Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare lurer hvor mange av dere som svarer her har hatt et barn som har blitt mobbet og ikke blitt tatt på alvor av skolen når man sier i fra??

 

Anonymkode: 8683b...73a

Dette er en avsporing, akkurat som mobbing er en avsporing av rettssaken.

Anonymkode: 5085c...839

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har Kripos mulighet til å finne meldinger som har blitt slettet fra telefonen? Generelt spørsmål :) 

Anonymkode: 5eb63...652

De kan klare å gjenopprette noen såvidt jeg vet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frida skrev:

De kan klare å gjenopprette noen såvidt jeg vet. 

Men ikke alle? 

Anonymkode: 5eb63...652

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråletårer
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare lurer hvor mange av dere som svarer her har hatt et barn som har blitt mobbet og ikke blitt tatt på alvor av skolen når man sier i fra??

 

Anonymkode: 8683b...73a

Ganske mange men vi oppfører oss ikke som hun her for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun skyter vel med luftpistol og det kan hvem som helst ha. 

Anonymkode: bca61...628

Ja, men hvis du er med i en skyteklubb og har vært på stevner(!!) kan du kjøpe ordentlig pistol tror jeg. Det er et kriterie for å få kjøpe ihvertfall, at du konkurrerer.

Anonymkode: f8804...2c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Vera skrev:

Jeg hadde på forhånd tegnet meg et bilde av en far som hadde null interesse for datteren sin. Dette bildet har gjennom de siste ukene forandret seg. Dog må jeg si at jeg reagerer på at han ikke foretok seg mer «profesjonelle» tiltak for å få kontakt med sin datter - når han så at korrespondansen mellom han og tiltalte ikke førte frem til noe annet enn usaklighet og større avstand til barnet. En far har rett på å få møte sitt barn, uavhengig av hva mor måtte mene om den saken. 

Jeg er så lei av tafattheten som gjenspeiler seg i denne saken!

Det er ikke så lett å foreta seg så särlig mye mer. Tenk på saker der et barn blir kidnappet til et annet land av den ene forelderen for eksempel. I tillegg kan jo mor ha "gitt" litt noen ganger og dermed "roet ned" far. Han bodde i USA og har kanskje hatt sine egne utfordringer der. Les om parental alienation. Syntes ikke far kan klandres. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Et spørsmål: hvorfor er det så mange som kopierer fra Budstikka og limer inn i tråden? Det er jo helt unødvendig. 

Fordi man vil kommentere eller stille spørsmål til det man siterer fra Budstikka. Det gir en ryddigere debatt enn å bare slenge løse spørsmål ut i luften. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ikke alle? 

Anonymkode: 5eb63...652

Nei, tror det var ganske mye informasjon om dette i Vågå-saken, du kan nok søke opp den og lese mer om det om du ønsker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men hvis du er med i en skyteklubb og har vært på stevner(!!) kan du kjøpe ordentlig pistol tror jeg. Det er et kriterie for å få kjøpe ihvertfall, at du konkurrerer.

Anonymkode: f8804...2c2

For å kjøpe og eie må man være medlem i en klubb. Man trenger ikke være aktiv. En venn har pistol og betaler kontigenten men har aldri satt sine bein på klubben. I grunnen litt rart at det er lov. 

Anonymkode: 0c7f8...a6c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hotellpute09 skrev:

Det er ikke så lett å foreta seg så särlig mye mer. Tenk på saker der et barn blir kidnappet til et annet land av den ene forelderen for eksempel. I tillegg kan jo mor ha "gitt" litt noen ganger og dermed "roet ned" far. Han bodde i USA og har kanskje hatt sine egne utfordringer der. Les om parental alienation. Syntes ikke far kan klandres. 

Det er fullt mulig å ta barnefordelingssaker et hakk videre, feks til rettsinstans. Selv om man bor i et annet land. Jeg har rett og slett vanskelig for å forstå hvordan noen kan la seg manipulere til å ikke se barnet sitt, men nå er jeg særdeles enkel da 😜 Takk for tips til lesestoff, har ikke hørt om fenomenet før så det blir interessant å lese om!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snø_fnugg
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare lurer hvor mange av dere som svarer her har hatt et barn som har blitt mobbet og ikke blitt tatt på alvor av skolen når man sier i fra??

