Gå til innhold

Dere trenger Gud.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjelder det hele GT eller kun det enkelte velger å plukke ut? 

Anonymkode: d4827...f77

Om vi snakker om Jesu ord i evangeliene er hele GT relevant. Det er jo de profetier Han oppfyller og de lover Han selv følger og lærer sine disipler å følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Gjøksuppe skrev:

Om vi snakker om Jesu ord i evangeliene er hele GT relevant. Det er jo de profetier Han oppfyller og de lover Han selv følger og lærer sine disipler å følge.

Feil. Der er NT som gjelder, og GT er for jødene.

Når Gud taler om en ny pakt, har han dermed sagt at den første er foreldet. Men det som holder på å bli gammelt og foreldet, vil snart være borte.
Heb 8, 13

Anonymkode: d4827...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Der er NT som gjelder, og GT er for jødene.

Når Gud taler om en ny pakt, har han dermed sagt at den første er foreldet. Men det som holder på å bli gammelt og foreldet, vil snart være borte.
Heb 8, 13

Anonymkode: d4827...f77

Og hvem taler Jesus til i evangeliene om ikke jødene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gjøksuppe skrev:

Og hvem taler Jesus til i evangeliene om ikke jødene? 

Spørsmålet har ingenting med saken å gjøre. GT er en gammel pakt, som din Gud forteller at er gammel og foreldet. NT gjelder for slike som deg. 

Anonymkode: d4827...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet har ingenting med saken å gjøre. GT er en gammel pakt, som din Gud forteller at er gammel og foreldet. NT gjelder for slike som deg. 

Anonymkode: d4827...f77

Godt det er noen som kjenner skriftene så godt som du; som kan opplyse oss uopplyste i vår egen hellige skrift. Men du tar sannelig feil, din forståelse er manglende om ikke fraværende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Du respekterer altså menneskers valg i å drepe uskyldige? Litt av en humanisme du forfekter...

Hvorfor fortsetter du med nonsens?! Det er du som avsporer og gnåler om å drepe.. Respektløs igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gjøksuppe skrev:

Godt det er noen som kjenner skriftene så godt som du; som kan opplyse oss uopplyste i vår egen hellige skrift. Men du tar sannelig feil, din forståelse er manglende om ikke fraværende. 

Hvilken sekt hører du til?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎02‎.‎2018 den 14.53, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er nokså ny her inne på forumet, men er alt sjokkert over tilstandene her inne. Det er grov språkbruk, det er stadig snakk om syndig adferd som kun hører hjemme mellom mann og kvinne i et ekteskap og på soverommet. Og selv i et ekteskap bør ingen synde som det som blir beskrevet her inne. Djevelen elsker slik prat, Gud gråter av det. 

Jeg registrerer også stadig hetsing av oss religiøse, grov mobbing og forfølgelse. Dette er og bør være straffbart. Helt sprøtt at dere skal mobbe oss vekk fra forumet, som bør være åpen for alle. 

Jeg synes dere skal tenke på frelsen deres, ta dere kraftig sammen alle mann. Tenk på språket deres, og oppførselen deres. Avstå fra synd fordi Jesus elsker dere alle.

Anonymkode: 092cf...96f

Skjønner ikke hva du snakker om med hetsing av religiøse. Jeg elsker gudstroende. Det er ingenting som gjør meg så kåt som en gjennomført nattverd.

Anonymkode: ba549...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margrit
5 timer siden, Gjøksuppe skrev:

«Religiøs» kan være så mangt, men håp i Jesus har jeg. Tro på at ved å høre ordet og Den Hellige Ånds virke er jeg døpt til del i Jesu legeme. At jeg har mitt borgerskap i himmelen og ikke lenger er bestemt til Herrens vrede.

Særlig🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Godt det er noen som kjenner skriftene så godt som du; som kan opplyse oss uopplyste i vår egen hellige skrift. Men du tar sannelig feil, din forståelse er manglende om ikke fraværende. 

Jeg tar ikke feil. 

Forøvrig er det du og dine likesinnede som har valgt å følge en bok som er skrevet av flere menn, menn som har brukt sine små grå til å lage lover og regler for andre. 

Anonymkode: d4827...f77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar ikke feil. 

Forøvrig er det du og dine likesinnede som har valgt å følge en bok som er skrevet av flere menn, menn som har brukt sine små grå til å lage lover og regler for andre. 

Anonymkode: d4827...f77

Det er en helt meningsløs øvelse å stå utenfor et trossamfunn og fortelle dem hvordan de skal tro når du ikke en gang deler det mest grunnleggende med dem. Det er som om en nordmann reiser til Kina og forteller dem at deres syntaks ikke henger på greip for den ikke samstemmer med den norske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.2.2018 den 17.42, Gjøksuppe skrev:

Respekterer du handlingene og menneskene som gjør/er du anser som umoralsk og uetisk; dem som voldtar, dreper og stjeler? 

Den katolske kirken har slitt og sliter enormt med overgrep som har blitt dyset ned i tiår. Organiseringen av tro har jeg lite respekt for. For å svare på spørsmålet ditt nei jeg har ikke respekt for de som voldtar uansett hvilken tro de tilhører. 

Hva mener du har gått galt i den katolske kirken? 

Anonymkode: 9d5be...ae5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den katolske kirken har slitt og sliter enormt med overgrep som har blitt dyset ned i tiår. Organiseringen av tro har jeg lite respekt for. For å svare på spørsmålet ditt nei jeg har ikke respekt for de som voldtar uansett hvilken tro de tilhører. 

Hva mener du har gått galt i den katolske kirken? 

Anonymkode: 9d5be...ae5

DKK er et godt eksempel på hvorfor mye av det kirkesynet vi har i dag, spesielt her i vest, er ubibelsk. I tilleg til å gå bort fra Bibelen har de delt økonomiske interesser med Europas statsmakter og gjensidig nyttet hverandre til økonomisk vinning og makt. Dette siden kort tid etter kristendommen ble statsreligion. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 måneder senere...

Hei Gjøksuppe. 

 

Jeg var innom forumet ditt for noen mnd siden, og Googlet problemstillingen min på ny- fikk da opp denne tråden. Etter å ha lest dine svar, tenker jeg at du bør slette denne tråden, og konsentrere deg om eksamen.. 

 

jeg vil oppsøke en prest for mine spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...