Nobile Skrevet 27. februar 2018 #241 Skrevet 27. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man stå oppreist dersom man er kritisk syk på grunn av blodsukkerfall? Er ikke dette veldig alvorlig? Anonymkode: 4319d...7a6 Nei, og man er heller ikke fullt bevisst når blodsukkeret er så lavt at det er kritisk. De aller fleste som dør av lavt blodsukker dør av at de blir liggende med ufrie luftveier (de blir kvalt) fordi ingen oppdager at de er bevisstløse. 6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #242 Skrevet 27. februar 2018 2 minutter siden, Apis skrev: Selv om det selvsagt er moren som har det endelige ansvaret, så har det jo skjedd en svikt i systemet også, det er bla ikke ukjent at familier som er på flukt fra barnevernet flytter rundt over fylkesgrensene, det er en informasjonsflyt som burde fulgt barna uansett hvor de flytter rundt i Norge, fra gamleskolen til den nye skolen og mellom barnevern på kryss av fylkesgrenser, så burde det evalueres om hjemme undervisning må kvalitetsikres bedre Hvordan skal man sikre at berørte instanser har den hele og fulle oversikten over hvor "familier på flukt" befinner seg til enhver tid, dersom myndighetsperson(er) i familiene hyppig flytter og/eller oppholder seg i skjul? For å kunne hjelpe noen må man jo først vite hvor de er. Anonymkode: 4319d...7a6 10
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #243 Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, Nobile skrev: Nei, og man er heller ikke fullt bevisst når blodsukkeret er så lavt at det er kritisk. De aller fleste som dør av lavt blodsukker dør av at de blir liggende med ufrie luftveier (de blir kvalt) fordi ingen oppdager at de er bevisstløse. OK. Spør fordi jeg ser et bilde av mor som selv går inn i ambulansen. Lurte på om man klarer det dersom man har veldig lavt blodsukker. Men, blodsukkeret kan gjerne stige raskt igjen dersom man inntar rette næring? Anonymkode: 4319d...7a6 10
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #244 Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvordan skal man sikre at berørte instanser har den hele og fulle oversikten over hvor "familier på flukt" befinner seg til enhver tid, dersom myndighetsperson(er) i familiene hyppig flytter og/eller oppholder seg i skjul? For å kunne hjelpe noen må man jo først vite hvor de er. Anonymkode: 4319d...7a6 Tror du purken er handikappet ?? en mobiltelefon m GPS er tilstrekkelig til å spore et menneske i dag..... men da må man ville gjøre jobben. Ikke bare kjøre søndagstur i patruljebilen sin Anonymkode: 37999...62f 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #245 Skrevet 27. februar 2018 7 minutter siden, Carol80 skrev: Nå har ikke jeg lest hele tråden, men hvor i all verden var faren til denne jenta?🤔Om mora har vært loco så må jo han ha oppfattet det på et tidspunkt, og kunne ha hjulpet datteren? Eller hva med annen familie, besteforeldre, tanter og onkler. Jeg husker ikke helt hvor leg leste det, men det sto et sted at sms'ene som ble sendt bar preg av at han ønsket kontakt. Anonymkode: 1c8ce...74f 1
Gjest NotNaomi Skrevet 27. februar 2018 #246 Skrevet 27. februar 2018 Hun svarte høyt og tydelig at hun ikke ville svare på konkrete spørmål.Hvorfor? Hun ville heller ikke sitte i et eget tom under forklaringer.Tenker at det måtte ha senket stressnivået litt?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #247 Skrevet 27. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror du purken er handikappet ?? en mobiltelefon m GPS er tilstrekkelig til å spore et menneske i dag..... men da må man ville gjøre jobben. Ikke bare kjøre søndagstur i patruljebilen sin Anonymkode: 37999...62f Eh. Nei. Jeg tror ikke at ansatte hos politiet er handikappet på noe vis. Du bidrar med en litt merkelig avsporing her. Tidligere var det snakk om skole og barnevern - og disse forholder seg gjerne til søknad om skolebytte/hjemmeskole, flyttemeldinger og informasjon fra foresatte etc. Jeg vil tro at politiet må ha tillatelse til å spore en telefon og at det gjerne ikke er første prioritet i slike saker. Dersom foreldre/foresatte velger å flytte så er det deres ansvar å sikre tilstrekkelig oppfølging av sitt barn/sine barn ved nytt bosted. Flyttemelding, innmelding ny skole, ny fastlege og eventuelt ny saksbehandler hos barnevernet etc, samt informere instanser ved tidligere bosted om (planlagt) flytting. Skoler, barnevern etc. er ikke tankelesere som kan forutsi hvor "foreldre på flukt" planlegger å oppholde seg rundt neste sving. Anonymkode: 4319d...7a6 19
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #248 Skrevet 27. februar 2018 https://www.budstikka.no/vis/direkte/cje59wl1l005208cqu9jyi2ou?height=500&mode=live Anonymkode: 7fdbe...473 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #249 Skrevet 27. februar 2018 Fra gårsdagens Dagbladet: https://www.dagbladet.no/nyheter/psykiater-tviler-pa-ektheten-i-morens-sammenbrudd/69555507 Anonymkode: c9f27...32b 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #250 Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Eh. Nei. Jeg tror ikke at ansatte hos politiet er handikappet på noe vis. Du bidrar med en litt merkelig avsporing her. Tidligere var det snakk om skole og barnevern - og disse forholder seg gjerne til søknad om skolebytte/hjemmeskole, flyttemeldinger og informasjon fra foresatte etc. Jeg vil tro at politiet må ha tillatelse til å spore en telefon og at det gjerne ikke er første prioritet i slike saker. Dersom foreldre/foresatte velger å flytte så er det deres ansvar å sikre tilstrekkelig oppfølging av sitt barn/sine barn ved nytt bosted. Flyttemelding, innmelding ny skole, ny fastlege og eventuelt ny saksbehandler hos barnevernet etc, samt informere instanser ved tidligere bosted om (planlagt) flytting. Skoler, barnevern etc. er ikke tankelesere som kan forutsi hvor "foreldre på flukt" planlegger å oppholde seg rundt neste sving. Anonymkode: 4319d...7a6 Vel, jeg finner det fortsatt litt underlig at først skal offentlige instanser granskes. Deretter skal mor tiltales. For meg burde det vært gjort i motsatt rekkefølge om hensikten med det hele var at dette ikke skulle skje igjen..... selv dere som driver debatten frem her er mer opptatt av å lynsje en mor som alle med litt retningssans burde ha forstått ikke var egnet til å gjøre jobben sin. da sitter iallefall jeg igjen med spørsmålet : hvordan kunne offentlige k stanser være så tafatte. hadde det vært snakk om å gå etter rusmisbrukere eller narkotikakriminalitet hadde nok alle kluter blitt satt til fra starten av.... Anonymkode: 37999...62f 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #251 Skrevet 27. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg finner det fortsatt litt underlig at først skal offentlige instanser granskes. Deretter skal mor tiltales. For meg burde det vært gjort i motsatt rekkefølge om hensikten med det hele var at dette ikke skulle skje igjen..... selv dere som driver debatten frem her er mer opptatt av å lynsje en mor som alle med litt retningssans burde ha forstått ikke var egnet til å gjøre jobben sin. da sitter iallefall jeg igjen med spørsmålet : hvordan kunne offentlige k stanser være så tafatte. hadde det vært snakk om å gå etter rusmisbrukere eller narkotikakriminalitet hadde nok alle kluter blitt satt til fra starten av.... Anonymkode: 37999...62f Altså det er jo ikke bare-bare å drive med overvåkning heller, som du foreslår overfor her. Det er svært strenge regler for når slike ting kan gjøres, det samme med informasjonsflyten. Det er lett å si at i denne saken burde det blitt gjort, men hva med alle andre saker? Om man skal tillate så inngående overvåkning av mennesker går det jo fullstendig på rettssikkerheten løs. Man må bare godta at staten faktisk ikke har anledning til å gjøre alt som kunne blitt gjort. Og staten har ikke det fulle og hele ansvaret for alle individer, noe ansvar må vi ta selv også. Anonymkode: 7fdbe...473 15
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #252 Skrevet 27. februar 2018 Sitat 10:04 Budstikka får opplyst at tiltalte får insulinbehandling av ambulansepersonell inne i rettsal 101. Det skal være tre helsearbeidere inne i salen. Insulinbehanding? Hva har egentlig skjedd her? Anonymkode: 1c8ce...74f 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #253 Skrevet 27. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg finner det fortsatt litt underlig at først skal offentlige instanser granskes. Deretter skal mor tiltales. For meg burde det vært gjort i motsatt rekkefølge om hensikten med det hele var at dette ikke skulle skje igjen..... selv dere som driver debatten frem her er mer opptatt av å lynsje en mor som alle med litt retningssans burde ha forstått ikke var egnet til å gjøre jobben sin. da sitter iallefall jeg igjen med spørsmålet : hvordan kunne offentlige k stanser være så tafatte. hadde det vært snakk om å gå etter rusmisbrukere eller narkotikakriminalitet hadde nok alle kluter blitt satt til fra starten av.... Anonymkode: 37999...62f Slik jeg leser innlegget ditt er det to ulike ting du snakker om: - Lokalisering av "familier på flukt" og bistand til familier som trenger det. Slik jeg ser det må vel ressursene til de ulike instansene settes inn på bistand og ikke på "jakt". Om instansene har gitt tilstrekkelig bistand må andre evaluere. Anonymkode: 4319d...7a6 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #254 Skrevet 27. februar 2018 22 timer siden, NotNaomi skrev: Ser noen skriver at foreldrene fremdeles er gift,men det stemmer vel ikke all den tid EKSmannen vil kreve erstatning.Og om de hadde vært gift,så ville det logiske vært at begge foreldre ble tiltalt.Ellers vilke det vært veldig rart,for å si det mildt.Moren har nok en annen ektemann enn faren til jenta. Moren er gift på nytt, og det ganske nylig. Anonymkode: 63410...787 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #255 Skrevet 27. februar 2018 Håper de finner en måte å gjennomføre rettssaken på. Det skal jo ikke være slik at hvis man har diabetes, så kan man slippe å stå til ansvar for noe som helst, man trenger bare å fucke opp blodsukkeret sitt nok til at man blir hentet i ambulanse. Anonymkode: 3e1ba...9db 32
