Gå til innhold

Kaffemor venter lillesøster

kaffemor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for gratulasjonene alle sammen! :strix: 

Sjekk denne fine streken a! :hjerter: :hoppendeglad:

740C9FED-7966-4B19-ABBA-4BA994183C3E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!! Så kult! Ingen tvil på den hvertfall. Blir det termin i februar-ish da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Mynona skrev:

Wow!! Så kult! Ingen tvil på den hvertfall. Blir det termin i februar-ish da? 

Jaa i slutten av februar :hoppe: Hvordan er det med deg? Trives du i rollen som mamma? :) 

36 minutter siden, Nikketutta skrev:

Gratulerer så mye 😍

Tusen takk :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kaffemor skrev:

Jaa i slutten av februar :hoppe: Hvordan er det med deg? Trives du i rollen som mamma? :) 

Tusen takk :hjerte: 

Blir nærme bursdagen til eldste da? Ei jeg kjenner fikk begge sine barn på samme datoen :ler:

Ja, trives. Noen dager er veldig slitsomme og noen dager er veldig bra. Så det går litt opp og ned. Hun er veldig klistremerke da, så blir mye hud mot hud og jeg får ikke gjort så mye. Tida går fort da. 7 uker allerede, og nå er det garderobebytte med ny str :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Mynona skrev:

Blir nærme bursdagen til eldste da? Ei jeg kjenner fikk begge sine barn på samme datoen :ler:

Ja, trives. Noen dager er veldig slitsomme og noen dager er veldig bra. Så det går litt opp og ned. Hun er veldig klistremerke da, så blir mye hud mot hud og jeg får ikke gjort så mye. Tida går fort da. 7 uker allerede, og nå er det garderobebytte med ny str :) 

Jaa det blir ca en måned mellom :) Hadde det ikke klaffet denne gangen hadde mulig termin neste PP blitt på bursdagen til lillemann :ler: Greit å slippe det egentlig! 

Ååh klistremerkebaby er kos også da, selvom det er slitsomt. Husker det var så kos når han ville ligge på brystet mitt og sove :hjerte: 7uker allerede? :hakeslepp: Det har gått fort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, kaffemor skrev:

Jaa det blir ca en måned mellom :) Hadde det ikke klaffet denne gangen hadde mulig termin neste PP blitt på bursdagen til lillemann :ler: Greit å slippe det egentlig! 

Ååh klistremerkebaby er kos også da, selvom det er slitsomt. Husker det var så kos når han ville ligge på brystet mitt og sove :hjerte: 7uker allerede? :hakeslepp: Det har gått fort! 

Hun sover omtrent bare på brystet mitt, så den hetebølgen vi hadde i mai var grusom :ler: selv om jeg synes det er litt slitsomt nå, så kommer jeg vel til å savne det snart ;) 

greit å ikke ha bursdag samme dag da! Fint å ha sin egen dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! 😄 Husker ikke om jeg har kommentert tidligere, men har værtfall tittet innom her i tide og utide 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.6.2018 den 20.54, Mynona skrev:

Hun sover omtrent bare på brystet mitt, så den hetebølgen vi hadde i mai var grusom :ler: selv om jeg synes det er litt slitsomt nå, så kommer jeg vel til å savne det snart ;) 

greit å ikke ha bursdag samme dag da! Fint å ha sin egen dag! 

Haha ser den med hetebølgen :hoho: puh! 

14 timer siden, lille_frosk skrev:

FOR en fin strek kaffemor! :strix:

Jaa er den ikke? :hoppe: Det var såå digg å se at den hadde blitt såpass mye sterkere på noen dager :nigo: Fikk en god følelse med en gang! 

8 timer siden, Tyah skrev:

Gratulerer så mye! 😄 Husker ikke om jeg har kommentert tidligere, men har værtfall tittet innom her i tide og utide 🙃

Tusen takk :hoppe: :strix: 

3 timer siden, Sisti skrev:

Har jeg sagt gratulerer? Husker ikke! Gratulerer uansett! :hoppe:

Tusen takk :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0 :hoppe:

