Gå til innhold

Avalon og reisen til ICSI


Avalon

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Jeg forstår følelsene dine. Og tror ikke dette er uvanlig..

Jeg synes ærlig talt han burde involvere seg litt mer. Han bør jo betale for babyting han også? Han kommer nok til å få et sjokk når babyen kommer om han ikke forbereder seg litt mer 🙄 

Han kommer til å få sjokk ja! Så langt har han bare kjøpt smokker som er av merket favoritt motorsykkel mannen, og smekker og sokker som er av et av favoritt motorsykkelmerkene. 

Han er ikke flink med penger, og det meste av penger går til motorsykkel eller bare ræl. 

Det er til å bli gaaal av, men på en måte har han litt godt av å få sjokk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Avalon skrev:

Han kommer til å få sjokk ja! Så langt har han bare kjøpt smokker som er av merket favoritt motorsykkel mannen, og smekker og sokker som er av et av favoritt motorsykkelmerkene. 

Han er ikke flink med penger, og det meste av penger går til motorsykkel eller bare ræl. 

Det er til å bli gaaal av, men på en måte har han litt godt av å få sjokk også.

🙈 jeg forstår nå hvorfor du tror du vil slite med å få han med på fødselsforberedende kurs. Men han hadde nok virkelig trengt det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du tenker og føler. Min kan være litt som din. Måtte tvinge han med på fødselsforberedende hvor han fulgte med littegrann, men mest så ut i lufta. Jeg har kjøpt og fiksa alt det praktiske osv. Følte meg ganske alene om baby når jeg var gravid. Og han ville ikke ta på magen. Det var ekkelt. 

Men heldigvis endret det seg totalt når hun kom. Litt sjokk og litt sånn at han ikke ville ta avgjørelser, for dette var det jeg som kunne. Selv om jeg ikke kan noe mer enn han. Men med litt tvang på avgjørelser så klarer han det og. 

Han er veldig involvert nå og veldig flink pappa nå. Men det er jo jeg som har det store overblikket da. 

Håper din endrer seg også. Min anekdotiske historie for å givdeg håp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2019 den 9.35, Mynona skrev:

Skjønner hva du tenker og føler. Min kan være litt som din. Måtte tvinge han med på fødselsforberedende hvor han fulgte med littegrann, men mest så ut i lufta. Jeg har kjøpt og fiksa alt det praktiske osv. Følte meg ganske alene om baby når jeg var gravid. Og han ville ikke ta på magen. Det var ekkelt. 

Men heldigvis endret det seg totalt når hun kom. Litt sjokk og litt sånn at han ikke ville ta avgjørelser, for dette var det jeg som kunne. Selv om jeg ikke kan noe mer enn han. Men med litt tvang på avgjørelser så klarer han det og. 

Han er veldig involvert nå og veldig flink pappa nå. Men det er jo jeg som har det store overblikket da. 

Håper din endrer seg også. Min anekdotiske historie for å givdeg håp. 

Er sånn jeg ser for meg det vil være her også. Når babyen kommer blir det litt andre boller med tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo også presisere at det ikke er gubben sin feil at "alle" mener han er sååå fantastisk, det er jo bare fordi han er født med testikler som er grunnen til det.

Uansett, nå er jeg altså 24+0! Weeee! Godt å komme over den kneika, men blir enda mer glad når uke 25 er overstått!

Begynner å få litt kontroll på saker og ting nå, har nesten alt av "store" ting som MÅ være på plass til baby kommer. Skulle jo bruke min gamle sprinkelseng, i et forsøk å spare litt på pengene og heller male den. Så har jeg endelig bestemt meg for madrass, og da måtte jeg jo måle sengen for sikkerhetsskyld. Og godt var det for den var ikke 60x120 nei, neeeeida. De bedrev ikke de målene på den senga for snart 33 år siden. Da blir det den fra Ikea som jeg likte allikevel!

Har nå også fått kontroll på når og hva jeg må ha av dokumentasjon for å søke på engangsstønad! Så der kan jeg også puste litt lettet ut. fremdeles noen uker til jeg kan søke da, men fint å ha litt peiling i denne O' store alt som har med baby å gjøre jungelen!

Det er mye kung fu fighting inni magen. Samboer klarte i helgen å være så sjarmerende å si "herregud så svær mage du har!"....jo....takk du... Er klar over at den plutselig ble veldig stor, og jeg har et godt fettlag på den fra før som også gjør at den er større enn "normalen" hvis du ser på sylfider *sukk*. Jeg var ikke så kjempe happy akkurat da kan du si.. 

