Gå til innhold

Froskefamilien venter på enda en minifrosk!


lille_frosk

Anbefalte innlegg

15+0!

Hjelpe meg, nå synes jeg ukene går fort! Jeg kaster fremdeles opp jevnlig, men ikke hver eneste dag lenger, og jeg er ikke konstant kvalm. DET er deilig. Hittil har jeg ikke lagt på meg et gram (heller gått ned tre kg), men de siste dagene har jeg hatt utrolig matlyst. Ikke at jeg klarer å spise så mye av gangen, porsjonene er små (eller, heh, kanskje "anbefalte" - vanligvis er jeg en sånn som liker stoooore porsjoner). Men jeg er sulten hele tiden. Spiser sikkert annenhver time i snitt :ler: Heldigvis er det mest sunne ting som frister. Pluss sølvløk og oliven, yummi!

I går fikk jeg tidenes nattahilsen av L. Vi lå i sengen hennes og leste Karsten og Petra, og jeg spurte om hun vet hva en venn er. "Neeei" "Det er en du er kjempeglad i og som du leker masse med!" Hun tenker seg litt om, og legger hånden på kinnet mitt. "Du er venn, mamma". Altså. :cry3::hjerter_rundt: 

Sånn ellers er jeg en utrolig utålmodig venter på OUL. Har ikke fått time før 5/7 - i uke 20! Føles dødslenge til!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altsååå :hjerte: Så skjønn!

Skjønner at du er utålmodig! Jeg er 15+4 og har ultralyd 25.06, syns DET er lenge til! Har du noe magefølelse på kjønn? :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aryamili skrev:

Altsååå :hjerte: Så skjønn!

Skjønner at du er utålmodig! Jeg er 15+4 og har ultralyd 25.06, syns DET er lenge til! Har du noe magefølelse på kjønn? :biggrin:

Det ER jo lenge til det og! Venting altså ... :bond:Jeg har egentlig en magefølelse på gutt jeg. Kanskje fordi jeg bare tenker på guttenavn og sier "han" om babyen. Litt rart, for svangerskapet er veldig likt som sist - egentlig nesten identisk sånn fysisk sett. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, fine L! :rodmer: 

Håper kvalmen bedrer seg snart :) OUL blir spennende! Jeg tror ikke symptomer i svangerskapet har mye med kjønnet på babyen å gjøre, men magefølelsen stemmer ofte :Nikke: Jeg «visste» at E var jente fordi det var helt klart for meg hva babyen skulle hete. Men med M derimot :fnise: Var sikker på at han var jente og fikk nesten litt sjokk på OUL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lille_frosk skrev:

Det ER jo lenge til det og! Venting altså ... :bond:Jeg har egentlig en magefølelse på gutt jeg. Kanskje fordi jeg bare tenker på guttenavn og sier "han" om babyen. Litt rart, for svangerskapet er veldig likt som sist - egentlig nesten identisk sånn fysisk sett. Hva med deg?

Vi får håpe ukene flyyyyr av gårde 😄

Jeg har veldig magefølelse på gutt, men er også klar over at jeg kan ta helt feil ;) Begge deler er velkomne ❤️ Gleder meg bare til å vite litt mer om mini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Leviora skrev:

Ååh, fine L! :rodmer: 

Håper kvalmen bedrer seg snart :) OUL blir spennende! Jeg tror ikke symptomer i svangerskapet har mye med kjønnet på babyen å gjøre, men magefølelsen stemmer ofte :Nikke: Jeg «visste» at E var jente fordi det var helt klart for meg hva babyen skulle hete. Men med M derimot :fnise: Var sikker på at han var jente og fikk nesten litt sjokk på OUL.

Jeg var for så vidt sikker på at L var gutt jeg også, så min magefølelse tror jeg at jeg bare skal gjemme bort på loftet eller noe. Derimot har mannen pleid å ha ganske treffsikker magefølelse. Han trodde jente da - og tror jente nå. Jeg tror forresten også det er en myte at formen sier noe om kjønn, men jeg har liksom en følelse av at det burde være mer ulikt fra sist hvis det var en gutt! :hoho:Overtroen lenge leve!

2 timer siden, Aryamili skrev:

Vi får håpe ukene flyyyyr av gårde 😄

Jeg har veldig magefølelse på gutt, men er også klar over at jeg kan ta helt feil ;) Begge deler er velkomne ❤️ Gleder meg bare til å vite litt mer om mini.

