Gå til innhold

Første gang!


Gravid2018

Anbefalte innlegg

12 timer siden, tweet skrev:

Innafor! Vaskehjelpen vår var her dagen vannet gikk, helt tilfeldig. Var så digg å komme hjem fra sykehuset 😁

Har ordna med noen som skal komme og ta en ordentlig shinings hos oss når vi er på sykehuset. 😁 Tenker det er godt å komme hjem til et hus som er i orden, selv om det for en kontrollfrik som meg blir vanskelig og skulle la noen andre vaske hos meg. 😳😅 Men kontroll mister jeg vel mye av nå som jeg skal bli mamma, og får nok ikke tid til å vaske så mye som jeg gjør nå heller, ikke vil jeg det heller., 😁🤷🏼‍♀️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

32+1

Vi har vært på 3d ul. Fikk fine bilder og film til tross for at jordmoren mente jeg var litt for langt på vei til det. Han ligner iallfall på pappaen sin. :rodmer: Jeg begynte gråte med en gang jeg så han, skikkelig følelsesladet øyeblikk. Lurer på hvordan tårene blir under fødsel. :fnise: 

Formen er grei. Jeg har begynt få litt halsbrann og det er så dårlig plass i magen. Jeg har ikke så stor mage, så føles ut som alle innvollene presses sammen. Er helt utslått etter måltid. :lol: 

Jeg syntes tiden går fort, nesten sånn at jeg får litt småpanikk. :bond: Ikke er babyklær eller sengetøyet vasket og det er mye som skal ryddes og ordnes i stand. Har prøvd tenke at vi faktisk ikke får ordnet det helt strøkent og ryddig, eller pusset opp ferdig. Men alt er sånn nogenlunde klart i huset iallfall. Om noen år vil vi flytte og, så begrenset hvor mye vi gidder pusse opp, mye slike midlertidige løsninger med maling etc. :fnise: Jeg har hatt vaskeånden over meg hele graviditeten, men de siste ukene har de økt på. Klarer ikke slappe av. Prøver tenke at det trenger ikke være helt strøkent. Rene klær, en god seng og mye kjærlighet holder. Det er fortsatt en stund til en baby krabber rundt på gulvet, så de trenger jo ikke være fri for poteavtrykk fra dyra har vært ute i regnet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+1

Uff, jeg sliter litt med skvetting.. Bøyer meg frem så kan det komme litt, rekker såvidt do og. 😛

Dusjet nettopp med kjæresten og plutselig kom det litt, klarte stoppe det, skjønner ikke hvorfor det kom litt. Føler meg ekkel og møkkete. Kan ikke bruke mye såpe i underlivet eller rundt der heller, så er jo skylt med vann for det meste. Jeg er utrolig følsom på parfyme etc... :icon_frown: Håper dette gir seg etter fødsel, men har på følelsen det kan henge igjen. Må begynne med truseinnlegg tror jeg. 😛

Lille i magen er aktiv og har det bra iallfall! Sparker mye og kjenner generelt mye bevegelse. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kan hjelpe med knipeøvelser, om du ikke gjør det allerede? Jeg skal ikke snakke da. Var og er veldig dårlig på knipeøvelser 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tweet skrev:

Kanskje det kan hjelpe med knipeøvelser, om du ikke gjør det allerede? Jeg skal ikke snakke da. Var og er veldig dårlig på knipeøvelser 😛 

Vanvittig dårlig på det.. Etter jeg skvetta litt så kneip jeg et lite minutt, så er det glemt. :lol: Men burde vel kanskje bli flinkere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

34+5

Idag er jeg høygravid! Merker jeg får litt småpanikk, ting er jo ikke helt klart! &eller vi har det vi trenger, men det må vaskes eller pakkes ut. Tiden går så fort! 

Jeg ble sykemeldt på mandag og er det frem til perm. Og jeg er så lat nå med god samvittighet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.9.2018 den 11.02, Gravid2018 skrev:

34+5

Idag er jeg høygravid! Merker jeg får litt småpanikk, ting er jo ikke helt klart! &eller vi har det vi trenger, men det må vaskes eller pakkes ut. Tiden går så fort! 

