Gå til innhold

Guttemamma 2018


Gakkepus

Anbefalte innlegg

On 13.05.2018 at 1:38 PM, sullå said:

Så koselig at mannen endelig kjenner spark! :rodmer: Det er jo helt herlig å kjenne bevegelser fra den lille. Forstår godt at du glemmer det som er vanskelig når du får er dult fra lillemann! Jeg har ingen problemer med å tenke meg at graviditeten din er tøff, og at du begynner å bli lei. Håper at det blir bedre snart, og at du kan nyte tiden litt. :klem:

Det er veldig koselig, og nå kan man faktisk se sparkene på utsiden av magen og! Helt utrolig! :fnise:

Takk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor ble det av dagen i da,g egentlig? Tiden har flydd meg virkelig forbi. Jeg skulle jo bare somle litt i senga, spise en sen frokost og tidlig middag, se litt på TV...

Mannen min jobber sin siste dag nå på fredag, og selv om det kanskje ikke er en perfekt situasjon mtp inntekt, så gleder jeg meg veldig til den tiden vi får tilbragt sammen. Det spiller ingen rolle at han forblir uten jobb de neste 2 månedene. Jeg har savnet han, savnet oss og vår tid sammen, som kun oss to en liten stund til. Vi skal nok begynne å pakke ned leiligheten (jeg sier det hver dag, men det blir bare glemt bort hele tiden), få hunden vår frisk og rask igjen og litt annet diverse. 

I morgen skal jeg faktisk snakke med en psykolog vedrørende frykten rundt mat, vektoppgangen og det hvordan jeg kan akseptere det som skjer med kroppen min nå, og ikke minst innse at etter fødsel kan jeg begynne å trene og komme meg i form igjen. Det blir nok litt rart å snakke med en psykolog, føler jeg. Jeg kjenner jo til teknikkene så godt, men så er jo et helt vanlig menneske med problemer og. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig :ninuskapus:

 

Gikk det greit å snakke med psykolog? 

Endret av Marimba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.05.2018 at 9:36 PM, Marimba said:

Herlig :ninuskapus:

 

Gikk det greit å snakke med psykolog? 

Det gikk OK, får se om jeg ønsker å fortsette med akkurat den psykologen. :) 

Vogna er herlig! Vi fikk 10% avslag. Den er i stua vår, og selv om den er i veien, og gjør det meg virkelig ingenting. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24(23+0)

57,7% 

119 dager igjen 

:yvonne:

Gutten min er veldig aktiv. Han elsker tydeligvis å hoppe på blæra mi, og hold meg våken. Jeg setter pris på hvert eneste spark, de mindre behagelige og. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, plastfolien said:

Å, så gøy med vogna i hus!! Og heldig du er med aktiv baby. :ninuskapus: 

Ja! Veldig gøy! 😀 gleder meg til første trilletur. Kommer til å sprekke av stolthet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin vogn! Dette med vogn er jo en skikkelig jungel.. Gruer meg 😅 Hvilken har du kjøpt? (jeg har skikkelig lite peiling, men har jo hørt om de ulike)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Aryamili said:

Fin vogn! Dette med vogn er jo en skikkelig jungel.. Gruer meg 😅 Hvilken har du kjøpt? (jeg har skikkelig lite peiling, men har jo hørt om de ulike)

Det er jungel! 😂 hver gang trodde jeg at nå, nå har vi den perfekte, men så så jeg plutselig en annen på side nr 385828... 😂 uansett, det som avgjorde for oss hvilken vogn vi valgte tilslutt var å se den i butikken. Mange av de vi så på nettet var ikke så fine i virkeligheten.  

Vi valgte Espiro next Manhattan (babydesign). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Gakkepus skrev:

Det er jungel! 😂 hver gang trodde jeg at nå, nå har vi den perfekte, men så så jeg plutselig en annen på side nr 385828... 😂 uansett, det som avgjorde for oss hvilken vogn vi valgte tilslutt var å se den i butikken. Mange av de vi så på nettet var ikke så fine i virkeligheten.  

Vi valgte Espiro next Manhattan (babydesign). 

