Gå til innhold

Kaffemor venter lillesøster


kaffemor

Anbefalte innlegg

Off så leit Kaffemor! Eg er enig med dei over, greitt å få målt hcg nivået med blodprøve. Eg googla masse på truande abort då eg blødde no sist (endte i sa for min del da), og då får ein mange historie på at det har gått bra til tross for blødning. Konklusjonen eg dro var at «alt» er muleg. Eg mista i veke 6 denne gangen og eg og dreiv å venta på ei fodsblødning som aldri kom, spotta i 5 dagar, blødde som mild mens i 4 dagar. Ul viste at alt var ute til tross for sparsommeleg blødning. Så alt er muleg, og det er umuleg å vite😂 

Og du, det er IKKJE kroppane våre det er noko gale med! 15 % av kjende svangerskap går til grunne, sann er det berre.

Lukke til, kjære deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ånei:( så kjedelig!! Jeg vet hvordan du har det og det er lov å syns dette er dritt!! Det som hjalp meg etter at jeg hadde grine meg ferdig var å tenke at fosteret ikke var levedyktig og at kroppen faktisk hadde ryddet opp istedenfor å ødelegge. God klem til deg 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei :klem:

Synes virkelig du bør ha deg en tur til legen jeg og. Og jobb i morgen :sjokk: Jeg prøvde meg på den sist og måtte bare dra hjem igjen. Håper du slipper det verste altså :troest:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Kaffemor :( Dette var utrolig leit å lese! :hjerte:

Jeg skjønner at du tenker at kroppen din ikke er god til å bære frem barn, og at du blir sint på den. Jeg følte mye av det samme da alt ble så vanskelig i forrige graviditet, dette vi liksom er skapt til å gjøre - hvorfor er det så vanskelig for noen? Men. Det er jo ikke sånn, egentlig. Spontanabort er så vanlig at de aller fleste av oss opplever flere i løpet av livet, gjerne uten å vite om det en gang. Hadde du ikke vært prøver nå hadde dette gått under kategorien "forsinket mensen", og det har man jo gjerne ganske mange ganger. Det handler faktisk ikke om DEG og din kropp, det handler om et foster som dessverre ikke var levedyktig og hvor naturen ordner opp, enn så brutalt det er. Og det er jo brutalt. Alt av følelser som knyttes til den positive testen, det er ikke det minste rart at det er tungt, at det er en sorg man må gå gjennom. Men det er ikke din skyld på noe vis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 26.2.2018 den 12.32, Sisti skrev:

Kjære deg, så leit! 

Men forsøk å ikke være sint på kroppen din. Kroppen din ER god på å bære frem barn! Du blir jo tydeligvis veldig raskt gravid, og kroppen din har allerede en gang greid å skape en nydelig sønn. Så dette fikser kroppen din helt fint, det var dessverre bare ikke akkurat denne måneden det skulle klaffe. God klem til deg! 

Det er jo veldig tidlig i svangerskapet, så mulig du ikke får noen større blødning enn du har nå? Uff, vanskelig å vite, og kjedelig at du ikke kan ta deg en fridag i morgen også. :(

:hjerte: Takk for gode ord :hjerte: 

På 26.2.2018 den 16.13, murray skrev:

Skjønner at det er tøft. Jeg blir lei meg bare av å få negative tester, så å miste høres veldig vondt ut både psykisk og fysisk.

Stopper dere prøving for å unngå desemberbarn?

Jaa det er overraskende tøft å miste. Var så lite nervøs for det denne gangen også, så det kom litt uforberedt på meg.. 

Ja, stopper for å unngå desemberbarn :) 

Hvordan går det med prøvingen din? :hjerte: 

På 26.2.2018 den 19.34, plastfolien skrev:

Så innmari kjedelig :cry3: stor klem :hjerte:

Takk :hjerte: 

På 26.2.2018 den 20.33, DMS skrev:

Off så leit Kaffemor! Eg er enig med dei over, greitt å få målt hcg nivået med blodprøve. Eg googla masse på truande abort då eg blødde no sist (endte i sa for min del da), og då får ein mange historie på at det har gått bra til tross for blødning. Konklusjonen eg dro var at «alt» er muleg. Eg mista i veke 6 denne gangen og eg og dreiv å venta på ei fodsblødning som aldri kom, spotta i 5 dagar, blødde som mild mens i 4 dagar. Ul viste at alt var ute til tross for sparsommeleg blødning. Så alt er muleg, og det er umuleg å vite😂 

Og du, det er IKKJE kroppane våre det er noko gale med! 15 % av kjende svangerskap går til grunne, sann er det berre.