På mandag skal jeg til jordmor igjen, og nå er det bare å få gang på denne glukose greia. Er ikke sikker på om jeg klarer å skvise den inn denne uken, tror det heller må bli neste uke. Gud som jeg gruer meg... Ser for meg at det er som å drikke sirup. 

Ellers går det nå greit. Var syk i ei uke, det var ikke gøy, men nå er jeg frisk igjen. Bare litt ekstra snørr igjen som jeg regner med forsvinner om ikke mange dagene. Fint å kjenne smak igjen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.3.2019 den 17.18, Avalon skrev:

25+0!!

Hurra! :nordvesta:det begynner jammen meg å nærme seg for deg også 😊 har dere kjøpt inn mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, lillemeg90 skrev:

Hurra! :nordvesta:det begynner jammen meg å nærme seg for deg også 😊 har dere kjøpt inn mye?

Sirkelen på preglife appen begynner å bli mindre og mindre, den rikket seg jo ikke i begynnelsen :fnise:

Vi har, eller jeg rettere sagt har handlet inn veldig mye. Det eneste vi mangler som vi MÅ ha til baby er ute er seng og badebalje. Dette skal vi kjøpe fra Ikea, men prøver å få det til slik at noen kan hente det for oss. Samboer hater Ikea, jeg kjører ikke bil selv og Ikea skal ha 1400,- for å frakte de to varene... Sengen koster 899,- og badebaljen koster 150,- såe jah 😛 

Ja! Også kommoder da, det må vi også ha, og helst før baby kommer. Må jo ha en plass å ha hans klær også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Avalon skrev:

Sirkelen på preglife appen begynner å bli mindre og mindre, den rikket seg jo ikke i begynnelsen :fnise:

Vi har, eller jeg rettere sagt har handlet inn veldig mye. Det eneste vi mangler som vi MÅ ha til baby er ute er seng og badebalje. Dette skal vi kjøpe fra Ikea, men prøver å få det til slik at noen kan hente det for oss. Samboer hater Ikea, jeg kjører ikke bil selv og Ikea skal ha 1400,- for å frakte de to varene... Sengen koster 899,- og badebaljen koster 150,- såe jah 😛 

Ja! Også kommoder da, det må vi også ha, og helst før baby kommer. Må jo ha en plass å ha hans klær også. 

Kan man ikke ha klikk og hent på ikea? Så slipper samboeren å gå inn 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Avalon skrev:

Sirkelen på preglife appen begynner å bli mindre og mindre, den rikket seg jo ikke i begynnelsen :fnise:

Vi har, eller jeg rettere sagt har handlet inn veldig mye. Det eneste vi mangler som vi MÅ ha til baby er ute er seng og badebalje. Dette skal vi kjøpe fra Ikea, men prøver å få det til slik at noen kan hente det for oss. Samboer hater Ikea, jeg kjører ikke bil selv og Ikea skal ha 1400,- for å frakte de to varene... Sengen koster 899,- og badebaljen koster 150,- såe jah 😛 

Ja! Også kommoder da, det må vi også ha, og helst før baby kommer. Må jo ha en plass å ha hans klær også. 

Det er dyr frakt ja 🙄 jeg kan si i fra om vi skal 😉 

Det lille vi skal ha på IKEA nå har jeg bedt en venninne om å kjøpe når hun kjører forbi 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere blitt enige om navn enda da? Her i gården ville ikke Samboern snakke om navn en gang før fødsel, og synes det var rart å finne på navn før man hadde møtt baby. Jeg presset og presset og noen uker før fødsel snakket vi hvertfall om alternativer. Men vi bestemte ikkenoe før hun var 6 uker. Jeg var super utålmodig! Han synes vi godt kunne vente til hun var 6 mnd. Mente det var normalt :fnise: 

Det er bare 13-17 uker igjen til fødsel da! Det er ikke lenge! Tiden kommer til å fyke avgårde når det bikker 30 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bokdamen skrev:

Kan man ikke ha klikk og hent på ikea? Så slipper samboeren å gå inn 😉

Nærmeste Ikea for oss er Bergen eller Stavanger. Så det blir da over 2 timers reise med ferje osv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Mynona skrev:

Har dere blitt enige om navn enda da? Her i gården ville ikke Samboern snakke om navn en gang før fødsel, og synes det var rart å finne på navn før man hadde møtt baby. Jeg presset og presset og noen uker før fødsel snakket vi hvertfall om alternativer. Men vi bestemte ikkenoe før hun var 6 uker. Jeg var super utålmodig! Han synes vi godt kunne vente til hun var 6 mnd. Mente det var normalt :fnise: 

Det er bare 13-17 uker igjen til fødsel da! Det er ikke lenge! Tiden kommer til å fyke avgårde når det bikker 30 uker. 

Nei.. jeg har latt dette med navn bare ligge for jeg blir så sinna når han ikke engang gidder. Får raskt beskjed om at alle navn jeg liker er "unormale", "ingen i heeele verden som heter det", "han kjenner hvertfall IKKE NOEN som heter det" osv osv :rasende:... Hva et normalt navn for han er det kan han ikke forklare og han har heller ingen forslag selv 

Kan vel røpe at jeg alltid har likt navnet Magnus... Oooooh giiidamei så unormalt og spesielt :sarkasme: Jeg en liste over navn jeg liker, og så vil jeg gjerne se "hvem" som kommer til oss før vi (les: JEG) bestemmer oss (MEG) for navn. Tror det er den beste måten å gjøre det på rett og slett. Ellers går jeg i sinnamodus, for mye 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Avalon skrev:

Nei.. jeg har latt dette med navn bare ligge for jeg blir så sinna når han ikke engang gidder. Får raskt beskjed om at alle navn jeg liker er "unormale", "ingen i heeele verden som heter det", "han kjenner hvertfall IKKE NOEN som heter det" osv osv :rasende:... Hva et normalt navn for han er det kan han ikke forklare og han har heller ingen forslag selv 

Kan vel røpe at jeg alltid har likt navnet Magnus... Oooooh giiidamei så unormalt og spesielt :sarkasme: Jeg en liste over navn jeg liker, og så vil jeg gjerne se "hvem" som kommer til oss før vi (les: JEG) bestemmer oss (MEG) for navn. Tror det er den beste måten å gjøre det på rett og slett. Ellers går jeg i sinnamodus, for mye 😛 

Han får foreslå navn selv da 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Avalon skrev:

Nei.. jeg har latt dette med navn bare ligge for jeg blir så sinna når han ikke engang gidder. Får raskt beskjed om at alle navn jeg liker er "unormale", "ingen i heeele verden som heter det", "han kjenner hvertfall IKKE NOEN som heter det" osv osv :rasende:... Hva et normalt navn for han er det kan han ikke forklare og han har heller ingen forslag selv 

Kan vel røpe at jeg alltid har likt navnet Magnus... Oooooh giiidamei så unormalt og spesielt :sarkasme: Jeg en liste over navn jeg liker, og så vil jeg gjerne se "hvem" som kommer til oss før vi (les: JEG) bestemmer oss (MEG) for navn. Tror det er den beste måten å gjøre det på rett og slett. Ellers går jeg i sinnamodus, for mye 😛 

Magnus er jo så fint! Og hvertfall ikke unormalt. Rare mannen du har. 

Jeg fikk også "stripper navn", "en eks heter det", "en jeg har rota med heter det" osv... Nesten alle navn var strippernavn liksom. Også kom han med et han likte, som jeg ikke likte sååå godt. Men når jeg hadde brukt noen uker på å venne meg til navnet og likte det godt, så likte han det ikke lenger. :bond: Det skjedde 4 ganger. Holdt på å bli sprø. Og det ene han foreslo liker jeg veldig godt enda, og kunne gjerne kalt nestemann. Men når jeg nevnte det, så sier han bare æsj. 

Navn er omtrent det vanskeligste å bli enige om med baby tror jeg... hvertfall her hos oss. Var til slutt mannens forslag som vant. Han var så sta at jeg måtte gi meg. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Han får foreslå navn selv da 🙄

 

35 minutter siden, Mynona skrev:

Magnus er jo så fint! Og hvertfall ikke unormalt. Rare mannen du har. 

Jeg fikk også "stripper navn", "en eks heter det", "en jeg har rota med heter det" osv... Nesten alle navn var strippernavn liksom. Også kom han med et han likte, som jeg ikke likte sååå godt. Men når jeg hadde brukt noen uker på å venne meg til navnet og likte det godt, så likte han det ikke lenger. :bond: Det skjedde 4 ganger. Holdt på å bli sprø. Og det ene han foreslo liker jeg veldig godt enda, og kunne gjerne kalt nestemann. Men når jeg nevnte det, så sier han bare æsj. 

