Gå til innhold

Tanker på vei mot målet

Anbefalte innlegg

Skrevet

11+4

TUL i dag. Alt bra ❤️. Mannen var også med, han får jo ikke lov til å være med på OUL på sykehuset om 7 uker, dessverre. Pga korona. 

Gyn mente jeg er 12+1, både ut ifra hans beregninger og mål, men det kan jeg ikke forstå ut ifra innsettdato. Forholder meg inntil videre til mine beregninger, så får jeg heller bli satt frem på OUL.

Forrige gang var jeg sykt nervøs i forkant av TUL (altså med A). Ikke like nervøs denne gangen, tok det litt for gitt at alt var bra, selvom jeg tenkte jeg måtte mentalt innstille meg på at det kunne være noe galt. 
Eneste kjipe er at morkaken ligger litt langt nede, så hvis den ikke flytter seg, kan det bli aktuelt med KS. Selvom fødsel var sykt vondt, var det også heeeelt rått og noe jeg har lyst å gjennomføre igjen på «vanlig» måte- selvom det ikke er gitt at det går like kjapt og greit denne gangen. Jaja, det viktigste er at alt er bra med baby og at babyen kommer til verden på en trygg måte ❤️.

Ellers mente gyn at mini er en liten gutt uten å kunne si det helt sikkert ❤️❤️. Blir i så fall spennende. Jeg har liksom alltid forholdt meg lettere til jenter (sånn generelt), så blir spennende med en liten gutt ❤️😂.

Ellers er jeg nå mer klar for å ut med nyheten nå kontra forrige gang ❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

12+ 0

Endelig den store milepæl på 12+0 😀❤️. Selvom jeg følte meg veldig beroliget etter TUL torsdag, er det uansett godt å nå 12+ 0.

I går var mannen og A av sted. Jeg var hjemme for litt egentid samt lørdagsjobbing. Ble noe styr pga data/Internett problemer. 

I dag var jeg og A av sted for å treffe L og barna på cafe og lek. Hadde planer om å kjøre i god tid før A skulle sove, slik at jeg kunne trille i området der vi skulle møte L. Men så begynte hun å duppe av på veien. Så jeg måtte stanse bilen og gå tur der og da. Ellers hyggelig med cafebesøk med L og datteren. Fikk også fortalt nyheten.

A har kost seg og lekt greit med L’a døtre 😊. Veldig gøy å se. Men har blitt litt styr fordi hun nekter å gå fra enkelte steder når alle andre skal gå. Hun var så vilter at jeg ikke greide å feste henne i vogna, så keg måtte bære rundt på henne 😅- hylende. Ikke så gøy 🙈. Men totalt vært en hyggelig dag og det har jo vært slik fordi A trives med det vi gjorde.

Hadde det bare vært meg og henne hadde keg jo bare latt henne styre, men ikke så lett når vi må forholde oss til andre. Forresten må hun jo egentlig lære at hun må det. Og hun har jo synes at de nye stedene vi gikk til var vel så gøye 😊.

Ellers litt uggen til morgningen, men startet dagen med deilig gravidyoga. Ellers fin i formen, men sliten nå i kveld. Mye gåing og har jo holdt på med A i hele dag 😊😅❤️

Skrevet

12+6

Lørdag. Jeg har vært i byen i dag alene, klippet håret og farget bryn. Deretter gått tur og handlet. Fristet egentlig å gå innom cafe og spise lunsj der, men droppet det. Følte jeg måtte hjem pluss prøver og spare litt penger.

A var veldig gira på å se morfar i dag. Gråt i dag morges da han ikke var der, så var veldig bra da han kom oppom en tur ❤️. Jeg er så glad for at A har blitt så glad i ham ❤️.

Ellers kjenner jeg mindre og mindre symptomer, men har likevel vært endel småuggen gjennom store deler av dagen, og trøtt på kvelden. Men har blitt litt overtid to dager også.

Ellers har jeg i dag følt meg nesten vanlig. Begynt å drikke kaffe igjen og også mer lyst på sjokolade 😂. Det har vart ca en ukes tid😊
Men nå er plustelig puppene blitt større 😂😂.

I morgen skal vi møte S og familien på en slags picnic 😊. Planlegger å få sagt noe til henne da 😊.

• 2 uker senere...
Skrevet

14+0

Har de siste par dagene kjent noe som minner litt om liv. Men klarer ikke helt å tro at det er det. Med foranliggende morkake og alt.

Har lite symptomer igjen nå, litt småuggen innimellom og blir sliten hvis det skjer for mye. Men husker også forrige gang hvor nervepirrende denne perioden var, selvom jeg nok likevel var mer urolig før ultralyd i uke 12. Men det er skikkelig ekkelt når symptomer forsvinner og jeg heller ikke kjenner noe tydelig liv. Det er faktisk sånn at selv om jeg vet at det er lite sannsynlig at noe er galt, så sliter keg enda litt med å fortelle det til folk fordi jeg er så bekymret. De aller nærmeste vet og et par på jobb og noen som har fått høre det av andre. 
Ellers hadde det nok vært vanskelig å skjule på jobb med mindre vi hadde hjemmekontor. 

Jeg var faktisk på jobb på fredag da vi skulle ha en avslutning. Men den var ute og jeg var godt kledd. Inne på kontoret var det bare de få som vet. Nå er det hjemmekontor minst en måned til, så frister jo å vente til etter OUL...

Ellers var M og mannen innom i helgen. Fikk meg ikke til å si det til dem heller 😊❤️.

Skrevet

14+5

Får ikke helt til å være så aktiv i hverdagen som jeg egentlig ønsker. Jeg vil jo egentlig har minimum 10 000 skritt om dagen i tillegg til trening som styrke og yoga. Greier 10 000 de dagene som jeg ikke trener yoga/ styrke. Med mindre noe spesielt skjer, og selvsagt med litt innsats og planlegging. Men så vil jeg gjerne ha inn litt yoga og styrke også. Men jeg «trøster» meg med at aktivitet ikke bare er skritt og at det jo er nettopp viktig å trene yoga og styrke også 😊.

Var lettere å få til før vi fikk barn, og nå blir det vel snart enda travlere 😅😅.

I dag var jeg oppe 0500 for å trene styrke før levering og bhg. Har i tillegg gått meg en tur i lunsjen, men istf ettermiddagstur måtte jeg handle. Også men tur til å legge i dag. Men planlegger å få inn 15 min yoga nå i kveld, så aktiv har jeg jo vært 😊.

Ellers har jeg også i dag kjent noe som jeg er nesten overbevist om at må være liv❤️. Kjentes nesten ut som om noen spilte piano nede i magen 😊😊

Skrevet

15+1 

Etter å ha hatt det litt kjipt noen dager med bekymring for om det er liv der nede hadde jeg tenkt å skrive litt om det i dag. Har kjent på at jeg er redd noe er galt, at jeg vil kjenne liv osv. så synes jeg at jeg har kjent noe igjen nå,i kveld. Akkurat som om noe stryker meg forsiktig inni magen. Deilig følelse ❤️. Tror det er baby...

Ellers er jeg så redd for å gå rundt og tro at alt er greit når det ikke er det. Prøver å trøste meg med at det er lite sannsynlig at noe er galt etter fin TUL 11+4. At sjansen for en MA etter det er veldig liten. Magen vokser, men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro. Synes det var vanskelig i går da svigers var her og sitte å snakke om og så smått planlegge ting rundt fødsel mtp at de må ha A. Vi bor jo er stykke unna.

Skrevet

15+3

Jordmortime i dag. Veldig koselig å være tilbake ❤️. JM er så koselig. Så fikk jeg høre hjertelyd ❤️❤️. Der var jo nesten hovedgrunnen til at det dro til JM nå. Få et sikkert livstegn. Ellers mente jordmor at det jeg har kjent de siste dagene er baby, så det er veldig koselig. Har faktisk også kjent en del nå i kveld.

Alt bra ellers også, bortsett fra litt lave jernlagre. Kan kanskje forklare hvorfor jeg har vært litt tung i hodet på slutten av dagen (mer enn normalt), blir lett andpusten F.eks bare med å reise meg opp (trening går greit) og trøtt. Håper jerntilskudd hjelper, men ikke st jeg blir forstoppet. Har jo denne, som forrige gang, slitt litt med at jeg blir veldig lett oppblåst, dog ikke sp forstoppet denne gangen.

Hadde time 12.30, så tok lunsj på cafe 😊😊

• 2 uker senere...
Skrevet

17+2

Jeg har ikke akkurat vært veldig flink til å oppdatere her i det siste. Har skrevet i Preglifeappen i stedet for, men er litt koselig å skrive her også. 
Ting har imidlertid ikke endret seg så mye siden sist. Kjenner noe liv, stort sett hver dag, men ikke alltid så tydelig. Mest som litt kiling. Jerntablettene har hjulpet litt på formen (hvor opplagt jeg føler meg), selv om jeg fremdeles er trøtt nok når kvelden kommer. Men da har det jo stort sett gått i ett fra morraen, men trening eller annen fysisk aktivitet, jobb, middag og lek med A. 
Ellers har A endret seg litt i det siste. Hun er fremdeles gulljenta og godjenta, men hun nærmer seg tydelig trassalder og kan bli veldig sint og frustrert over små detaljer og bagateller. Noen ting er jo bare å gi etter for, andre ikke. Og vi er også enige om at vi allerede nå må vise hvor skapet skal stå. Hun nærmer seg jo to år, så går vel heller ikke over med det første 😳
Ellers nærmer det seg nå OUL. Jeg kan nesten ikke tro at jeg allerede er halvveis! Synes imidlertid det er både synd, trist og skummelt at mannen ikke får være med på OUL ☹️☹️🥲. Dumme corona...

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

22+0

Oppsummering uke 22

Har ikke vært så flink til å skrive i denne dagboken den siste tiden (har skrevet i dagbok i Preglife - appen), men tenkte jeg skulle ta noen ukesoppsummeringer her:

Dager igjen/ % passert: 129 dager igjen/ 54,4 % passert

Legetime: jordmortime i morgen. Spent på om hun måler SF- mål og hvordan det ligger an.

Vekt: pluss ca 2,5 kg

Formen: egentlig veldig fin- forholdene tatt i betraktning. Men kjenner det i bekkenet langt mer denne gangen, ikke akkurat vondt, men blir sliten i bekkenet. Kanskje fordi jeg står mye mer og mye mer opp og ned enn forrige gang med lille A.

Trening: Har hatt en løpeøkt, men er redd jeg snart må kaste inn håndkleet der av samme grunn som nevnt under forrige punkt ☹️. Ellers trener jeg en del via you- tube filmer. Har i alle fall en «aerobic» inspirert økt denne uken, en pilates og flere yogaøkter. Greier ikke alltid 10 k skritt, dessverre, men har alltid minst 60 min med aktivitet, gjerne mer.

Liv i magen: kjenner stadig mer, opp til flere ganger om dagen. 

Ukas høydepunkt: selv om det ikke har noe med graviditet og gjøre må jeg nesten si lille A sin 2 årsdag! Tenk at hun er blitt så stor!!! ❤️

• Liker 2
Skrevet

23+0

Oppsummering uke 24

56.9 % passert og 122 dager igjen

Legetime: var hos JM mandag, alt fint bortsett fra at jeg har veldig lavt blodtrykk. Men Jm kommenterer det ikke, så antar det er greit. Skal ha neste time allerede 21.07 og da hos legen. Ikke så lett å få time til rett tid pga ferie.

Vekt: pluss 2,6 kg

Formen: stort sett som forrige uke, noe mer sliten enn før og bekkenet litt «ømt» Om det er mye gåing og ståing. 

Trening: denne uken har jeg gått 10 skritt i snitt hver dag! Har i tillegg to aerobic økter og tre yogaøkter. Ingen løpeturer denne graviduke, men hadde en i dag da.

Liv i magen: stadig mer og mer og de fleste dager veldig aktiv. Blei litt bekymret i går da han var stille på kvelden i går, selv om han hadde vært aktiv store deler av dagen. 

Ukens høydepunkt: utenom graviditet må jeg nesten si at det var sykt digg og ut pg spise med to venner/ kolleger. Ellers at Mannen i går hørte hjertelyd ❤️

Ukas nedtur: hard mage! ☹️☹️☹️

Skrevet

24 + 0 oppsummering uke 24

59,4 % passert og 115 dager igjen

Legetime: som forrige uke, neste er 21.07

Vekt: pluss 2,7 kg (men tror egentlig det bare er 2,1 for har tatt utgp i 0,5 kg for lav startvekt). Så nå har jeg faktisk lagt på meg totalt sett mindre enn på tilsvarende tidspunkt med A.

Formen: fin, ganske greit med overskudd. Men «slet» med bekkenet også mandag etter løpeturen forrige søndag. 

Trening: 1 løpetur og to treningsøkter pluss endel yoga. Har også gått ca 10 000 skritt hver dag 😊.

Liv i magen: blir stadig mer og mer og her om dagen tok han helt av på kvelden. Har også begynt å telle innimellom (kun to dager hittil). Akkurat nå venter jeg bare på at han skal våkne så jeg kan få telt. Litt stille i kveld, men kjent liv tidligere i dag.

Ukens høydepunkt: ferie!!! ❤️❤️😊. Og mye liv i magen.

Ukens nedtur: at jeg har begynt å innse/ lure på om jeg ikke kan løpe like lenge som forrige gang grunnet bekkenet ☹️☹️😢

• Liker 2
Skrevet

25+1- oppsummering uke 25

Dager igjen: 107, 62,2 % passert

Legetime: fortsatt den 21.07. Etterpå har vi bestilt frisørtime til både meg og A, så vi får unna mye den dagen 😊.

Vekten: Er nå oppi 63 og når startvekt var 60,5 er det bare pluss 2,5. Ligger nå faktisk etter  det jet var med A. Men hadde nok kanskje litt med muskler da. 

Formen: som før. Men kjenner jeg blir mer og mer sliten av å mye opp og ned. Var på en felles trilletur her i ferien da det var sykt varmt. Kjente meg helt utmattet av det! 
Begynner også å kjenne at magen er i veien og at jeg lett blir full i magen.
Men egentlig er jo formen super, forholdene tatt i betraktning.

Trening: ble vel bare en løpetur og en aerobic inspirert- økt denne uken, pluss endel yoga. Men var også på en liten topptur som var ganske tung (egentlig en lett tur, men tung nå), så den dagen endte jeg opp med over 15 000 skritt 😊😊
Liv i magen: stort sett ganske mye, men var en dag som jeg syntes det var veldig lite og rett før jeg ringte sykehuset. 

Ukens høydepunkt: at jeg faktisk gjennomførte toppturen. 

Ukens nedtur: at jeg tror forrige søndags løpetur kanskje ble den siste. Mulig jeg forsøker meg på en en dag jeg vet keg kan være endel i ro etterpå. 

Forventninger: gleder meg til å møte lille, men tenker samtidig mye på hvordan livet med to blir. At det blir kos, men om jeg får den tiden jeg trenger til meg og mitt. 
Også begynt å tenke på fødselen. Eller har gjort det en stund, men innser det begynner å nærme seg. 

Skrevet

26+0 oppsummering uke 26

101 dager igjen og 64,3% passert

Legetime: alt bra på legetime. Blodtrykket litt opp. Hun tok SF mål, men noterte ikke. Men lurer på om jeg ligger i øvre del av normalen? Vel, føler magen er stor, men ingenting annet har vokst. 
Ellers er legen superhyggelig og jeg må ta meg i å ikke sitte å bare skravle.

Vekt: først noe ned, til 62,5 og i dag opp til 63,3. Men varierer vel litt ut ifra hva jeg har i magen (av mat og drikke).