Jeg ble sykemeldt på mandag og er det frem til perm. Og jeg er så lat nå med god samvittighet! 

Nå ble jeg nysgjerrig: Hvorfor ble du sykmeldt? Hurra for høygravid 😄 samme her! Når har du termin igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, meelissa skrev:

Nå ble jeg nysgjerrig: Hvorfor ble du sykmeldt? Hurra for høygravid 😄 samme her! Når har du termin igjen?

Vanlige graviditetsymptomer.. Vondter litt overalt, kvalme/sure oppstøt og humøret er ikke helt på topp... Men jeg er fornøyd med at jeg holdt ut til ca 2 uker før perm. 😊 Trenger denne tiden for meg selv til og slappe av litt og hente meg inn. Jeg liker ikke helt å være gravid og hva det gjør med humøret. 😅 Men merker det er bedre nå som jeg bare kan fokusere på baby og meg.

Har termin 6. november. Lurer på når han kommer. Når han du termin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Gravid2018 skrev:

Vanlige graviditetsymptomer.. Vondter litt overalt, kvalme/sure oppstøt og humøret er ikke helt på topp... Men jeg er fornøyd med at jeg holdt ut til ca 2 uker før perm. 😊 Trenger denne tiden for meg selv til og slappe av litt og hente meg inn. Jeg liker ikke helt å være gravid og hva det gjør med humøret. 😅 Men merker det er bedre nå som jeg bare kan fokusere på baby og meg.

Har termin 6. november. Lurer på når han kommer. Når han du termin? 

Ja, da er det nok lurt og få slappet ordentlig av :) 10.november her! Det nærmer seg for oss 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+0

En mnd til termin! Jeg begynner å bli stressa. :bond: Jeg kom i redebygging modus ganske tidlig og det har vært ganske ekstremt i det siste. :rolleyes::fnise: Jeg har bestemt meg for å kutte ut koffein når det er under en mnd til termin, ser for meg det kan være lurt. 

Følger noen med her? Noen som har lyst til å gjette fødselsdag? :klo: Termin er 6. november. Jeg tror han kommer før, kanskje på halloween. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

38+0

Jeg er utålmodig og tar alle smertetegn der nede som tegn på at noe kanskje skjer. Her om dagen var jeg helt sikker! Smerter i rygg og foran som bygde seg opp og ga seg. Og det ga seg... Samtidig ønsker jeg at jeg fortsatt har frem til termin og litt til, vil ha alt klart. :bond: 

Nestingmode/redebygging. Jeg er skikkelig rammet av dette. Alt skal være perfekt. :lol: Det er veldig slitsomt og jeg håper det forsvinner etter fødsel. Jeg har jo ikke tid til å vaske så mye og være så nøye når han melder sin ankomst. Andre her som også er/var slik? :sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste, oul termin 6. november:gravid:

Plastfolien 5. november

Tyah 8. november

Aryamily 10. november

Pupsilure 12. november

Tweet 31. oktober

 

Endret av Gravid2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+1

Jeg må si jeg gleder meg til å bli ferdig nå. :lol: ALT er en utfordring. Sove, gå på do, dusje, reise seg, gå, sex... Jaaa... Er vanskelig å rekke frem når jeg skal tørke meg etter do, ender med å reise meg opp for å tørke, men jeg ser jo ikke noe bedre da heller så, både 1 og 2, dette gjør så jeg kvier meg for å gå på do :fnise: Og det er utfordrende i seg selv, spesielt om natten som jeg gjerne MÅ tisse. Livredd for å tisse på meg og, for det går nesten galt noen ganger. :rolleyes:

Har også begynt å tenke på dette med at vannet nå kan gå når som helst selv om det ikke er slik fødsler pleier starte. Men så flaut om det går borte hos noen eller på butikken. Hva gjør man da liksom? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde på bind den siste tiden når jeg var ute av huset 😂 livredd for vannavgang på butikken feks. Haha! Heldigvis gikk vannet hjemme. 

Masse lykke til i siste innspurt!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...