Gå til innhold

Hvorfor er utlendinger så frekke og hissige?


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg liker rett og slett ikke holdningen til utlendingene vi har her i Norge.

I dag, så kom jeg hjem, og fant en fremmed bil parkert på min p-plass i Oslo. Jeg betaler dyre summer for denne faste plasse rett utenfor leiligheten min. Det står skilter overalt at dette er privat område, og biler som ikke hører til eller eier plassene, blir tauet bort.

Så, jeg ventet litt for å være høflig, men fant ut at dette har ikke jeg tid til. Jeg ringte til flexitrans, og de skulle komme så fort som mulig.

Men, så dukket eierene av bilen opp. To utlendinger.

Jeg sa høflig at dette er min plass og de har ikke lov å stå her.

"Jeg kan faen meg parkere hvor jeg faen vil jeg" sa han ene da.

"Men dette er min plass, og jeg betaler for den. Dessuten står det et skilt rett over bilen at dette er privat" sa jeg høflig tilbake.

"Hva så? Jeg kan faen meg parkere hvor jeg vil, hold kjeft du din fit+e!!!" fikk jeg tilbake da. Da ble jeg litt irritert, og sa igjen at de må lese skiltene litt bedre slik at vi kan unngå situasjoner som dette.

Da ble han bare sur og irritert, og "yppet" seg til en fight. Han kalte meg masse stygge ord, og hisset seg opp som bare det. Så rygget de ut og kjørte fort som bare det unna.

Uheldigvis kom ikke flexitrans før 4 min etter at de dro.

Men tilbake til det jeg lurer på; hvorfor i all verden må de være så hissige? Jeg er ei jente på 22 år, jeg var høflig og sa at det var privat parkering. Han derimot, rundt 27 år, var frekk og uhøflig som bare det. han bannet og skjelte meg ut.

Hva er galt med disse menneskene!

Enda en grunn til å bli rasist spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ja de finnes i alle farger og fasonger, men noen av dem er ikke vant til å bli irettesatt av kvinner, fordi de rett og slett ikke har respekt for kvinner, og da blir de hissige da.

Noen av dem er ikke vant til å få motstand, i noen land blir du sett på som en gud nærmest hvis du er født gutt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittsekker finnes det over alt ja..

MEN, jeg er enig med den første gjesten her, at mange av innvandrerene er skikkelig uhøflige og ekle. Mange (nei, ikke ALLE) har en væremåte som sier "jeg ruler gata".

Før jeg flyttet til oslo hadde jeg INGEN problemer med utlendinger, men nå er de så mye mer synlig. Synes dette er skremmende.

Som siste gjest sier, i enkelte land er gutta virkelig satt på kongestol, og når en av det motsatte kjønn kommer og prøver å sette de på plass, da får man så bustene fyker..

Personlig så misliker jeg unge gutter fra enkelte land mer enn andre...

Vil ikke si at jeg er rasist av den grunn, men jeg trekker meg unna når jeg ser de. Går heller rundt, enn rett forbi dem. Så gjest nr 1: Skjønner deg virkelig godt at du ble forbanna! Det hadde jeg også blitt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Hei Gjest :)

Da har de ikke lært oppførsel eller så har de hatt det for strengt hjemme.At noen må de gjøre opprør mot og det var deg de måtte la sinne gå utover. :cry: disse var typiske drittsekker av ungdom.

hilsen

indianlady :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt finnes det hissige folk i alle kulturer, men jeg har også merket denne hissigheten hos mennesker med en annen etnsik opprinnelse. Denne fordommen / påstanden får jeg også bekrftet hos veldig mange andre. Synes det må gå ann å si det, uten at man skal bli tatt for å være rasist. Rasist blir man hvis man dømmer noen p.g.a utseende. Man må vel kunne si at kultur er et stikkord her.

Vi har / og opplever ofte denne hissigheten, og at høflighet ofte er fraværende. Blir ofte ganske oppgitt og forbannet. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg blir rett og slett kvalm av de mannlige utlendingene. De har en kultur som er til å spy av.

En kvinne har like mange rettigheter som en mann har. De mennene som tror de er bedre enn kvinner, de kan gå og gjemme hodet sitt for min del.

Utenlandske menn er ekle, voldlige, stygge, utro osv osv Jeg kunne fortsatt i det uendlige.

Jeg styrer unna menn. kvinnene syns jeg synd på. Stakkars, de må gjemme seg bak slør og sitte hjemme og lage mat for familien. Mens mannen går ut og har det moro.

Skulle gjerne kastet denne fæle, uhøflige mannen utfor et fjell!

Rasist? Ja, det er meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Hallo, folkens!

Det finnes drittsekker blant både norske og utlendinger!

Det finnes drittsekker blant både kvinner og menn!

Det er greit at dere reagerer, og jeg kaller ikke dere alle rasister av den grunn, men poenget mitt er at det finnes like mange hissige og uhøflige nordmenn og kvinner som i andre land/kulturer...

Jeg kan ikke si jeg har truffet flere utlendinger som er hissige i forhold til nordmenn. Men jeg skal være med på at det er flere hissige utlendinger som blir "uthengt" i media!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ja jeg er enig med flere her, jeg synes det er litt ille og skjelle dem ut på denne måten og ta alle over en og samme kam! dette kan ramme oss alle!

jeg kan vel egentlig si at jeg skjønner at du ble pissed, men hvis vi tenker litt på dem kan det være de innerts inne ikke har lest skiltet elelr noe slikt, det er lett å glemme, eller at det hastet virkelig med en sak, du vet jo ikke hva som kan ha skjdd eller om dem har har hatt en slitsom krevende dag-en dag med masse problemer.

vel dette er ikke den store unnskyldningen- jeg vet men dette kan nok ramme oss alle uansett rase-

og dette er jeg sikker på kunne skjedd med en vanlig norsk mann også. jeg vet selv at etter en sliten arbeidsdag hvor unger og mas og alt venter så hoper det seg litt opp i varmen og skjer det da en liten uoverensstemmelse klikker det litt for fort!!

så jeg synes det er bare tåpelig å si at det kun gjelder utlendinger..... det stemmer ikke! dey gjelder oss alle! det finnes mange gode høfelige utenlandske og jeg er et levende bevis på at jeg har sette det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke noe sted at det stod det bare gjelder utlendinger jeg.

De fleste som er oppvokst i oslo VET det.

På skolene hvor jeg har gått har det alltid vært flere utlendinger enn norske i klassen.

Noen drittsekker, men de fleste er ikke det.

Men de virker ofte mer truende.. De er stort sett så mange og det blir fort skremmende. som igår kveld(tidlig kveld), står en gjeng på 7-8 stk med armene i kors ved siden av et par bmw`er. Alle med blikket rettet mot meg. Ja jeg blir smånervøs da..

Glad kjæresten kom for å møte meg da:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at første innskriver ble sint pga hendelsen. Det jeg ikke forstår er at dere ser så innmari mange flere sinte, unge med annen hudfarge en oss? (for mange av disse er født og oppvokst i norge, og er normenn selv om di kanskje ser annerledes ut.)

I den tiden jeg har bodd i oslo har jeg bodd flere steder der det er endel mørkhudede, både som bor i området og som har butikker i området.

Nå jobber jeg på Grønnland, og har gjort det det siste året. Her er masse forskjellige kulturer, og veldig mange av menneskene som bor, jobber og har grønland som "tilholdssted" har en annen hudfarge en hvit.

Jeg har enda ikke opplevd farget ungdom som sintere en hvite. Det er mange betalte parkeringsplasser som blir "tatt" og opp og ned med sinte og sure mennesker her, men jeg har foreløpig ikke sett noen overvekt av fargede på noen av frontene.

Det jeg derimot har lagt merke til, er forskjellen når du går inn i en kiosk/ butikk som tilhører fargede/innvandrere kontra en norsk kiosk eller butikk. DET er forskjell det!! I en norsk butikk/ kiosk blir du såvidt hilst på, selv om du stikker innom nesten hver dag. Går du derimot innom en kiosk drevet av innvandrere/ fargede, har jeg nesten aldri opplevd annet en store smil, hilsing, har du vært innom før, blir du behandlet som en god bekjent, folk lurer på hvordan du har det og er serdeles høflige! Endel hvite kiosk og butikkeiere er også flinke til jobben, men jeg opplever aldri samme høflighet og vennlighet som i kiosker drevet av fargede/ innvandrere.

Har møtt masse hissige og aggresive ungdom, både hvite og fargede, men om det står en gjeng (uansett farge) å ser skumle ut, så funker det ihvertfall for min del helt greit å bare gå rett forbi uten mer dill dall rundt det! Tror nok ikke de gjør deg noe dersom du ikke gir en åpning til det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Jeg oppfatter generellt ikke utlendingene som surere og mere aggressive enn oss andre.Mannen måtte ha hatt en dårlig dag.

Kan ikke forstå annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det som jeg har sett og opplevd selv av utlendinger er lite hyggelig ihvertfall... der gjelder en for alle og alle for en.

Jeg var på et diskotek en gang for en stund siden, og der sto det minst 6-7 utlendinger som flokket seg sammen og ventet på at noen skulle bråke eller provosere den ene av flokken på dansegulvet.

