AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #101 Skrevet 12. mars 2018 føler vi følger opp våre barn så samvittighetsfullt i skolen som vi bare greier. Alltid fptt bare positive tilbakemeldinger, men jeg må si det krever sin mann/kvinne å ha kontroll på alt som skal foregå. Hadde man bare kunne planlagt litt i forveien, men her skjer det stadig endringer selv om ukeplan er delt ut fredag før ny uke. blir nærmest svimmel av alle meldingene vi får i løpet av ei uke. Sent på kveld kan det tikke inn melding i meldeboka: ta med vasket syltetøyglass i morgen. det er ikke så rent få ganger jeg har styrtet til butikken på kveldstid for å få tak i "rekvisitter" som Skal med dagen etter. Det være seg doruller og tørkeruller (da er det bare å rulle av papiret for harde livet om det ikke er tomt da), tomme plastbeger, servietter med angitt mønster, forkle, vedkubbe, mørke klær osv. Beskjeder og kontrabeskjeder kommer hele tiden vedr gym, utegym, dusjing, ikke dusjing, bare uteklær, bare innesko, svømming i dag - ikke gym osv. Sikker på jeg får minst 4-6 meldinger i gj.snitt pr dag med info (mer eller mindre viktig). Anonymkode: 6018b...e31
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #102 Skrevet 12. mars 2018 Jeg jobber med å lære opp mine barn i den tiden jeg har til rådighet med dem. 5-åringen lærer for tiden å tørke seg bak. 8-åringen øver på å være helt selvstendig i garderobe og dusj i svømmehallen. De deltar hjemme i hva vi driver med. Igår kokte 8-åringen ris til middagen. Ingen kan å knyte sko, så jeg kjøper kun sko med borrelås. Tårnfrid-snarvei. En annen dag får de lære. Tilbake fra lærer, ønsker jeg meg at barnet lærer å lese, skrive, matematikk på skolen så jeg slipper å bruke 3-5 timer hver uke på å fylle manko. Mange takk. Anonymkode: 7d7a3...156
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #103 Skrevet 12. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: føler vi følger opp våre barn så samvittighetsfullt i skolen som vi bare greier. Alltid fptt bare positive tilbakemeldinger, men jeg må si det krever sin mann/kvinne å ha kontroll på alt som skal foregå. Hadde man bare kunne planlagt litt i forveien, men her skjer det stadig endringer selv om ukeplan er delt ut fredag før ny uke. blir nærmest svimmel av alle meldingene vi får i løpet av ei uke. Sent på kveld kan det tikke inn melding i meldeboka: ta med vasket syltetøyglass i morgen. det er ikke så rent få ganger jeg har styrtet til butikken på kveldstid for å få tak i "rekvisitter" som Skal med dagen etter. Det være seg doruller og tørkeruller (da er det bare å rulle av papiret for harde livet om det ikke er tomt da), tomme plastbeger, servietter med angitt mønster, forkle, vedkubbe, mørke klær osv. Beskjeder og kontrabeskjeder kommer hele tiden vedr gym, utegym, dusjing, ikke dusjing, bare uteklær, bare innesko, svømming i dag - ikke gym osv. Sikker på jeg får minst 4-6 meldinger i gj.snitt pr dag med info (mer eller mindre viktig). Anonymkode: 6018b...e31 HAHA, Jeg har også stått sent på kveld "faen, helvetes syltetøyglasset!" så gått i kjøleskapet, tatt et halvfullt glass, kastet innholdet, vasket forbanna glasset, lagt det i sekken til poden... Ikke bra å kaste mat, men enkleste løsning vinner. Anonymkode: 7d7a3...156
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #104 Skrevet 12. mars 2018 På 11.3.2018 den 13.32, AnonymBruker skrev: Men hva når man er uenig i slike spesifikke ting? Det er ingen grunn til å vaske hender FØR man spiser mat. Bakterier har man godt av. Man vasker hendene etter dobesøk, og hvis man er skitten eller har lekt i sand etc. Og gjerne ETTER mat. Hatt mange barn innom huset her som blir litt overrasket når jeg sier at vi vasker etter mat, ikke før. Ikke rart unger får dårlig immunforsvar! Det andre du nevner er jeg helt enig i. Med unntak av skolisser og annet stress, kjøp strikklisser, så slipper man hele problemet. Det gir ingen metringsfølelse for barna å slite med dette. At vi voksne kunne det da vi begynte på skolen har den naturlige forklaringen at vi faktisk var et år eldre. Anonymkode: 51539...898 100% enig med deg ang håndvask før mat. Bare tull at det må gjøres. Vi trenger bakteriene for å styrke immunforsvaret. Greit å vaske de etter dobesøk og etter å ha vært ute, men om barnet har lekt inne, hjemme hos seg selv så skjlnner jeg ikke logikken med det. Hva med den som lager maten? Vasker seg før matlaging og atter en gang når man skal spise? Hva skjedde fra for eksempel mor rørte i kjelene og frem til hun skal spise? Anonymkode: 5f088...bd1
Fru Uperfekt Skrevet 12. mars 2018 #105 Skrevet 12. mars 2018 3 timer siden, Arabella skrev: Hva betyr det uthevede ordet? Jeg finner det ikke i ordbøker. 3 timer siden, Arabella skrev: Hva skal jeg slutte med? Det er mitt eneste innlegg i denne tråden. Jeg spør om hva dette ordet betyr! Utifra setningen må en våge å anta at AB mente Dedikerte, men kjekt av deg å ikke se gjennom fingrene når det kommer til en enkel skrivefeil. Gjør at dyslektikere som meg kan vegre oss litt mer for å debattere skriftlig, og dermed få skrivetrening 2
Fru Uperfekt Skrevet 12. mars 2018 #106 Skrevet 12. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: føler vi følger opp våre barn så samvittighetsfullt i skolen som vi bare greier. Alltid fptt bare positive tilbakemeldinger, men jeg må si det krever sin mann/kvinne å ha kontroll på alt som skal foregå. Hadde man bare kunne planlagt litt i forveien, men her skjer det stadig endringer selv om ukeplan er delt ut fredag før ny uke. blir nærmest svimmel av alle meldingene vi får i løpet av ei uke. Sent på kveld kan det tikke inn melding i meldeboka: ta med vasket syltetøyglass i morgen. det er ikke så rent få ganger jeg har styrtet til butikken på kveldstid for å få tak i "rekvisitter" som Skal med dagen etter. Det være seg doruller og tørkeruller (da er det bare å rulle av papiret for harde livet om det ikke er tomt da), tomme plastbeger, servietter med angitt mønster, forkle, vedkubbe, mørke klær osv. Beskjeder og kontrabeskjeder kommer hele tiden vedr gym, utegym, dusjing, ikke dusjing, bare uteklær, bare innesko, svømming i dag - ikke gym osv. Sikker på jeg får minst 4-6 meldinger i gj.snitt pr dag med info (mer eller mindre viktig). Anonymkode: 6018b...e31 Ta det opp med skolen. Jeg har gitt klar beskjed til bh og sk at jeg skal ha beskjeden minst 3 virkedager før ellers ligger jeg ikke to pinner i kors for å få ting på plass
Arabella Skrevet 12. mars 2018 #107 Skrevet 12. mars 2018 (endret) Du er jo ikke akkurat så løsningsorientert da. Istedenfor å kaste syltetøyet kunne du helt det over i en kopp eller en liten bolle eller noe. (Dette var en replikk til innlegg 143. Jeg vet ikke hva som skjedde.) Endret 12. mars 2018 av Arabella 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #108 Skrevet 12. mars 2018 Jeg synes deg er ufattelig tragisk med en lærer som kommer inn i tråden, syter og jamrer seg, ber foreldre «holde kjeft» fordi de «vet ikke hva de snakker om», og klager på barna som «stjeler tiden fra andre elever». Altså, snakk om elendig holdning og dårlig pedagogikk! med slikt tankesett hører du faktisk ikke hjemme som lærer i småskolen! De barna som du anklager for å « stjele tid fra andre barn» er faktisk de barna som trenger en god lærer mest. Det kan være barn fra ressurssvake hjem, og ikke nok med det, læreren ser på dem som en «pain in the ***» fordi disse barna krever mer. Nei kjære lærer: da får du faktisk gjøre jobben din. Snakk med foreldrene det gjelder. Er barnet fortsatt så krevende at dette «forstyrrer dyrebar tid fra de andre elevene» får du gå i dialog med rektor, eventuelt så trenger barnet annen type oppfølgning. Hva som sykepleiere brukte samme retorikk? «herr Hansen er dessverre så krevende at jeg ikke får gitt fru Jensen den pleien hun trenger. Det er ikke min feil, jeg er bare en stakkars sykepleier». Dere kan alltids vifte med pekefingeren, og som noen sier her inne: majoriteten av foreldre står virkelig på. Det var også mitt poeng innledningsvis: foreldre har vel historisk sett ALDRI før brukt så mye energi og tid på barnas utvikling og fritidsaktiviter. Og kravene har aldri vært så høye som de er nå. Ja: noen barn sliter. Og noen foreldre sliter. det hjelper ikke å sutre over barna og klandre dem, eller anklage absolutt alle foreldre som en homogen gruppe. Hvor «pedagogisk» er det..? Her er det lærerne selv, som trenger en « utblåsning», som bør revurdere karrierevalg. Anonymkode: 577ce...447 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #109 Skrevet 12. mars 2018 Tror det dessverre er helt feil foreldre som føler seg truffet her inne! Det holder i massevis med å oppdra barna til å vise respekt for voksne og medelever, holde det greit ryddig, stort sett følge regler og beskjeder, samt i det hele tatt være et godt medmenneske som ha empati. Alle barn er ulike, og selvsagt må enkelte barn ha mer oppfølging og hjelp! Det er jo jobben vår som lærere! Og det er helt normalt (og forventet) at barna ikke oppfører seg perfekt hele tiden! Det er å få slengt dritt fra elever og utakknemlige foresatte som ikke fatter at vi faktisk har en enorm arbeidsmengde, som irriterer meg og gjør meg sliten. I stedet for å ta litt ansvar for eget avkom velger heller noen å gi oss mer jobb. ENORMT mye av min tid går til heeeelt andre oppgaver enn å lære bort fag og undervise, og mye av det er foreldres ansvar! Det er et fåtall av foreldre som er slik, men de stjeler ufattelig mye energi dessverre.. Det er lov å gi lærere litt oppmuntrende ord og ros av og til også Anonymkode: e8384...cdf 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #110 Skrevet 12. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det dessverre er helt feil foreldre som føler seg truffet her inne! Det holder i massevis med å oppdra barna til å vise respekt for voksne og medelever, holde det greit ryddig, stort sett følge regler og beskjeder, samt i det hele tatt være et godt medmenneske som ha empati. Alle barn er ulike, og selvsagt må enkelte barn ha mer oppfølging og hjelp! Det er jo jobben vår som lærere! Og det er helt normalt (og forventet) at barna ikke oppfører seg perfekt hele tiden! Det er å få slengt dritt fra elever og utakknemlige foresatte som ikke fatter at vi faktisk har en enorm arbeidsmengde, som irriterer meg og gjør meg sliten. I stedet for å ta litt ansvar for eget avkom velger heller noen å gi oss mer jobb. ENORMT mye av min tid går til heeeelt andre oppgaver enn å lære bort fag og undervise, og mye av det er foreldres ansvar! Det er et fåtall av foreldre som er slik, men de stjeler ufattelig mye energi dessverre.. Det er lov å gi lærere litt oppmuntrende ord og ros av og til også Anonymkode: e8384...cdf Men dette er jo noe helt annet enn det som trekkes frem i H.I og som flere selverklærte lærere klager på i tråden. Da er det jo åpne skolisser og avglemt gymtøy som er problemet. Og ja: det finner jeg ærlig talt provoserende. Er DET liksom et stort problem i dagens småskoler..? Personlig kan jeg dog forstå at om lærere kommer på jobb med en «AKK, atter en kjip dag med disse håpløse og krevnende barna»- holdning, så får de muligens samme surmaga oppførsel tilbake. Det gjelder faktisk oss alle. Også voksne ledere og/eller kollegaer som oppfører seg surmaga på jobb, ender før eller siden opp med å møte segselv i døra. De rundt deg blir likedan tilbake. Med det sagt: er det noe jeg faktisk går høyt opp i, så er det nettopp at barna skal oppføre seg skikkelig. De skal såklart lytte til læreren og være høflig! Jeg kan godt se at det må være ufattelig slitsomt med barn som ikke lytter når man snakker til dem, og det er såklart skadelig mest for barna selv også, fordi det risikerer å bli et sosialt handikap om de ikke evner å innrette seg etter de normer og regler som