Gå til innhold

Guttemamma 2018


Gakkepus

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Aryamili said:

Så kjekt med liten gutt i magen :gravid::hjerte:

Ja! Det er veldig gøy med gutt i magen, og han spreller som en liten reke hele tiden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 hours ago, sullå said:

Gratulerer med gutt! Så gøy at dere fikk bekreftet kjønnet i dag. Spennende å se om jeg blir med i gutteklubben! :)

Veldig spennende, ja! Når får du bekreftet kjønnet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sille4 said:

Gratulerer med gutt i magen :hjerte: det er fantastisk å være guttemamma :yvonne:

Takk, Sille! :ninuskapus: 

Det kan jeg tenke meg at det er! En ordentlig hjerteknuser. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gakkepus skrev:

Takk, og ja, det er veldig gøy, altså! :) 

Nei...jeg er sykemeldt ut svangerskapet. Veldig kjipt, men jeg har slått meg til ro med den nye livsstilen. :fnise:

Uff da. Men det er nok det beste, og alt for å ta vare på deg og babyen i magen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gakkepus skrev:

Veldig spennende, ja! Når får du bekreftet kjønnet? 

Forhåpentligvis om 4 uker - 25. mai! Da har jeg OUL, 20+1... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, Tonio said:

Gratulerer med gutt. :babygutt: og så herlig at dere ble satt litt fremover!

Takk! :nordvesta: Ja, det er det! Klager ikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, sullå said:

Forhåpentligvis om 4 uker - 25. mai! Da har jeg OUL, 20+1... :)

Blir spennende! Hva håper du på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gakkepus skrev:

Blir spennende! Hva håper du på? 

Jeg føler egentlig at det ikke spiller noen rolle! Har mest (eller, bare) erfaring med jenter, men har magefølelse for at det blir gutt. Derfor har jeg hatt litt forberedelsestid, og synes det høres helt topp ut å få både gutt og jente! :) Kan tenke meg å få en av hver hvis vi skal ha flere, men to av samme kjønn er jo også ganske greit... :ler:

Hva tenker du om å bli guttemamma? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sullå said:

Jeg føler egentlig at det ikke spiller noen rolle! Har mest (eller, bare) erfaring med jenter, men har magefølelse for at det blir gutt. Derfor har jeg hatt litt forberedelsestid, og synes det høres helt topp ut å få både gutt og jente! :) Kan tenke meg å få en av hver hvis vi skal ha flere, men to av samme kjønn er jo også ganske greit... :ler:

Hva tenker du om å bli guttemamma? :)

Syns det er flott tankegang. Det spiller egentling ingen rolle, men selvsagt, som kvinne, kan du føle at du har mest erfaring med jenter - det samme tenkte jeg og, men det viktigste er at barnet har det bra. :)  

Jeg syns det er flott! Mannen min er så god, og ser for meg at han blir et fantastisk forbilde for sønnen. Når det er sagt er jeg også veldig nysgjerrig på hvordan gutten kommer til å se ut. Det kan være han ligner mer på sin pappa enn på meg... :fnise: Tiden får nesten vise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag er litt utfordrende. Jeg har følt meg veldig tung i magen, sliten, usedvanlig trøtt og grinete..  den ene buksa mi presterte å revne i skrittet så det ble en rask tur på h&m. Vet ikke hvorfor, men jeg kjøpte en størrelse mindre enn den som revnet (ja,ja, det er lov å drømme) og den er litt stram... 

