Gå til innhold

Hva får barnet på termosen på turdag i barnehagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnehagen vår har turdag 3 dager i uka. Det blir litt mye med varm saft og kakao så ofte syntes jeg. Men syntes samtidig  han bør få noe varmt nå på vinteren. Hva bør man gi?  finnes noen urtete eller noe barn kan drikke? Andre tips?

Anonymkode: 4d81d...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lager superkakao, av kokosmelk, 86% sjokolade, eggeplommer, gelatinpulver, litt kokosblomstsukker, vaniljepulver og himalayasalt, det er sunt og godt og kan drikkes hver dag hvis man vil.

Ellers går det veldig mye i te her, hun elsker te i alle varianter, fruktte, krydderte, urtete, grønn te, hvit te og roiboos. :) Kjøper på helsekost eller iherb.com. Styrer unna svart te, pga koffeinet. :)

Anonymkode: ae506...4fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lager superkakao, av kokosmelk, 86% sjokolade, eggeplommer, gelatinpulver, litt kokosblomstsukker, vaniljepulver og himalayasalt, det er sunt og godt og kan drikkes hver dag hvis man vil.

Ellers går det veldig mye i te her, hun elsker te i alle varianter, fruktte, krydderte, urtete, grønn te, hvit te og roiboos. :) Kjøper på helsekost eller iherb.com. Styrer unna svart te, pga koffeinet. :)

Anonymkode: ae506...4fe

Takk for tips om kakao!

kan to åringen drikke slik te, er det ingen begrensninger bortsett fra koffein? 

Anonymkode: 4d81d...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips om kakao!

kan to åringen drikke slik te, er det ingen begrensninger bortsett fra koffein? 

Anonymkode: 4d81d...af8

Det finnes noen få urter som ikke er heldige for barn, men det kan du spørre om på helsekosten. :) Vi bruker veldig mye Yogi-te, og fruktte fra London Fruit and Herb. Disse er ihvertfall veldig barnevennlige. :)

Anonymkode: ae506...4fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest N-Nøff
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen vår har turdag 3 dager i uka. Det blir litt mye med varm saft og kakao så ofte syntes jeg. Men syntes samtidig  han bør få noe varmt nå på vinteren. Hva bør man gi?  finnes noen urtete eller noe barn kan drikke? Andre tips?

Anonymkode: 4d81d...af8

Hvorfor må han få varm drikke? når man herjer i snøen er det godt med kald drikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

kan to åringen drikke slik te, er det ingen begrensninger bortsett fra koffein? 

Den som ikke vet at grønn te og hvit te inneholder koffein, er neppe den rette å spørre om noe som helst.

Anonymkode: 37b82...1f9

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den som ikke vet at grønn te og hvit te inneholder koffein, er neppe den rette å spørre om noe som helst.

Anonymkode: 37b82...1f9

Er det meg du refererer til? Jeg vet veldig godt at grønn og hvit te inneholder koffein, men for det første er det mye mindre enn i svart te, og for det andre er det vel få barn (i Norge hvertfall) som drikker ren grønn eller hvit te. De variantene som er smakstilsatte har enda mindre koffein.

Koffein i seg selv er ikke farlig, det er mengden som avgjør.

Akkurat som at barnet mitt får kombucha, kefir, og surkål, selv om det faktisk er SMÅ mengder alkohol i disse. Heller ikke skadelig, selv om jeg ikke gir ungen sprit såklart..

Anonymkode: ae506...4fe

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakao eller varm saft, men her er det kun en fast dag i uka.

Anonymkode: c1f93...5ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lager superkakao, av kokosmelk, 86% sjokolade, eggeplommer, gelatinpulver, litt kokosblomstsukker, vaniljepulver og himalayasalt, det er sunt og godt og kan drikkes hver dag hvis man vil.

Ellers går det veldig mye i te her, hun elsker te i alle varianter, fruktte, krydderte, urtete, grønn te, hvit te og roiboos. :) Kjøper på helsekost eller iherb.com. Styrer unna svart te, pga koffeinet. :)

Anonymkode: ae506...4fe

Himalayasalt er ikke sunnere enn vanlig salt. Ha gjerne salt i kakaoen om dereforetrekker det pga smaken, men ikke innbill ungen din at det er sunt.

Anonymkode: 80e1f...b6f

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lager superkakao, av kokosmelk, 86% sjokolade, eggeplommer, gelatinpulver, litt kokosblomstsukker, vaniljepulver og himalayasalt, det er sunt og godt og kan drikkes hver dag hvis man vil.

Ellers går det veldig mye i te her, hun elsker te i alle varianter, fruktte, krydderte, urtete, grønn te, hvit te og roiboos. :) Kjøper på helsekost eller iherb.com. Styrer unna svart te, pga koffeinet. :)

Anonymkode: ae506...4fe

salt er jo noe av det mest usunne du kan få i deg... barnemishandlig....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Himalayasalt er ikke sunnere enn vanlig salt. Ha gjerne salt i kakaoen om dereforetrekker det pga smaken, men ikke innbill ungen din at det er sunt.

Anonymkode: 80e1f...b6f

Jeg har innbilt ungen min at uraffinert salt er sunt for lenge siden, hun har helt siden hun begynte å spise selv fått spise uraffinert salt fra en liten skål vi har på bordet. Hun styrer sitt eget inntak. :)

Det eneste som er sykt med mitt barn, er hvor unormalt frisk hun er.

Du kan vurdere å lese deg opp på både salt og intuitiv spising. :)

Anonymkode: ae506...4fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har innbilt ungen min at uraffinert salt er sunt for lenge siden, hun har helt siden hun begynte å spise selv fått spise uraffinert salt fra en liten skål vi har på bordet. Hun styrer sitt eget inntak. :)

Det eneste som er sykt med mitt barn, er hvor unormalt frisk hun er.

Du kan vurdere å lese deg opp på både salt og intuitiv spising. :)

Anonymkode: ae506...4fe

138.jpg

Anonymkode: 80e1f...b6f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Himalayasalt er ikke sunnere enn vanlig salt. Ha gjerne salt i kakaoen om dereforetrekker det pga smaken, men ikke innbill ungen din at det er sunt.

Anonymkode: 80e1f...b6f

 

2 minutter siden, Kent_M skrev:

salt er jo noe av det mest usunne du kan få i deg... barnemishandlig....?

Spiser deres barn kjøpebrød? Halvfabrikata? Helfabrikata? Buljong? Dette er de største kildene til salt i barns kosthold, og vi rører ingen av disse. Her lager jeg alt fra bunnen, og salter etter behov. Vi trenger uraffinert salt, vi trenger ikke bearbeidet salt bleket med kjemikalier og tilsatt antiklumpemiddel. Det blir som å sammenlikne epler og hvitt sukker, selv om begge deler inneholder karbohydrater, så er ikke begge deler skadelig..

Barnemishandling?!? 😂 😂 

https://www.ifinnmark.no/mat-og-naringsmidler/helse/nyheter/ny-forskning-med-overraskende-funn-om-salt/s/5-81-266914

Anonymkode: ae506...4fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sender med vann. Kakao lager de ved spesielle anledninger.

Anonymkode: 2349f...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...