Gå til innhold

OL 2018


Angelheart2

Anbefalte innlegg

Gjest thejohan
5 minutter siden, Trollmora skrev:

Ok, beklager - da tok jeg feil!

Eneste grunnen til at jeg vet det, er at jentene hadde besøk da det skjedde, og besøket var ikke her kl 11 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, thejohan skrev:

Eneste grunnen til at jeg vet det, er at jentene hadde besøk da det skjedde, og besøket var ikke her kl 11 🙈

Og det var direkte? Ikke via OL Studio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da tapte vi mixed curling. Der var flere muligheter, men... Jeg må si jeg er skuffet over han unggutten som ikke en gang klarerer å kommunisere! Og så mange feil... Hva gjør han i OL?! Nåja. Vi tapte. F..n! :grine:

Anonymkode: 3e69d...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Synes det er ganske dumt at vinden ødelegger for nesten alle utøveren i  kvinnenes slopestyle.

Jeg får inntrykk av at det er det at de er kvinner som ødelegger for dem. Det er bare simple triks, som 180, 360, 360, av Elena Koenz nå sist. 

Anonymkode: 7a1dc...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sukk... Kvinnelig "ishockey". Da går det samme veien som med kvinnelig "fotball". Ingen som tør komme borti hverandre, ingen som tør å være aggressive, ingen som tør å faktisk spille. Bare en haug feige små redde kvinner. Det vil aldri bli noen målsjanser. At Finland har satt en pukk i mål er bare ren flaks. Det kan jeg love, ingen vil bli utvist. Det vil aldri være noen spenning. 

Anonymkode: 7a1dc...ea1

 

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får inntrykk av at det er det at de er kvinner som ødelegger for dem. Det er bare simple triks, som 180, 360, 360, av Elena Koenz nå sist. 

Anonymkode: 7a1dc...ea1

Hvorfor ser du på når du åpenbart mener kvinner ikke hører hjemme i sportsverdenen? :rolleyes:

Anonymkode: f2929...9a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ser du på når du åpenbart mener kvinner ikke hører hjemme i sportsverdenen? :rolleyes:

Anonymkode: f2929...9a3

Jeg har ikke sagt at kvinner ikke hører hjemme i sportsverden? Jeg synes bare det er fint vi har litt underholdning innimellom øvelsene.

Anonymkode: 7a1dc...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå hylgråter hun fordi hun ikke vant medalje. Nåmin! Uff da! Så leit for henne at det ikke påvirker dommerne, det er kun prestasjonen hennes som telles.

Anonymkode: 7a1dc...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaktstarten I dag da folkens, hvordan tror vi det går?

Kvinner: Jeg tror de flopper (desverre!)

Menn: Håper brødrene Bø slår til med 1 og 3 plass :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var jeg tilbake.... ! (Har datapause i helgen, så da blir det ikke så mye KG)

Oppsummering av helgen: Mange spennende øyeblikk, litt skuffende på skiskytersiden og slopestyle, men vi kommer nok sterkere tilbake. Kjempeartig med tredobbelt på langrenn, da!
Når det gjelder OL på TVNorge så har jeg blitt positivt overrasket over langrennsendingen. Her syns jeg de har gjort en smart trekk ved å få med seg Åge Skinstad. Jeg syns han og makkeren gjør en god jobb sammen.
Skiskyttersendingene derimot.... TRAGISK. En ting er reklameavbruddene under Olsbu sine skytinger, men de får jo ikke med seg en ting. Jeg tror alle som satt og så på TV skjønte at Olsbu hadde tatt sølv lenge før kommentatorene oppfattet det. På herrerennet var det omvendt, da satt de og fablet om bronsemedalje til Bjøntegård mens vi som satt og så på visste at det var folk ute løypa som garantert slo han.
Fikk for øvrig et tips om å se på DR1 på TV mens man hører NRK på radio, da får man Lunde & co samt TV-sendinger uten reklame, Får teste det til helgen. Nå i uka blir det RiksTV-app på nettbrettet på jobb.....

Så dagens øvelser:
Har dessverre ikke helt tro på jentene jeg heller, men håper de Olsbu har en god dag.
Gutta MÅ jo bare gjøre det bedre enn i går, men Johannes starter så langt bak at jeg tviler på medalje. Kanskje Tarjei og Bjøntegård kan kjempe i toppen?
Er derimot ganske så sikker på medalje i hoppbakken i dag. Maren Lundby har vært supersterk i hele år, så vi får virkelig håpe fallet i treningsomgangen ikke preger henne for mye.

Endret av Angelheart2
Tastefeil....
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - Maren har formen inne. Ser media skriver at hun er litt støl etter fallet men at de regner med å få mykt opp under oppvarmningen så krysser fingrene for henne!

Enig med langrennsbiten, men ikke særlig imponert over skiskytingen eller intervju etter løpene. Virker ikke som det er særlig organisert og de kaster seg etter utøverne når de går forbid. Usikker på om det er hos arrangør eller TvNorge det rotes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engangstilfelle

Jeg er såpass egoistisk at jeg håpet alt av skiskyting skulle bli flyttet til etter arbeidstid, hehe. Men nå er vel kvinnene i gang. Heia heia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Angelheart2 skrev:


Skiskyttersendingene derimot.... TRAGISK. En ting er reklameavbruddene under Olsbu sine skytinger, men de får jo ikke med seg en ting. Jeg tror alle som satt og så på TV skjønte at Olsbu hadde tatt sølv lenge før kommentatorene oppfattet det. På herrerennet var det omvendt, da satt de og fablet om bronsemedalje til Bjøntegård mens vi som satt og så på visste at det var folk ute løypa som garantert slo han.
Fikk for øvrig et tips om å se på DR1 på TV mens man hører NRK på radio, da får man Lunde & co samt TV-sendinger uten reklame, Får teste det til helgen. Nå i uka blir det RiksTV-app på nettbrettet på jobb.....

Jeg er så enig. Kommentatorene virker også å mangle en del kunnskaper. Det er irriterende at de ikke kommenterer noe særlig etappetider ute, dette er så jo så viktig å følge med på. Jeg var SÅ forvirret under kvinnenes sprint. Alt var kaotisk. Det må sies at noe skyldes TV-produksjonen og grafikken, men kommentatorene burde klare å ha noe mer info og kommentere dette.

Skal se no, om jeg helle skrur på NRK-radioen til TV-bildet :P Samtidig er det jo begrenset hvor mye kommentatorene kan feile på en øvelse som jaktstart, der er det jo relativt greitt å følge med.

Jeg håper at Marte kan klare seg greitt i dag. Tviler på Tiril, hun er nok for dårlig skyter og da forstår jeg ikke hvordan hun skal klare å være blant de beste i vanskelige forhold. Men det blir uansett spennende.

Jeg har ikke noe særlig forhåpninger til guttene, men tror også at Tarjei og Bjøntegård er våre beste kort. Blir veldig spennende å se hva Fourcade finner på i dag. Jeg må innrømme at jeg jublet høyt når han bommet tre ganger på sprintet.

Endret av missmcbeal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, engangstilfelle skrev:

Jeg er såpass egoistisk at jeg håpet alt av skiskyting skulle bli flyttet til etter arbeidstid, hehe. Men nå er vel kvinnene i gang. Heia heia. 

Det er jo 8 timers tidsforskjell, eller 9 timer? Det er kveld der borte nå. Men de kunne jo ha kjørt noen av løpa tidlig på dagen der nede, da hadde det blitt på kvelden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engangstilfelle
7 minutter siden, missmcbeal skrev:

Det er jo 8 timers tidsforskjell, eller 9 timer? Det er kveld der borte nå. Men de kunne jo ha kjørt noen av løpa tidlig på dagen der nede, da hadde det blitt på kvelden her.

Ja, det har du jo  rett i. Ha ha. Håper ikke jeg får ønsket mitt oppfylt. I så fall hadde det kanskje blitt midt på natten her i steden? Nei, jeg vet ikke. De(t) får gå som de(t) går. 

Lagt til: Beklager, leste meldingen din litt fort og leste "morgen" i stedet for "kveld". 

Endret av engangstilfelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest thejohan
13 timer siden, Trollmora skrev:

Og det var direkte? Ikke via OL Studio?

Nei, Gud! Det tenkte jeg ikke på 🙈😂 Da aner jeg ikke 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke imponert av hverken Marte eller Tiril så langt. 

Anonymkode: 7a1dc...ea1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de norske jentene har gjort det dårlig idag. Hvorfor anstrenger de seg ikke litt? 

Anonymkode: 3e69d...602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...