De to siste dagene har jeg spist som gal. Matlysten har tatt helt av, men det merker jeg i dag.  Utrolig forstoppet... det er vel sånne dager jeg ikke liker mest, og svangerskapet er utfordrande. Jeg føler meg som en hval med bein som bare forflytter seg fra soverom til stua, til kjøkkenet (!!).... ja, ja...håper dagen i morgen blir litt bedre og ikke minst lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, sullå said:

Herlig! ❤😍

Takk, kjære deg.💙🍼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

22+0 

Gutten min veier 450 gram. Jeg veier......ja, nettopp, orker ikke å gå inn på det forferdelige temaet akkurat nå, men jeg har aldri veid så mye i mitt liv! Jeg gleder meg til jeg endelig kan handle klær som 'alle andre normale mennekser'. :laugh:

Vi skal flytte snart, men jeg har ikke engang begynt å pakke ned leiligheten vår, eneste jeg gjør for tiden er å se på de klærne vi har kjøpt, handle inn nye ting til gutten vår og syte litt over ditt og datt, men annet enn det er jeg fornøyd, lykkelig og ikke minst (!) rolig. Endelig tilfreds med tilværelsen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk at han veier 450 gram allerede! Ikke rart at du også går opp i vekt, tenker jeg. Du er vel normalvektig i utgangspunktet? Helt normalt å gå opp en del allerede.

Vet at det er vanskelig likevel. Det synes jeg også noen uker, selv om jeg aldri har hatt problemer med vekt og mat. Jeg veier meg hver torsdag, da går jeg over i ny uke. Fra uke 16 til 17 hadde jeg gått opp 1 kilo, og syntes det var litt krise! Men fra uke 17 til 18 gikk jeg ikke opp et gram. Normalt at det svinger litt, men det er vanskelig å huske på det...

Spennende med nærstående flytt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, sullå said:

Tenk at han veier 450 gram allerede! Ikke rart at du også går opp i vekt, tenker jeg. Du er vel normalvektig i utgangspunktet? Helt normalt å gå opp en del allerede.

Vet at det er vanskelig likevel. Det synes jeg også noen uker, selv om jeg aldri har hatt problemer med vekt og mat. Jeg veier meg hver torsdag, da går jeg over i ny uke. Fra uke 16 til 17 hadde jeg gått opp 1 kilo, og syntes det var litt krise! Men fra uke 17 til 18 gikk jeg ikke opp et gram. Normalt at det svinger litt, men det er vanskelig å huske på det...

Spennende med nærstående flytt! :)

I utgangspunktet, ja. :fnise: 

Jeg veier og mer hver torsdag. Nå er jeg hos legen hver måned ca, og jeg legger på meg alt fra 1,5 til 2 kg. :dry: Syns det er så kjedelig. Jeg vet kroppen min holder på mye vann osv men kjipt er det uansett. 

Det er helt riktig at det er normalt at det svinger, og det er helt greit. Nå som gutten er veldig aktiv hver dag finner jeg trøst i det. Vil han skal bli større, tyngre... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23(22+3) 

I natt kjente mannen min et spark. Endelig! 

De siste dagene har jeg klart å senke skuldrene veldig. Jeg stresser ikke, men tar heller dagen som den kommer. Det kan være det skyldes endringer, det kan være jeg bare har kommet til et punkt hvor jeg ikke orker å bekymre meg for hver minste ting. Måtte den nye tankegangen vare så lenge som mye. 

Når jeg ser på ukene som har gått oss forbi, føler jeg plutselig at 22+3 virker som ingenting. Nå venter jeg på 25 uker, så venter jeg på 30 uker, kan det skyldes min utålmodighet? Det kan være, men jeg tror det skyldes det faktum at jeg er sliten. Jeg har vondt i rygget, føttene mine hovner opp, puppene mine er sprengte og svære (savner 75b veldig, ja!) og jeg føler meg generelt som hufsa. Jeg har allergi og astma, og det gjør ikke tilværelsen bedre. Jeg er rett og slett lei av å dele kroppen min på den måten. :dry: men så kjenner jeg de mindre forsiktige sparkene og alt går i glemmeboksen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at mannen endelig kjenner spark! :rodmer: Det er jo helt herlig å kjenne bevegelser fra den lille. Forstår godt at du glemmer det som er vanskelig når du får er dult fra lillemann! Jeg har ingen problemer med å tenke meg at graviditeten din er tøff, og at du begynner å bli lei. Håper at det blir bedre snart, og at du kan nyte tiden litt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...