Gå til innhold

Hvordan det virkelig er i Smithsvenner


Lillesnuppa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bruker115236
2 minutter siden, thefos skrev:

Overgrepssaker finnes dessverre overalt, også i Smiths Venner. Det er både jeg og nåværende medlemmer fullstendig klar over! Problemet her er Tønsberg Blad sin involvering i denne saken, de gikk langt over streken for hva som er "gravende journalistikk". De har skrevet side opp og side ned om Kåre Smith og Bernt Aksel Larsen sine forretninger uten å finne noe kriminelt noe sted! Det de ikke har brukt så mye tid på er de grove truslene Bernt Aksel har fått eller at bygninger på hans eiendom er brent ned ved to anledninger uten at de kan finne noen tydelige brannårsaker. De velger også å ti stille om at de valgte å la en far som nå er dømt for grove overgrep komme med sin forsvarstale på første siden i avisen! De hjalp han til og med til å finne den ene dattera si som hadde rømt hjemmefra på grunn av overgrepene. Høres det ut som god journalistikk? Jeg har i hvert fall sluttet å tro på et ord Tønsberg Blad skriver... 

Overgrep skjer over alt. Men det er ytterst få steder der mennesker bli oppfordret til å IKKE anmelde overgrep mot barn, men heller innkaller til et møte der straffen er "å ikke få tale i forsamling". Det er alvorlig. Og hadde jeg vært medlem av en slikt sekt hadde jeg meldt meg ut på dagen. Det var heller ikke et engangstilfelle, men normalen der. Alt for å unngå at sekten skal få dårlig omtale. 

Når det kommer til det andre du skriver skulle jeg gjerne sett kilder på at TB har en skjult agenda for å sverte BCC. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Så fint for deg. Religion er utdatert, den har utspilt sin rolle. Før i tiden ble det brukt for å få folk til å gjøre "det riktige", en form for lov. Helt klart skrevet av menn. I dag vet vi bedre. Har egentlig ingen spørsmål, annet enn at jeg lurer på hvorfor du er religiøs.

Anonymkode: 9b746...ab1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kanskje Aftenposten og en skjult agenda mot lederne BCC?

Neida. Men leste faktisk en plass at de ofte har innsamlinger der de kan få inn 8 mil av medlemmene på en kveld. Og at mye av dette er det lederne blir rik på. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ElizabethTaylor skrev:

Overgrep skjer over alt. Men det er ytterst få steder der mennesker bli oppfordret til å IKKE anmelde overgrep mot barn, men heller innkaller til et møte der straffen er "å ikke få tale i forsamling". Det er alvorlig. Og hadde jeg vært medlem av en slikt sekt hadde jeg meldt meg ut på dagen. Det var heller ikke et engangstilfelle, men normalen der. Alt for å unngå at sekten skal få dårlig omtale. 

Når det kommer til det andre du skriver skulle jeg gjerne sett kilder på at TB har en skjult agenda for å sverte BCC. 

https://www.tb.no/debattartikler/debattartikler/arets-store-mageplask/s/2-2.516-1.7898332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ElizabethTaylor skrev:

Har kanskje Aftenposten og en skjult agenda mot lederne BCC?

Neida. Men leste faktisk en plass at de ofte har innsamlinger der de kan få inn 8 mil av medlemmene på en kveld. Og at mye av dette er det lederne blir rik på. Stemmer dette?

Nei

Endret av Lillesnuppa
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Lillesnuppa skrev:

Nei

De bygger Brunstad, koster 2milliarder, hvem skal betale det, jo Seff de som bruker det.. logisk

Anonymkode: 15e4e...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236

Hva mener BCC om homofili? Er du personlig enig med det de mener?

Anonymkode: a7893...e76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, ElizabethTaylor said:

Overgrep skjer over alt. Men det er ytterst få steder der mennesker bli oppfordret til å IKKE anmelde overgrep mot barn, men heller innkaller til et møte der straffen er "å ikke få tale i forsamling". Det er alvorlig. Og hadde jeg vært medlem av en slikt sekt hadde jeg meldt meg ut på dagen. Det var heller ikke et engangstilfelle, men normalen der. Alt for å unngå at sekten skal få dårlig omtale. 

Når det kommer til det andre du skriver skulle jeg gjerne sett kilder på at TB har en skjult agenda for å sverte BCC. 

Det kan godt være at det var det som ble sagt på det møte, det vet jeg faktisk ikke. Om vedkommende som har uttalt dette er en sikker kilde vet jeg heller ikke... 

Det jeg vet er at jeg har hørt om to overgrepssaker de siste årene. Og i begge tilfellene fikk overgriper klar beskjed om at saken ble meldt til politiet og vedkommende ikke lenger er velkommen på noen møter/samlinger i regi av Smiths Venner. Begge ble for øvrig dømt. 

Jeg ønsker ikke å si for mye her inne men alle informasjon jeg har kommer fra sikre kilder, dvs personer som er aktivt inne i sakene. Anbefaler også bloggen til Bernt Aksel, Google it😉 Jeg kjenner også flere som har jobbet i noen av disse selskapene som visst nok driver med ulovligheter... 