Det skjønner jeg veldig godt, og man kan jo (og bør jo) ikke være noe annet enn åpen for både gutt og jente. Må innrømme at jeg er mer spent på kjønn denne gangen her enn sist. Da var det veldig hipp som happ, kanskje hellet jeg bittelitt mot gutt egentlig. Nå føler jeg at jente er trygt og kjært, det er noe vi "kan", det føles så naturlig. Og gutt føles VELDIG annerledes! Enda det bare er tøys, det er jo først og fremst individer og barn - ikke kjønn! Det er rart hvordan hjernen virker ... Spennende blir det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15+6

Magen har kommet for fullt - myye tidligere enn forrige gang. Enda kjenner jeg ikke noe liv, muligens noe en sjelden gang i blant, men ikke nok til at jeg er sikker på at det er baby som rører seg. Nå synes jeg ukene snegler seg frem mot OUL. Jeg trenger en ny kikk, trenger å se en sprellende liten sak, for til tross for at jeg ser ut som jeg er seks måneder på vei OG at jeg fremdeles kaster opp nesten hver dag, føler jeg at det er surrealistisk at det er et barn inne i denne magen. Kanskje bare en ekstra ivrig bendelorm eller noe? :ler: Neida. Men altså. Tre uker igjen. 

Ellers begynner jeg å kjenne det litt i korsrygg og bekken. Problemet er jo at jeg er altfor stillesittende, og jeg skulle ønske jeg orket å trene, men jeg gjør bare ikke det. Etter en dag med full jobb, lang reisevei, toåring som skal følges opp og legges, middag, rydding og laging av matpakker til dagen etter, har klokken blitt så mye at jeg ikke orker annet enn å slenge meg på sofaen en halvtime før jeg og må legge meg. Jeg sover så dårlig! Våkner minst fire-fem ganger for å tisse, og i tillegg sover stort sett ikke L rundt enda. Ikke at jeg skal klage, for det er jo bare sånn det er (og verre skal det bli! :hoho:), men akkurat den treningen er en dårlig samvittighet for meg. Jeg liker jo egentlig godt å trene også! Jeg er bare så kvalm og sliten hele tiden! 

Ellers går det fint da. :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, bittesmå spark :strix:

 

Jeg har altså SÅ på følelsen at det blir en gutt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå herlig med spark! 😍 

Jeg har forøvrig stor tro på magefølelse så kanskje det gjemmer seg en gutt i magen din.  Du har kanskje skrevet om det, men hvordan er formen nå ift forrige graviditet? 

Jeg hadde og sen oul. 20+3! Var så utrolig spent på hvem som gjemte seg i magen og magefølelsen ble ikke sterk før på venterommet på sykehuset 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, blomst12 skrev:

Sååå herlig med spark! 😍 

Jeg har forøvrig stor tro på magefølelse så kanskje det gjemmer seg en gutt i magen din.  Du har kanskje skrevet om det, men hvordan er formen nå ift forrige graviditet? 

Jeg hadde og sen oul. 20+3! Var så utrolig spent på hvem som gjemte seg i magen og magefølelsen ble ikke sterk før på venterommet på sykehuset 😂

Vel - formen er helt lik som sist, og da var jeg også overbevist om at det var gutt :ler: Men hvem vet! Det hadde vært gøy med en av hver, og det hadde vært knallgøy med to jenter og :) 

Kjedelig med sen oul altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og stor klem for at du delte opplevelsen din med meg. For en eller annen grunn følte jeg meg litt bedre av det, bare fordi det ikke føles som at "bare jeg" har en sånn kjip opplevelse. Selv om jeg vet det er mange som oss, så føles det som at "alle" jeg snakker med hadde vanlige fødsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, lille_frosk said:

Åååh, bittesmå spark :strix:

 

Jeg har altså SÅ på følelsen at det blir en gutt. 

Når finner du ut? Herlig med spark! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.6.2018 den 19.08, Puffin skrev:

Og stor klem for at du delte opplevelsen din med meg. For en eller annen grunn følte jeg meg litt bedre av det, bare fordi det ikke føles som at "bare jeg" har en sånn kjip opplevelse. Selv om jeg vet det er mange som oss, så føles det som at "alle" jeg snakker med hadde vanlige fødsler.