Den må jeg sjekke ut! Kan jeg spørre hvilke kriterier dere hadde? 😊 Nå vet jeg ikke hva denne koster, men jeg ser liksom ikke for meg å bruke 17000 på vogn.. 🤤Men vil jo ha en god en 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Aryamili said:

Den må jeg sjekke ut! Kan jeg spørre hvilke kriterier dere hadde? 😊 Nå vet jeg ikke hva denne koster, men jeg ser liksom ikke for meg å bruke 17000 på vogn.. 🤤Men vil jo ha en god en 😊

Hjula! De er pumpa hjul, og det var det kriteriet vi hadde først og fremst. Vi ønsket ikke en typisk "byvogn" med plastikkhjul, men en som er behagelig for oss som kommende foreldre. Den er helt fantastisk og jeg er strålende fornøyd. Det er nesten som å kjøre  en god bil 😂 

Den var ikke så dyr, vi betalte rundt 6000 kr for den. Syns det blir litt ekstremt med en vogn til 17.000 kr, selv om mange av de er flotte å se på. ☺ uansett, jeg mener at man kan få en fin og god vogn til 5000-6000 kr

Endret av Gakkepus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin vogn! Må snart bevege meg inn i vogn-jungelen, men jeg kjenner at jeg ikke har så lyst :ler: Vil gjerne ha vogna i hus, men orker ikke å ta stilling til hvilken vogn vi skal ha ;)

Koselig med aktiv gutt! Herlig at du setter pris på spark både her og der :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24+2 plutselig og gutten min vokser seg sterkere for hver dag som går. Jeg var hos legen her om dagen, og han sa at det blir nok en stor gutt og han tipper over 4 kg (!!). Mannen min er 2m høy, og veide over 4 kg ved fødsel kan det ha en sammenheng? 

Dagene går, og alt er på plass i den nye leiligheten. Hunden vår har tatt det litt tungt i det siste, men jeg ser at i dag er han i godt humør igjen. Han begynner å bli  litt humørsyk i det siste 🙄

 

20180521_194649.jpg

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ganske delte meninger om baby størrelse ved fødsel har noe å si på foreldrene tror jeg. Selv veide jeg 4,3 og mannen 4,2, vi fikk ei på 3,5. Ei venninne var liten og det var mannen også, og de fikk en på nesten 4. Så..:vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se om det stemmer med vekt!  Og deilig at alt er på plass i den nye leiligheten 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25+3 

Begynner å bli litt utålmodig. Lurer veldig på hvordan han ser ut, personligheten... vil så gjerne holde han i mine armer og aldri gi slipp. 102 dager til 14 september. 

Husker jeg ventet på uke 25, men nå som den er her føles det helt vanlig ut. Nå venter jeg på uke 30 🤭🤰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det går så fort! Jeg var jo nettopp der du er nå, og nå er babyen min 5 måneder snart 😩 Håper du koser deg litt med graviditeten da 😊 Angrer på at jeg ikke gjorde mer ut av det selv! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, tweet said:

Åh, det går så fort! Jeg var jo nettopp der du er nå, og nå er babyen min 5 måneder snart 😩 Håper du koser deg litt med graviditeten da 😊 Angrer på at jeg ikke gjorde mer ut av det selv! 

Jeg koser meg veldig med store og små spark. Har er veldig aktiv, og vekker meg gjerne med sine bevegelser, men så er det sider ved graviditeten jeg ikke liker (noe jeg tror er vanlig). 

Vi (dvs mannen min 😏) skal male barnerommet snart, og jeg bare ser for meg all tiden jeg kommer til å tilbringe der. Tiden går fort, men jeg -typisk meg - begynner å bli utålmodig og ikke minst nysgjerrig😊🤭

Jeg snikleste og fulgte deg på reisen. Leste dagboken din igjen senest i går,  og kjente meg igjen i noen av de følelsene du så fint beskrev. 

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

💯 dager igjen!

....dette feirer jeg med å være alene på rommet og furte. Håper mannen min tar hintet og kommer med trøst snart.. 😏

(Aner ikke hvorfor jeg furter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...