Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Veslefrikk skrev:

Jeg begynner å forstå hvorfor hun ikke vil være til stede i retten og hvorfor hun ikke vil forklare seg og få direkte spørsmål. 

Jeg tenkte det samme. 

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest chisandra
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva går hevnen ut på? Å tildele skyld?

Anonymkode: fad9c...735

Hun har jo helt siden dødsfallet fordelt skyld og ansvar rundt - på alle andre enn seg selv og nærmeste familie. Hun har navngitt små barn som mobbere og  forkastet et samlet hjelpeapparat, bortsett fra fastlegen som var medgjørlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å synes synd på faren til A. Kan ikke forestille meg hvordan det hadde vært å bli holdt unna barnet mitt. Kanskje han ikke var noen kjernekar (vet ikke, kjenner han ikke så det blir spekulasjon) men kanskje og bare kanskje A hadde vært i live om hun hadde noen andre å gå til.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Det kan se ut som hun har blåst opp små hendelser til enorme krenkelser, som igjen har blitt til mobbing. 

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av chisandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det at rettssaken er ferdig i løpet av denne uka? 

Fra Budstikka: Hovedforhandlingen i Gjøvik tingrett nærmer seg slutten. Det er tre dager igjen av rettssaken.

Anonymkode: 7fdbe...473

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Stemmer det at rettssaken er ferdig i løpet av denne uka? 

Fra Budstikka: Hovedforhandlingen i Gjøvik tingrett nærmer seg slutten. Det er tre dager igjen av rettssaken.

Anonymkode: 7fdbe...473

Tre dager igjen av bevisførselen, tror jeg de mener

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt dette med mobbing og hevn er jo for å flytte fokus bort fra henne selv. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snø_fnugg
1 minutt siden, chisandra skrev:

Det kan se ut som hun har blåst opp små hendelser til enorme krenkelser, som igjen har blitt til mobbing. 

Ja det kan virke slik. Og projisert frykten over til datteren, så hun er blitt lett krenkbar og redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snø_fnugg skrev:

Ja det kan virke slik. Og projisert frykten over til datteren, så hun er blitt lett krenkbar og redd. 

Nettopp. Hun har jo blitt skremt med at «du blir tatt, hvis du viser deg på et legekontor». 

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, chisandra skrev:

Hun har jo helt siden dødsfallet fordelt skyld og ansvar rundt - på alle andre enn seg selv og nærmeste familie. Hun har navngitt små barn som mobbere og  forkastet et samlet hjelpeapparat, bortsett fra fastlegen som var medgjørlig.

Takk. Da har hun jo hevnet seg, (selv om det er slik som uthevet under). (Hun har jo også skrevet på sms "noen skal få svi").

"10: 11 Forsvarer Ann Turid Bugge fortsetter utspørringen, og kommer inn på den omtalte «hat- og hevnlisten». -En ting er å tenke ting, en annen ting er å gjøre noe med det. Har du funnet noe som indikerer at hun rent faktisk har truet noen? spør forsvareren. -Nei, jeg har ikke sett noen tegn til det, svarer politibetjenten. "

 

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre. Har man som siktet lov til å nekte å forklare seg? Utspørring av tiltalte utgår fordi hun ikke har lyst? Er det virkelig så "lett" å droppe å svare på tiltale? 

Anonymkode: 935e9...c6d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare spørre. Har man som siktet lov til å nekte å forklare seg? Utspørring av tiltalte utgår fordi hun ikke har lyst? Er det virkelig så "lett" å droppe å svare på tiltale? 

Anonymkode: 935e9...c6d

Ja. Siktede har ingen plikt til å forklare seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare spørre. Har man som siktet lov til å nekte å forklare seg? Utspørring av tiltalte utgår fordi hun ikke har lyst? Er det virkelig så "lett" å droppe å svare på tiltale? 

Anonymkode: 935e9...c6d

Alle tiltalte har rett til å ikke forklare seg. 

Anonymkode: 5085c...839

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
2 timer siden, Vampyrina skrev:

Nettopp. Hun har jo blitt skremt med at «du blir tatt, hvis du viser deg på et legekontor». 

Jeg tror moren har overført sin egen bitterhet, sin egen frykt og sitt eget hat over på Angelica helt fra hun var bitteliten. På den måten har hun knyttet Angelica voldsomt tett til seg selv - "oss mot alle"

Angelica var sjenert og stille helt fra hun var liten. Det har vi lest mange ganger. At hun hadde manglende tillit til alt og alle utenfor familien.

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av chisandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må si at bildet av far forandrer seg ganske mye nå, jeg har hatt inntrykk av at han var helt ute av deres liv, men nå viser det seg at han har sendt jevnlige e-poster for å få kontakt med datteren. Han har sendt 750 e-poster fra 2005, og i løpet av 10 årog det vil si ca 75 i gjennomsnitt i året frem til datteren døde. Det viser en far som bryr seg i mine øyne. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
Akkurat nå, Rosalie skrev:

Ja. Siktede har ingen plikt til å forklare seg.

Nei, men det hun har prøvd på 2 ganger, er jo å utsette saken ved å si at hun ønsker å forklare seg. Nå sist kom det jo et ønske om utsettelse fordi hun ville gå i terapi for å huske.

Heldigvis gikk ikke dommerne med på dette, fordi:

"– Generelt vil langvarig utsettelse av hovedforhandling kunne få betydning for straffutmålingen, sier Anders Løvlie, ekspert på strafferett og førsteamanuensis ved Institutt for offentlig rett ved Universitetet i Oslo (UiO)."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Frida skrev:

Jeg må si at bildet av far forandrer seg ganske mye nå, jeg har hatt inntrykk av at han var helt ute av deres liv, men nå viser det seg at han har sendt jevnlige e-poster for å få kontakt med datteren. Han har sendt 750 e-poster fra 2005, og i løpet av 10 årog det vil si ca 75 i gjennomsnitt i året frem til datteren døde. Det viser en far som bryr seg i mine øyne. 

Ja, jeg får virkelig vondt av han.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angelica har faktisk ikke blitt tillatt/fått muligheten til å ha et stabilt liv, etablere langvarige relasjoner til jevnaldrene og utviklet seg sammen med dem på grunn av dette. Flere har vel nevnt at inntak av mat var tydeligvis det ene Angelica kunne kontrollere uavhengig av hvor hun oppholdt deg. Jenta hadde, som vi har sett eksempler på, en tydelig personlighet, men ble oppfattet som sjenert av voksne og behandlere. 

Anonymkode: 39ddc...122

 

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)
 

Endret av Yvonne
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...