clyde Skrevet 24. januar 2018 #201 Del Skrevet 24. januar 2018 12 timer siden, Cavatina skrev: Atter en gang: Bloggeren ble anonymisert, men valgte å oute seg selv da hun ikke fikk avtalen i boks. Hensikten med dette kan man spekulere i, men ikke her. Dette er ikke mobbing, og det er utrolig lite reflektert å dra frem mobbekortet uten en grunnleggende forståelse av hva mobbing faktisk er. Hotelleieren er i sin fulle rett til å velge hvordan bedriften skal markedsføres i henhold til vedtektsfestet formål. Åpenbart var en blogger ikke middelet som helliget målet. Nei, det er ikke mobbing, men det er diskriminering å nekte alle som blogger og veganere å være betalende gjester ved hotellet. Diskriminering er som kjent ufyselig, og det er heller ikke lov. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 24. januar 2018 #202 Del Skrevet 24. januar 2018 31 minutter siden, indianerpila skrev: Ser ingen bilder. Eieren har tydeligvis slettet den, jeg tenker folk burde å lese og skaffe seg info før man bestemmer seg på hvilken side man er på. Etter undersøkt litt så ser jeg fort at dette er usmakelig og umoralsk mann. Samme her. Jeg kan skjønne at hotelleieren ikke vil sponse bloggere, og det er helt greit. Ikke noe problem. Men fyren er åpenbart en usmakelig type i seg selv, og da kommer ihvertfall ikke jeg til å legge igjen en eneste krone hos ham i fremtiden. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 24. januar 2018 #203 Del Skrevet 24. januar 2018 3 minutter siden, indianerpila skrev: Det var hotellen eieren som skadet henne, hun mottok dødstrusler fordi folk gjenkjente henne på bildet. Hvilket bilde? Kilde? Her er «bildet» som ble lagt ut på FB. (Faksimile fra FB-siden til The White Moose Cafe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 24. januar 2018 #204 Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) 37 minutter siden, clyde skrev: Nei, det er ikke mobbing, men det er diskriminering å nekte alle som blogger og veganere å være betalende gjester ved hotellet. Diskriminering er som kjent ufyselig, og det er heller ikke lov. Hvis du er veganer må du si fra et døgn i forveien, så får du vegansk mat. Kan dere ikke lese selv på White Moose sine egne some eller nettsider i stedet for å viderebringe sludder? PS Det var da lett å forstå at deres utestengelse av bloggere var et ironisk tilsvar i en latterlig diskusjon. Endret 24. januar 2018 av orfeus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 24. januar 2018 #205 Del Skrevet 24. januar 2018 Akkurat nå, orfeus skrev: Hvis du er veganer må du si fra et døgn i forveien, så får du vegansk mat. Kan dere ikke lese selv på deres egne some eller nettsider i stedet for å viderebringe sludder? Jeg er ikke veganer, men jeg liker ikke folk som behandler andre dårlig fordi de velger å gjøre noe som en f.eks hotelleier ikke liker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 24. januar 2018 #206 Del Skrevet 24. januar 2018 6 minutter siden, clyde skrev: Jeg er ikke veganer, men jeg liker ikke folk som behandler andre dårlig fordi de velger å gjøre noe som en f.eks hotelleier ikke liker. Skulle tro det var helt innafor å publisere et anonymt tiggerbrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 24. januar 2018 #207 Del Skrevet 24. januar 2018 Henvendelsen fra bloggeren ble publisert slik det er vist over her. Det var ikke noe bilde som var gjenkjennbart i den posten som ble lagt ut av White Moose. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Zapper Skrevet 24. januar 2018 #208 Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) 31 minutter siden, orfeus said: Hvilket bilde? Kilde? Her er «bildet» som ble lagt ut på FB. (Faksimile fra FB-siden til The White Moose Cafe) I all rettferdighet så tror jeg det er mulig å identifisere bloggeren ut i fra den informasjonen som gis. F.eks antall følgere på Instagram og YouTube og at hun har "jobbet" med Universal Orlando. Forresten, litt søtt at hun mener at samarbeidet med Universal var "amazing" for dem. En så liten blogger betyr nærmest ingenting for en så stor fornøyelsespark. Når det er sagt så forsvarer jeg ikke bloggeren på noe som helst punkt. Det er tydelig at hun er beredt til å lyve og anbefale hotellet hvis hun får bo gratis. Er det mer hun lyver om? Jeg blir bare trist når jeg hører ord som "influencer", "jobb" og "samarbeid" i sammenheng med slik blogging. Endret 24. januar 2018 av The Zapper skrivefeil 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 24. januar 2018 #209 Del Skrevet 24. januar 2018 1 time siden, clyde skrev: Nei, det er ikke mobbing, men det er diskriminering å nekte alle som blogger og veganere å være betalende gjester ved hotellet. Diskriminering er som kjent ufyselig, og det er heller ikke lov. Ved norsk lov ja, men nå er dette i Irland 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 24. januar 2018 #210 Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) 1 time siden, clyde skrev: Nei, det er ikke mobbing, men det er diskriminering å nekte alle som blogger og veganere å være betalende gjester ved hotellet. Diskriminering er som kjent ufyselig, og det er heller ikke lov. Det er helt misforstått og bare tull. Kanskje de som viderebringer sånne påstander ikke er så gode i engelsk og ikke har forstått det de skriver på FB og på nettsiden, men altså, det er IKKE greit å påstå at de ikke vil ha veganere eller bloggere som betalende gjester ved hotellet, det var ironiske tilsvar etter drøye påstander fra nettroll som ikke har skjønt hva det dreier seg om White Moose er en kafé, og på deres nettside står det at du kan få vegansk mat hvis du sier fra i god tid. Det er vel greit? https://no.