Jeg har fått time til jordmor allerede på mandag!! Brått ble dette veldig virkelig! Håper frøet holder seg inni der.. Jeg ringte helsestasjonen for å avtale time til første svangerskapskontroll. Og på grunn av ferien ønsket de å ha meg inn allerede på mandag, de synes det var litt lenge å vente helt til august. Helt ok for meg :nigo: Tenker det er greit å søke om fødeplass såpass tidlig, kanskje jeg ikke får så sen OUL da? :vetikke: Lov og håpe i hvertfall ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5+4 eller 5 i dag :hoppe: Tror jeg går for 5+ 5 :strix: 

I dag var jeg hos jordmor. Hun regnet termin til 23 februar. Var skikkelig koselig å få samme jordmor som sist! Hun er så utrolig ålreit! Tar seg god tid, er rolig og fornuftig. Var stas å fylle ut helsekort og starte kontrollene. Ble mye mer virkelig da :) Siden det er litt tidlig med blodprøver nå skal jeg tilbake i uke 12 i august. Føler litt jeg fikk en ekstra kontroll jeg :hoppe: Veldig happy! 

Det som er skummelt med dette er jo at fallhøyden dersom jeg mister blir enda større. Håper virkelig spira sitter. Jeg orker ikke tanken på å miste igjen :( Jeg tenker det blir to private ultralyden denne gangen - en i uke 8 eller 9 og en i uke 13. Noen av dere som har erfaring med TUL så tidlig som uke 8? Hva ser man? :) Har hørt at dersom man ser liv på ultralyd i uke 8 er sjansen under 2% for å miste dersom man er under 30. Så håper det kan bli en betryggelse for meg. I verstefall oppdager vi MA og jeg vil heller oppdage MA i uke 8 enn 12 for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, kaffemor skrev:

5+4 eller 5 i dag :hoppe: Tror jeg går for 5+ 5 :strix: 

I dag var jeg hos jordmor. Hun regnet termin til 23 februar. Var skikkelig koselig å få samme jordmor som sist! Hun er så utrolig ålreit! Tar seg god tid, er rolig og fornuftig. Var stas å fylle ut helsekort og starte kontrollene. Ble mye mer virkelig da :) Siden det er litt tidlig med blodprøver nå skal jeg tilbake i uke 12 i august. Føler litt jeg fikk en ekstra kontroll jeg :hoppe: Veldig happy! 

Det som er skummelt med dette er jo at fallhøyden dersom jeg mister blir enda større. Håper virkelig spira sitter. Jeg orker ikke tanken på å miste igjen :( Jeg tenker det blir to private ultralyden denne gangen - en i uke 8 eller 9 og en i uke 13. Noen av dere som har erfaring med TUL så tidlig som uke 8? Hva ser man? :) Har hørt at dersom man ser liv på ultralyd i uke 8 er sjansen under 2% for å miste dersom man er under 30. Så håper det kan bli en betryggelse for meg. I verstefall oppdager vi MA og jeg vil heller oppdage MA i uke 8 enn 12 for å si det sånn. 

Forrige svangerskap hadde jeg tidlig ul både i uke 6 (privat)og uke 8 (offentlig). Fikk faktisk veldig mye mer ut av den private, selv om  den var tidligere. Var veldig godt å få bekreftet liv og hjerteslag og at den var på riktig plass (pga tidligere exu), og legen la ut og fortalte i vei om alt vi så og hvor liten sannsynlighet det var for at noe skal gå galt når alt ser så bra ut så tidlig. Nå skal det være sagt at dette var hos en utrolig dyktig lege, spesialist på området. Kvinneklinikken på Jessheim. Har du mulighet til å dra dit, anbefales det på det sterkeste. På den offentlige var det rett inn og rett ut etter at de bekreftet at fosteret var i live og på riktig plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidlig UL i uke 9. Så en liten bamsemums med hjerte som slo, og fikk tatt vitale mål. Ultralydjordmor sa at når alt ser fint og riktig ut på UL på den tiden reduseres risikoen for at det går galt helt enormt, tror hun sa at det var helt nede i 1-2 %. En abort kan jo ofte forutsees såvidt jeg har forstått, dersom man hadde vært på ultralyd i forkant. Dessuten er det jo OK å diskutere dette med en fagperson med tanke på at du har mistet flere ganger. Jeg ville absolutt bestilt time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk privat i uke 9. Super jordmor som har eget kontor. Tok seg god tid og målte og styrte. Fikk egen minnepenn med filmer og bilder. Så plassering og fostervann :) absolutt verdt 1200 kr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...