Gå til innhold

Avalon og reisen til ICSI


Avalon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer 😍 

Er ganske normalt kvalmen blir verre rundt denne tiden her! Håper du kommer deg godt gjennom det 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig og fin helg som vanlig, akkurat som jeg liker det.

Har hatt ett migreneanfall igjen, ringte til legen dagen etter for å purre. Har ikke hørt noe fra han ang migrene som han skulle sjekk opp i. Fikk ny time til uken.

Samboer fikk et stort kinderegg i dag siden dette uoffisielt er hans "første" farsdag :nori:Senere i kveld skal vi spise middag med mine foreldre. 

Kvalm innimellom, men ikke kastet opp. Håper jeg slipper oppkast.... tror jeg skal dø hver gang jeg spyr. Har jo kommet et lite stykke nå uten at noe har kommet i retur så jeg håper det fortsetter sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin TUL 😄

Så kjipt med migrene og kvalme da, det er jo kjipt hver for seg, men må være enda verre i kombinasjon.. Håper legen kan noen lure triks :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Ginny skrev:

Gratulerer med fin TUL 😄

Så kjipt med migrene og kvalme da, det er jo kjipt hver for seg, men må være enda verre i kombinasjon.. Håper legen kan noen lure triks :) 

Lureste trikset jeg har fått av legen er å "holde ut". Har gjort mitt eget research så skal printe dette ut og ta med i morgen:

 

"Nordeng mener flere gravide med migrene burde få behandling.

– Vi ser alt for mange som har det helt forferdelig fordi de ikke tør å ta medisiner. De lider seg igjennom svangerskapet.

Det kan være lett for helsepersonell å råde gravide til å unngå medikamenter. Å be dem holde ut. Men Nordeng mener legene også må spørre seg: Hva gjør det med kvinnen å gå med en alvorlig ubehandlet migrene?

– Vi må ikke glemme at det også kan være en risiko for kvinnen og fosteret ved å unnlate å behandle, sier professoren."

Er ikke så mye de kan gi meg for det siden jeg ikke tåler triptaner, men jeg nekter faktisk å måtte lide meg gjennom flere anfall nå (i går og i dag er jeg på anfall nr 3), blir litt prinsipp for min del. Folk skal ikke komme her å fortelle meg hva jeg bare skal tåle. Det er migrene det er snakk om, ikke hodepine..... Det er det mange som glemmer, eller bare har en vag anelse om hva migrene faktisk er. Så det så!

Og takk forresten :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Avalon skrev:

Lureste trikset jeg har fått av legen er å "holde ut". Har gjort mitt eget research så skal printe dette ut og ta med i morgen:

 

"Nordeng mener flere gravide med migrene burde få behandling.

– Vi ser alt for mange som har det helt forferdelig fordi de ikke tør å ta medisiner. De lider seg igjennom svangerskapet.

Det kan være lett for helsepersonell å råde gravide til å unngå medikamenter. Å be dem holde ut. Men Nordeng mener legene også må spørre seg: Hva gjør det med kvinnen å gå med en alvorlig ubehandlet migrene?

– Vi må ikke glemme at det også kan være en risiko for kvinnen og fosteret ved å unnlate å behandle, sier professoren."

Er ikke så mye de kan gi meg for det siden jeg ikke tåler triptaner, men jeg nekter faktisk å måtte lide meg gjennom flere anfall nå (i går og i dag er jeg på anfall nr 3), blir litt prinsipp for min del. Folk skal ikke komme her å fortelle meg hva jeg bare skal tåle. Det er migrene det er snakk om, ikke hodepine..... Det er det mange som glemmer, eller bare har en vag anelse om hva migrene faktisk er. Så det så!

Og takk forresten :ninuskapus:

Haha.. Jah, migrene er bare å "holde ut". Tydelig at legen aldri har hatt et migreneanfall. Hadde tilsvarende smerte sittet i en fot eller en arm eller et eller annet jeg kunne nå hadde jeg gnagd det av for å si det sånn...

Hurra for 8 uker ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig dag i dag, er frk sur :ninja:

Legen var så kjekk og snill i dag at det ikke var nødvendig å fortelle hvor skapet skal stå. Jeg fikk pinex forte etter anbefaling fra gynekologisk avd, fikk også kvalmestillende. Tenkte det var greit å ha i bakhånd til når jeg skal reise med fly og tog om ikke så mange uker.

Så kjøpte jeg meg en wrap på veien hjem, var så lang ventetid hos legen at jeg ble jo gjennom sultet (igjen). Spiste da jeg kom hjem og gikk å la meg i 11 tiden. Våknet 1545 :danse: Det var skikkelig digg! Sov veldig dårlig i natt med migrene og soverommet ble så intenst varm en periode at jeg trodde jeg skulle smelte. 

Er sulten hele tiden. Ikke litt sulten "kunne ha spist", skikkelig sulten. Det river i magesekken. Spiser normalt og prøver å ikke spise mye ekstra. Har jo ikke særlig lyst på noen ting heller, det er en dårlig kombinasjon det der. Blir jo mett og alt sånn i alt fra 15 min til en 1 time så er det hungersnød på gang. Håper virkelig dette går over snart. 

Men, i dag fikk jeg nå sovet godt og lenge på dagen og gikk da glipp av et par timer med sult 😛 Er ikke spesielt trøtt da, er mer sliten men ikke trøttere enn normalt egentlig. Bruker like lang tid på å sovne osv og har som regel ingen behov for å ta en blund, så sant jeg ikke har sovet skikkelig dårlig slik som i natt. 

bah, føler jeg bare fabler i vei. Kjeder meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hjemme alene helg. Det har vært ganske kjedelig i grunn, er ganske så needy på samboer for tiden :ninja: Jeg gleder meg derfor veldig til han kommer hjem ut på kvelden i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag hadde vi en liten prat om når og hvordan fortelle nyheten til hans familie. Han syntes de skulle få noe til jul som avslørte babyen, jeg var ikke helt enig akkurat der og da men forandret mening da alle av de skal feire jul på hver sin kant i år. Da er det jo ingen som "spolerer" overraskelsen for de andre, den som får åpne sin gave først liksom. Så var det jo også det at jeg er redd jeg ikke klarer å holde på pokerfjeset om de skulle si/ spørre om noe nå før jul, da kom jo samboer sitt geniale svar "Ja, da sier vi bare at du har blitt litt tjukk!" :balltre:

 

De avslørende gavene blir som følger: 1 stk krus med "Verdens beste FARFAR" (valgte capslock der, større sjanse for at gubben legger merke til hva som faktisk står der :legrine:).

1 stk julekule med "Farmor" på.

Til søstrene og niesen satt vi bom fast, men tror at vi bare legger ved ultralydbilde fra uke 7 eller noe sånn. Gjøre det enkelt. Jeg vil jo ta et bilde av samboer mens han holder i x antall graviditetstester med et dommedagsutrykk i ansiktet og legge det med hver gave :fnise: Det hadde vært så morsomt! Ingen av søstrene drikker kaffe eller te, så kopp er det ikke vits i. Niesen blir 17 år så hun lider ingen nød ved å måtte "dele" julegave med foreldrene sine i år. 

Jeg kommer til å bli litt gal i hodet av å vente sååå lenge til de får vite noe, men tror absolutt at årets julegave vil være ganske minneverdig. 

Har bestilt ultralyd til 17 desember. Ville egentlig ha litt senere med dette var det seneste man kunne velge på nettet, så da ble det det. Samboer syntes jo vi kunne vente til OUL...... altså hallo??? Det er da ALT for lenge til!!!! Makan!

Sulten, trøtt med lakenskrekk. Spise litt ananas så er det natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gav bestemødrene en bamse sist met et kort der det sto: "Vil du passe på denne for meg frem til jeg kommer i april?" ❤ 

Denne gangen fikk mamma vite det når jeg kastet opp og svigermor fikk vite det når gutten vår fortalte at mamma hele tiden har hode oppi do😂😂 

Hvor mange uker er du 17 desember? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, lillemeg90 skrev:

Vi gav bestemødrene en bamse sist met et kort der det sto: "Vil du passe på denne for meg frem til jeg kommer i april?" ❤ 

Denne gangen fikk mamma vite det når jeg kastet opp og svigermor fikk vite det når gutten vår fortalte at mamma hele tiden har hode oppi do😂😂 

Hvor mange uker er du 17 desember? 

Så koselig ;) 

Jeg er 12+6, 17 desember. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Avalon skrev:

Så koselig ;) 

Jeg er 12+6, 17 desember. 

Det er jo fin tid for ultralyd da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo å skrive uke 9 her på tirsdag... 9+3!

Prøvd å rydde litt, men orket ikke så mye i dag. Fikk gjort en del da, men resten får bare vente til jeg har mer ork.

I dag så fortalte samboer at han skulle bli pappa til sin overordnede. Første personen han har sagt det til. Stort skritt for mannen :nori:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Raven Emerald skrev:

Så artig! Begynner han å venne seg til tanken?

 

Er nok en sped begynnelse tror jeg. Han kan forsåvidt snakke om det og sånn, men han klarer ikke å si babyen eller knerten enda da :fnise: det sitter litt langt inne fremdeles. Tror kanskje også det vil bli lettere for han å forholde seg til etter ultralyden vi skal på i desember, da vil vi jo få se MYE mer enn hva vi så i uke 7. For han er liksom enda der at "det er jo bare en liten ert", joda, fremdeles bittelite, men såå lite er det da ikke lenger .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...