Gå til innhold

OL 2018


Angelheart2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 hours ago, missmcbeal said:

Vil bare si at det er så typisk at folk plutselig ser på sporter de vanligvis ikke følger med på under OL, så lirer de av seg kommentarer om at det er så skuffende at det ikke blir medalje, når de ikke aner noenting om sporten eller hvilken forutsetninger man faktisk har.

Enig, og mange av dem er ikke sportsinteresserte i det hele tatt, det eneste de er opptatt av er om NORGE får medalje. Vi som er genuint interesserte i idrett (i mitt tilfelle langrenn og hurtigløp skøyter), kjenner til mange av deltakerne fra mange land, og kan føle med dem i lykkelige og tunge stunder og beundre fantastiske prestasjoner uansett nasjonalitet. Om det er norske som lykkes, er det ekstra gledelig (bedre er jeg ikke), men det er ikke det eneste som teller. Når "nye" navn dukker opp, er det ekstra stas, slik som Achtereekte og Krüger. Herlig!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin

Mulig jeg hørte feil men jeg syntes kommentatorene sa at Maren Lundby tok Norges 100 OL gull. Dette er selvsagt feil hun tok Norges 120 OL gull. Det er selvsagt mulig han sa 120 og jeg hørte feil

 

uansett bra at hun vant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engangstilfelle
1 minutt siden, Balian de Ibelin skrev:

Mulig jeg hørte feil men jeg syntes kommentatorene sa at Maren Lundby tok Norges 100 OL gull. Dette er selvsagt feil hun tok Norges 120 OL gull. Det er selvsagt mulig han sa 120 og jeg hørte feil

 

uansett bra at hun vant.

Jeg synes også de sa noe med "100" og "gull", men jeg fikk ikke med meg noe mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engangstilfelle
2 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Mulig jeg hørte feil men jeg syntes kommentatorene sa at Maren Lundby tok Norges 100 OL gull. Dette er selvsagt feil hun tok Norges 120 OL gull. Det er selvsagt mulig han sa 120 og jeg hørte feil

 

uansett bra at hun vant.

Mulig de snakket om vinter-OL bare? Vet ikke om det gir mer mening for jeg har ikke oversikt over hvor mange gull Norge har tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
2 minutter siden, engangstilfelle skrev:

Mulig de snakket om vinter-OL bare? Vet ikke om det gir mer mening for jeg har ikke oversikt over hvor mange gull Norge har tatt.

Norge har tatt 120 gull i vinter OL.

Regner man sommer OL så har Norge tatt 176 gull medaljer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engangstilfelle
5 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Norge har tatt 120 gull i vinter OL.

Regner man sommer OL så har Norge tatt 176 gull medaljer

Ok, da vet jeg ikke, men jeg er ganske sikker på at de sa "100" og ikke "120", sånn som du også hørte.

Lagt til: De sa sikkert den "100. utøveren som har tatt gull for Norge." ( https://www.nrk.no/sport/ol-gull-til-lundby-etter-superhopp-1.13911734)

Endret av engangstilfelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Er Martine fra kjendis farmen med i OL troppen ?

Nei, hun har vært forfulgt av skader i flere år, 

Bare og gratuler Maren Lundby med gull, 

Endret av Apis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hopping for kvinner? :klaske: Hvor er Yggeseth når vi trenger han?

Anonymkode: 7a1dc...ea1

Godt at gretne gamle gubber ikke lenger skal stå i veien for flotte kvinnelige idrettsutøvere, takk til Anette Sagen for den kampen, håper også det blir færre og færre av de i olympiske komiteen slik at vi i fremtiden kan se flere "normale" land arrangere OL

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Apis skrev:

Godt at gretne gamle gubber ikke lenger skal stå i veien for flotte kvinnelige idrettsutøvere, takk til Anette Sagen for den kampen, håper også det blir færre og færre av de i olympiske komiteen slik at vi i fremtiden kan se flere "normale" land arrangere OL

Han fikk likevel siste stikk, hun fikk aldri representere Norge. Lurer på hva hun driver med idag? Selger pølser på sin lokale bensinstasjon?

Anonymkode: 7a1dc...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han fikk likevel siste stikk, hun fikk aldri representere Norge. Lurer på hva hun driver med idag? Selger pølser på sin lokale bensinstasjon?

Anonymkode: 7a1dc...ea1

Noe galt med å selge pølser på bensinstasjonen? 

Anonymkode: 1b017...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noe galt med å selge pølser på bensinstasjonen? 

Anonymkode: 1b017...e48

Nei da, samfunnets tapere må jo også få ha noe som gjør at de tror de bidrar med noe meningsfullt.

Anonymkode: 7a1dc...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg vil huske best fra denne mixed curlingen er hennes stadige, "hæh?".

Anonymkode: 3e69d...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en medalje tapt. :grine:

Hvorfor har vi så mange udugelige i dette OL?! Vi må slutte å gi vekk medaljene skal vi ha noen stolthet igjen som nasjon. 

Anonymkode: 3e69d...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...