Og det er jo selvfølgelig ingen andre nordmenn som har mye penger som har selskaper i skatteparadis... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ElizabethTaylor said:

Og en annen ting, jeg synes pengebruken og innsamlingene som er i menigheten nå for tida er helt sinnsyk! Tro meg, jeg har hatt mange diskusjoner med mine søsken og foreldre rundt dette men kommer dessverre ingen vei😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236
11 minutter siden, thefos skrev:

Det kan godt være at det var det som ble sagt på det møte, det vet jeg faktisk ikke. Om vedkommende som har uttalt dette er en sikker kilde vet jeg heller ikke... 

Det jeg vet er at jeg har hørt om to overgrepssaker de siste årene. Og i begge tilfellene fikk overgriper klar beskjed om at saken ble meldt til politiet og vedkommende ikke lenger er velkommen på noen møter/samlinger i regi av Smiths Venner. Begge ble for øvrig dømt. 

Jeg ønsker ikke å si for mye her inne men alle informasjon jeg har kommer fra sikre kilder, dvs personer som er aktivt inne i sakene. Anbefaler også bloggen til Bernt Aksel, Google it😉 Jeg kjenner også flere som har jobbet i noen av disse selskapene som visst nok driver med ulovligheter... 

Og det er jo selvfølgelig ingen andre nordmenn som har mye penger som har selskaper i skatteparadis... 🙄

Det jeg syns er rart er at ikke flere fra miljøet deres stiller spørsmål og reagerer på det som har kommet frem. Jeg linket nettopp til en artikkel om at Kåre Smith med stor sannsynligvis var på nevnte møte. Syns ikke du i det grann at dette er litt foruroligende? Eller er du såpass fastlåst i at i BCC er alt bare fryd og gammen? Her har det kommet et flust av artikler som burde sette spørsmålstegn ved sekten. Og det er enda mer å lese om du enten søker på lederne eller sekta på google og trykker nyheter. 

Jeg tviler ikke på at du syns Bernt Aksel er en god kilde, men når navnet hans er det som går igjen i de fleste negative sakene om BCC må jeg innrømme at jeg er lite fristet til å gå inn på bloggen hans. Har også lest om bloggen, og at han hadde i 2 hele innlegg kritisert TB for å skrive om overgrepssaken og angrep de i forhold til en sak som skjedde i 93, men kommenterte ikke den nåværende overgrepssaken. Snodig spør du meg.

Ja, det er mange nordmenn som har det. Men det de har til felles er at de prøver å lure seg unna skatt og driver med noe som de ikke ønsker skal se dagens lys. Hvorfor ellers bruker folk skatteparadis mener du?

Endret av Bruker115236
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bruker115236
5 minutter siden, thefos skrev:

Og en annen ting, jeg synes pengebruken og innsamlingene som er i menigheten nå for tida er helt sinnsyk! Tro meg, jeg har hatt mange diskusjoner med mine søsken og foreldre rundt dette men kommer dessverre ingen vei😉 

Godt å høre. Håper du setter spørsmålstegn på andre ting og. Jeg nevnte lenger oppe at jeg kjente noen som er medlem av BCC. Det er 2 familier fra samme sted, som er i slekt. Den ene familien har meldt seg ut, og i den andre er det flere og flere av barna som har meldt seg ut. Lurer på hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillesnuppa skrev:

Har dere sett Brunstad? Nå holder vi på å bygge vanvittig mange leiligheter slik at flere og flere skal få plass å bo under stevnene.

 Visst man skal bygge et hus, da må man ha penger og arbeidskraft. Hvordan får man det, jo man må jobbe. Visst man skal bygge et digert sted, må man også ha penger. Hvem skal bygge det? Hvem skal betale det? Og hvor i all verden skal pengene komme fra? 
Jeg personlig føler et behov for å komme sammen med de jeg elsker å være med, de som vil det samme som meg, og jobbe for at Brunstad skal romme flere mennesker, og bli enda bedre. Aldri har jeg det så bra som når jeg er på Brunstad, og det eneste som kan gjøre det bedre er at jeg faktisk har jobbet litt for det. Jeg er jo medeier!  Da skulle det bare mangle at jeg gir litt av min tid og mine penger. Å jobbe dugnad er ikke slit. Det skaper samhold og man knytter sterkere bånd, og man får ta del i den velsignelsen som følger med det. For min del er det et tap og ikke være der det skjer, enten det er fester, dugnad, møter, aktiviteter, turer, ja egentlig overalt der det skjer. Det er synd for dem som føler seg presset for penger,  eller de som føler seg tvunget til noe som helst. Sånn skal det jo selvfølgelig ikke være. Men hvis du føler deg tvunget til å være med på ting og tang, ja, da kan du jo spørre deg selv; hva gjør jeg her da? Er du helhjerta kristen føler du jo en trang, ikke tvang av andre, enten det er brødre eller Gud, men du kjenner et behov for å være sammen med de du kjenner hjertekontakt med. 
 

Måten du skriver på høres i alle fall ut som en karikatur på hjernevask. Alt er perfekt og regnbuer og enhjørninger, fordi hvis du dropper å fortelle deg selv denne løgnen så går verdenen din i oppløsning. De som har turd å være ærlige med seg selv og omverdenen og innrømme at de har blitt lurt og utnyttet? Det er dem det er noe galt med, de er ikke kristne nok nemlig! 

Håper du en dag kommer deg ut av dette, uten at fallet blir for hardt for deg.

Anonymkode: 424b6...939

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ElizabethTaylor said:

Det jeg syns er rart er at ikke flere fra miljøet deres stiller spørsmål og reagerer på det som har kommet frem. Jeg linket nettopp til en artikkel om at Kåre Smith med stor sannsynligvis var på nevnte møte. Syns ikke du i det grann at dette er litt foruroligende? Eller er du såpass fastlåst i at i BCC er alt bare fryd og gammen? Her har det kommet et flust av artikler som burde sette spørsmålstegn ved sekten. Og det er enda mer å lese om du enten søker på lederne eller sekta på google og trykker nyheter. 

Jeg tviler ikke på at du syns Bernt Aksel er en god kilde, men når navnet hans er det som går igjen i de fleste negative sakene om BCC må jeg innrømme at jeg er lite fristet til å gå inn på bloggen hans. Har også lest om bloggen, og at han hadde i 2 hele innlegg kritisert TB for å skrive om overgrepssaken og angrep de i forhold til en sak som skjedde i 93, men kommenterte ikke den nåværende overgrepssaken. Snodig spør du meg.

Ja, det er mange nordmenn som har det. Men det de har til felles er at de prøver å lure seg unna skatt og driver med noe som de ikke ønsker skal se dagens lys. Hvorfor ellers bruker folk skatteparadis mener du?

Med stor sannsynlighet ja...men vi vet ikke 😉 Hvis det stemmer at møte var slik som beskrevet er det helt horribelt! Men ut ifra min kunnskap og erfaring har jeg vanskeligheter med å tro det. Så vidt jeg vet er det den gamle overgrepssaken som er dratt opp igjen nå, de sakene jeg referer til har aldri vært i media (så vidt meg bekjent i hvert fall). 

Jeg kom i utgangspunktet ikke inn her for å forsvare Bernt Aksel men jeg synes han får ufortjent mye dritt. Sånn som jeg kjenner han stemmer ikke det som er kommet opp. Og nei, kilden min er ikke bare han men andre som er tett på han. 

Hvorfor ikke flere fra menigheten stiller spørsmål er et veldig godt spørsmål! Jeg var en slik som stilte masse spørsmål i ungdomstida, så mange at jeg til slutt fikk beskjed om å ikke tenke så mye men bare tro. Det funka dårlig for meg og kombinert med andre ting gjorde det valget ganske enkelt for min del. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, ElizabethTaylor said:

Godt å høre. Håper du setter spørsmålstegn på andre ting og. Jeg nevnte lenger oppe at jeg kjente noen som er medlem av BCC. Det er 2 familier fra samme sted, som er i slekt. Den ene familien har meldt seg ut, og i den andre er det flere og flere av barna som har meldt seg ut. Lurer på hvorfor. 

Jeg setter spørsmålstegn med mye, tro meg! Men etter 14 år har jeg lært meg at en del ting er umulig å diskutere med de som fremdeles er medlem. De begrunner alt med tro, f.eks dette med pengebruk. "Vi tror på dette så da er det ikke noen diskusjon på hvor mye penger som blir brukt. Vi går på dugnad hele tida for det går jo til fellesskapet og vi tror på fellesskapet" osv... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236
2 minutter siden, thefos skrev:

Jeg setter spørsmålstegn med mye, tro meg! Men etter 14 år har jeg lært meg at en del ting er umulig å diskutere med de som fremdeles er medlem. De begrunner alt med tro, f.eks dette med pengebruk. "Vi tror på dette så da er det ikke noen diskusjon på hvor mye penger som blir brukt. Vi går på dugnad hele tida for det går jo til fellesskapet og vi tror på fellesskapet" osv... 

Fikk ikke med meg at du hadde meldt deg ut. Good for you! Kan jeg spørre hva som er grunnen til du meldte deg ut? Og er du fortsatt troende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ElizabethTaylor said:

Fikk ikke med meg at du hadde meldt deg ut. Good for you! Kan jeg spørre hva som er grunnen til du meldte deg ut? Og er du fortsatt troende?

Som jeg nevnte over, jeg hadde mye spørsmål om hvorfor ting ble gjort på den og den måten. Og det var ikke godt nok svar for meg å bare tro...men hovedgrunnen til at jeg gikk ut var at jeg kom ut av skapet. Det ble ikke tatt så godt i mot😉 Vet ikke om jeg hadde blitt uansett altså, det var rett og slett ikke plassen for meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillesnuppa skrev:

Noen har egne private hytter, det har min familie, den blir ikke leid ut. Da kan vi bare la personlige ting ligge osv. Men egentlig de fleste hyttene leies ut og har da ingen private eiere 😊

dere skriver om hytter, er det snakk om 3-4 hytter? er brunstad på fjellet? hvor mange hytter totalt er det?

Anonymkode: 88153...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...