Gå til innhold

Grande benekter overgrep


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

 

Men altså, så fremt det ikke er ulovlig er det ikke vår plass å dømme hennes sexliv. Det er lov å ha sex når man er full. Folk gjør det hele tiden. At folk reagerer på aldersforskjellen får være opp til den enkelte, men hun har ikke gjort noe galt. At handlingene hennes ikke stemmer overens med deres private grenser og normer betyr ikke at hun ikke er egnet som politiker eller et dårlig forbilde for samfunnet. Synes det er så kvalmt at folk sitter og sprer så mye dritt på nettfora om det her. Tenk så kjipt det oppleves for den fyren å få dette spredt og bli offentlig fordømt når det er noe han har gjort frivillig og med sin fulle rett. Deres private normer er ikke nødvendigvis gjeldende for alle, så kan vi ikke droppe å pushe dem på andre? Hadde han vært under 16 eller f.eks. medlem av Venstre hadde såklart saken vært en helt annen, men sånn er det ikke. 

Anonymkode: 26e66...cf1

Frivillig med en full unggutt. Det vitner om en moral jeg mener ikke er forenelig med et verv blant de som skal styre landet. Andre står selvsagt fritt til å mene noe annet.

Anonymkode: 57338...38d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Unggutten liker ikke å bli fremstilt som en overgriper av Trine Skei Grande

image.thumb.png.853eeb19c45f035c127629df63b3eb54.png

Anonymkode: 57338...38d

Kan noen vise til sitatet hvor Grande fremstiller  26 åringen som  overgriper? 

Anonymkode: 7f3e0...e40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Men altså, så fremt det ikke er ulovlig er det ikke vår plass å dømme hennes sexliv. Det er lov å ha sex når man er full. Folk gjør det hele tiden. At folk reagerer på aldersforskjellen får være opp til den enkelte, men hun har ikke gjort noe galt. At handlingene hennes ikke stemmer overens med deres private grenser og normer betyr ikke at hun ikke er egnet som politiker eller et dårlig forbilde for samfunnet. Synes det er så kvalmt at folk sitter og sprer så mye dritt på nettfora om det her. Tenk så kjipt det oppleves for den fyren å få dette spredt og bli offentlig fordømt når det er noe han har gjort frivillig og med sin fulle rett. Deres private normer er ikke nødvendigvis gjeldende for alle, så kan vi ikke droppe å pushe dem på andre? Hadde han vært under 16 eller f.eks. medlem av Venstre hadde såklart saken vært en helt annen, men sånn er det ikke. 

Anonymkode: 26e66...cf1

Det er noe som heter "folks rettsoppfatning". Google det om du ikke vet hva det er.

Anonymkode: 3ead2...3a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan noen vise til sitatet hvor Grande fremstiller  26 åringen som  overgriper? 

Anonymkode: 7f3e0...e40

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a2Wp1M/han-var-17-skei-grande-var-38-na-forteller-han-sin-historie

– Mitt utgangspunkt for vår enighet om å ikke si noe, var at jeg opplevde at vi var enige om hva som hadde skjedd. Men i den samtalen spurte jeg hva som var hennes versjon, sier han.

– Da fikk jeg sjokk. Hun fortalte at hennes versjon var at det hadde vært en fest hvor venner koste seg og hvor jeg hadde dratt med henne bak et hus og hoppet på henne, sier mannen.

Gutten reagerer på Grandes aktive fremstilling av saken.

– Hun snur det altså plutselig til at det er jeg som er en overgriper og at det er jeg som burde ha skyldfølelse, sier han.

Anonymkode: 57338...38d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Men altså, så fremt det ikke er ulovlig er det ikke vår plass å dømme hennes sexliv. Det er lov å ha sex når man er full. Folk gjør det hele tiden. At folk reagerer på aldersforskjellen får være opp til den enkelte, men hun har ikke gjort noe galt. At handlingene hennes ikke stemmer overens med deres private grenser og normer betyr ikke at hun ikke er egnet som politiker eller et dårlig forbilde for samfunnet.

Du står selvsagt fritt til å velge en hvilken som helst idiot uten dømmekraft til Stortinget, men jeg vil helst vite hvem de største idiotene er så jeg kan unngå å stemme på dem.

Anonymkode: 6d49b...5b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a2Wp1M/han-var-17-skei-grande-var-38-na-forteller-han-sin-historie

– Da fikk jeg sjokk. Hun fortalte at hennes versjon var at det hadde vært en fest hvor venner koste seg og hvor jeg hadde dratt med henne bak et hus og hoppet på henne, sier mannen.

 

Anonymkode: 57338...38d

Men hvor er sitatet på at Grande hevder at 26 åringen hoppet på henne? 

Anonymkode: 7f3e0...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Men hvor er sitatet på at Grande hevder at 26 åringen hoppet på henne? 

Anonymkode: 7f3e0...e40

Det var noe Grande fortalte 26-åringen. Det er mulig du har grunn til å tvile på hans fremstilling. Jeg ser ingen grunn til det.

Anonymkode: 57338...38d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor er sitatet på at Grande hevder at 26 åringen hoppet på henne? 

