Gå til innhold

Søketråden 2018


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 30.6.2018 den 15.29, blåfuglen skrev:

Du kommer i hvert fall så godt som garantert inn på vårsemesteret da, det er jo fint å vite at man slipper å vente et helt år!

Så bra, det var fint å høre at du har hørt det. Satser på at dine kilder har rett :) 

Ja, det er veldig greit :) 

Du kommer så godt som garantert inn på høstsemesteret da, det går mest sannsynlig ikke så mye opp.

Ja håper det, har hørt at man deler eksamensinfo, notater etc. på tvers av kullene etc., men kan jo hende det endrer seg nå som de innførte karakterer i Oslo. 

Endret av Dragonfly93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 25.6.2018 den 23.50, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke søkt og angrer meg. Pleier det å være allrighte restplasser?

Anonymkode: a411f...012

Nope 😕

Anonymkode: 6824f...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 dager igjen! Når tror dere svarene kommer? Ifjor kom de vel litt før, men husker ikke hvor lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, charmisss skrev:

18 dager igjen! Når tror dere svarene kommer? Ifjor kom de vel litt før, men husker ikke hvor lenge

Kom sent på kvelden den 17 :) 

Pleier jo å kommer før den 20, for restplasser skal jo legges ut 19 slik at folk kan se på de og så søke den 20. https://www.samordnaopptak.no/info/tidsfrister/

Så dermed så må det jo senest komme den 18 :) 

Endret av Dragonfly93
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite det 17.juli kl 23.30 i fjor :)

Anonymkode: 6ff8b...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2018 den 6.53, Dragonfly93 skrev:

Ja, det er veldig greit :) 

Du kommer så godt som garantert inn på høstsemesteret da, det går mest sannsynlig ikke så mye opp.

Ja håper det, har hørt at man deler eksamensinfo, notater etc. på tvers av kullene etc., men kan jo hende det endrer seg nå som de innførte karakterer i Oslo. 

Ja, jeg tar jo utgangspunkt i det i alle planer jeg legger nå, men fallhøyden blir jo stor om det ikke skulle skje likevel - så tør liksom ikke være heeeelt sikker, da. Selv om jeg vet at jeg hadde sagt det samme som du sier til meg om det var noen andre :)Satser på at den etablerte kulturen holder seg til tross for karakterer.

Jeg husket faktisk ikke at det kom noe tidligere sist jeg søkte, men det er jo ekstra spennende da, når man ikke engang vet helt når det kommer. Og ekstra nervepirrende :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, blåfuglen skrev:

Ja, jeg tar jo utgangspunkt i det i alle planer jeg legger nå, men fallhøyden blir jo stor om det ikke skulle skje likevel - så tør liksom ikke være heeeelt sikker, da. Selv om jeg vet at jeg hadde sagt det samme som du sier til meg om det var noen andre :)Satser på at den etablerte kulturen holder seg til tross for karakterer.

Jeg husket faktisk ikke at det kom noe tidligere sist jeg søkte, men det er jo ekstra spennende da, når man ikke engang vet helt når det kommer. Og ekstra nervepirrende :P 

Skjønner den, tenker jo sånn jeg også 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger 0.3 poeng under forrige poenggrense, så er skikkelig spent på om jeg kommer inn..

Anonymkode: 6aa88...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ligger 0.3 poeng under forrige poenggrense, så er skikkelig spent på om jeg kommer inn..

Anonymkode: 6aa88...8ed

 

Hva har du søkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det fort framover.  Bare noen dager igjen av denne uka, og så hele neste uke og så er vi jaggu meg i den uka som vi får svar 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kommer inn på masterstudiet jeg har søkt på med min "gamle" bachelor, så flytter jeg til Trondheim 😯 Jeg tenkte at snittet var så høyt at jeg ikke kom inn, men så la jeg merke til at de hadde økt antall studieplasser dette året! Men om jeg likevel ikke kommer inn blir jeg i Bergen og må ta utdannelsen fra skratch siden master studiet de har her ikke tar inn min "gamle" bachelor, dvs jeg må ta ny bachelor..Sånn går det når man bestemmer seg for å studere til å bli noe annet 🙄 Får vite mer neste uke 😨

Anonymkode: 8ff66...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte at jeg hadde søkt på en master i år (kriseløsning i tilfelle den jeg går på fortsatte å være så skuffende som den var i høst), så ble ganske overraska da jeg fikk mail med tilbud om plass i går. Har takket nei, så da blir det sikkert en glad person på ventelista som får plassen i stedet 😊

Spent på opptaket fra samordna. Har søkt et årsstudium i engelsk og har langt over poenggrensa så jeg vet jeg kommer inn, men synes det er irriterende at institusjonen ikke har lagt ut eksamensdatoer eller pensum.. Litt uprofesjonelt..😕 De fleste andre steder er sånt klart senest i mai..

Anonymkode: df17e...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glemte at jeg hadde søkt på en master i år (kriseløsning i tilfelle den jeg går på fortsatte å være så skuffende som den var i høst), så ble ganske overraska da jeg fikk mail med tilbud om plass i går. Har takket nei, så da blir det sikkert en glad person på ventelista som får plassen i stedet 😊

Spent på opptaket fra samordna. Har søkt et årsstudium i engelsk og har langt over poenggrensa så jeg vet jeg kommer inn, men synes det er irriterende at institusjonen ikke har lagt ut eksamensdatoer eller pensum.. Litt uprofesjonelt..😕 De fleste andre steder er sånt klart senest i mai..

Anonymkode: df17e...1fb

 

Kan jeg spørre hva langt over poenggrensa vil si?

Anonymkode: 85e71...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fryktelig spent. Har søkt grunnskolelærer, har 4,2 i snitt og det er 2 søkere på hver studieplass. I fjor kom visst alle kvalifiserte søkere inn, men også da var det 2 søkere på hver studieplass, så jeg forstår lite av hele søkersystemet. Veldig spent på om jeg kommer inn da, var nesten dumt at jeg tittet inn her for jeg var ganske innstilt på at svaret kom 20. juli, men her skriver dere jo at det ofte kommer flere dager før, så da går jeg og er ekstra nervøs de dagene i tillegg... 🤣

Anonymkode: 3e6cc...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå søkte jeg på videregående, men jeg kom inn på elektrofag! :) 

Er nok 10 år eldre enn de andre, men som jeg ser frem til å få meg en utdanning :) 

Anonymkode: f64c7...0f5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med sånn tråd synes  tiden går mega sakte tredje gangen jeg søker så har litt blandet følelser denne gangen 😑 har tatt opp fem eksamen på to år og prøver å komme inn med 23/5 regelen selv om jeg har studie kompetanse men man vet aldri hva og hvilken problemer dukker opp så tar ingenting for gitt har søkt vernepleier på OsloMet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Icelander skrev:

Så gøy med sånn tråd synes  tiden går mega sakte tredje gangen jeg søker så har litt blandet følelser denne gangen 😑 har tatt opp fem eksamen på to år og prøver å komme inn med 23/5 regelen selv om jeg har studie kompetanse men man vet aldri hva og hvilken problemer dukker opp så tar ingenting for gitt har søkt vernepleier på OsloMet 

Oslo eller Kjeller? 

Anonymkode: 6824f...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oslo eller Kjeller? 

Anonymkode: 6824f...12b

Jeg har søkt vernepleier på kjeller 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Icelander skrev:

Så gøy med sånn tråd synes  tiden går mega sakte tredje gangen jeg søker så har litt blandet følelser denne gangen 😑 har tatt opp fem eksamen på to år og prøver å komme inn med 23/5 regelen selv om jeg har studie kompetanse men man vet aldri hva og hvilken problemer dukker opp så tar ingenting for gitt har søkt vernepleier på OsloMet 

Spennende. Hvilket snitt var det der ifjor og hva har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, charmisss skrev:

Spennende. Hvilket snitt var det der ifjor og hva har du?

Det er jeg litt usikker fordi skolen skal beregne høyest snitt i forhold til 23/5 regelen men jeg har ikke fått noe bekreftelse på at min arbeidserfaring er godkjent så får vite det når jeg får svar om jeg kommer inn men uansett snutt i fjor lå vel til slutt på 47,6 ca og i forhold til 23/5 har jeg 53,5 men vanlig utberegning (hele vitnemålet) er 47,7 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...