Gå til innhold

Vasker dere dere nedentil hver dag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og jeg vasker underlivet med såpe hver dag og har aldri hatt sopp.

Anonymkode: 655e4...2c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dusjer kanskje 2-3 ganger i uka. Punktum. Jeg har aldri hatt sopp eller uvi eller bv eller andre sykdommer. Jeg er sjelden syk, har aldri hatt eksem eller andre sykdommer. Jeg flasser ikke og får ikkw fett hår. Jeg har aldri fått klager på lukt eller smak, hverken av ONS eller kjærester, full eller edru.

Jeg Jobber tett på mennesker, og har aldri fått klager eller kommentarer- og mennesker er glade i å kommentere og sier gjerne ifra om det er noe.

Konklusjon; kroppen min og jeg gjør det veldig fint. Du ville ikke visst bedre om du hadde møtt meg.

Men måten dere snakker til hverandre på er helt hinsides. Dere snakker om barnemishandling? Vet du hva jeg synes er barnemishandling? At du synes det er greir til å oppdra barna dine til at det er greit å prate til mennesker på denne måten.

Anonymkode: 8e2bb...034

• Liker 12
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men han er vel heller unntaket og ikke regelen? Eller treffer du på mange som stinker sånn? 

Anonymkode: e4aeb...ff2

Nei, jeg treffer heldigvis ikke mange som ham, men jeg har kjent både lukt av utvasket underliv, mens, sex og selvfølgelig svette på varme tette plasser/rom. Reist en del med buss og tog sør i verden, og det kan være en opplevelse for luktesansen. Her i kalde eller lunkne Norge er det mindre av slikt, men det forekommer. 

Anonymkode: 0a33b...875

Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dusjer kanskje 2-3 ganger i uka. Punktum. Jeg har aldri hatt sopp eller uvi eller bv eller andre sykdommer. Jeg er sjelden syk, har aldri hatt eksem eller andre sykdommer. Jeg flasser ikke og får ikkw fett hår. Jeg har aldri fått klager på lukt eller smak, hverken av ONS eller kjærester, full eller edru.

Jeg Jobber tett på mennesker, og har aldri fått klager eller kommentarer- og mennesker er glade i å kommentere og sier gjerne ifra om det er noe.

Konklusjon; kroppen min og jeg gjør det veldig fint. Du ville ikke visst bedre om du hadde møtt meg.

Men måten dere snakker til hverandre på er helt hinsides. Dere snakker om barnemishandling? Vet du hva jeg synes er barnemishandling? At du synes det er greir til å oppdra barna dine til at det er greit å prate til mennesker på denne måten.

Går det an å ha sex når man ikke har dusjet på 3-4 dager?

Endret av Peonjenta
Skrevet
3 minutter siden, Perle skrev:

Prøv selv, så kansje du får nyte mer oral. 

Hvis det er eneste grunnen for å vaske seg daglig, tror jeg at jeg heller skrur ned renholdet litt ekstra så jeg er sikker på at jeg slipper unna. Klart man blir skitten og illeluktende når man kjører munnbakteriene til andre folk opp i underlivet, munnflora er jo mye verre enn floraen i noe underliv. 

Anonymkode: a72df...e59

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Peonjenta skrev:

Det er faktisk mulig, helt sant!

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er eneste grunnen for å vaske seg daglig, tror jeg at jeg heller skrur ned renholdet litt ekstra så jeg er sikker på at jeg slipper unna. Klart man blir skitten og illeluktende når man kjører munnbakteriene til andre folk opp i underlivet, munnflora er jo mye verre enn floraen i noe underliv. 

Har du kolibakterier i munnen din?

Skrevet

Såpe og Shampo produsenter sier: Dusj og vask håret hver dag. Selvfølgelig sier de det. Dess mer vi dusjer og vasker håret, jo mer penger tjener de.

Hudleger derimot sier: Ikke dusj for ofte, det tørker ut huden og ødelegger det beskyttende fettlaget som vi har på huden vår.

Jeg velger å høre på hudlegen og dusjer og vasker håret ca. hver 4.dag. De andre dagene vasker jeg meg med klut under armer og nedentil. Ansiktet skyller jeg med vann.

Anonymkode: 1f6a8...234

• Liker 5
Skrevet

http://www.kk.no/livstil/vi-vasker-oss-kronisk-syke-67895881

Vi vasker oss kronisk syke

Bakteriehysteri skaper alvorlige problemer for folkehelsen.

Silje Førsund Journalist
Vi vasker hendene mange ganger om dagen, har antibac i veska og sprayer kjøkkenbenken ren med antibakteriell såpe. 

I den vestlige verden har det skjedd en hygienerevolusjon. Vi har aldri vært mer bevisste på hvordan vi unngår bakterier.

Og selv om det å unngå bakterier først og fremst har ført til at vi lever lenger, så har det også fått en uheldig konsekvens. 

LES OGSÅ: Sink styrer immunforsvaret
  STØV PÅ HJERNEN? Kanskje kan du bruke mindre vaskemidler. Foto: All Over Press STØV PÅ HJERNEN? Kanskje kan du bruke mindre vaskemidler. Foto: All Over Press

Ødelegger immunforsvaret

Anonymkode: 5af10...bc3

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Peonjenta skrev:

Har du kolibakterier i munnen din?

Pleier folk putta tunga i rompehullet ditt? 

• Liker 2
Skrevet

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/2014/09/17/207998/vi-vasker-pa-oss-sykdommer

Får skylda for eksplosjonen av allergi, kreft, hjerte- og karsykdommer, kroniske betennelser, autoimmune sykdommer - og depresjon.

– Det er mye som tyder på at det er en sammenheng mellom livet vi lever i dag, med lite kontakt med naturen samt overdreven hygiene, og forekomsten av allergier, kroniske betennelsessykdommer og autoimmune sykdommer.

– Teorien er at folk i Europa, litt flåsete sagt, har vasket på seg sykdommer, som ikke finnes eller forekommer svært sjeldent i Afrika.

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, Peonjenta skrev:

Selsagt kan man det. Men jeg stikker ikke nese, tunge, munn elker svelg i baller som har gått tolv timers jobbskift i samme underbuksene. 

Skrevet

Dere som har barn..løper dere rundt å vasker underlivet og armhulene til barna deres hver eneste morgen, kveld og i løpet av dagen (etter at e har lekt/vært i barnehagen/skolen\?

Sitter de å stinker svette og underliv etter 7 timer?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Perle skrev:

Selsagt kan man det. Men jeg stikker ikke nese, tunge, munn elker svelg i baller som har gått tolv timers jobbskift i samme underbuksene. 

Du spurte - jeg svarte. Hva du gjør eller ikke gjør er helt opp til deg, jeg forteller hvordan det fungerer for meg :)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har barn..løper dere rundt å vasker underlivet og armhulene til barna deres hver eneste morgen, kveld og i løpet av dagen (etter at e har lekt/vært i barnehagen/skolen\?

Sitter de å stinker svette og underliv etter 7 timer?

Barneunderliv lukter ikke slik som voksne underliv.  Det er vel innlysende.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Perle skrev:

Alt det du nevner der hadde jeg ikke gjort om fyren var nydusja engang!

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Perle skrev:

Nei, gjør man det har man vel en fetish for sure baller og kukost.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Peonjenta skrev:

Barneunderliv lukter ikke slik som voksne underliv.  Det er vel innlysende.

Når er det dere begynner å fortelle barna deres at de stinker og må dusje en-to ganger om dagen? Hvor gamle?

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når er det dere begynner å fortelle barna deres at de stinker og må dusje en-to ganger om dagen? Hvor gamle?

Foreldre sier ikke til ungene sine at de stinker, ihvertfall ikke normale foreldre.  Hvis barnet er aktivt så dusjer det 4-7 ganger i uka.  Når det kommer i puberteten i 10-15 års alder må de selvsagt dusje oftere, og bruke deo.

Skrevet

Det lukter ikke svette av barn, uansett hvor mye de løper, hopper eller er aktive på annen måte. Barn svetter ikke sånn som voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...