Formen: stort sett som forrgir uke. Noen dager mer sliten enn andre.

Trening: har trent you tube trening tre dager, endel yoga og trilleturer. 

Liv i magen: stort sett flere ganger til dagen, og også litt om natten. Men skjer ganske mye hele tiden, så følger ikke helt med. Men kjenner stort sett mye liv på kvelden ❤️.

Ukens høydepunkt: ferie og god tid med A og familien. A som koser med lillebror inni magen. ❤️

Ukens nedtur: en veldig kjip krangel med mannen i bilen. Hvor han føler st det går på den spesielle saken, men det for meg går mer på hvordan han snakker til meg og hva det er et symbol på. 

• 2 uker senere...
Skrevet

27+1 oppsummering uke 27

93 dager igjen og 67,1 % passert

Legetime: alt var visstnok ikke bra på legetimen likevel. Fikk mandag kveld beskjed i pasientjournal om at de på dyrking av urin hadde funnet vekst av gruppe b streptokokker, så den siste uken har jeg gått på antibiotika. Neste time er hos jordmor 23.08.

Vekt: i dag morges viste den 64,1, så da ca 3,6 kg opp. Var imidlertid ikke ordentlig på do i dag morges.

Formen: fremdeles som før, men merker i større og større grad at magen er i veien og presser både på lunger og magesekk. 

Trening: Har hatt 6 yogaøkter og to treningsøkter i tillegg til endel gåing.

Liv i magen: mye liv. Men var litt bekymret lørdag kveld da det hadde vært litt lite.

Ukens nedtur: GBS

Ukens opptur: hyttetur til Gautefall med venninne, menn og barn.

Skrevet

28+ 0 oppsummering uke 28

69,3 % passert og 87 dager igjen

Legetime: antibiotikakuren er fullført. Håper alt er bra, og lurer på hva slags oppfølging jeg får videre. 

Vekt: I går 64,5 og i dag 64,1, så tydeligvis litt avhengig av hva jeg har i magen (av andre ting😂😂).

Formen: stort sett som før, men kjenner det mer og mer i bekkenet. Nå også når jeg går tur, ikke direkte vondt. Men litt bekymret for hvordan det utvikler seg. 
Ellers merker jeg at magen blir større og større og at den blir mer og mer i veien.

Trening: Fem eller seks økter med yoga av ulik varighet og tre «aerobic»økter. Spasertur hver dag, men ikke nødvendigvis så lange turer. 

Liv i magen: etter at jeg begynte på jobb igjen etter ferien har jeg på dagtid hatt mye mer tid til å kjenne etter og lillegutt har stort sett vært veldig aktiv. 

Ukens nedtur: slutt på ferie (selvom det også har vært litt deilig for en sliten kropp og ikke løpe etter en toåring dagen lang) og mas om overtid fra K som ikke tenker tanken på at ting kan være tungt!!!

Ukens opptur: bursdag og bryllupsdag

Innkjøp: ikke så mye vi trenger, men har bestilt endel ullklær fra lanullva. Ikke hentet enda. Også kjøpt noe mer gravidklær til meg selv.

Forventinger: gleder meg til permisjon og (forhåpentligvis) et par uker mer egentid. Gleder meg også mer og mer til å møte lille, samtidig som jeg funderer på hvordan det blir å starte på «nytt» igjen og hvordan det blir med to stk!!!

Skrevet

29+0 oppsummering uke 29

71,7% fullført og 80 dager igjen

Legetime: har jordmortime neste mandag. Spent på hva hun sier ang GBS og litt angående vekten (se nedenfor)

Formen: som forrige uke, men magen blir mer og mer i veien.

Trening: har hatt tre økter samt yoga nesten hver dag. Går også endel tur, men klarer ikke få til 10 k skritt om dagen da det går på bekostning av trening og yoga, men er aktiv i minst en time hver dag i alle fall. Som regel mer.