Lukke til, kjære deg. 

Tusen takk for fint svar :hjerte: Fikk du UL av legen eller gikk du privat? Jeg blødde bare i 4 dager, men legen mente det ikke var nødvendig med noe undersøkelse.. 

På 26.2.2018 den 20.59, blomst12 skrev:

Ånei:( så kjedelig!! Jeg vet hvordan du har det og det er lov å syns dette er dritt!! Det som hjalp meg etter at jeg hadde grine meg ferdig var å tenke at fosteret ikke var levedyktig og at kroppen faktisk hadde ryddet opp istedenfor å ødelegge. God klem til deg 😘

Jaa det synes jeg også hjelper å tenke på :hjerte: Leit å høre at du også har vært igjennom det samme! 

På 26.2.2018 den 21.27, LilleMy1989 skrev:

Å nei :klem:

Synes virkelig du bør ha deg en tur til legen jeg og. Og jobb i morgen :sjokk: Jeg prøvde meg på den sist og måtte bare dra hjem igjen. Håper du slipper det verste altså :troest:

 

Jobb var brutale greier. Men jeg kom meg igjennom på et vis. Føler seg ikke så høy i hatten der man flyr for å skifte nattbind en gang i timen men. Alt går.. 

På 27.2.2018 den 9.19, lille_frosk skrev:

Åh, Kaffemor :( Dette var utrolig leit å lese! :hjerte:

Jeg skjønner at du tenker at kroppen din ikke er god til å bære frem barn, og at du blir sint på den. Jeg følte mye av det samme da alt ble så vanskelig i forrige graviditet, dette vi liksom er skapt til å gjøre - hvorfor er det så vanskelig for noen? Men. Det er jo ikke sånn, egentlig. Spontanabort er så vanlig at de aller fleste av oss opplever flere i løpet av livet, gjerne uten å vite om det en gang. Hadde du ikke vært prøver nå hadde dette gått under kategorien "forsinket mensen", og det har man jo gjerne ganske mange ganger. Det handler faktisk ikke om DEG og din kropp, det handler om et foster som dessverre ikke var levedyktig og hvor naturen ordner opp, enn så brutalt det er. Og det er jo brutalt. Alt av følelser som knyttes til den positive testen, det er ikke det minste rart at det er tungt, at det er en sorg man må gå gjennom. Men det er ikke din skyld på noe vis. 

Takk for et fint svar Frosken. Og jeg vet du har rett. Sånn egentlig. :hjerte: 

 

Beklager sene svar til dere. Takk for fine innlegg alle sammen. Dere er fine!! 

Uken som gikk var kjip og vanskelig på mange måter. Ekstremt mye på jobb med masse møter, ingen god kombo med spontanabort og nattbind. Men det gikk på et vis, og jeg hadde heldigvis ingen uhell hvor jeg blødde igjennom eller noe. Men det var sort bukse og stor, lang genser hele uken for sikkerhetsskyld :P 

Jeg blødde kun i 4 hele dager. Også spottet jeg litt på dag 5. Så egentlig som en vanlig mensen med andre ord. Sendte en melding til legen for å høre hva hun tenkte, men hun mente det ikke var unormal lengde siden jeg mistet så tidlig, og at så lenge jeg ikke får smerter er det ikke nødvendig med videre undersøkelse. Glad for det. Har hverken tid eller lyst til å dra til legen.  Vil helst bare glemme hele greia og gå videre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, FruN skrev:

:hjerte: 

 

1 time siden, Pjusk skrev:

Har tenkt masse på deg i det siste :hjerte: 

:hjerte: 

 

Nå er 2 av 3 nede med både det ene og det andre her i hus. En ulykke kommer sjeldent alene, er det ikke slik? :spy::kvalm::syk: 

Håper på bedre dager og vår snart! Den er veldig etterlengtet :hjerte: I mellomtiden drukner jeg meg i jobb samtidig som jeg nyter de fine stundene med min snart toåring. Han er så FIN selv om han er syk hele tiden :( Flinke, blide, sterke gutten min! Som er blid som en sol til tross for masse sykdom! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen i dag? :hjerte: 

