Gå til innhold

Tanker på vei mot målet


Butter

Anbefalte innlegg

Rugedag 9

Kvalm til morraen i dag. Usikker på om lutinus eller ikke. For øvrig lite murringer i dag, men var også veldig redd for at de skulle ta seg opp til evt mensmurringer ettersom jeg antar IKM er i dag eller i morgen 😳.

Nå er mannen og jeg nesten sikre på at streken min er blitt sterkere.

Mannen jobbet overtid i dag, så han leverte A, slik at jeg kunne komme meg tidlig på jobb og ikke hente altfor sent. Måtte handle også. A og jeg hadde en kjempekoselig ettermiddag og tidlig kveld. Jeg fikk pakket varene ut i fred og middagen var også hyggelig. 

For øvrig lurer jeg på om jeg brygger på en forkjølelse, noe som er skikkelig dritt i disse tider. På en måte frister hjemmekontor litt imorgen, men så skal vi på middag på kvelden (om jeg kan da) og da må jeg til byen uansett. 

Endret av Butter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rugedag 11

Jeg hadde faktisk troa! Men testen i dag var blendahvit 😢. Det er ikke like tøft som før A, vi har tross alt verdens beste solstråle, men vi har veldig lyst på familie og kjenner meg litt nedfor i dag. Jeg har også lyst til at A skal ha en søsken. 
Jeg kjenner også at jeg er begynt å bli verpesjuk igjen. Kjenner at jeg er ikke ferdig med å ha baby. Begynner til og med og glede meg til å (forhåpentligvis) gå gravid igjen.

Jeg vet jo at lutinusen gir endel bivirkninger, men har følt at det har vært mer enn bare det. Og synes det er rart men den streken...

Porsgrunn vil jo at jeg skal teste dag 16, så får ikke gi opp håper helt enda, men har ikke særlig troa lengre. Vi har to embryo igjen på frys...

Ellers, A, sover borte for første gang i dag (uten oss). Sover hos bestemor, som hun er veldig trygg på. Savner henne litt, men også litt godt med bare voksen kveld og skal være deilig med litt rolig søndagsmorgen 😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Etter det negative forsøket i høst har jeg ikke gjort noen oppdateringer. Det ble av ulike grunner en lang pause. Men plutselig dukket mens opp 25.01. Jeg gikk igang med letrozol og sprøyter og hadde innsett 11.02. Jet hadde ikke troa og forholdt med helt nøytralt til alt egentlig. Kjente mye murringer i rygg og mage, men ikke noe annet. Tok en test nå på søndag som var svakt positiv. Da dette var en tidlig test var jeg litt nervøs med digital test i går og ny tidlig test i dag bekrefter resultatet ❤️❤️❤️. Akkurat som forrige forrige gang tar det nok litt tid før jeg tørr slippe jubelen løs. Har vært gjennom for mye til det.

Men jeg et glad ❤️. Etter menstermin er jeg 4+2 i dag ❤️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (1 time siden):

Å gratulerer så mye, krysser fingrene for at det holder 💕💕Hvor gammel er A blitt?

Takk ❤️. Ja, krysser virkelig fingrene.

A er blitt litt over 20 mnd nå, så hun vil være nesten 2,5 når mini kommer, hvis alt går som det skal ❤️.

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+5

Tirsdag (i dag fredag) var jeg endel småkvalm og mye murringer. De siste dagene har det vært noe, men opplevd det som avtagende. Hvilket har bekymret meg. Tok en test med ukeindikator i dag, som for så vidt verken uroet meg eller beroliget meg (2-3).Lite symptomer tidligere  i dag, men endel i kveld. 
Puppene har ikke blitt ømme enda, noe de var forrige gang på dette tidspunktet, men de har jo heller ikke mistet ømheten, ettersom den aldri har vært der.

Jeg stresset ikke så med å bli gravid denne gangen, prosessen har ikke vært så altoppslukende, pga lille A. Det er liksom ikke livet med barn som står på spill, selvom vi gjerne vil ha et søsken. Men nå, når jeg først er gravid vil det være tungt å miste. 
 

Ellers har dette vært en litt tung uke. Mannen har både denne og forrige uke jobbet overtid nesten hverdag, jobbet ikke overtid på onsdag, men da jobbet jeg. Så mannen har levert A nesten hver dag, og jeg hentet. Blir ikke så mye jeg får gjort da, men har gått meg noen turer før jobb og i lunsjen (hjemmekontor). På onsdag hadde jeg også en liten treningsøkt og i går en rolig løpetur (første siden innsettet).

