Gå til innhold

Bloggen til Kjell Ola Kleiven


Jordbærogfløte

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Kjell-Ola Kleiven skrev:

Hei, Kjell-Ola Kleiven her, om det er noe dere lurer på så er dere velkommen til å spørre meg direkte. For eksempel på Instagram, eller blogg.  Jeg forøker svare på stort sett alt jeg blir spurt om der så lenge det ikke er innenfor privatlivets meste private områder. Jeg har også en sønn å tenke på som far, og han fortjener ikke å lese dritt om faren sin basert på rykter og usanheter. Spør meg! Det er også et mye enklere, og bedre  sett å tilegne seg kunnskap enn å spre rykter, og usanne ting på nett. Det er lov å ha meninger om bloggen min, Svindeljegerne eller privatlivet mitt men det blir for drøyt om venner skal sende meg link til kvinneguiden hver gang det står noe som er helt hinsides. Før nå har jeg ikke sett meg nødt til å svare.

Jeg er en mann på førti pluss og tar ikke så mye av det som skrives om mitt privatliv på alvor. Det er jo en slags Tuppen og Lillemor lek uten at noen egentlig har snakket med den eneste som egentlig vet (meg), men for all del spør meg gjerne før dere tildeler meg kjæreste,eller uvenner.....

Alt godt fra meg.

Mvh Kjell-Ola Kleiven

Knallbra! 🤗 Tenk om flere kunne gjøre som deg og stå opp for seg selv. Dette står det respekt av, Kjell-Ola! 

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Kjell-Ola Kleiven skrev:

Hei, Kjell-Ola Kleiven her, om det er noe dere lurer på så er dere velkommen til å spørre meg direkte. For eksempel på Instagram, eller blogg.  Jeg forøker svare på stort sett alt jeg blir spurt om der så lenge det ikke er innenfor privatlivets meste private områder. Jeg har også en sønn å tenke på som far, og han fortjener ikke å lese dritt om faren sin basert på rykter og usanheter. Spør meg! Det er også et mye enklere, og bedre  sett å tilegne seg kunnskap enn å spre rykter, og usanne ting på nett. Det er lov å ha meninger om bloggen min, Svindeljegerne eller privatlivet mitt men det blir for drøyt om venner skal sende meg link til kvinneguiden hver gang det står noe som er helt hinsides. Før nå har jeg ikke sett meg nødt til å svare.

Jeg er en mann på førti pluss og tar ikke så mye av det som skrives om mitt privatliv på alvor. Det er jo en slags Tuppen og Lillemor lek uten at noen egentlig har snakket med den eneste som egentlig vet (meg), men for all del spør meg gjerne før dere tildeler meg kjæreste,eller uvenner.....

Alt godt fra meg.

Mvh Kjell-Ola Kleiven

Gitt at du er den du sier du er, så skal du ha kred for å opprette en konto her for å kommentere selv. Når det er sagt så synes jeg mesteparten av innholdet i din tråd ikke er basert på løse rykter, men hva folk ( dine følgere på insta og lesere av bloggen) sitter igjen med inntrykk av dine tekster, kommentarer og hint. 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Nobile skrev:

Gitt at du er den du sier du er, så skal du ha kred for å opprette en konto her for å kommentere selv. Når det er sagt så synes jeg mesteparten av innholdet i din tråd ikke er basert på løse rykter, men hva folk ( dine følgere på insta og lesere av bloggen) sitter igjen med inntrykk av dine tekster, kommentarer og hint. 

 

Vel, om jeg ikke var den jeg sier jeg er så hadde jeg neppe giddet å skrive meldingen. Poenget er vel kort og godt at det bare er å ta kontakt om dere lurer på noe. Med fenomener som Jodel, og enkelte forum virker det som om folk bruker skjulte profiler til å si ting som de aldri hadde turt å si til meg, eller den det gjelder om de traff meg på gata. Lurer dere på noe så spør er derfor moralen! 

Vi er alle bare mennesker og jeg begynner å bli ganske lei av at folk jeg ikke kjenner skriver som om de kjenner meg. Lurer du derfor på om jeg har kjæreste, så spør. Jeg lever av å konfrontere tunge-kriminelle så spørsmål om ting direkte er ikke noe jeg frykter. Derimot vil jeg ikke at sønnen min skal måtte lese en masse drit om faren sin som ikke har rot i virkeligheten når han en dag begynner å lese. 