Liv i magen: lillegutt er ikke like vill som det A var, men er mye jevnere, slik at jeg ( i alle fall hittil) har bekymret meg i langt mindre grad for lite liv. 

Ukens nedtur: sliter for andre uke på rad med ganske treg fordøyelse. Føler jeg spiser svisker, biola og fiber over en lav sko…
Medfører at jeg føler meg mye mett og nok orker mindre mat enn jeg burde. Går derfor ned i vekt for tiden, ser det ut til.

Ukens opptur: vært en fin uke, men kan ikke helt komme på noe spesielt. Uff da, hørtes fælt ut, men vært en fin og grei uke jevnt over. 

Vekt: i forgårs 64, i dag 63,8.Som jeg var inne på over, sliter jeg så med å føle meg mett st jeg nok ikke får helt i meg nok mat. 

Innkjøp: har fått både bedside criben, som vi fikk av svigers, ulltøyet jeg bestilte (som er i største laget til helt nyfødt) og mammatøyet mitt. Yogatightsen er for liten. Rart at den i strl M er for liten i uke 29/30 rundt magen….

Forventinger: gleder meg mer og mer til å se lillegutt, tenker på permisjonstiden og håper jeg får en like fin permisjonstid denne gang. 

Skrevet

30+0 oppsummering uke 30

74,2 % passert og 73 dager igjen

Høygravid: nei, men føler jeg begynner å nærme meg. 
Legetime: i morgen, må ta opp både coronavaksine, influensavaksine, GBS og fordøyelse

Trening: fire økter, tror jeg det ble pluss yoga de fleste dager. 
Liv i magen: ja, ganske jevnt og blir stadig kraftigere.

Ukens opptur:verdens beste lange klem fra A fredag morgen, samt at hun lå i skje inntil meg i nesten en time lørdag. NYT! Og så tur til Farris bad da!

Ukens nedtur: Da A klikket på butikken når jeg handlet med henne alene. 

Formen: fremdeles litt kranglete fordøyelse. Har begynt å ta er medikament som funker sånn noenlunde. Men kan ikke gå på det mer enn to uker. 
Ellers er jeg begynt å kjenne veldig press på spiserør og magesekk - særlig når jeg ligger. 

Innkjøp: ikke noe mer, annet enn bytte av yogatights. Må få kjøpt vinterlue og nyfødtvotter, ellers tror jeg vi har det meste. Og bleier da da selvsagt! 😂😂

Forventninger: gleder meg. Tenker også mye på hvordan A tar det hele og at vi ikke må glemme henne. Ellers spent- både på å møte lille, hvordan det blir med to m.m. Og kanskje litt skrekkblandet fryd 😳🙈😳

• Liker 1
Skrevet

31+0 oppsummering uke 31

Dager igjen: 66, 76,7 % passert

Høygravid: nei, bare føles sånn 😂😂.

Legetime: Var hos JM på mandag. Fikk pratet litt mer om det med GBS. Det innebærer blant annet at jeg må inn mye tidligere på sykehuset ved fødsel enn ellers pga må få antibiotika. 
Urinen ble sendt til dyrking igjen, fremdeles positiv, men mye mindre enn forrige gang. 
Har også tatt første vaksinedose på corona. Håper virkelig at det var riktig valg. 

Liv i magen: ja, masse liv. Artig å kjenne forskjellen ifht A. Aldri like vill, men samtidig mye jevnere. Både i type bevegelser, gjennom dagen og fra dag til dag. Så har slippet å bekymre meg så mye pga rolige dager. 

Ukens nedtur: da A nesten ikke enset meg og mannen da vi kom hjem fra turen til Larvik.

Ukens opptur: da jeg skulle hente A i bhg mandag og viste den gleden over å se meg! Fantastisk! ❤️❤️. Samt deilig gravidbehandling på spa forrige søndag. 

Formen: ganske likt forrige uke. Noe bedre fordøyelse. 

Innkjøp: kjøpt babylue, sokker og votter til nyfødt. Kjøpt to sett på barnas hus. Altfor dyrt 😳, men fint. 