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g186605-d8526033-Reviews-White_Moose_Cafe-Dublin_County_Dublin.html Dette er hotellet det dreier seg om, ikke noe luksushotell som noen aviser påstår 🤣 https://charlevillelodge.ie/ Endret 24. januar 2018 av orfeus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 24. januar 2018 #211 Del Skrevet 24. januar 2018 1 time siden, The Zapper skrev: I all rettferdighet så tror jeg det er mulig å identifisere bloggeren ut i fra den informasjonen som gis. F.eks antall følgere på Instagram og YouTube og at hun har "jobbet" med Universal Orlando. Forresten, litt søtt at hun mener at samarbeidet med Universal var "amazing" for dem. En så liten blogger betyr nærmest ingenting for en så stor fornøyelsespark. Når det er sagt så forsvarer jeg ikke bloggeren på noe som helst punkt. Det er tydelig at hun er beredt til å lyve og anbefale hotellet hvis hun får bo gratis. Er det mer hun lyver om? Jeg blir bare trist når jeg hører ord som "influencer", "jobb" og "samarbeid" i sammenheng med slik blogging. Det tviler jeg litt på, og nå er det kun White Moose-stoffet som kommer opp dersom man prøver å søke seg fram til hvem hun er. Nå har hun fått sine velfortjente (sic!) øyeblikk i media, uten at jeg tror det gir henne flere sponsinger av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 24. januar 2018 #212 Del Skrevet 24. januar 2018 Rart hvordan de som maser mest om at man må sjekke fakta og hamrer på med at hun ble gjenkjent, bare glatt overser at flere har lagt ut bilde av mailen hennes. Den er sladdet godt og inneholder ingen bilder, så kanskje på tide å gå i seg selv og sjekke kildene selv før man uttaler seg så bastant? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 24. januar 2018 #213 Del Skrevet 24. januar 2018 Hun skriver jo at hun vil anbefale hotellet. Ferdig snakka! (Altså FØR hun har bodd der.) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 24. januar 2018 #214 Del Skrevet 24. januar 2018 20 minutter siden, Kollontaj skrev: Hun skriver jo at hun vil anbefale hotellet. Ferdig snakka! (Altså FØR hun har bodd der.) Hun kan jo ikke anbefale hotellet før hun har vært der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 24. januar 2018 #215 Del Skrevet 24. januar 2018 4 minutter siden, Honey Dew skrev: Hun kan jo ikke anbefale hotellet før hun har vært der... Det er jo det hun skriver. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjær Skrevet 24. januar 2018 #216 Del Skrevet 24. januar 2018 rett skal være rett, ved å vippe litt på skjermen ser jeg både den sensurerte youtube-adressen og navnet på bloggeren... Så det var ikke vanskelig å identifisere henne. Når det er sagt, så synes jeg tiden er overmoden for å ha en liten diskusjon rundt den sfæren bloggerne svever i.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madsegen Skrevet 24. januar 2018 #217 Del Skrevet 24. januar 2018 4 minutter siden, fjær skrev: rett skal være rett, ved å vippe litt på skjermen ser jeg både den sensurerte youtube-adressen og navnet på bloggeren... Så det var ikke vanskelig å identifisere henne. Når det er sagt, så synes jeg tiden er overmoden for å ha en liten diskusjon rundt den sfæren bloggerne svever i.. Spent på unskyldningenene nå 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 24. januar 2018 #218 Del Skrevet 24. januar 2018 15 minutter siden, fjær skrev: rett skal være rett, ved å vippe litt på skjermen ser jeg både den sensurerte youtube-adressen og navnet på bloggeren... Så det var ikke vanskelig å identifisere henne. Når det er sagt, så synes jeg tiden er overmoden for å ha en liten diskusjon rundt den sfæren bloggerne svever i.. Det var imponerende. Hva slags skjerm har du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppi Skrevet 24. januar 2018 #219 Del Skrevet 24. januar 2018 18 hours ago, pøbelsara said: Uansett om hun er flink til å merke reklame eller ikke, ville hun likefullt selge en positiv omtale av et hotell hun ikke visste noe om ( det er ganske tydelig siden hun i det hele tatt skrev til dem og foreslo dette!) uten å ha vært der. Jeg er helt enig med hotellmannen. Slik markedsføring er ikke noe verdt, i hvertfall for det klientellet de helt tydelig sikter mot. Ganske vanlig det der.. Husker jeg så et skjult kamera-program, der de skulle lure selveste Hellstrøm (husker ikke navnet på programmet, doh..). Uansett, lureriet gikk ut på at de skulle selge en grill i hans (gode) navn, og han skulle være med på å reklamere for denne grillen. Hvor fantastisk den var, flotte egenskaper etc etc. Dette var altså en grill, Hellstrøm ikke visste noenting om på forhånd. Likevel skulle han være med på å virkelig selge og rose denne grillen oppi skyene. Fikk litt avsmak av fyren og hele opplegget han "var med på" da. Uansett, dette er jo win-win for begge parter. Og for meg. Flott hu blogger-jenta. Nå skal jeg en tur på toalettet og klemme ut tre timer gammel lodderogn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Senil Skrevet 24. januar 2018 #220 Del Skrevet 24. januar 2018 4 minutter siden, orfeus skrev: Det var imponerende. Hva slags skjerm har du? Måtte prøve. Ved å forstørre bilde på min mobil klarer jeg å lese hva det står. Egentlig merkelig når det er en jpg? Her tror jeg noe har skjedd et eller annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg