Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun sier jo helt i begynnelsen "Vi har først og fremst hatt kontakt i forbindelse med familiesammenkomster".
Så hvor mye kontakt de hadde, kan man jo spørre seg om

Innlegget er redigert for sitering av, og svar til, slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke helt hvorfor forsvarerne forsøker å få tiltalte til å virke som en utrolig god mor når hun blant annet har blitt enig i å la A ikke spise på 5 dager. Ser de virkelig på det å diskutere seg ned fra 3 uker til 5 dager uten mat som flink til å løse konflikter? 

Anonymkode: 5eb63...652

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å avtale å slippe å spise,-det er hårreisende. Jeg hadde aldri gått med på det. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

"11:28: Han beskriver tiltalte som «utrolig flink med barn».

– Det gjelder både Angelica og andres barn. Jeg opplevde henne som flink til å løse konflikter når de oppsto, sier han."

Javisst, som f.eks uttalelser som:

*Jeg ble rasende. Den frekke ungen! 
* Den ungen irriterer meg sånn
* Lager karamelliserte epler kun til noen av barna, slik at de andre foreldrene måtte dele de i to slik at alle fikk

Samt at andre barn enten var "innenfor" eller "utenfor" - og ble behandlet deretterer. Så mye at et av de andre barna lurte på om Angelica ble holdt fanget.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Duff skrev:

Å avtale å slippe å spise,-det er hårreisende. Jeg hadde aldri gått med på det. 

Ofte når man lager en avtale så ligger det jo et premiss om "noe annet" der også.

"Om jeg slipper å spise på fem dager, så skal det og det skje"

Lurer på hva det andre premisset var?

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, hotellpute09 skrev:

Ofte når man lager en avtale så ligger det jo et premiss om "noe annet" der også.

"Om jeg slipper å spise på fem dager, så skal det og det skje"

Lurer på hva det andre premisset var?

 

Spise andebryst på nyttårsaften? 

Anonymkode: f8804...2c2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

På spørsmålet om vitnet hadde en oppfatning om moren ville ha Angelica på sykehus, svarer han bekreftende på det. Det står i sterk kontrast til tidligere dokumentasjon om hvordan hun har prøvd å trenere, unngå og utsette sykehus helt frem til at hun ikke hadde noe valg lenger, på grunn av andres påtrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

-Jeg opplevde at Camilla var frustrert over at det var stadig nye behandlingssteder hvor Angelica måtte forklare seg om de samme tingene igjen og igjen, forklarer vitnet videre.

 

Nå har vel samtlige behandlere forklart at Angelica sjelden sa et ord. Så da var det vel heller Camilla som var lei av å forklare det samme igjen og igjen.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hotellpute09 skrev:

Nå har vel samtlige behandlere forklart at Angelica sjelden sa et ord. Så da var det vel heller Camilla som var lei av å forklare det samme igjen og igjen.

Ja, og det var jo moren som byttet behandler hele tiden..

Anonymkode: ab505...bab

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp:Har vitnet fulgt med i saken og set hva som har kommet frem i det hele tatt?

På spørsmål om hva han mener om tiltalen, svarer vitnet:

 

-Dette skulle aldri vært noen rettssak. Jeg føler at politiet gikk veldig høyt på banen, veldig tidlig. Nå opplever jeg at de forsøker å redde sitt eget skinn, men jeg håper det ikke er sånn, men det er en følelse jeg sitter med, sier han.

Anonymkode: 5eb63...652

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltaltes mor skal forklare seg 12:45

Anonymkode: ab505...bab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chisandra
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og det var jo moren som byttet behandler hele tiden..

Anonymkode: ab505...bab

Svært godt poeng. det har jo blitt sagt gang på gang hvordan mor brøt forbindelse til hjelpeapparatet så fort det var noe hun ikke likte, eller det ble stilt krav om reell behandling. 

Rettskommentator skrev bl.a. at

"når behandlerne begynte å stille krav om innleggelse på grunn av avmagring, ble Angelica rett og slett strøket fra fastlegenes lister. Og når de i ettertid forsøkte å ta kontakt, fikk de servert bortforklaringer, som at mor og datter var bortreist på ferie. Når leger og psykologer stilte krav om mer aktiv behandling ble de skjøre alliansene brutt, en etter en."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Tråden gjenåpnes.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest chisandra

Forsvarer ber om referatforbud når moren til tiltalte forklarer seg. Det skjønner jeg vel egentlig, etter det som har kommet frem tidligere.

Men en oppsummering senere, det kommer nok.

Endret av chisandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Etter en kort drøftning har retten besluttet at det gis referatforbud. Pressen har dermed ikke lov til å referere fra morens forklaring."

 

Anonymkode: ab505...bab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en kort drøftning har retten besluttet at det gis referatforbud. Pressen har dermed ikke lov til å referere fra morens forklaring.

Det var som f.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, chisandra skrev:

Forsvarer ber om referatforbud når moren til tiltalte forklarer seg. Det skjønner jeg vel egentlig, etter det som har kommet frem tidligere.

Men hun sier at hun ønsker å forklare seg, da. Lurer på hva hun har å tilføye det som har kommet frem til nå. Pressen kan vel komme med oppsummering senere i dag?

Anonymkode: ab505...bab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...