Forventinger: ganske likt som forrige uke. Gleder meg og synes to måneder er lenge, men samtidig nyter jeg å bare ha en og holde styr på.

Forberedelser: må begynne å forberede meg mer på fødsel merker jeg. 

Skrevet

32+0 - oppsummering uke 32

79,2% full ført og 59 dager igjen

Høygravid: under 3 uker igjen 😅😳😊

Vekt: på vei ned igjen? 64,1. Stemmer det?

Legetime: neste time er 20.09 hos JM. Jeg må også få ringt fastlegen ang influensavaksine, og må også, uavhenging av graviditet få tatt en celleprøve. 
Liv i magen: JA, absolutt! Og har de siste dagene virkelig kjent på at bevegelsene er langt kraftigere! Er så koselig og helt uvirkelig å kjenne og nyte liv i magen igjen.

Ukens nedtur: tja, kommer ikke på noe helt spesielt egentlig. Men en liten nedtur å måtte vente i to mnd før jeg kan smake på den lokale geitosten vi kjøpte på turen til Rjukan ☹️☹️.

Ukens opptur: gleden A viste over å se meg da jeg hentet i bhg torsdag. Og formen var fin nok til å gå i friskt tempo oppover i kraftig motbakke.

Innkjøp: intet nytt

Forberedelser: begynt litt å lese om fødsel, jeg og mannen delte også litt tanker i bilen på vei til Rjukan. 

Formen: stort sett som før!

Trening: tre dager med trening, gåtur hver dag bortsett fra fredag.Yoga også hver dag, tror jeg, av kortere eller lengre varighet. 

Forventninger: mye det samme, gleder meg, synes det er lenge til å vente ca 2 mnd. Men gleder meg nå først til litt egotid, og håper han ikke kommer altfor tidlig. Også spent på hvordan det blir å være tobarnsmor!!!

Skrevet
Butter skrev (På 7.9.2018 den 23.00):

Bekymringen min i går viste seg dessverre å være rett. Våknet opp til rødlige lutinusrester i dag og typiske menssmerter. Da det ikke ble noe mer håpet jeg i det lengste at det enten var en hormonell blødning eller sårhet etter lutinusen. Tok en G-test da jeg kom hjem - blendahvit. Nå blør jeg mer. Ikke krisemye, men negativ test tatt i betraktning (dog rugedag 11 på ettermiddag) har jeg ikke noe håp igjen egentlig, 

Har ikke så mye mer å si egentlig enn at alt føles så urettferdig 😢og trist. 

32+3 

Det er så rart å tenke på hvor vi var for tre år siden. 08. September er dagen blødningen startet for fullt og som jeg regner første mensdag ut ifra. I den syklusen jeg fikk et innsett som skulle vise seg til å bli lille A ❤️

08.09.18 er sånn sett både en kjip dag og en lykkedag. Håpet fra innsettet i forkant brast, og jeg mistet egentlig det meste mot og tro på at det noensinne skulle bli en baby, at jeg noen gang skulle få oppleve å bære frem og føde et barn. At jeg noensinne skulle få holde min baby i armene. Det er også en lykkedag fordi det på mange måter er starten på lille A.

Jeg får tårer i øynene av å tenke på det og kjenner jeg får mye av den «rørtheten» fra forrige svangerskap over meg igjen. Ikke det at jeg ikke er rørt og gleder meg denne gang, men forrige gang var det den ekstra følelsen av at nå skulle endelig drømmen gå i oppfyllelse etter så mange år med motgang. 
Men jeg skulle visst for tre år siden at jeg tre år frem i tid hadde ei nydelig jente på 2 ❤️, og ikke nok med det. I tillegg satt nesten høygravid, på dagen åtte uker unna termin med lillebror ❤️. Jeg som den gang mistet alt håpet om noen gang å få et barn. 
Jeg som gjennom hele svangerskapet med A aldri trodde ordentlig på at jeg faktisk skulle bli mamma. Tenk at her sitter jeg i dag ❤️❤️❤️.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...