Barn er faktisk helt fantastiske når de er syke. :jepp: De har ikke lært å synes synd på seg selv enda, så de klager når det er behov for det, og så er de positive og optimistiske resten av tiden. Jeg er også superimponert over S som er en solstråle mellom slagene selv når hun har omgangssyke. :hjerte: Krysser fingrene for at vinteren snart slipper taket, det er etterlengtet hos oss alle, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var leit å lese, kaffemor :( håper det går bra med deg :hjerte: 

God bedring i huset :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med deg :)

Jeg er 10 DPO idag og klør etter å teste, men jeg er tom for tester! Må faktisk ut og kjøpe en sånn fancy dyr test på butikken tror jeg. Er invitert med ut i kveld og føles litt uforsvarlig å gå på byen og drikke øl uten å sjekke status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Blir litt lite tid her inne. Det er egentlig rett og slett fordi jeg har lite positivt å melde. Vil ikke klage for mye heller. Vil ikke være en person som bare sutrer og klager. Det er jo så slitsomt når folk bare er negative. Sannheten er at ting er så sinnsykt tøft fortiden. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å komme meg igjennom det, hvordan overleve liksom. Og vil jeg det? Livet er blytungt rett og slett. Vi er syke hele tiden, har bare noen dager/få uker mellom før det er ny runde med omgangsyke. Orker rett og slett ikke mer. Det er ikke holdbart :( 

Kommer forhåpentligvis tilbake når ting er litt lysere.. akkurat nå klarer jeg ikke være positiv på noe, så da er det nok bedre å holde seg litt unna.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
1 hour ago, kaffemor said:

Hei. Blir litt lite tid her inne. Det er egentlig rett og slett fordi jeg har lite positivt å melde. Vil ikke klage for mye heller. Vil ikke være en person som bare sutrer og klager. Det er jo så slitsomt når folk bare er negative. Sannheten er at ting er så sinnsykt tøft fortiden. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å komme meg igjennom det, hvordan overleve liksom. Og vil jeg det? Livet er blytungt rett og slett. Vi er syke hele tiden, har bare noen dager/få uker mellom før det er ny runde med omgangsyke. Orker rett og slett ikke mer. Det er ikke holdbart :( 

Kommer forhåpentligvis tilbake når ting er litt lysere.. akkurat nå klarer jeg ikke være positiv på noe, så da er det nok bedre å holde seg litt unna.. 

Uffda, god bedring og gode tanker til dere! 

Ikke vær redd for å syte i din egen dagbok hvis du vil, her er det stort rom for syt hvis du ønsker! Du fremstår overhodet ikke som en sutrete person. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: 

Dagboken din er jo til for deg å skrive om hva du vil, så du skal ikke føle at du plager oss med å syte eller klage. Det er lov å ha det tøft, og det er lov å kjenne på det og å fortelle om det. 

Så slitsomt det må være å ha så mye sykdom hele tiden :( Føler med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Kaffemor :hjerte: Dere har det jammen beintøft for tiden. Helt utrolig at det går an å ha omgangssyke såå ofte?? Er det flere i bhg som har det sånn, eller er dere bare ordentlig uheldige? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars dere, stor klem. Er det mini som drar med seg elendigheten fra bhg? Vi har også hatt en runde nå, det er forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke den ene sjuk, så er den andre det. Kjenner til det! 

Om du vil øse ut all negativitet et sted, så er jo dagboka di absolutt en plass for det! Godt å få et utløp. 

:klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hei! 

Takk for fine ord folkens. Ting er litt lysere nå. Både ute og til sinns :) 

Nå har akkurat TR startet og jeg GLEDER meg skikkelig til å starte med prøvingen igjen om en liten ukes tid :strix: Håper det går fooort! Jeg er babysyk :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, kaffemor skrev:

Hei! 

Takk for fine ord folkens. Ting er litt lysere nå. Både ute og til sinns :) 

Nå har akkurat TR startet og jeg GLEDER meg skikkelig til å starte med prøvingen igjen om en liten ukes tid :strix: Håper det går fooort! Jeg er babysyk :bond: 

Så bra at du er tilbake! Hilsen snikleser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på deg her om dagen!  GOdt at det går bedre med deg og lykke til med neste pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...