Nå er jeg trøtt. Snart tid for finalen i mestenes mester, også er det nok ikke så lenge til keg kryper til sengs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+1

Både lørdag og søndag (mandag i dag) kjente jeg meg virkelig gravid gjennom store deler av dagen. Endel kvalm, trøtt og sliten. Dog relativt høyt aktivitetsnivå, men ikke noe jeg ville blitt spesielt sliten av til vanlig. Så jeg har vært veldig positiv gjennom helgen. Tok en ny ukeindikator -test i dag, siden jeg skulle melde inn til Porsgrunn. Og den viste dessverre vare 2-3 enda. Det trenger jo ikke være noe galt, har lest såpass mye om dette nå at det er ca 50 % som får 3+ på denne dagen. Likevel klarer jeg ikke å slå meg til ro. Nå angrer keg veldig på jeg ikke bestilte legetime til i dag for måling ved blodprøve. Så har kjøpt to nye digitale. Usikker på om jeg skal teste igjen allerede i morgen og evt torsdag, eller om jeg skal vente til onsdag og evt fredag. 
 Vært ganske mye kvalm i dag da, selvom jeg ikke kjenner noe akkurat nå. 
 

Nå sitter lille A ved siden av meg og ser på musikk på you tube 🙈😂. Vi har nettopp spist middag. Mannen er på fagforeningsmøte i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3

Endelig! Ukeindikator viste 3+ idag. Siden den viste 2-3 for bare to dager siden må jo HCG ha steget riktig på disse to dagene 😊.

Jeg bestemt meg derfor for å slå meg til ro, viss om at symptomer kan komme og gå. Likevel klarer jeg ikke. Har kjent lite symptomer i dag. Kun noen blaff av uvelhet og heller ikke så mye murringer. Jeg er dog ikke like panisk som forrige gang.

I dag sover mannen og A over hos svigermor. Jeg får derfor litt etterlengtet me- time. Deilig. Gått tur etter jobb, trent yoga. Sett serie mens jeg har spist middag. Nå skal jeg gjøre litt husarbeid samt dusje, så tenkte jeg å finne meg litt snacks, te og sette på film 🥰🥰.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1

Klarte ikke la være å ta den siste ukeindikator-testen i går. Viste heldigvis 3+.

I går (søndag) hadde jeg løpetur før frokost, deretter spaser/trilletur når A skulle sove. Pappa kom til lunsj og A var superglad for å være med morfar ❤️.

Var endel dårlig i går på dagen, men kjente derimot ingenting på kvelden.

I dag var jeg fin til morraen, kjente endel murringer. Men ikke noe mer. Men så var jeg ganske så kvalm fra rundt 09 til 14.  Leverte A litt senere i dag i bhg, så rakk ikke gåtur før jobb. Men gikk en tyr etter middag og har trent litt yoga i kveld. Ellers er jeg sykt trøtt, så nå er det snart natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3

I går havnet A i ventekarantene (igjen). Det er bare en måned siden hun var i ordinær karantene. Håper ventekarantenen blir med det. Lite motivert til nok en gang å skulle stimulere henne i ti dager her hjemme. Ikke det at det ikke er koselig å tilbringe tid med henne, men er litt ensformig og krevende å gå her hjemme bare oss i så mange dager.

Mannen hentet i bhg i går, og jeg var hjemme i dag. Jeg er helt utslitt i dag. Ikke sånn pga henne egentlig, men pga «tilstanden», som egentlig er ganske fin, men i dag har vært en av de dårligere dagene. 
Prøver å bruke skjerm minst mulig med henne, men i dag har det blitt endel ☹️🙈. Vi har vært ute en times tid, badet og lekt masse. Men har har blitt noe skjerm. 
Jeg er relativt gåen og jeg føler liksom ikke jeg har greid å være den morsomme energifulle mammaen jeg pleier. 
Håper ikke det blir med mer enn denne ventekarantenen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butter skrev (På 27.10.2018 den 19.01):

7+0

Uff, føler de få og svake symptomene jeg har hatt blir svakere og svakere. Fortsatt litt uggen og fortsatt litt ømme pupper, men føler det blir svakere. Så har litt negative tanker for tiden. Jeg prøver å berolige meg med at det ikke er alle som får sterke symptomer, at noen ikke kjenner noe og at det kommer og går varierer, men er bekymret og stresset. Ser for meg hvordan jeg reagerer på ultralyden om det er liv, eller hvis det ikke er liv. I sistnevnte tilfelle ver jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, omkeg i det hele tatt orker å ta det innover meg. 