 

Anonymkode: 8683b...73a

Ble mobbet hele barneskolen, ingen evnet å gjøre noe med det. Men det er ingenting i denne saken som tilsier mobbing så det er ikke relevant etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettssaken er en konsekvens av at et barn døde under mors omsorg, uten at mor skaffet barnet nødvendig helsehjelp. Det er ingen mobbere på tiltalebenken, det er barnets mor som er tiltalt. 

Det er for øvrig ikke kommet noen bevis for at mobbing faktisk har funnet sted. Ved Gullhaug skole, der "mobbingen" i følge mor skal ha startet, har de ikke fått en eneste henvendelse fra tiltalte om at A skal ha blitt mobbet. 

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hadde moren en hevn og hatliste? 

Var det noen hun ville hevne seg på? Jeg fikk ikke lest på budstikka, siden den er gjemt bak en betalingsmur. 

Anonymkode: f04cd...c86

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Frida skrev:

Det er fakta som kommer frem i rettsaken som skremmer meg. 

Skremmer meg mest alle fagfolka som ikke kun ne hjelpe

Anonymkode: 8683b...73a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skremmer meg mest alle fagfolka som ikke kun ne hjelpe

Anonymkode: 8683b...73a

Sett deg inn i saken. Hun fikk uendelig med tilbud og behandlere og skoler strakk seg LANGT for å hjelpe, men alt denne moren gjorde var å avvise alt av hjelp og gjemme seg vekk! 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skremmer meg mest alle fagfolka som ikke kun ne hjelpe

Anonymkode: 8683b...73a

Tiltalte ville jo ikke la dem hjelpe på den måten som de har faglig kompetanse til?

Anonymkode: 5eb63...652

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest chisandra
Akkurat nå, Chiubi skrev:

Rettssaken er en konsekvens av at et barn døde under mors omsorg, uten at mor skaffet barnet nødvendig helsehjelp. Det er ingen mobbere på tiltalebenken, det er barnets mor som er tiltalt. 

Det er for øvrig ikke kommet noen bevis for at mobbing faktisk har funnet sted. Ved Gullhaug skole, der "mobbingen" i følge mor skal ha startet, har de ikke fått en eneste henvendelse fra tiltalte om at A skal ha blitt mobbet. 

For ikke å snakke om at den ene moren i Lommedalen hadde samlet hele 855 sms mellom seg og tiltalte i løpet av 4 år - og ikke en eneste en tok opp mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, andre instanser har sviktet. Man kan argumentere for en endring i barnevernet slik at man ved nye bekymringsmeldinger får opp tidligere, selv henlagt saker. Mer samarbeid (bedre samhandling) på tvers av fagområder og instanser. Bedre kunnskap om personlighetsforstyrrende foreldre og innvirkning av psykisk mishandling og skitne/dårlige omgivelser på både psyke og soma hos foreldre og barn. Det er nye som kan være bedre. Men at det gikk så galt som det gikk er det få andre som kan lastes for. Burde omsorgen vært overtatt? Det kan man i etterpåklokskapens navn si mye om, tiltak burde i alle fall blitt satt i gang. Men jeg forstår innmari godt at dette ikke bare ble ulevelig for avdøde men også at de var utrolig vanskelig for de rundt å avdekke. Både pga for lite kunnskap om overinvolvering og pf hos forelder, for lite innsikt i hjemmeforholdene til A, og pga systemsvikt. 

Jeg ser virkelig hvordan mobbing er relevant for denne rettssaken. 

Anonymkode: 24247...e81

 

Innlegget er redigert for sitering av, og svar til, slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skremmer meg mest alle fagfolka som ikke kun ne hjelpe

Anonymkode: 8683b...73a

Har du ikke lest om mor som skjøv unna fagfolkene, hun nektet de å snakke med datteren på tomannshånd, hun nektet behandling, hun skiftet behandlere, hun avsluttet behandling. Hun løy om hvor de var da fastlegen skulle følge dem opp, hun møtte opp alene da datteren skulle veies. Du bør kanskje lese deg opp med et åpent sinn? 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skremmer meg mest alle fagfolka som ikke kun ne hjelpe

Anonymkode: 8683b...73a

«Fagfolka» kunne sannsynligvis hjelpe, men de fikk ikke anledning. Les deg opp litt er du snill. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...