Ja men hvorfor psyko?

Anonymkode: 26150...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Altså, «barnerom» med to senger slik at de kan overnatte og litt leker de kunne hatt her når de var på besøk eller skulle overnatte. Men ser jo nå at de fleste synes det er GALSKAP. 

Ts 

Anonymkode: 26150...737

Kanskje ikke akkurat galskap, men iallefall aldeles unødvendig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller brukt pengene på å lage et fint gjesterom som passer til både barn og voksne. Kanskje du kan få tak i en fin kiste e.l og putte noen leker oppi, men ikke overdriv. Vi har ofte tanteunger på overnatting, men vi har absolutt ikke noe barnerom til dem.

Anonymkode: 40c03...8ae

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså, «barnerom» med to senger slik at de kan overnatte og litt leker de kunne hatt her når de var på besøk eller skulle overnatte. Men ser jo nå at de fleste synes det er GALSKAP. 

Ts 

Anonymkode: 26150...737

Innred gjerne et gjesterom og ha lekene i en kommode der inne. Men kall det et gjesterom, ikke et barnerom. 

Om du kjøper billig på Ikea koster det ikke 5000.

Anonymkode: 65817...521

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men hvorfor psyko?

Anonymkode: 26150...737

Som om du ikke har noe eget liv og prøver å behandle tantebarna som de barna du selv ikke har.

Anonymkode: dcf1c...8d8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Innred gjerne et gjesterom og ha lekene i en kommode der inne. Men kall det et gjesterom, ikke et barnerom. 

Om du kjøper billig på Ikea koster det ikke 5000.

Anonymkode: 65817...521

Ja Det blir jo et gjesterom, men med to barnesenger så blir jo det forsåvidt et «barnerom», for har ikke plass til vanlig seng på det rommet i tillegg. 

Anonymkode: 26150...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som om du ikke har noe eget liv og prøver å behandle tantebarna som de barna du selv ikke har.

Anonymkode: dcf1c...8d8

Ok. men visst du hadde barn, hadde du virkelig sett på søskenet ditt som psyko hvis de kjøpte inn en barneseng og noen leker og tilbudt seg å være barnevakt i ny og ne? 

Anonymkode: 26150...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja Det blir jo et gjesterom, men med to barnesenger så blir jo det forsåvidt et «barnerom», for har ikke plass til vanlig seng på det rommet i tillegg. 

Anonymkode: 26150...737

Hvorfor skal du ha barnesenger? Barn kan jo sove i vanlige senger da.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, «barnerom» med to senger slik at de kan overnatte og litt leker de kunne hatt her når de var på besøk eller skulle overnatte. Men ser jo nå at de fleste synes det er GALSKAP. 

Ts 

Anonymkode: 26150...737

Dette er innenfor, men tror alle ser for seg at du skal male osv for to senger koster ikke 5000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok. men visst du hadde barn, hadde du virkelig sett på søskenet ditt som psyko hvis de kjøpte inn en barneseng og noen leker og tilbudt seg å være barnevakt i ny og ne? 

Anonymkode: 26150...737

Jeg har barn, og ja å innrede et eget barnerom når man bare har andres barn på besøk av og til  virker psyko.

Anonymkode: dcf1c...8d8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, asterix skrev:

Hvorfor skal du ha barnesenger? Barn kan jo sove i vanlige senger da.

Fordi de er så små enda og ikke vant til å ligge i vanlige senger. De har jo barnesenger hjemme. 

Anonymkode: 26150...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...