Jeg har sluttet å følge så med på fitbiten og pulsen, men jeg kan kjenne på kroppen at den synker, håper bare at det er som keg har lest, vanlig på denne tiden. Er plutselig litt trøttere enn før da, sov nesten ni timer i natt, våknet av vekkerklokken og klarte nesten ikke å komme meg ut av sengen. 

Var på middag med jobben i går. Jeg drakk alkoholfritt, selvfølgelig, og skyldte på at jeg kjørte. Mtp hvordan vi bor er jo det en grei unnskyldnig, men tror en kollega av meg skjønte tegningen da jeg absolutt ikke ville smake noe på noen av ostene (muggoster og div franske oster) eller spekematen. Håper bare jeg kan fortelle en god nyhet om noen uker. 

Kjenner meg faktisk litt småkvalm nå 😄

7+0

Har hele arbeidsuken vært ganske dårlig, men både i går (lørdag) og i dag har jeg kjent ganske lite på kvalme. Kun et par timer på ettermiddagen i går og hittil i dag, kun litt småuggen. Men det kan jo henge sammen med helg og mer hvile. 
Kjenner meg i alle fall igjen i det jeg skrev 7+0 forrige gang. Jeg er dog roligere, blant annet fordi jeg har erfart at det er naturlig at det svinger, uten at noe er galt. Og fordi det ikke føles sånn «liv eller død» denne gangen. Selv om ønsket om en liten en til er stort ❤️.

Igår var vi på lekeplass, kjørte innom cafe på veien og hadde med take away. Vi «sparket» fotball, rutsjet og snurret rundt og rundt på en sånn snurregreie. Veldig koselig. 
Da vi kom hjem måtte mannen for andre dag på rad lage middag fordi A bare ville være hos meg. Egentlig litt koselig 😂❤️. Hun har jo alltid vært litt mammadalt, men er blitt mer og mer pappadalt i det siste. Men først og fremt at hun vil til pappa med de gøye tingene og til meg for kos.

I dag er mannen og A hos svigermor. Jeg hadde ikke lyst til å finne på noe i dag, noe de ville, så jeg ble hjemme. Har fått tatt meg en lengre løpetur enn vanlig, gjort rent og vasket tøy. Samt spist lunsj mens jeg så på serie. Luksus slik det var før i tiden. Haha... 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+3

I morgen er det TUL. Husker hvor sinnsykt nervøs jeg var forrige gang. Selvom er er nervøs nå også, er jeg likevel endel roligere. Har erfart at det har gått bra før, tross svingende symptomer. Er bare så typisk at siden jeg i større grad tar det «for gitt» at alt er i orden så er det ikke det 😢😢.

Mandag var jeg mye kvalm, jobbet likevel to timer overtid. Tross alt ikke så kvalm at jeg måtte kaste opp og siden jeg har stillesittende jobb er det ikke det verste. I går måtte jeg hente A i bhg pga feber. Synes nesten ikke hun har en hel uke der. Ettersom jeg hadde lovet sjefen overtid i dag også (hektisk periode) så var han hjemme med A i dag. Så i dag har vært en travel dag egentlig. Opp klokka fem for å få trent litt, deretter jobb fra 06.30 til ca 17.  Middag og etterhvert legging😳. Nå håper jeg a sovner greit så jeg kan få meg en liten luftetur, før det blir sofaen og etterhvert natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+5

Alt var bra på TUL i går. Fantastisk! Jeg var nok ikke like emosjonell denne gangen, som forrige. Men utrolig godt likevel. Tror det har sammenheng med at jet i forkant var mye mer stresset og urolig, slik at det ikke føltes som sånn innmari tung byrde som ble lettet fra skuldrene. Det betyr ikke at jeg er mindre glad ❤️.

I dag har jeg vært hjemme med A. Hun har egentlig vært i fin form i går, men hadde feber i går kveld og da er det 24 timers karantene i bhg. Koselig å være sammen med henne, men jeg er sykt sliten 😂
I tillegg er det jo sykt travelt på jobb i dag, og det er litt vondt at jeg ikke kunne bidra. A kommer selvfølgelig først, men kjipt hun ikke kunne i bhg i dag. Måtte bli med på et teams møte hjemmefra, mens Ada ble underholdt med paden. 