Jeg er ikke vanskelig å finne. Verken på Instagram, blogg eller mail. Man behøver derfor ikke spørre i et forum. Verden i 2018 er jo interaktiv, og det vet selv jeg som er 40 +.

Som sagt dere vet hvor dere finner meg.

Mvh

Kjell-Ola

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Kjell Ola. Det er jo ingen som tør å spørre deg direkte. Vi som sitter her lever og ånder jo for dere småkjendiser og hva dere driver med og HVEM dere driver med. Så blir det diskutert litt da vet du. Vi følger jo med på folk vi syns er interessante og kan leve vårt eget dørgende kjedelige liv gjennom alle de feriene, drinkene, klærne, selfiene etc etc. Men jeg skjønner hva du mener og det må være irriterende at folk diskuterer deg. Men tenk hvor kjedelig for deg om ingen hadde brydd seg da, når du legger så mye tid i bilder og tekst...... hmmmm 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel bare at dere kan spørre om dere lurer på noe. Jeg åpner døra for at dere kan spørre, så kan dere i alle fall synse på nett basert på noe med hold i. Det er en invitasjon. Jeg er også et menneske med et privatliv, og det forsøker jeg beholde så godt jeg kan. At jeg gjør TV, litt reklame og litt blogg gjør meg ikke fredløs. Det er endel av mitt virke, og jeg deler gjerne om dere lurer på ting, men når det skrives ting som er fri fantasi og det taes videre som sannhet, så er ikke det kult. Tenkt om jeg gjorde det samme med deres liv.....

Vi er alle bare mennesker, og ingen er feilfri, men jeg strekker nå ut en hånd så vet dere hvor dere kan spørre om dere lurer på noe. Enten det gjelder blogg-spons, sivil status, eller om jeg har nødvendig kompetanse i jobben min:) Alt godt fra meg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør vell ikke så veldig mye for å holde privatlivet ditt privat? Du skriver jo daglig om kjærligheten og til og med om Orvik direkte på IG stories? På meg virker det som om du liker oppmerksomheten rundt Orviken? Hvorfor ellers lar du det ikke ligge? At du forsøker å fremstå som et offer som blir snakket om i et anonymt forum er bare å score noen billige poeng i 2018, der nettroll og hetsing er tabu.. alle som har fulgt deg ser at denne har du lagt opp til helt selv! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og en ting til.. tviler noen trenger å spørre hverken deg eller Lene om dere er sammen, det er dere åpenbart ikke! Men det som blir snakket om er vell 1) hvorfor følger dere hverandre på IG en dag men ikke neste? 2) hvorfor legger du ut masse bilder og tekster om reisene deres og hun du er sammen med, men Lene later som om hun er på tur alene? Har dere ikke snakket om hvordan dere skal håndtere «forholdet» deres i sosiale medier? Dere lever jo tross alt av dette og burde vite fordeler og bakdeler ved å dele. Samt hvor vanskelig det er å være 100% privat når man har så stor trang til å dele som der har! 3) hvorfor denne trangen til å dele privatlivet ditt? Du skriver selv at du vil beskytte sønnen din.. ja hvorfor gjør du ikke det? Hvorfor ikke holde deg til å være svindeljeger og la kun folk som kjenner deg på privaten få vite dine innerste tanker om familieliv og kjærlighet? 4) jeg tror folk flest synes litt synd i deg som ikke får gjengjeldet din kjærlighet til Lene! 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne
1 time siden, Showmustgoon skrev:

Du gjør vell ikke så veldig mye for å holde privatlivet ditt privat? Du skriver jo daglig om kjærligheten og til og med om Orvik direkte på IG stories? På meg virker det som om du liker oppmerksomheten rundt Orviken? Hvorfor ellers lar du det ikke ligge? At du forsøker å fremstå som et offer som blir snakket om i et anonymt forum er bare å score noen billige poeng i 2018, der nettroll og hetsing er tabu.. alle som har fulgt deg ser at denne har du lagt opp til helt selv! 

Du må være bergenser siden du kaller Lene for «Orviken» 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Showmustgoon skrev:

Og en ting til.. tviler noen trenger å spørre hverken deg eller Lene om dere er sammen, det er dere åpenbart ikke! Men det som blir snakket om er vell 1) hvorfor følger dere hverandre på IG en dag men ikke neste? 2) hvorfor legger du ut masse bilder og tekster om reisene deres og hun du er sammen med, men Lene later som om hun er på tur alene? Har dere ikke snakket om hvordan dere skal håndtere «forholdet» deres i sosiale medier? Dere lever jo tross alt av dette og burde vite fordeler og bakdeler ved å dele. Samt hvor vanskelig det er å være 100% privat når man har så stor trang til å dele som der har! 3) hvorfor denne trangen til å dele privatlivet ditt? Du skriver selv at du vil beskytte sønnen din.. ja hvorfor gjør du ikke det? Hvorfor ikke holde deg til å være svindeljeger og la kun folk som kjenner deg på privaten få vite dine innerste tanker om familieliv og kjærlighet? 4) jeg tror folk flest synes litt synd i deg som ikke får gjengjeldet din kjærlighet til Lene! 

Hiver meg på denne ang håndtering av privatliv i sosiale medier Kjell-Ola!✌🏻

Er det ikke litt naivt å poste så mye men da forvente at ingen spekulerer i ting eller «ryktespredning»? Hvis man vil ha daten/elskerinnen/friendswithbenifts/ny dame ikke i full offentlighet, så er jo det fullt mulig. 

For meg så skurrer det veldig altså. Enten så har dere gjort det med vilje for likes og klikk eller så trenger dere en PR rådgiver begge to.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kjell-Ola Kleiven

Jeg er ikke leser av bloggen og heller ikke deltager i tråden her og har derfor ingen grunn til å føle behov for å forsvare meg. 

Jeg vil likevel dele noen betraktninger med deg som jeg egentlig er forbauset over at du ikke har gjort deg selv. 

Det handler om er felt du et ekspert på og som du har som levebrød å rådgi andre på, nemlig risiko. 

Du valgte å opprette en blogg. Det er uomtvistelig slik at folk oppretter blogg fordi de ønsker å bli lest. Slik sikkert også for deg. Det vil si at du inviterer folk inn. Det har åpenbart konsekvenser, fordi du da ikke lenger har kontroll. Det innebærer risiko å invitere fremmede folk inn for å ha en mening om det du skriver. 

Måten som du bruker SoMe på er risikoatferd. Du har VALGT å blogge om privatlivet ditt, du har åpen profil i SoMe. Og det er her jeg ikke skjønner hvordan du har vurdert. For du har altså invitert fremmede folk langt inn i din private sfære, og reflekterer ikke over ditt eget ansvar  i forhold til hvordan folk bruker disse opplysningene. 

Det er almenn kjent at derson folk legger på ut Facebook at de er på ferie så risikerer de avkortning fra forsikringsselskapet hvis det blir innbrudd. Fordi de har vært uaktsomme. 

Slik er det for deg også, du har rett og slett utvist lite aktsomhet i forhold til din bruk av Internett. Med din bakgrunn er det vanskelig å ha særlig sympati. Du jobber jo daglig med hvordan bedrifter skal verne interessene sine. Hvordan de skal minimere risiko. Og da må jeg anta et stort punkt på den lista er hva DE SELV kan gjøre for å minimerer risiko for misbruk. 

Vil du ikke ha fokus på ditt privatliv, så er rådet mitt enkelt. Ikke inviter fremmede folk inn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Showmustgoon skrev:

Hvor ble Kleiven av??

Enten så er han på svindeljakt eller så har han ikke noe mer å tilføye 😎.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han ba vel dere ta kontakt utenfor anonymt forum om dere lurte på noe, så da er det vel kanskje ikke så rart at han ikke svarer på spørsmålene deres - her inne på det anonyme forumet 😏

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Hoody skrev:

Han ba vel dere ta kontakt utenfor anonymt forum om dere lurte på noe, så da er det vel kanskje ikke så rart at han ikke svarer på spørsmålene deres - her inne på det anonyme forumet 😏

Han kan selvfølgelig be om hva han vil, på samme grunnlag som folk kan spørre han om (nesten) hva de vil. Tror flesteparten ikke er interessert i å ta kontakt med han privat, og min erfaring er at han heller ikke er så glad i å diskutere temaet på bloggen sin. 

Ser han logger seg inn her et par ganger i døgnet, så noe sier meg at han liker oppmerksomheten ;) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...