Gå til innhold

Dere trenger Gud.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

dR4Ua.jpg

Han ønsker akkurat det samme for sitt eget syn som de han anklager, en hykler av høyeste rang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 16/02/2018 at 3:00 PM, AnonymBruker said:

Gud hater Kvinneguiden, ja Herren vil sannelig ødelegge dere og overgi deres arvland til sjakalene slik det hendte med Esau! Malaki 1:3

Anonymkode: f00ac...2ba

Jeg synes at gud skal beskjeftige seg med litt viktigere saker enn KG.

Anonymkode: 7b134...6df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gjøksuppe skrev:

«Du kastet meg i dypet midt ute på havet, strømmen omga meg. Alle dine brenninger og bølger slo over meg.

Vannet lukket seg om strupen, dypet omringet meg, sivet viklet seg rundt hodet.

Da livet mitt ebbet ut, husket jeg på Herren, og bønnen min nådde til deg, til ditt hellige tempel.»
‭‭Jona‬ ‭2:4, 6, 8‬ 

Når du synker ned i dødsrikets dyp i den evige fortapelses sjø, hvem vil du da rekke din hånd ut til?

Du evner jo ikke å svare for deg. Å svare med bibelvers er respektløst og du burde virkelig lære deg og svare ordentlig! 

Du argumenterer med nonsens! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Jeg respekterer fullt og helt din rett til å ta et selvstendig valg når det kommer til tro, men på ingen måte gir det i seg selv grunn til å respektere valget eller deg som velger. 

Da mangler du folkeskikk! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
10 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Han ønsker akkurat det samme for sitt eget syn som de han anklager, en hykler av høyeste rang.

Når det kommer til hykleri så er dette noe religiøse burde gå stille i dørene med.

Har aldri i mitt liv møtt større hyklere enn religiøse vel og politikere. Religiøse politikere er de aller verste hyklere som finnes.

Endret av Balian de Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Når det kommer til hykleri så er dette noe religiøse burde gå stille i dørene med.

Har aldri i mitt liv møtt større hyklere enn religiøse vel og politikere. Religiøse politikere er de aller verste hyklere som finnes.

Godt at verken religiøse eller politiske hyklere er dem jeg har mitt håp i, men i Gud alene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Bakepulver skrev:

Da mangler du folkeskikk! 

Om det er etter deg hvem som har, eller ikke har folkeskikk skal dømmes klarer jeg meg uten... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Jeg respekterer fullt og helt din rett til å ta et selvstendig valg når det kommer til tro, men på ingen måte gir det i seg selv grunn til å respektere valget eller deg som velger.  

Om du er kristen så kan du vel respektere valget om tro og menneske som velger fordi du tror på neste kjærlighet og det budet om å hedre din neste? 

Jeg respekter andres valg og de som person fordi jeg ut fra et humanistisk ståsted har en grunnleggende tro på mennesket. Mennesket som et selvstendig og tenkende vesen. 

Anonymkode: 9d5be...ae5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du er kristen så kan du vel respektere valget om tro og menneske som velger fordi du tror på neste kjærlighet og det budet om å hedre din neste? 

Jeg respekter andres valg og de som person fordi jeg ut fra et humanistisk ståsted har en grunnleggende tro på mennesket. Mennesket som et selvstendig og tenkende vesen. 

Anonymkode: 9d5be...ae5

Respekterer du handlingene og menneskene som gjør/er du anser som umoralsk og uetisk; dem som voldtar, dreper og stjeler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2018 den 14.53, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er nokså ny her inne på forumet, men er alt sjokkert over tilstandene her inne. Det er grov språkbruk, det er stadig snakk om syndig adferd som kun hører hjemme mellom mann og kvinne i et ekteskap og på soverommet. Og selv i et ekteskap bør ingen synde som det som blir beskrevet her inne. Djevelen elsker slik prat, Gud gråter av det. 

Jeg registrerer også stadig hetsing av oss religiøse, grov mobbing og forfølgelse. Dette er og bør være straffbart. Helt sprøtt at dere skal mobbe oss vekk fra forumet, som bør være åpen for alle. 

Jeg synes dere skal tenke på frelsen deres, ta dere kraftig sammen alle mann. Tenk på språket deres, og oppførselen deres. Avstå fra synd fordi Jesus elsker dere alle.

Anonymkode: 092cf...96f

Stikk en an plass å lek frelser. Her på forumet lever de fleste i den virkelige verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Du skal ikke bære hat til din bror i hjertet, men du skal tale landsmannen din til rette, så du ikke fører synd over deg for hans skyld. Du skal ikke ta hevn og ikke bære nag til landsmennene dine, men du skal elske din neste som deg selv. Jeg er Herren.»
‭‭3. Mosebok‬ ‭19:17-18‬ 

 

Endret av Gjøksuppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gjøksuppe skrev:

Om det er etter deg hvem som har, eller ikke har folkeskikk skal dømmes klarer jeg meg uten... 

Du opphøyer deg selv og dømmer andres valg og levemåte. Manglende respekt for andres valg og levemåte som ikke påvirker deg vitner om mangel på dannelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Gjøksuppe skrev:

Respekterer du handlingene og menneskene som gjør/er du anser som umoralsk og uetisk; dem som voldtar, dreper og stjeler? 

Igjen unnlater du å svare for deg! Jeg anser deg som umoralsk og lite ydmyk for andre enn deg selv og dine likesinnede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

«Du skal ikke bære hat til din bror i hjertet, men du skal tale landsmannen din til rette, så du ikke fører synd over deg for hans skyld. Du skal ikke ta hevn og ikke bære nag til landsmennene dine, men du skal elske din neste som deg selv. Jeg er Herren.»
‭‭3. Mosebok‬ ‭19:17-18‬ 

 

GT er vel ut? 

Anonymkode: d4827...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

GT er vel ut? 

Anonymkode: d4827...f77

Ja, GT er ute. Da kan en lure på hvilken sekt vedkommende tilhører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

GT er vel ut? 

Anonymkode: d4827...f77

GT er høyst relevant for å forstå Jesu ord til Israel, og det jo Jesu ord om nestekjærlighet som diskuteres. 

«Sannelig, jeg sier dere: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste prikk i loven forgå – før alt er skjedd.»
‭‭Matteus‬ ‭5:18‬ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gjøksuppe skrev:

GT er høyst relevant for å forstå Jesu ord til Israel, og det jo Jesu ord om nestekjærlighet som diskuteres. 

«Sannelig, jeg sier dere: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste prikk i loven forgå – før alt er skjedd.»
‭‭Matteus‬ ‭5:18‬ 

Gjelder det hele GT eller kun det enkelte velger å plukke ut? 

Anonymkode: d4827...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Bakepulver skrev:

Igjen unnlater du å svare for deg! Jeg anser deg som umoralsk og lite ydmyk for andre enn deg selv og dine likesinnede.

Du respekterer altså menneskers valg i å drepe uskyldige? Litt av en humanisme du forfekter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2018 den 14.53, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er nokså ny her inne på forumet, men er alt sjokkert over tilstandene her inne. Det er grov språkbruk, det er stadig snakk om syndig adferd som kun hører hjemme mellom mann og kvinne i et ekteskap og på soverommet. Og selv i et ekteskap bør ingen synde som det som blir beskrevet her inne. Djevelen elsker slik prat, Gud gråter av det. 

Jeg registrerer også stadig hetsing av oss religiøse, grov mobbing og forfølgelse. Dette er og bør være straffbart. Helt sprøtt at dere skal mobbe oss vekk fra forumet, som bør være åpen for alle. 

Jeg synes dere skal tenke på frelsen deres, ta dere kraftig sammen alle mann. Tenk på språket deres, og oppførselen deres. Avstå fra synd fordi Jesus elsker dere alle.

Anonymkode: 092cf...96f

Hadde Gud kommet og gjort litt nytte for seg skulle jeg hørt på'n! 

Anonymkode: ccc7c...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...