Nå skal egentlig jeg og mannen feire, med reker og alkoholfri cider, men A er umulig å legge visstnok. Jeg har tom

måtte skrelle meg noen reker mens keg venter 😂🙈

0A90A6CE-3FE8-4DFA-AA34-E3D2A3A8AC5F.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8+3

Søndag var vi i Dyreparken i mange timer. Veldig koselig selvom A helst bare ville «vase» rundt. Godt å komme seg ut uanett. Jeg var imidlertid kjempesliten da vi kom hjem. Og orker bare sofaen en stund. 
På mandag var jeg fysisk på jobb pga noe overgang til nytt system. Gikk greit, men kjenner jeg blir litt frustrert av at min enhet har jobbet restansene så godt ned, mens de andre ikke har det, slik at vi har overtatt masse «ræl».

I går var det hjemmekontor igjen og var i mye bedre form en på en stund. Hadde også en styrketreningsøkt på morraen 😊.

I dag har jeg vært på jobb igjen, men i går kom nye retningslinjer og vi skal ha hjemmekontor i alle fall til første uken over påske. Vært mye kvalm i dag. Må spise lite og ofte. 
Etter jobb hentet jeg pakken bestilte fra Leske. Spennende 😊😊.

Ellers ryker jo endel påskeplaner pga de nye retningslinjene ☹️☹️. Vi skulle egentlig ha pappa, svigers og svigerbesteforeldre her på skjærtorsdag, altså fem stk. Men nå er det bare tillatt med to gjester...arg, er lei corona

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0

 Torsdag, fredag og halve i går var jeg i veldig god form, så god form over tid at jeg oppriktig ble bekymret. Men plutselig, på ettermiddagen i går ble jeg så utrolig sliten og kvalm. Følte meg som en oppvridd klut. Grusomt, samtidig som det var litt «godt» også. 
Merker jo, til forskjell fra forrige graviditet, at det ikke er helt det samme å bare ha meg selv å tenke på, men forsøke å være en god pg tilstedeværende mor også. Når lille kommer blir jo jeg veldig bundet der en stund, så har ikke lyst til å i tillegg være fraværende under graviditeten.

Sliten i dag også, men ikke som i går. 
 

Ellers er det påske. Jeg skal dog jobbe mandag og tirsdag, men likevel godt å kun ha en kort uke. Selvom keg fortiden blir mer sliten av å farte rundt med A enn å jobbe ☹️🙈🤣.

A fikk påskeegg i går, til stor begeistring. Fylt med litt godteri, men mest litt sunnere varianter 😊❤️.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+2

Dårlig og sliten i går, men bedre i dag, selv om jeg fremdeles er småkvalm. Begynte for øvrig dagen med en løpetur. Det er fordelen med når mannen har fri og jeg skal jobbe! 
 

Ellers er det største ubehaget for tiden, et problem jeg hadde også forrige gang. Er så oppblåst og «full» i magen, kjenner meg konstant stappmett selv når jeg er sulten. Skikkelig dritt. Også har jeg jo lyst til å spise likevel 😂😂

Nå er det endelig påskeferie 😊😊🐣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9+6

Koselig påske hittil. Påskeaften i dag. 
Onsdag var vi i byen, trillet tur og handlet, samt var på cafe. Veldig hyggelig. Veldig fin i formen store deler av dagen, men «fikk det» på kvelden. 
På vei kjørte vi forbi pappa, sånn tilfeldig, da han var på vei til kirkegården, og vi valgte da å svinge innom og bli med. På vei ut at kirkegården valgte vi å fortelle nyheten. Jeg må si at jeg ble litt skuffet over reaksjonen, som jeg synes mest minner om slik du gratulerer en kollega som er gravid. Vet ikke om han bare ble litt satt ut, om det var det at vi akkurat hadde vært på kirkegården, han ikke vet hva han skal si eller om han rett og slett, av ulike grunner ikke er mer entusiastisk. 
Føler jo at han er veldig glad i og interessert i lille A.

Skjærtorsdag hadde vi Pappa og min ene søster på lunsj. Også veldig koselig, formen sånn midt på treet. Fredag var vi på tur i skogen og grillet pølser. A snakket om at vi skulle grille helt fra hun stod opp. Det var forresten jeg som hadde A natt til fredag og vi to hadde en superkoselig morgen. Koste oss en hel time i sengen med bok og sang før vi stod opp ❤️❤️.

Fredag kveld var jeg utrolig dårlig og sliten.

Idag, påskeaften, har vært en av de beste dagene på lenge, på tross av ganske travelt. Overnatter hos svigers i natt, etter god lammemiddag 😊. Svigermor ble rørt til tårer over den gode nyheten ❤️❤️.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke helt kontroll på dagboken din, men tar utgangspunkt i at det var din mor han besøkte på kirkegården, beklager om det er feil ❤️ Da pappa møtte mitt barn nr 2 for første gang ble vi egentlig ganske lei oss begge to og måtte gråte litt. Uten at vi snakket om det, gikk tankene rett til mamma som aldri fikk møte barna mine og hvordan alt ville vært anderledes om de var to. Han er av en litt annen generasjon, og selv om han er en bestefar langt over snittet, ville mamma vært en helt fantastisk mormor og kanskje spesielt der han føler han kommer til kort. Han har ikke helt klart å engasjere seg i graviditeter og de minste ungene (men har blomstret når de har passert to). Føler seg ikke helt trygg på å stille opp med trilleturer og å ha ungene på overnatting. Så min far føler ofte ekstra på savnet etter henne når han er med oss og ungene, og det kan fort skinne igjennom. Sier ikke at det likt for din far, men det kan hende det er noe av det samme for ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (På 7.4.2021 den 15.20):

Nå har jeg ikke helt kontroll på dagboken din, men tar utgangspunkt i at det var din mor han besøkte på kirkegården, beklager om det er feil ❤️ Da pappa møtte mitt barn nr 2 for første gang ble vi egentlig ganske lei oss begge to og måtte gråte litt. Uten at vi snakket om det, gikk tankene rett til mamma som aldri fikk møte barna mine og hvordan alt ville vært anderledes om de var to. Han er av en litt annen generasjon, og selv om han er en bestefar langt over snittet, ville mamma vært en helt fantastisk mormor og kanskje spesielt der han føler han kommer til kort. Han har ikke helt klart å engasjere seg i graviditeter og de minste ungene (men har blomstret når de har passert to). Føler seg ikke helt trygg på å stille opp med trilleturer og å ha ungene på overnatting. Så min far føler ofte ekstra på savnet etter henne når han er med oss og ungene, og det kan fort skinne igjennom. Sier ikke at det likt for din far, men det kan hende det er noe av det samme for ham. 

Jo, du har rett i at det var min mor. Hun døde for litt over et år siden. Tror du har veldig rett i mye av det du skriver. Noen dager senere viste han mer interesse og nevnte at det er synd mamma ikke fikk vite dette. Jeg tror nok også det ser slik at mammaer (som kvinner) engasjerer seg generelt mer i gravididet enn menn. Flott å høre at du har e far som engasjerer seg på andre måter.

Min far er såpass opp i årene (passert 80) at uansett hvor mye han ønsker å engasjere seg så har han liksom ikke muligheten til å være den morfaren han var for mine nevøer (som er hans stebarnebarn). Men han er likevel en super morfar ❤️❤️.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+4

Formen har begynt å bli bedre, men er fremdeles endel kvalm innimellom og trøtt hvis det blir for meget. 
Jeg har fremdeles ikke lyst på kaffe (eller rett i koppen kakaoen jeg kjøpte inn istf kaffe). Te er heller ikke såååå godt som det pleier. Savner å ha lyst på kaffe! Det rare er at heller ikke sjokolade frister spesielt. Evt helt plain melkesjokolade og enkelte konfektbiter, haha. Sånn sett greit at jeg ikke går og stapper meg med sjokolade da. 
 

Etter påske var det masse å gjøre på jobb. To timer overtid tirsdag og en time i dag. «Burde» sikkert jobbet mer, men tror ikke jeg orker mer hvis jeg også skal orke å få bevegd meg litt samt å være mamma. Sjefen får være fornøyd med at jeg er i form til å være i full jobb. 

Ellers har jeg fått veldig mage 😯. Glad jeg har hjemmekontor for har problemer med å skjule den! Synes det er veldig tidlig. Tror jeg er endel oppblåst, men likevel må det være litt babymage også. Lille A må ha fanget opp noe, for hun har plutselig begynt å snakke om at «mamma har baby i magen» 😯😯. Så sier hun rett etterpå da at hun selv også har det. Men hun skjønner jo ikke hva dette innebærer, så jeg antar hun har fanget opp noe. En uke til TUL i uke 12, før vi, forutsatt at alt er bra, ikke holder hemmelig lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...