Navn er omtrent det vanskeligste å bli enige om med baby tror jeg... hvertfall her hos oss. Var til slutt mannens forslag som vant. Han var så sta at jeg måtte gi meg. :P 

Mannfolk er noe for seg selv!! Samboer er litt for lik sin far på enkelte ting.. Svigermor fortalte det at samboer var uten navn i 6 måneder, de fekk sånn brev i posten "gi ungen et navn asap", og det var fordi svigerfar satte seg på bakbeina for hvert forslag. Det har jeg tenkt å unngå. Hvis han ikke er enig og ikke har noe annet å komme med når baby er ute og jeg er sikker på hvilket navn han kler, så kommer jeg til å bruke barseltårene for alt de er verdt.

Og btw... Svigermor, hun er grei nok hun.. men, hun er ganske mye.. veldig mye å ha oppi seg mer enn 2 timer. Og hun "føler" ting.. Siste greia hun følte på seg det var at hun hadde drømt hun, at baby skulle hete Thomas. Og daaa tror jo hun at det er meant to be :fnise: Jeg fortalte det til samboer og han bare lo og ristet på hodet, så der er vi enige da, det blir ikke Thomas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med storebror foreslo mannen navn som "bane" og "Batman" 🙄🙄🙄 

Denne gangen skrev jeg liste og ba han stryke de han ikke likte.det fungerte ganske greit 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Med storebror foreslo mannen navn som "bane" og "Batman" 🙄🙄🙄 

Denne gangen skrev jeg liste og ba han stryke de han ikke likte.det fungerte ganske greit 😊

Han her hadde strøket over hvert eneste navn :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Avalon skrev:

Han her hadde strøket over hvert eneste navn :skratte:

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde begynt på et innlegg her tidligere i kveld hvor jeg skulle fortelle om helgen som var. Gikk for å ordne meg litt mat og da jeg kom tilbake så var maskinen skrudd av, og da var jo innlegget mitt borte også. Mistenker det var en liten pus som skulle teste ut sine tekniske ferdigheter. Nå orker jeg egentlig ikke å skrive alt det der på ny for å være ærlig :pinar: Kan prøve i kortetrekk, det var ikke den beste helgen.

Jeg var på reise fra fredag til lørdag. Lørdagen kjente jeg ikke liv, det gikk heldigvis bra. Etter reising, mye dårlig til ikke noe søvn og stress/ urolighet pga lite liv var jeg ganske utkjørt. Allikevel så hadde samboer klart å ordne det slik at svigermor kom på søndag og skulle være her til mandag. Han hadde ikke ryddet mens jeg var bort, bare rotet enda litt mer. Jeg stod da opp, etter noen få timers søvn for å rydde og ordne til svigermor skulle komme. 

Som nevnt litt lenger oppe her så er svigermor grei, men hun er en person som tar myyye plass. Hans familie er slik at ingen hører etter, alle snakker høyt i munnen på hverandre og alle hever stemmen for å kunne snakke over alle de andre. Sånt som det suger så og si all energi ut av meg. 

Svigermor ankommer og det første hun begynner å snakke om er vekt! "Ja, tror du at du kommer til å komme oppi de gamle klærna dine da?" Uhm.... hvem spør egentlig om sånt? Begge dagene var det enkelte historier som gikk på repeat, blant annet om da svigermor gikk gravid og gikk ned 19kg.

Hun spør om ting, men er jo ikke interessert i å høre svaret. Det er viktigere å heller fortsette å snakke om seg selv, og snakke i munnen og avbryte den som prøver å svare/si noe. De enkleste ting må forklares med teskje. 

Mandagsmorgen skulle jo samboer på jobb. Han må kjøre senest kl 0730. Jeg sov som vanlig skikkelig dårlig og lite, kom meg opp av senga i halv 9 tiden da jeg hørte hun hadde stått opp, "høhøhø så trøtt du ser ut da!" no shit sherlock.. Så var det å underholde henne. Satt bare å så på klokka da jeg hadde time hos jordmor og skulle rett på jobb etterpå. Rakk jordmor med 1 min og klarte også å nå jobb med 5min til gode.. 

Det var virkelig ikke en helg jeg hadde bestilt. Er fremdeles ganske sliten etter alt det der, også sliten og ymse vondter da jeg har begynt på jobb igjen og det er mye ståing og gåing. Jobben gir meg masse energi og godt humør, kjenner det bare litt mye i føttene for tiden. Føler jeg trenger ferie. 

Da har svigermor vært her mens jeg er gravid, da trenger vi ikke gjøre dette igjen før en stund etter at baby er ute spør du meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...