Gå til innhold

Mora til døde Angelica

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man har vel egentlig kun mors ord på det meste i denne saken. 

Anonymkode: 7cbcd...319

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi vet kun at mor sa og fortsatt sier at A ikke ville at noen skulle komme. Det er det eneste vi vet, alt annet blir spekulasjon. 

Hvis en skal se sånn på det så kan man avblåse hele rettssaken siden A ikke lever lengre og har mulighet til å bekrefte om hun har skrevet meldinger fra sin telefon.. 

Det var meldingene fra A sin telefon de siste timene i A sitt liv aktoratet satte spørsmålstegn ved, ikke de mange tusen som har blitt sendt fra A sin telefon det siste året hun levde. 

Å bli helt konspiratorisk, betvile alt, har ingen hensikt. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, skruf skrev:

Hvis en skal se sånn på det så kan man avblåse hele rettssaken siden A ikke lever lengre og har mulighet til å bekrefte om hun har skrevet meldinger fra sin telefon.. 

Det var meldingene fra A sin telefon de siste timene i A sitt liv aktoratet satte spørsmålstegn ved, ikke de mange tusen som har blitt sendt fra A sin telefon det siste året hun levde. 

Å bli helt konspiratorisk, betvile alt, har ingen hensikt. 

Hvor finner du meldingene Angelica har sendt angående at mormor ikke fikk komme?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet frem at A var manipulativ (dvs pga sykdommen), også at hun kunne kalle moren ganske stygge ting. Og moren lot henne styre i håp om at hun skulle begynne å spise (kommer frem fra meldinger mellom de, jeg gidder ikke spekulere i at kanskje A ikke skrev de selv, bortsett fra de siste timene så har ikke aktorate mistrodd meldingene fra A, ergo forholder jeg meg til det). 

Fastlegen burde bare overkjørt mor og A og krevd tvangsinnleggelse, i stedet for å være opptatt av å ha en god tone med mor. Han burde brutt den usunne symbiosen mellom mor og datter. 

nnlegget er redigert for sitering av, og svar til, slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner du meldingene Angelica har sendt angående at mormor ikke fikk komme?

Les lengre bak i tråden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, skruf skrev:

Les lengre bak i tråden 

Det var tiltalte som skrev det, om det er denne meldingen du tenkte på: "«Jeg skal si at ingen skal komme», skrev tiltalte senest 14. desember. «Det er greit, jeg vil ikke skape noen problemer», skal moren hennes ha svart samme dag."

Anonymkode: fad9c...735

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les lengre bak i tråden 

Så de er ikke en del av bevisføringen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så de er ikke en del av bevisføringen?

Jo. Det står i budstikka også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, skruf skrev:

Jo. Det står i budstikka også 

Ikke i rettsreferatet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var tiltalte som skrev det, om det er denne meldingen du tenkte på: "«Jeg skal si at ingen skal komme», skrev tiltalte senest 14. desember. «Det er greit, jeg vil ikke skape noen problemer», skal moren hennes ha svart samme dag."

Anonymkode: fad9c...735

Nettopp. 

C sender melding tilmoren der hun formidler beskjed fra A om at A vil ikke at noen skal komme. Mormoren svarer at det er greit, hun respekterer ønsket fra A. 

Jeg velger å forholde meg til hva som har kommet frem i retten. Hvis retten anerkjenner meldingene mellom mor og datter så gjør jeg det også. 

Edit, rettet skrivefeil, skrev fra i stedet for til. 

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke A som sendte den meldingen, men C på vegne av A til C sin mor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. 

C sender melding fra moren der hun formidler beskjed fra A om at A vil ikke at noen skal komme. Mormoren svarer at det er greit, hun respekterer ønsket fra A. 

Greit, man kan bli helt konspiratorisk og gjette at A ligger svunnet hen mens mor er helt tyran og vil isolere datteren sånn at hun får sultet henne i ro og fred. 

Jeg velger å forholde meg til hva som har kommet frem i retten. Hvis retten anerkjenner meldingene mellom mor og datter så gjør jeg det også. 

Det er altså dette mor har skrevet du sikter til, ikke noe A selv har skrevet, eller misforstår jeg nå?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er altså dette mor har skrevet du sikter til, ikke noe A selv har skrevet, eller misforstår jeg nå?

Oppklarte det rett over her. 

Jeg har aldri skrevet at A sendte melding direkte til mormoren at hun ikke skulle komme. Jeg skrev at C formidlet A sitt ønske videre til mormoren om at ingen skulle komme. 

Derimot så skrev jeg at siden aktoratet anerkjenner meldingene fra A sin tlf så blir det dumt å spekulere i at A kanskje ikke skrev ei eneste ei selv. 

Endret av skruf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke A som skrev meldingen til mormoren, men C som formidlet A sitt ønske. 

Burde presisert det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, skruf skrev:

Oppklarte det rett over her. 

Jeg har aldri skrevet at A sendte melding direkte til mormoren at hun ikke skulle komme. Jeg skrev at C formidlet A sitt ønske videre til mormoren om at ingen skulle komme. 

Derimot så skrev jeg at siden aktoratet anerkjenner meldingene fra A sin tlf så blir det dumt å spekulere i at A kanskje ikke skrev ei eneste ei selv. 

Men nå spekulerer jeg altså ikke i hvem som har skrevet meldinger sendt fra Angelicas telefon. Jeg bare påpeker at det eneste vi vet sikkert om hvorvidt Angelica ønsket besøk eller ikke, er det mor har sagt/skrevet. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og injurierende utsagn, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Elisabethw skrev:

Noen som har link til dagens?

Det er jo bare å gå inn på budstikka.no og klikke på direkte-linken som ligger sammen med avisartiklene om saken.

Anonymkode: bb1c2...264

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Elisabethw skrev:

Noen som har link til dagens?

Jeg sjekket nettopp, og fant den ikke. Jeg tror ikke de har lagt den ut enda. Retten starter kanskje ikke før klokken 9?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...