Og skjedde det antydning til noe bråk, var de raskt alle sammen på vei mot dansegulvet for å "ordne opp".

Og de blir utrolig fort provosert. D e kan finne på å dytte til deg, bare for å se hvordan du reagerer, og reagerer du negativt, ja da blir det bråk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke godtatt det som du som skrev det første innlegget opplevde. Det finnes mange utlendinger som ypper til bråk. Sannsynligvis fordi mange av de har vært i krig, søker asyl i våres land fordi de ikke kan leve i sitt eget med sult og fattigdom osv. Det er jo alltid en grunn for at de har kommet hit. Fordi de først og fremst vil få et bedre liv. Mange føler seg kanskje ikke velkommen av oss nordmenn og møter hverdagen med mange rare blikk, rasisme, de har vanskelig for å få seg jobb, forstår ikke språket så veldig godt og har tilpassningsproblemer.

Men det er ikke bare utleninger som er drittsekker. De fleste er blide og hyggelige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, bøller finnes i alle farger og kulturer, men utlendinger (mannlige)har det med å være bøllete i voksen alder, de fleste norske vokser det av seg på ungdomsskolen/videregående.

Har jobbet med mannlige utlendinger som skurekjerring (for å si det på godt norsk), og det er nærmest håpløst når du som kvinne skal lære opp noen som for det første ikke tar ordrer fra kvinner, og ikke skal gjøre noe kvinnearbeid (bare sitte og røyke og drikke kaffe).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest indiangranny

eminel skrev:. Mange føler seg kanskje ikke velkommen av oss nordmenn og møter hverdagen med mange rare blikk, rasisme, de har vanskelig for å få seg jobb, forstår ikke språket så veldig godt og har tilpassningsproblemer.

Oppfører en utlending seg ordentlig og ikke driver med kriminalitet og fanteri er de velkommen.Rosenhoff skole gir de norsk undervisning hvis de gidder å ta kurs.Norskkurset er ikke noe must men mange gidder ikke å ta det.Det er lettere å prate engelsk det er jo verdenspråket skulle nesten tro det var et sidemål i Norge.De som vil ha får jobb,men alle kan ikke være direktører de trenger noen på gulvet også.Jeg er møkkalei engelsk menn og amrikanere som har bodd her i årevis som ikke snakker norsk.Jeg synes folk som kommer fra den 3 verden er flinke til å lære seg norsk selv om de må lære et nytt alfabet i tilegg. :) Vi må slutte å sy puter under armene på dem,men stille krav til dem.

hilsen

indianlady :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Hvorfor er nordmenn så rasistiske?

Anonym poster: acf6089f28f6e770c6509bca8e99bce1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker rett og slett ikke holdningen til utlendingene vi har her i Norge.

I dag, så kom jeg hjem, og fant en fremmed bil parkert på min p-plass i Oslo. Jeg betaler dyre summer for denne faste plasse rett utenfor leiligheten min. Det står skilter overalt at dette er privat område, og biler som ikke hører til eller eier plassene, blir tauet bort.

Så, jeg ventet litt for å være høflig, men fant ut at dette har ikke jeg tid til. Jeg ringte til flexitrans, og de skulle komme så fort som mulig.

Men, så dukket eierene av bilen opp. To utlendinger.

Jeg sa høflig at dette er min plass og de har ikke lov å stå her.

"Jeg kan faen meg parkere hvor jeg faen vil jeg" sa han ene da.

"Men dette er min plass, og jeg betaler for den. Dessuten står det et skilt rett over bilen at dette er privat" sa jeg høflig tilbake.

"Hva så? Jeg kan faen meg parkere hvor jeg vil, hold kjeft du din fit+e!!!" fikk jeg tilbake da. Da ble jeg litt irritert, og sa igjen at de må lese skiltene litt bedre slik at vi kan unngå situasjoner som dette.

Da ble han bare sur og irritert, og "yppet" seg til en fight. Han kalte meg masse stygge ord, og hisset seg opp som bare det. Så rygget de ut og kjørte fort som bare det unna.

Uheldigvis kom ikke flexitrans før 4 min etter at de dro.

Men tilbake til det jeg lurer på; hvorfor i all verden må de være så hissige? Jeg er ei jente på 22 år, jeg var høflig og sa at det var privat parkering. Han derimot, rundt 27 år, var frekk og uhøflig som bare det. han bannet og skjelte meg ut.

Hva er galt med disse menneskene!

Enda en grunn til å bli rasist spør du meg!

Med mindre dette skjer hver gang du møter en utlending. Så synes jeg det er tåpelig å bruke denne enkelthendelsen som en grunn til å påstå at slik er alle utlendinger,

Anonym poster: 79e8f603885dd324b241e0142a6ec07d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...