Anonymkode: 7f3e0...e40

Dette var angivelig svar hun har gitt på disse ryktene utenfor media. Altså ikke at hun har sagt dette til pressen(og dermed er sitert), men at 26åringen hadde det oppfattet at hun hadde det svart det ved andre anledninger hvor hun ble utspurt om ryktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frivillig med en full unggutt. Det vitner om en moral jeg mener ikke er forenelig med et verv blant de som skal styre landet. Andre står selvsagt fritt til å mene noe annet.

Anonymkode: 57338...38d

Så på grunn av alderen hans kan ikke han ta egne valg uten at andre skal dømmes for det? Hva er aldersgrensen for at det hadde vært innafor da? 18? Så inntil 12 mnd ville ført til en utrolig modningsprosess der dette hadde blitt innafor i din verden? Eller måtte aldersforskjellen vært mindre for at det hadde vært greit for deg? 

Anonymkode: 26e66...cf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige historier

Han forteller at han var komfortabel med det, men at han nå er redd for at en annen sannhet nå sprer seg. I en senere samtale med Grande skjønte mannen at de hadde forskjellig oppfattelse av hva som skjedde.

- Da fikk jeg sjokk. Hun fortalte at hennes versjon var at det hadde vært en fest hvor venner koste seg og hvor jeg hadde dratt med henne bak et hus og hoppet på henne, sier han til VG.

 
 

Mannen sier han stiller opp hvis statsministeren vil snakke med ham.

Anonymkode: 3ead2...3a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så på grunn av alderen hans kan ikke han ta egne valg uten at andre skal dømmes for det?

Du så bort i fra det faktum at han også var full, ja?

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er aldersgrensen for at det hadde vært innafor da? 18? Så inntil 12 mnd ville ført til en utrolig modningsprosess der dette hadde blitt innafor i din verden? Eller måtte aldersforskjellen vært mindre for at det hadde vært greit for deg? 

Anonymkode: 26e66...cf1

Minimum er alder delt på 2 + 7. For min del. 

Hadde du hatt samme innstilling til saken om kjønnene var snudd?

Anonymkode: 57338...38d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du så bort i fra det faktum at han også var full, ja?

Minimum er alder delt på 2 + 7. For min del. 

Hadde du hatt samme innstilling til saken om kjønnene var snudd?

Anonymkode: 57338...38d

Full: Ja, er da ingenting som tilsier at han var sanseløst drita eller for full til å motsette seg handlingen. Det sier de indirekte begge to, i og med at begge sier det var frivillig. Jeg tror ikke man magisk blir bedre på å ta avgjørelser i beruset tilstand i det man passerer 18 fordi man drikker lovlig.

Alder: Gjelder dette hele livet? Så du fordømmer det hvis f.eks ei på 20 er sammen med en på 29?

Kjønn: Absolutt. Eldre menn med yngre kvinner seg vi jo hele tiden.

Anonymkode: 26e66...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Full: Ja, er da ingenting som tilsier at han var sanseløst drita eller for full til å motsette seg handlingen. Det sier de indirekte begge to, i og med at begge sier det var frivillig. Jeg tror ikke man magisk blir bedre på å ta avgjørelser i beruset tilstand i det man passerer 18 fordi man drikker lovlig.

Blir man magisk bedre til å ta avgjørelser når man går fra 15 til 16?

Anonymkode: 6d49b...5b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir man magisk bedre til å ta avgjørelser når man går fra 15 til 16?

Anonymkode: 6d49b...5b4

Nei, men hvis du refererer til seksuell lavalder så er det jo sånn at det er der vi har satt grensen, og da må vi forholde oss til den. 

Anonymkode: 26e66...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Full: Jeg tror ikke man magisk blir bedre på å ta avgjørelser i beruset tilstand i det man passerer 18 fordi man drikker lovlig.
Anonymkode: 26e66...cf1

Så kan en jo spørre seg hvor reflekterte avgjørelser en gutt som ikke er gammel nok til å drikke ennå kan ta - når han er full.

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Alder: Gjelder dette hele livet? Så du fordømmer det hvis f.eks ei på 20 er sammen med en på 29?
Anonymkode: 26e66...cf1

Jeg mener at forskjellen i mental utvikling gjør at alder delt på 2 + 7 er en fin pekepinn. Selvsagt kan det være litt pluss/minus her og der, men for å bruke den på Åker-Grande: 38 / 2 + 7 = 26. Jeg synes en maktperson, som tross alt nestlederen i et norsk politisk parti er ikke har noe med leke med barn. Og Trine Skei Grande kaller alle under 18 for barn, ref. Oktoberbarna-saken.

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kjønn: Absolutt. Eldre menn med yngre kvinner seg vi jo hele tiden.

Anonymkode: 26e66...cf1

Er det vanlig at 38 år gamle menn er med 17 år gamle jenter? Uten at det blir reagert på det? Den var ny for meg. 

Anonymkode: 57338...38d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MonsIvar said:

Dette var angivelig svar hun har gitt på disse ryktene utenfor media. Altså ikke at hun har sagt dette til pressen(og dermed er sitert), men at 26åringen hadde det oppfattet at hun hadde det svart det ved andre anledninger hvor hun ble utspurt om ryktene.