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #256 Skrevet 27. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Håper de finner en måte å gjennomføre rettssaken på. Det skal jo ikke være slik at hvis man har diabetes, så kan man slippe å stå til ansvar for noe som helst, man trenger bare å fucke opp blodsukkeret sitt nok til at man blir hentet i ambulanse. Anonymkode: 3e1ba...9db Ja enig. I de saker det ikke blir rettssak er det fordi man er vurdert til å ikke være strafferettslig tilregnelig. Det er ganske langt fra det og til å ha diabetes. Den MÅ jo gjennomføres rett og slett. Anonymkode: 7fdbe...473 11
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #257 Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Altså det er jo ikke bare-bare å drive med overvåkning heller, som du foreslår overfor her. Det er svært strenge regler for når slike ting kan gjøres, det samme med informasjonsflyten. Det er lett å si at i denne saken burde det blitt gjort, men hva med alle andre saker? Om man skal tillate så inngående overvåkning av mennesker går det jo fullstendig på rettssikkerheten løs. Man må bare godta at staten faktisk ikke har anledning til å gjøre alt som kunne blitt gjort. Og staten har ikke det fulle og hele ansvaret for alle individer, noe ansvar må vi ta selv også. Anonymkode: 7fdbe...473 Som pårørende til et menneske med en alvorlig psykiatrisk diagnose må jeg bare si at sere som debatterer her inne har en VOLDSOM tillit til offentlig helsevesen. hadde ikke mitt familiemedlem hatt et så solid støtteapparat rundt seg som det familien er, hadde h*n bodd på gata eller vært død i dag. Hadde dere hatt de samme opplevelsene som vi har hatt i min familie Vedr psykiatrisk helsevesen, hadde dere skjønt at det som skremmer meg i denne saken er at et uskyldig barn har blitt overlatt til en mor som overhode ikke var istand til å ta vare på henne. Og da kicket ingen mekanismer inn hos det offentlige. Dette barnet hadde jo krav på Å bli beskyttet mot sin forelder. Det burde jo være åpenbart. Men istedefor å se at denne moren er en lost cause, er dere opptatt av hevn og lynsjing av henne. Se offentlige instanser, de som skal handtere flere slike saker i framtiden og forhåpentligvis gjøre en bedre jobb neste gang (?) de sitter dere og forsvarer ..... Anonymkode: 37999...62f 18
Nobile Skrevet 27. februar 2018 #258 Skrevet 27. februar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Insulinbehanding? Hva har egentlig skjedd her? Anonymkode: 1c8ce...74f Insulin behandling gir man aldri prehospitalt. Her blander nok avisen behandlinger for høyt og lavt blodsukker
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #259 Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, Nobile skrev: Insulin behandling gir man aldri prehospitalt. Her blander nok avisen behandlinger for høyt og lavt blodsukker Håper og tror at det bare er avisen som blander, ja. Anonymkode: 1c8ce...74f 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #260 Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som pårørende til et menneske med en alvorlig psykiatrisk diagnose må jeg bare si at sere som debatterer her inne har en VOLDSOM tillit til offentlig helsevesen. hadde ikke mitt familiemedlem hatt et så solid støtteapparat rundt seg som det familien er, hadde h*n bodd på gata eller vært død i dag. Hadde dere hatt de samme opplevelsene som vi har hatt i min familie Vedr psykiatrisk helsevesen, hadde dere skjønt at det som skremmer meg i denne saken er at et uskyldig barn har blitt overlatt til en mor som overhode ikke var istand til å ta vare på henne. Og da kicket ingen mekanismer inn hos det offentlige. Dette barnet hadde jo krav på Å bli beskyttet mot sin forelder. Det burde jo være åpenbart. Men istedefor å se at denne moren er en lost cause, er dere opptatt av hevn og lynsjing av henne. Se offentlige instanser, de som skal handtere flere slike saker i framtiden og forhåpentligvis gjøre en bedre jobb neste gang (?) de sitter dere og forsvarer ..... Anonymkode: 37999...62f Neinei, ikke hevn og lynsjing fra min side. En grundig rettssak som faktisk belyser alle sakens sider. Poenget mitt er at staten kan ikke være ansvarlig for alle individer og alle handlinger de foretar seg. En slik overvåkning og informasjonsflyt vil rett og slett true andre minst like viktige rettigheter. Utgangspunktet er selvbestemmelsesrett, og så lenge et barn er under 18 år så gjelder dette også for foreldre overfor barnet. Og det er ikke bare å gjøre inngrep i denne rettigheten uten videre. Det skal ganske mye til og man skal igjennom mange ledd før man kommer så langt. Og når man beveger seg rundt så blir dette selvsagt vanskeligere - og dette går jo igjen på at overvåkning og informasjonsflyt ikke er like enkelt å håndtere og utføre. Anonymkode: 7fdbe...473 16
Anbefalte innlegg