Gå til innhold

Guttemamma 2018


Gakkepus

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Gakkepus skrev:

Noen andre som opplever at symptomer fra første trimester kommer tilbake i tredje trimester? 🤔

Jeg opplever hvertfall at den ekstreme trøttheten er tilbake 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, plastfolien said:

Jeg opplever hvertfall at den ekstreme trøttheten er tilbake 😩

Og kvalme.. 🤮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2018 den 10.02, Gakkepus skrev:

Takk for linken! Den er til stor hjelp. Det var jo virkelig ikke langt unna mål, nei. Legen sa jo at alt er i orden, men så måtte jeg bruke Google, da 🙄. Typisk meg. Alle barn er jo ikke like, og jeg kan ikke forvente at han veier 1,3 nå bare fordi jeg leste om det på nettet. 

Det hadde jo IKKE vært bra om han veide for mye nå heller, da er det jo risiko andre veien igjen, så jeg synes det høres veldig fint ut at han holder seg sånn omtrentlig der han skal! :nigo: Og at dere følges opp litt for å passe på at dette ikke er noe som utvikler seg da selvfølgelig. 

Håper ikke den dårlige formen er kommet for å bli. Det kan være tungt i tredje trimester!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/25/2018 at 12:38 PM, lille_frosk said:

Det hadde jo IKKE vært bra om han veide for mye nå heller, da er det jo risiko andre veien igjen, så jeg synes det høres veldig fint ut at han holder seg sånn omtrentlig der han skal! :nigo: Og at dere følges opp litt for å passe på at dette ikke er noe som utvikler seg da selvfølgelig. 

Håper ikke den dårlige formen er kommet for å bli. Det kan være tungt i tredje trimester!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 (29+0) 

Det å oppdatere hver uke har blitt en vane. Tiden snegler litt forbi. Jeg er mye hjemme alene, men det er egentlig helt greit. Barnerommet er et stort rot, og klær ligger med prislapper. Det er nemlig min familie som bare skal kjøpe et plagg til fordi det var på salg. :fnise:gutten har mer enn hva jeg og mannen tilsammen nesten ... uansett, koselig er det. Jeg er veldig takknemlig. 

Ps; preglife ser jo helt fantastisk ut! 

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig med familie som handler inn til nurket! Forstår at det kan bli litt mye, da ;)

Tenk at du er i uke 30 allerede! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/30/2018 at 6:29 PM, sullå said:

Det er så koselig med familie som handler inn til nurket! Forstår at det kan bli litt mye, da ;)

Tenk at du er i uke 30 allerede! :hoppendeglad:

Det er virkelig koselig. Jeg titter gjerne på de tingene vi har kjøpt/har fått. Det er så rart å tenke at om ikke så lenge blir livet snudd opp-ned! Tenker gjerne på det når jeg ligger i senga til klokka 10 😏

Tenk det, du! Tiden flyr! 😁👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30+0 🤰 

Endelig ser jeg et rundt tall! Jeg har ventet så lenge på det runde tallet  og nå er det her. Er det virkelig nå tiden begynner å fly fort? Jeg kjenner på følelser jeg ikke har kjent på tidligere. Jeg har et behov for å ordne alt, jeg vil alt skal være på plass. Det stresser meg at vi ikke har blitt ferdig med barnerommet,  men det er nok helt normalt det jeg føler nå. Jeg vil jo at redet skal være klart..  

En annen ting er ekstremt tørr hund på Hendene mine. Den klær,, flasser og den dannes sår .. noen har opplevd det samme, kanskje? 

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin mage! Og nå veier han nesten det jeg gjorde da jeg ble født! Født liiitt tidlig, ja. Håper at våre holder seg inne lenger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/10/2018 at 10:46 PM, sullå said:

Fin mage! Og nå veier han nesten det jeg gjorde da jeg ble født! Født liiitt tidlig, ja. Håper at våre holder seg inne lenger! :)

Takk! Den er omi veien, men det gjlr ingenting. Håper jeg ikke føder før termin. Kjenner 3 som har født mellom uke 27 og 31 og jeg syns det virker så stressende for foreldrene... jeg håper de holder seg så lenge som mulig 😊😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31+4 

59 dager igjen. 

Jeg har smått begynt å tenke på fødselen. Er jeg klar? Kommer jeg til å takle smerten? Kanskje jeg bør snakke med legen min og be han notere seg at jeg har angst for å føde? Han spurte, og jeg sa jeg skulle tenke på det, men nå er jeg usikker. Jeg vil jo begi meg ut på den reisen, oppleve fødselen... tusen spørsmål jeg må få svar på. 

Nå som jeg nærmer meg termin tenker jeg mer på røyk. Om det har sammenheng med følelser rundt hele opplevelsen vet jeg ikke, men jeg savner å røyke, og vet med meg selv at jeg kommer mest sannsynlig til å ta meg en røyk her og der... det har vært lange måneder, og fy søren... jeg er så røyksugen.

20180716_132847.jpg

Ps; jeg er drittlei av den kjolen 😅

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Tonio said:

Fin mage!

Fødsel er såå skummelt å tenke på, men ikke mye å gjøre i forkant egentlig. 

Ps. Ammehjelpen anbefaler å amme, selv hvis man røyker. Beste er jo såklart om man greier å la vær. :)

Takk og takk for linken. 😊 Skal lese litt og se om jeg blir noe klokere. Vil selvsagt si at jeg ikke kommer til å røyke, men det er helt utrolig at det har gått så mange måneder (siste røyken var 3 januar) og jeg sliter fortsatt med suget.  Kanskje det endrer seg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg husker en av «cravingene» mine var snus! Hadde sååå lyst på hele tiden og spurte venner og familie om å få lukte i snusboksene deres 😬 Var veldig avhengig før graviditeten og gledet meg til å kunne begynne på igjen etter fødsel, for å være ærlig.. Men nå er det 6 måneder siden fødsel, og jeg har ikke tatt en eneste snus! Får jeg litt sug, har nikotinfri vært nok. Hva som skjer når jeg er ferdig å amme derimot, det vet jeg ikke 😛 Poenget mitt er altså at det har vært overraskende lett å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, tweet said:

Jeg husker en av «cravingene» mine var snus! Hadde sååå lyst på hele tiden og spurte venner og familie om å få lukte i snusboksene deres 😬 Var veldig avhengig før graviditeten og gledet meg til å kunne begynne på igjen etter fødsel, for å være ærlig.. Men nå er det 6 måneder siden fødsel, og jeg har ikke tatt en eneste snus! Får jeg litt sug, har nikotinfri vært nok. Hva som skjer når jeg er ferdig å amme derimot, det vet jeg ikke 😛 Poenget mitt er altså at det har vært overraskende lett å la være.

Uff, at det skal være så vanskelig. Jeg skal bare amme i 3 måneder pga helsemessige årsaker (medisiner) dermed har jeg jo ikke det ansvaret. Problemet er at jeg liker veldig å røyke, og jeg syns røyk er godt.  Jeg vil jo det beste for lille, og kommer ikke til å røyke og amme samtidig, men hvis muligheten byr seg 1 gang iløpet av de 3 månedene så er jeg ikke så sikker på om jeg klarer å si nei, altså.  😖

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin du er 😍 Synes det er veldig bra at du har holdt ut uten røyk hele svangerskapet! Jeg klarer ikke å relatere meg til suget, men har stor respekt for de som kan kutte den ut! Det er jo ingenting i veien for å finne den frem igjen om en stund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...