foregår på skolen, og det er jo de som da vil tape mest. Det er dog en HELT annen diskusjon enn åpne skolisser og avglemt gymtøy. Jeg sier hurra for de lærerne som heller fokuserer på nettopp det; gode holdninger og å behandle hverandre på en respektfull måte. Både fra lærer/elev til elev/lærer, og elev til elev og lærer til lærer. Man skal såklart ha gymtøy og skolisser på agendaen også, men det du nevner er da tusen ganger mer viktig! Jeg kjenner ingen over 18 som ikke kan å knyte skoene sine, men jammen er det mange som sliter med god oppførsel og respekt. Så disse lærerne vil jeg da gjerne gi både oppmuntring og ros, men det kan du ikke forvente om du starter en diskusjon med å ha en «utbasunering» om at «alle foreldre må ta ansvar» og «skjerpe seg», pga avglemt gymtøy.. Anonymkode: 577ce...447 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #111 Skrevet 13. mars 2018 Hehe. Jeg er bl.a kunst og håndverkslærer. Jeg er overrasket over at noen barn helt opp i 7.-klasse ikke kan grunnleggende ting som å knyte en knute, klippe etter streker osv. Nå har jeg kurs i dette i 5.kl. En hel skoletime som går til å kun knyte enkle knuter, og en hel skoletime til å øve på å bruke saks. Jeg har også blitt ganske streng med det å tre tråd i nål. Jeg gjør det aldri for de, de skal tre til de får det til selv. Om det så tar hele timen. Anonymkode: 583c0...212 3
Bakepulver Skrevet 13. mars 2018 #112 Skrevet 13. mars 2018 (endret) Elevenes adferd og oppførsel er aleine foreldrenes ansvar. https://www.utdanningsnytt.no/debatt/2018/mars/foreldreoppdragelse/ Endret 13. mars 2018 av Bakepulver
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #113 Skrevet 13. mars 2018 1 time siden, Bakepulver skrev: Elevenes adferd og oppførsel er aleine foreldrenes ansvar. https://www.utdanningsnytt.no/debatt/2018/mars/foreldreoppdragelse/ Syns faktisk det er vel så mye elevenes eget ansvar, jeg. Særlig i videregående. Hvis denne gymlæreren på videregående har et problem med elever som glemmer gymtøy, ikke kan knytte skolisser, ikke kan klokka og forventer hjelp på do, har selvfølgelig foreldrene sviktet, men ungdommen kan jammen få det ansvaret selv, både av foreldre og lærere. Anonymkode: 6b563...8a9
Bakepulver Skrevet 13. mars 2018 #114 Skrevet 13. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns faktisk det er vel så mye elevenes eget ansvar, jeg. Særlig i videregående. Hvis denne gymlæreren på videregående har et problem med elever som glemmer gymtøy, ikke kan knytte skolisser, ikke kan klokka og forventer hjelp på do, har selvfølgelig foreldrene sviktet, men ungdommen kan jammen få det ansvaret selv, både av foreldre og lærere. Anonymkode: 6b563...8a9 De må lære det et sted og det er foreldrenes ansvar. Selvfølgelig har ungdom ansvar men elever som ikke har så mye sosial kapital fra hjemmet er mye svakere stilt i skolen.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #115 Skrevet 13. mars 2018 2 minutter siden, Bakepulver skrev: De må lære det et sted og det er foreldrenes ansvar. Selvfølgelig har ungdom ansvar men elever som ikke har så mye sosial kapital fra hjemmet er mye svakere stilt i skolen. Men synes du det er særlig pedagogisk at du beskriver disse eleven som en belastning og byrde, en «pain in the ass» nesten, fordi de «stjeler din tid fra andre elever» - når du er vel vitende om at disse eleven faktisk er de som kanskje trenger akkurat DEG mest..? Som du sier: disse elevene har ikke noe særlig sosial kapital hjemmefra. Er det ikke akkurat DU, som skal være en form for sikkerhetsnett, for disse barna da? Hjelper det virkelig å gnåle og klage, når disse barnas foreldre mest sannsynlig ikke brur seg likevel? Hva annet oppnår du, enn å skape splid, og surt miljø, mellom deg som lærer, og de det eventuelt gjelder..? Anonymkode: 577ce...447
Bakepulver Skrevet 13. mars 2018 #116 Skrevet 13. mars 2018 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men synes du det er særlig pedagogisk at du beskriver disse eleven som en belastning og byrde, en «pain in the ass» nesten, fordi de «stjeler din tid fra andre elever» - når du er vel vitende om at disse eleven faktisk er de som kanskje trenger akkurat DEG mest..? Som du sier: disse elevene har ikke noe særlig sosial kapital hjemmefra. Er det ikke akkurat DU, som skal være en form for sikkerhetsnett, for disse barna da? Hjelper det virkelig å gnåle og klage, når disse barnas foreldre mest sannsynlig ikke brur seg likevel? Hva annet oppnår du, enn å skape splid, og surt miljø, mellom deg som lærer, og de det eventuelt gjelder..? Anonymkode: 577ce...447 Synes du at det er god debatteknikk og legge ord i munnen på meg? Jeg har aldri hevdet at de er pain in the butt! For å kunne hjelpe dem må jeg vite hva det er som gjør at de ikke mestrer skolen! Det innebærer å kalle en spade for en spade. Jeg jobber med klassemiljøet og bygger relasjoner til elevene samt elever i mellom. Konstante begrepsavklaringer slik at alle elevene skal forstå hva jeg prøver å formidle er en metode som jeg bruker for å ikke skape sosiale forskjeller mellom elevene. Foreldresamarbeid er også viktig men det finnes foreldre som er mer opptatt av å motarbeide skolen og de hjelpetiltakene som blir iverksatt . Foreldre som nekter å få sitt barn utredet slik at de blir tapere i skolesystemet hele sitt unge liv! Hvem hjelper du med ditt innlegg? - ingen da du ikke kjenner til de utfordringer og frustrasjoner som vi ansatte i skolen lever med hver dag! Det er ikke elevene som er problemet men skolesystemet og manglende midler slik at hver enkelt elev kan få tilpasset opplæring! Norge er det landet i Europa som bruker mest penger på skolen, men hvor er disse pengene? Jeg ser dem ikke! Endret 13. mars 2018 av Bakepulver
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #117 Skrevet 13. mars 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Hehe. Jeg er bl.a kunst og håndverkslærer. Jeg er overrasket over at noen barn helt opp i 7.-klasse ikke kan grunnleggende ting som å knyte en knute, klippe etter streker osv. Nå har jeg kurs i dette i 5.kl. En hel skoletime som går til å kun knyte enkle knuter, og en hel skoletime til å øve på å bruke saks. Jeg har også blitt ganske streng med det å tre tråd i nål. Jeg gjør det aldri for de, de skal tre til de får det til selv. Om det så tar hele timen. Anonymkode: 583c0...212 Du er klar over at den del barn kan ha utfordringer både med finmotorikk, ledd, og øye hånd koordinasjon, av mange forskjellige årsaker? Og at for disse barna er ikke disse tingene så enkelt? I tillegg er det ikke slik at dem nødvendigvis hverken har diagnoser på det eller er utredet for det. Jeg har ei i 5., hun kan ikke knyte, ikke klippe rett etter en strek, og hadde nok hatt store problemer med å tre tråd i nålen også. (Bruker ikke knyte sko på skolen da.) Hun sliter med hendene, får vondt av å skrive, klippe ++ (uvisst av hvilken årsak, men sliter både med ledd og finmotorikk), hun klarer ikke å klippe rett enda, selv om hun har forsøkt aldri så mange ganger (pga. finmotorikk og øye hånd koordinasjon), og det samme hadde nok gjeldt det med å tre tråd i en nål. Hun er så heldig at hennes vansker er kartlagt allerede. Hadde dem ikke vært det, og hun hadde hatt en lærer som deg, så hadde hun virkelig gruet seg til å gå på skolen, hun hadde følt seg misslykket og uønsket. Noe jeg faktisk har full forståelse for! Det betyr ikke at hun skal slutte og trene på dette, men det hjelper ikke å ta motet fra henne heller! Du trener en stund, så får du hjelp. Neste gang må du igjen forsøke en stund selv, men så får du hjelp. Anonymkode: 2f414...d07
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #118 Skrevet 13. mars 2018 34 minutter siden, AnonymBruker said: Du er klar over at den del barn kan ha utfordringer både med finmotorikk, ledd, og øye hånd koordinasjon, av mange forskjellige årsaker? Og at for disse barna er ikke disse tingene så enkelt? I tillegg er det ikke slik at dem nødvendigvis hverken har diagnoser på det eller er utredet for det. Jeg har ei i 5., hun kan ikke knyte, ikke klippe rett etter en strek, og hadde nok hatt store problemer med å tre tråd i nålen også. (Bruker ikke knyte sko på skolen da.) Hun sliter med hendene, får vondt av å skrive, klippe ++ (uvisst av hvilken årsak, men sliter både med ledd og finmotorikk), hun klarer ikke å klippe rett enda, selv om hun har forsøkt aldri så mange ganger (pga. finmotorikk og øye hånd koordinasjon), og det samme hadde nok gjeldt det med å tre tråd i en nål. Hun er så heldig at hennes vansker er kartlagt allerede. Hadde dem ikke vært det, og hun hadde hatt en lærer som deg, så hadde hun virkelig gruet seg til å gå på skolen, hun hadde følt seg misslykket og uønsket. Noe jeg faktisk har full forståelse for! Det betyr ikke at hun skal slutte og trene på dette, men det hjelper ikke å ta motet fra henne heller! Du trener en stund, så får du hjelp. Neste gang må du igjen forsøke en stund selv, men så får du hjelp. Anonymkode: 2f414...d07 Jeg snakker jo om de elevene som har forutsetninger for å klare det. Nå setter du ord i munnen på meg her. Jeg er jo ikke så dum at jeg tvinger unger med vansker til å gjøre ting de sliter virkelig med, men jeg regna med at folk skjønte det, derfor skrev jeg det ikke. Noen må være forsiktige med å ta ting som blir sagt/skrevet personlig. Folk snakker som oftest generelt, spesielt på diskusjonsforum. Jeg gidder ikke ramse opp alle unntak. Jeg gidder ikke skrive at han med muskelsykdommen slipper å være med på mye. Det sier jo seg selv, eller? Jeg mener at for de som har forutsetninger for å klare det, så er det flere som ikke har fått øving hjemmefra. Anonymkode: 583c0...212 1
FactsOverFeelings Skrevet 13. mars 2018 #119 Skrevet 13. mars 2018 Å jøssenavn, en ting er sikkert: Det er mange lite dedikerte og udugelige foreldre i denne tråden. En lærer skal da for guds skyld ikke bruke tid på å tørke barn bak eller knytte sko? Om det så er forventet, så synes jeg oppriktig synd på dagens lærere, som må sløse tiden sin på tull fordi mamma og pappa er mer opptatt av å være en "kul kompis" enn å faktisk være mamma og pappa! Men, de har vel ikke tid til slikt nå lenger, og rart er det egentlig ikke, med dagens høye priser på absolutt alt. Du har min fulle sympati TS, har ingen andre tips enn at dette må du ta opp med de individuelle foreldrene.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #120 Skrevet 13. mars 2018 32 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg snakker jo om de elevene som har forutsetninger for å klare det. Nå setter du ord i munnen på meg her. Jeg er jo ikke så dum at jeg tvinger unger med vansker til å gjøre ting de sliter virkelig med, men jeg regna med at folk skjønte det, derfor skrev jeg det ikke. Noen må være forsiktige med å ta ting som blir sagt/skrevet personlig. Folk snakker som oftest generelt, spesielt på diskusjonsforum. Jeg gidder ikke ramse opp alle unntak. Jeg gidder ikke skrive at han med muskelsykdommen slipper å være med på mye. Det sier jo seg selv, eller? Jeg mener at for de som har forutsetninger for å klare det, så er det flere som ikke har fått øving hjemmefra. Anonymkode: 583c0...212 Og som jeg skrev, så er det jo ikke alle som har en diagnose for vanskene sine. Og dette er jo ofte ganske usynlige vansker, så hvis man ikke er blitt utredet eller diagnostisert, så tar jeg det ikke som en selvfølge at en kunst og håndverk lærer (som i de tilfelle jeg kjenner til i alle fall ikke har elevene i annet enn nettopp kunst og håndtverk) kjenner elevene så godt at man vet hvem som ikke har øvd noe hjemme, og hvem som bare ikke klarer de forskjellige tingene. Jeg sier ikke at det du gjør er helt feil, men det fremsto veldig bastant og lite nyansert! Anonymkode: 2f414...d07
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå