Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Partene sitter nå på bakrommet og diskuterer hvorvidt de vil imøtekomme aktors ønske om å utstyre tiltalte med insulinpumpe med alarm. Forsvarerne mener det er uhørt av påtalemyndigheten å legge seg opp i hva slags medisinsk utstyr tiltalte skal bruke. Aktoratet på sin side mener det er nødvendig for å best mulig kunne legge til rette for at rettssaken kan gjennomføres.

 

- Svaret er vel egentlig gitt. Det er uaktuelt, sa forsvarer Sandland før retten tok pause.

 

 

Hvorfor er det så himla uaktuelt?? Forsvaret burde iallfall komme med en forklaring på hvorfor tiltalte absolutt ikke ønsker dette. 

Anonymkode: 7fdbe...473

Da blir vel dette å regne som tvangsmedisinering og det er vanskelig å få til i Norge. 

Som mor, burde hun ikke gjöre alt hun makter, selv få en insulinpumpe, for å gjennomföre denne saken? Svaret er gitt! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, hotellpute09 skrev:

Da blir vel dette å regne som tvangsmedisinering og det er vanskelig å få til i Norge. 

Som mor, burde hun ikke gjöre alt hun makter, selv få en insulinpumpe, for å gjennomföre denne saken? Svaret er gitt! 

Ja jeg er enig i at de ikke kan tvinge henne, men jeg forstår ikke hvorfor forsvaret og mor avviser denne muligheten så kontant.

Anonymkode: 7fdbe...473

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke vært hos sin behandlende lege siden april i fjor (frem til i går), og har så alvorlig diabetes? 

Anonymkode: 45eb5...034

det fikk jeg heller ikke til å stemme...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎26‎.‎02‎.‎2018 den 11.40, AnonymBruker skrev:

Er visst konkludert av psykiateren at hun er oppmerksomhetssyk. 

«Sørheim konkluderer med at 46-åringen har en personlighetsforstyrrelse som bl.a. viser seg gjennom manipulering, krenkbarhet og utagering. Hun overdriver betydningen av sine kroppslige plager, og faguttalelser som går imot denne oppfatningen, bidrar til «oppmerksomhetssøkende og dramatiserende tilstandsbilde».

https://www.dagbladet.no/nyheter/psykiater-tviler-pa-ektheten-i-morens-sammenbrudd/69555507

Anonymkode: 1a8d8...e8f

Sørheim burde ha troverdighet på nærmere null etter sin vurdering av Breikvik. 

Anonymkode: 859fc...c2a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det ikke en åpenbar selvmotsigelse å både ønske å forklare seg og avslå å ta imot nødvendig helsehjelp for å faktisk kunne forklare seg?! Retorisk spørsmål på formiddagen....

Anonymkode: 4319d...7a6

jeg har forsøkt å ikke henge med på "hun er manipulerende-toget".... men nå begynner jeg seriøst å tvile..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sørheim burde ha troverdighet på nærmere null etter sin vurdering av Breikvik. 

Anonymkode: 859fc...c2a

Det tenkte jeg også! Hun burde vært fullstendig fjernet som sakkyndig etter Breiviksaken!

Anonymkode: b8a1d...156

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Tiltalte har ankommet rettslokalet igjen. Hun blir overrakt blomster av medforsvarer Bugge."

WTF??

Anonymkode: 59d11...41f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

"Tiltalte har ankommet rettslokalet igjen. Hun blir overrakt blomster av medforsvarer Bugge."

WTF??

Anonymkode: 59d11...41f

Dette er en merkelig sak... 😳

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke en åpenbar selvmotsigelse å både ønske å forklare seg og avslå å ta imot nødvendig helsehjelp for å faktisk kunne forklare seg?! Retorisk spørsmål på formiddagen....

Anonymkode: 4319d...7a6

Det spørsmålet er det sikkert mange som stiller seg selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På TV2 sa de nå at hun ikke vil ha den pumpen.

Anonymkode: 59d11...41f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i det hun skulle forklare seg, så ble hun dårlig og forlot salen... 

Anonymkode: f367f...57e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Myrthel skrev:

Jeg synes det er helt forferdelig at det finnes noen i 2018 som ønsker å stanse ytringsfrihet og tie om viktige saker. Ja, saken er grusom, men hva oppnår vi gjennom å "legge lokk på den" og late som det ikke har skjedd? Ved å "snakke og diskutere en sak - er håpet at man åpner så manges øyne at dette ikke "så lett" skjer igjen. Det er greit at det kan virke som en offentlig gapestokk, når man diskuterer er tragisk sak - men heller det - enn at flere barn skal oppleve det denne uskyldige jenta gjorde.

Hva er grunnen til at det man skriver her er åpent for alle som googler? Om dette var en sak som bare de som var medlemmer av KG kunne se og diskutere, hadde det vært greiere etisk sett. 

I denne saken er det ikke bare tiltalte som blir berørt men også tiltaltes familie, avdødes datter sitt ettermæle, samt barn som har blitt beskyldt for mobbing. 

Ytringsfrihet er en rett, men det må kunne reguleres bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På TV2 sa de nå at hun ikke vil ha den pumpen.

Anonymkode: 59d11...41f

Selvfølgelig vil hun ikke det. Noe annet hadde sjokkert meg på nåværende tidspunkt. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår ikke tiltalte og hennes forsvarere hvor latterlige de framstår ved å si nei til den pumpa? 

Anonymkode: 6d23a...d7c

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tltalte har selv sagt at hun er 50% ufør på grunn av det som tiltalen omfatter. Det får jeg ikke helt til å stemme med det som hevdes her.

Sitat

-Tiltalte har hatt problemer med svingende blodsukker lenge før Angelicas død. Jeg mener å huske jeg skrev en legeerklæring til Nav, fordi tiltalte ikke var i stand til å være i full jobb på grunn av dette, forklarer Wium.

 

Anonymkode: 1c8ce...74f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke tiltalte og hennes forsvarere hvor latterlige de framstår ved å si nei til den pumpa? 

Anonymkode: 6d23a...d7c

Nei, det kan vi vel fastslå at de ikke ser..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carol80
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest hva moren skriver på nettet er jeg ikke i tvil om at det sakkyndig sier stemmer. 

Anonymkode: be5b2...c36

Hva skriver hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pipaluk skrev:

Hva er grunnen til at det man skriver her er åpent for alle som googler? Om dette var en sak som bare de som var medlemmer av KG kunne se og diskutere, hadde det vært greiere etisk sett. 

I denne saken er det ikke bare tiltalte som blir berørt men også tiltaltes familie, avdødes datter sitt ettermæle, samt barn som har blitt beskyldt for mobbing. 

Ytringsfrihet er en rett, men det må kunne reguleres bedre. 

Hva fjaser du om? Alle kan da bli medlem på kg?! Hva forandrer seg etisk ved at man må logge inn? Og avdøde var ett 13 år gammelt barn, hun hadde ingen barn

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rettsdag i morgen?

Jeg er veldig spent på vtnemplet fra Angelicas far.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke en åpenbar selvmotsigelse å både ønske å forklare seg og avslå å ta imot nødvendig helsehjelp for å faktisk kunne forklare seg?! Retorisk spørsmål på formiddagen....

Anonymkode: 4319d...7a6

Jo..men samtidig er jo nettopp denne retorikken svært kjent i denne saken. Å ønske noe, men gjøre det stikk motsatte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...