Takk, men da tror jeg det har vært en misforståelse hvor han trodde hun fremstilte han som overgriper. Det er jo ingenting som tyder på at hun har fremstilt han som overgriper. 

Godt mulig Grande og 26 åringen husker forskjellige versjoner av hendelsen. Det er vel bare å forvente når det er snakk om en pinlig fyllehistorie. Er vel få som har perfekt hukommelse når det kommer til sånt. 

Men det er jo noe annet enn at hun fremstiller han som en overgriper.

Jeg skal ikke si at Grande aldri har løyet om historien. Det vet jeg jo ikke. Men det virker veldig spesielt og selv resett.no hevder kun at Grande har benektet historien om henne og 26-åringen.  

Erna Solberg blir vel også en slags dommer. Hun er jo den som har fått versjonen til Grande.  Hun ser jo nå om Grande faktisk har lagt alle kortene på bordet når hun ble bedt om det. Det handler jo om tillit og om Grande ikke la alle kortene  på bordet når hun ble bedt om det så  kan det jo ende med at hun ryker.  Erna Solberg har neppe lyst på noen i regjeringen som ikke er ærlig med henne på direkte spørsmål, og spesielt ikke når det er snakk om noe som kan være eksplosivt i mediene. 

Anonymkode: 7f3e0...e40

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk, men da tror jeg det har vært en misforståelse hvor han trodde hun fremstilte han som overgriper. Det er jo ingenting som tyder på at hun har fremstilt han som overgriper.

Han snakket direkte med henne, og sier han fikk sjokk da han hørte hvordan hun hadde forklart det til Erna Solberg.

Anonymkode: 6d49b...5b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kan en jo spørre seg hvor reflekterte avgjørelser en gutt som ikke er gammel nok til å drikke ennå kan ta - når han er full.

Jeg mener at forskjellen i mental utvikling gjør at alder delt på 2 + 7 er en fin pekepinn. Selvsagt kan det være litt pluss/minus her og der, men for å bruke den på Åker-Grande: 38 / 2 + 7 = 26. Jeg synes en maktperson, som tross alt nestlederen i et norsk politisk parti er ikke har noe med leke med barn. Og Trine Skei Grande kaller alle under 18 for barn, ref. Oktoberbarna-saken.

Er det vanlig at 38 år gamle menn er med 17 år gamle jenter? Uten at det blir reagert på det? Den var ny for meg. 

Anonymkode: 57338...38d

Ja, men hvis han selv opplevde det som frivillig og etter 10 år sier det samme, kan vi ikke ta hans ord på det for at det var en ok avgjørelse da? Hvem er vi til å sitte og bestemme at det var feil?

Tror heller ikke man skal henge seg opp i formuleringer fra oktoberbarna saken her. Vi forstår vel alle sammen at da dette skjedde så så hun ikke på han som et barn, eller er vi faktisk der hvor vi antyder dette? Dette er en hendelse som skjedde for 10 år siden, og det kan godt hende at 10 år eldre Trine tenker annerledes om hva barn er nå enn da. 

Ang aldersforskjell og kjønn refererte jeg mer til at det generelt er ganske vanlig med store aldersforskjeller, det ser vi jo blant kjendiser og f.eks. i Hollywood hele tiden. De trenger ikke nødvendigvis være 17 og 38, men unge kvinner med relativt mye eldre menn. F.eks. Sofia Richie og Scott Disick (hun 19, han 34), Noor Alfallah og Mick Jagger (hun 22, han 74), Nina Agdal og Leonardo DiCaprio (hun 25, han 42), Jennifer Lawrence med Darren Aronofsky (hun 26, han 48). 

Anonymkode: 26e66...cf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk, men da tror jeg det har vært en misforståelse hvor han trodde hun fremstilte han som overgriper. Det er jo ingenting som tyder på at hun har fremstilt han som overgriper. 

Anonymkode: 7f3e0...e40

Leste du artikkelen i VG hvor han sier 

– Da fikk jeg sjokk. Hun fortalte at hennes versjon var at det hadde vært en fest hvor venner koste seg og hvor jeg hadde dratt med henne bak et hus og hoppet på henne, sier mannen.

Gutten reagerer på Grandes aktive fremstilling av saken.

– Hun snur det altså plutselig til at det er jeg som er en overgriper og at det er jeg som burde ha skyldfølelse, sier han.

Jeg klarer ikke å lese ut av det der at det har vært en misforståelse hvor han tror at hun har fremstilt ham som en overgriper. Hvordan kommer du fram til det? Har du en god grunn til å ikke tro på hva gutten hevder er sant? Hvilke motiv har han i såfall for det?

Anonymkode: 57338...38d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg mener at forskjellen i mental utvikling gjør at alder delt på 2 + 7 er en fin pekepinn. 

Anonymkode: 57338...38d

Du må gjerne like denne regelen, men det er ingen som mister jobben sin fordi de har hatt sex med noen som bryter med den regelen. 

Anonymkode: 7f3e0...e40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...