Gå til innhold

Avalon og reisen til ICSI

Avalon

Anbefalte innlegg

Jeg har også meldt meg ut av en 😅 at det skal være nødvendig med moderatorer i en termingruppe 🙈men fant en med litt mindre regler og større takhøyde som var fin.

Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Ginny skrev:

Enig med deg, bare meld deg ut :)

Samtidig sjokkerende hva folk er i stand til å legge ut av private ting i sånne grupper 😮

1 time siden, lillemeg90 skrev:

Jeg har også meldt meg ut av en 😅 at det skal være nødvendig med moderatorer i en termingruppe 🙈men fant en med litt mindre regler og større takhøyde som var fin.

Kommer nok til å melde meg ut av den der det hele startet også. Jeg mener, når man lager en gruppe og lager regler for gruppen, da holder man seg til reglene man selv har laget. Man går ikke tilbake på sine egne regler bare fordi noen sendte en pm og spurte hvorfor det var en mann der eller fordi da det mennesket ikke liker svaret kaller deg for nazi..... Da får slike folk som ikke klarer å oppføre seg forsvinne fra gruppen. Synes det er ganske svakt å gå tilbake på sine egne regler.

Fysj!

Vært kake i hele dag, sliiiiten.no. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Avalon skrev:

Kommer nok til å melde meg ut av den der det hele startet også. Jeg mener, når man lager en gruppe og lager regler for gruppen, da holder man seg til reglene man selv har laget. Man går ikke tilbake på sine egne regler bare fordi noen sendte en pm og spurte hvorfor det var en mann der eller fordi da det mennesket ikke liker svaret kaller deg for nazi..... Da får slike folk som ikke klarer å oppføre seg forsvinne fra gruppen. Synes det er ganske svakt å gå tilbake på sine egne regler.

Fysj!

Vært kake i hele dag, sliiiiten.no. 

Jeg fikk mitt siste barn nå i høst, og WOW, hva skjer i termingrupper??? I min er admin SUPERAKTIV og lever og ånder for denne gruppen på en måte jeg aldri trodde var mulig. Julekalender med motoriske tips og mas om snapchat, emneknagger og moderering. Det tar helt av. Jeg er medlem kun for moroskyld nå for å se hvor sykt det kan bli, men må nok melde meg ut snart, før jeg mister hjerneceller😅🤘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg er glad jeg aldri meldte meg inn i termingruppe på face. Jeg er uansett ikke komfortabel med å dele private greier i store grupper under fullt navn. 

Men termingruppa her på kg var fin. Har fått et par gode barselvenner derfra. Dvs, vi har ikke møttes men vi er 3 stk som har en gruppe på snap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Takida skrev:

Jeg fikk mitt siste barn nå i høst, og WOW, hva skjer i termingrupper??? I min er admin SUPERAKTIV og lever og ånder for denne gruppen på en måte jeg aldri trodde var mulig. Julekalender med motoriske tips og mas om snapchat, emneknagger og moderering. Det tar helt av. Jeg er medlem kun for moroskyld nå for å se hvor sykt det kan bli, men må nok melde meg ut snart, før jeg mister hjerneceller😅🤘

:ler2:

2 timer siden, Mynona skrev:

Føler jeg er glad jeg aldri meldte meg inn i termingruppe på face. Jeg er uansett ikke komfortabel med å dele private greier i store grupper under fullt navn. 

Men termingruppa her på kg var fin. Har fått et par gode barselvenner derfra. Dvs, vi har ikke møttes men vi er 3 stk som har en gruppe på snap. 

Jeg meldte meg også inn bare for å se om det kunne være noe gøy. Er veldig nysgjerrig nå på hva den gruppa avgjør på mandag ang fedre, kommer til å melde meg ut etter jeg finner det ut :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene nå har jeg vært så trøtt og sliten. Er visst nå jeg skal få det, helt på slutten av 1. trimester. Slitsomt. Har så mye å gjøre men ikke et fnugg av ork. I morgen skal jeg på første kontroll!!!!!!! Har selvfølgelig klart å miste kalenderboka mi så klokkeslett og sånn til timen deeet husker vi ikke. Opp grytidlig i morgen da å ringe. Urk. 

Er nå meldt ut av alt av termingrupper på fb. Kjente jeg bare ble mer og mer irritert etterhvert som jeg blir trøttere og trøttere :fnise:

Neste mandag skal vi på ultralyd igjen! Kjenner faktisk at jeg gleder meg til den. Håper å få se noe som ligger inni der å spreller ❤️

Og der fikk jeg sms om at timen min er flyttet til onsdag 12 desember, kl 12.20. jaja, pyttsann. Det går nå så fint atte, nå har jeg jo klokkeslett :fnise:

Endret av Avalon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk 😄 😄

Har nå vært på første kontroll, hos fastlegen. Så langt ser det bra ut, må jo vente på svar på blodprøvene såklart. Vet resultatet av serologiprøven da, er jo tredje gang jeg tar den, andre gang i år såe, blir ikke noe overrasket der. Urinen skal dyrkes, det var visst det siste nye, men "hurtigtest" av urin og blodprosent var bare velstand. Blodtrykket var også helt normalt. Slipper ikke unna glukosebelastning. Regnet ikke med det heller pga vekta, men det er visst kommet nye retningslinjer også nå, og da glir jeg rett inn på alder også. Gæmmlis. Fikk også hentet ut influensavaksinen, regner med å få tatt den i morgen tidlig. 

Laget meg mat da jeg kom hjem, skikkelig sulten. Det ble da altså: rå paprika, rødløk og litt ananas (skulle også hatt mais men den kom jeg ikke på før nå :fnise:), ris og stekt kjøttdeig med ost i........ Altså hvordan jeg kom på det, det aner jeg ikke men, godt var det faktisk :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er serologiprøve? Og hva skal urinen dyrkes for? 

Jeg måtte og ha glukosebelastningstest. Legen sa at omtrent 80% måtte ta den nå med de nye retningslinjene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mynona skrev:

Hva er serologiprøve? Og hva skal urinen dyrkes for? 

Jeg måtte og ha glukosebelastningstest. Legen sa at omtrent 80% måtte ta den nå med de nye retningslinjene. 

Serologiprøven er den hvor de sjekker om du har HIV, syfilis osv. Akkurat hva urinen skal dyrkes for det sa legen ikke noe om, bare at det var "det siste nye". Kanskje de gjør det for å være helt sikre på at ikke er noe lugubert i urinen?

Gleder meg ikke til glukosebelastningen, høres så ekkelt ut :kvalm: Er heldigvis en stund til enda, kanskje jeg har litt mindre aversjon mot nesten alt da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, akkurat. Aner ikke om de dyrka for et års tid siden. :vetikke: 

jeg synes selve glukosebelastningstesten var mye mindre ekkelt enn forventet. Den var kald og smakte appelsin, så det var ikke så ille. Også var det kjedelig å vente 3 timer, men etterpå ble jeg skikkelig dårlig. Fikk nok sukkersjokk. Hadde tenkt meg på jobb etter den men måtte dra hjem til sofaen. Kvalm, svimmel og stuptrøtt. Men de fleste reagerer ikke i det hele tatt tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Mynona skrev:

Åhh, akkurat. Aner ikke om de dyrka for et års tid siden. :vetikke: 

jeg synes selve glukosebelastningstesten var mye mindre ekkelt enn forventet. Den var kald og smakte appelsin, så det var ikke så ille. Også var det kjedelig å vente 3 timer, men etterpå ble jeg skikkelig dårlig. Fikk nok sukkersjokk. Hadde tenkt meg på jobb etter den men måtte dra hjem til sofaen. Kvalm, svimmel og stuptrøtt. Men de fleste reagerer ikke i det hele tatt tror jeg. 

Usj. Er glad det er noen uker til enda, litt tid å manne meg opp på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere i dag kjørte samboer avgårde for å bytte julegaver med sin mor, jeg fikk som nevnt tidligere fripass (yeey). Så skjer jo det som selvfølgelig skjer når det passer som aller minst. Han er akkurat kommet seg over fjorden og da stopper bilen..... Viking er på vei. Hvorfor bilen stoppet vet han ikke, det har ikke vært noen varsellys eller noe. 

Heldigvis så kunne faren hans hente han (skilte foreldre) og kjøre han bort til moren. Men, om han kommer seg hjem igjen i kveld det er litt usikkert. Mulig han må sove over. Håper bare at det ikke kræsjer sånn med jobb og alt da at jeg må gå på ultralyden alene. 

Vil helst ha han hjemme igjen i kveld da, men spørs om han når en kystbuss hjem. Storm er det også. Perfekt timing 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke mange timer igjen til vi skal på ultralyd nå. Har under hele prøvingen ønsket meg jente, nå kjenner jeg at jeg har mer lyst på en gutt. Ikke første gang dette går i bølger. Hvis de kan se antyding i dag, er jeg nesten redd jeg blir litt "skuffet" uansett hva det kanskje blir :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han rakk det! Og det var veldig gøy!! Jeg fikk nesten litt sjokk da ultralyden ble slått på, DER var det plutselig en baby og den var inni meg!

Den lå først helt i ro så selv om jeg så hjertet slo så fikk jeg litt noia, men da ultralyd damen begynte å mose sonden langt inn i ryggraden min fant babyen ut at det der var ikke kult og sparka tilbake! Ubeskrivelig fint, rart og sært å se en baby ligge der å sprelle uten at jeg kjenner noen verdens ting. 

Størrelsen passet til svangerskapslengden sa hun, og at det så fint ut, og mer sa hun ikke. Vi fikk heller ikke nå høre noe hjertelyd, og hun sa heller ikke et kvekk om hva det kunne se ut som..... Jeg er helt sprekkeferdig og vil vite NÅÅÅ. Verste er at jeg ser den ene streken på to av bildene vi fikk, men jeg klarer allikevel ikke å synse noe ut i fra det om det er gutt eller jente. Samboer bare ler av meg og skjønner ikke problemet med å vente.... :raven: Det er ikke et problem sånn sett, det er bare det at oul er enda en måned unna, og jeg vil vite nååååååå :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...