Veldig koselig at du vil følge med her og. Jeg skjønner godt at det føles ok å vite at flere også har hatt andre opplevelser rundt fødsel enn at de var ukompliserte og greie, det synes jeg jo selv og. Det er noe med å ikke føle seg helt alene med den opplevelsen og de følelsene man sitter igjen med etterpå tenker jeg. 

På 15.6.2018 den 22.17, Gakkepus skrev:

Når finner du ut? Herlig med spark! :duskedame:

OUL 5/7 - en evighet til! Og egentlig er jeg ikke helt sikker på om jeg har kjent spark likevel ... For nå kjenner jeg ingenting. Og jeg er egentlig ganske bekymret for at det ikke står bra til med mageboeren. Jeg ringte litt halvkvalt til legekontoret i går og ba pent om en time, og fikk torsdag morgen heldigvis. Må bare få en sjekk og forhåpentligvis høre hjertelyd for å få litt sjelero. Jeg kjente tydelig liv på denne tiden med L, og som annengangs blir jeg bekymret for at jeg ikke gjør det - selv om jeg vet det kan ha mange årsaker altså. Kanskje jeg har morkaken foran. Men likevel .... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk time! Man blir fort bekymret, og selvom man har vært gjennom dette før, så byr det fort på en annen type bekymring.  Som da for eks sammenligning av de to graviditetene! Jeg er jo nokså sikker på at alt står bra til med baby og at den bare ligger litt vanskelig til!! Lykke til hvertfall:):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik uro skal du ikke slå deg til ro med nei, så det var bra du ordnet deg en time! Jeg hadde morkaken foran sist og kjente veldig lite veldig lenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.6.2018 den 8.49, blomst12 skrev:

Så bra du fikk time! Man blir fort bekymret, og selvom man har vært gjennom dette før, så byr det fort på en annen type bekymring.  Som da for eks sammenligning av de to graviditetene! Jeg er jo nokså sikker på at alt står bra til med baby og at den bare ligger litt vanskelig til!! Lykke til hvertfall:):) 

Ja, ikke sant! Og det er så unødvendig å gå og kjenne på at man er bekymret, mye bedre å få det sjekket. 

På 19.6.2018 den 13.04, Puffin skrev:

En slik uro skal du ikke slå deg til ro med nei, så det var bra du ordnet deg en time! Jeg hadde morkaken foran sist og kjente veldig lite veldig lenge. :)

Det var nok det som var tilfelle her og. Morkaken ligger foran og demper, baby ligger med hodet ned og har fremdeles god plass til å sparke uten at jeg merker så mye til det - for her var alt bare fint. En frisk og fin liten sprell. Legen spurte om jeg hadde fått vite noe om kjønn enda, og det har jeg jo ikke, men jeg sa at jeg hadde guttefølelse. Akkurat som sist. Han bare smilte, og ville ikke gjette på noe :fnise: Det blir spennende om et par uker! :nigo:

 

Sånn ellers kommer mamma på besøk i helgen, og det er herlig. Jeg begynner nemlig å bli syk tror jeg, vondt i halsen og hodet og frossen i kroppen. Typisk. Orker ikke egentlig det nå! Det er nok å være gravid - trenger ikke forkjølelse på toppen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegodt med bekreftelse, det er alltid godt! :)

Jeg hadde guttefølelse sist og joda, det viste seg en liten snopp på ultralyd i uke 20 eller deromkring. Har den samme følelsen nå egentlig, men kanskje fordi jeg føler meg som en guttemamma. Spennende å høre hva du får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Weebs skrev:

Så deilig å få bekreftet at alt er tipp topp :rodmer:

Ja, ikke sant! :nigo:

2 timer siden, Puffin skrev:

Kjempegodt med bekreftelse, det er alltid godt! :)

Jeg hadde guttefølelse sist og joda, det viste seg en liten snopp på ultralyd i uke 20 eller deromkring. Har den samme følelsen nå egentlig, men kanskje fordi jeg føler meg som en guttemamma. Spennende å høre hva du får!

Du har tydeligvis en magefølelse i bedre stand enn min da! :fnise: Jeg har nemlig en jente fra før, selv om jeg var TOTALT overbevist om at det kom til å bli gutt. Men jeg kjenner igjen følelsen av å forvente det man har fra før! På ett vis kan jeg liksom ikke se for meg noe annet enn at jeg skal få jente heller ... Det er jo jentemamma jeg er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...