Gå til innhold

Veldig mange "tiggerannonser" på finn.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

:opplyser:   Annonser med betalt plassering rulleres. Den annonsen du har sett trenger derfor ikke være den samme som den du siterte så. 

Der er og en uføretrygdet alenefar med en alvorlig syk datter. Han vil ikke ha folk hjem til seg og ønsker seg en ny telefon! 

Det folk spiller på er medfølelse, hurithet og de vanlige "knappene" for å fenge oppmerksomheten til dem som leser. Det er nesten som epostene der du har vunnet og må skynde deg med å svare med kontonummer for å få gevinsten. 

Ingen vet om den de gir til når de bare ønsker overføringer til kontonummer er ute etter å få kontonummeret til giveren for så å svindle giveren. Bak disse annonsene kan det skjule seg hvem som helst og så de som driver id tyveri og svindel. Og selvfølgelig mennesker i dyp fortvilelse over sin dårlige situasjon. 

Anonymkode: 27470...111

Det var det jeg fant ut. Rettet opp i innlegget over ditt..

 

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde først det gjaldt bare en annonse, men om man oppdaterer siden kommer det en ny annonse med betalt plassering på. Det er flere som har betalt plassering, og du fikk opp den hvor det er en som spør for en annen. 

Anonymkode: e47bc...bbf

Se innlegg 63. Fant også

 

 

Synd at verden er blitt slik. Man burde kunne stole på at de som spør om hjelp, faktisk trenger hjelpen.

Kikket på ett par av annonsene. De hadde også oppdatert med at nå hadde de fått ditt og datt (nyttige ting).

 

Men dere som finner ut at annonnser er falske, rapporterer dere det inn til Finn? Og hvilke er det snakk om?

Anonymkode: 01b07...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=108945156

Hun her er en jeg syntes virker troverdig. Hun er ikke grådig og ønsker seg småting. Ville valgt henne om jeg hadde hatt økonomi til det selv i år :) 

Hun ønsker:

Pent brukte klær i strl. 128, og XL.

Ps4-spill.

Gavekort i dagligvare

Klarer ikke se for meg at en som svindler ønsker seg brukte klær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"3 barns mor trenger hjelp til jul. Tragedisk samlivsbrudd hvor jeg og mine 2 barn på 13 og 15 år sliter med og få endene til og møtes"... En trebarnsmor med to barn... som har to annonser hvor hun har 2 barn i den ene som hun la ut i november og 3 barn i den annonsen som ble lagt ut en måned senere... Hmmm.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør meg skeptisk er de som smører så sinnsykt tykt på. Eller kanskje de bare forteller alt, jeg vet ikke, men sympatien går og gjemmer seg når den som la ut annonsen kjører på med hele livshistorien og sykdom og aap og fem unger og død mann og sulten bikkje og og og... 

Hvis annonsen er reell så trenger du ikke skrive bok. I reelle tilfeller legger man ikke ut en sånn annonse for moro skyld. Når man har behov for å overbevise leseren så til de grader om at "jeg har det skikkelig, SKIKKELIG forferdelig!!", så tror jeg ikke helt på det. Synd, men sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne var trist.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=109713707

Anonymkode: 1ad32...1be

Har selv hatt tvillinger med ttt, så det var trist. Men jeg falt av når det gjaldt begravelsesdetaljene. Trenger de penger for å få ungene til Norge, eller grave opp de andre eller hvafornoe? Eller skulle de bare reise bort?

Anonymkode: e4c0f...68e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, LISJ skrev:

Jeg har også vært fattig og sultet mye men jeg forstod ikke selv hvor farlig det er å sulte, selv om jeg besvimte av underernæring to ganger tom. Nå har jeg lært mere om å sulte; men om jeg er i emosjonell ubalanse kan jeg allikevel gå to uker nesten uten mat. Det farlige er at du etter en uke uten mat slutter å føle sult. Du mister kontakten med kroppen din. Ofte etter så kort tid som 2-3 dager. Og det kan bli nærmest umulig å få til å spise også.

Hva har den frivillige sultingen din med tiggerannonser å gjøre?  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

eller var kjøpt for flere år siden og på delbetaling for noen hundre i måneden

Da har man ihvertfall ekstremt dårlig økonomisk vett...

Anonymkode: e8c36...3f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, altflyter skrev:

Hun ønsker:

Pent brukte klær i strl. 128, og XL.

Ps4-spill.

Gavekort i dagligvare

Klarer ikke se for meg at en som svindler ønsker seg brukte klær

PS4 spill er lett å omsette, og gavekort er jo i praksis det samme som å be om penger. Det h*n ikke bruker av egne penger i butikken er rene inntekter.

Å legge til ønske om klær kan være bare et triks for å lure slike som deg, og de går vel kanskje rett i søpla mens spillene blir solgt og gavekortene er som sagt også penger rett i kassa.

Anonymkode: e8c36...3f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne var trist.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=109713707

Anonymkode: 1ad32...1be

Gjør litt undersøkelser på den, så blir den langt mindre trist. 

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har selv hatt tvillinger med ttt, så det var trist. Men jeg falt av når det gjaldt begravelsesdetaljene. Trenger de penger for å få ungene til Norge, eller grave opp de andre eller hvafornoe? Eller skulle de bare reise bort?

Anonymkode: e4c0f...68e

Det samme gjelder ditt svar.

Og hva koster ikke en sydentur for to voksne og ett barn i jula? 

Skal bli spennende å føge med etter jul på hva folk da skal selge av gavekort på matbutikker og ps3/4. 

Hvorfor går ikke disse uten mat til fresesarmeens slumsøstre? Der får de gratis både julemat og hverdagsmat når de kan dokumentere behovet sitt i en samtale med slumsøstrene. Gaver til barna kan de og få. 

Anonymkode: 27470...111

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Guile skrev:

Det som gjør meg skeptisk er de som smører så sinnsykt tykt på. Eller kanskje de bare forteller alt, jeg vet ikke, men sympatien går og gjemmer seg når den som la ut annonsen kjører på med hele livshistorien og sykdom og aap og fem unger og død mann og sulten bikkje og og og... 

Hvis annonsen er reell så trenger du ikke skrive bok. I reelle tilfeller legger man ikke ut en sånn annonse for moro skyld. Når man har behov for å overbevise leseren så til de grader om at "jeg har det skikkelig, SKIKKELIG forferdelig!!", så tror jeg ikke helt på det. Synd, men sant. 

Men hvis de skriver "Hei. Jeg vil ha penger." så er det jo ingen som gir :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, altflyter said:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=108945156

Hun her er en jeg syntes virker troverdig. Hun er ikke grådig og ønsker seg småting. Ville valgt henne om jeg hadde hatt økonomi til det selv i år :) 

Hun ønsker:

Pent brukte klær i strl. 128, og XL.

Ps4-spill.

Gavekort i dagligvare

Klarer ikke se for meg at en som svindler ønsker seg brukte klær

Gavekort i dagligvare = Penger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, T-Rex skrev:

Jeg vil ikke anbefale deg å lappe til LISJ. Om det er den jeg tror.

Og hva forferdelig skulle skje om noen lappet til LISJ? Om det er den du tror det er?

Anonymkode: dff4b...514

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert. Økonomi må inn som pensum i skolene. Hvordan få lønnen til å holde i 4 uker. Ikke ta opp forbrukslån. Ferie og reiser kan kun gjøres om en har spart opp penger. Det er så mange som tror de må reise hit og dit selv om de ikke har råd. Å leve på kreditt. Nei her må faktisk folk stikke fingen i jorda og kutte ut luksusvaner.

Anonymkode: 6d5d7...3af

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring og oppfatning er at de som virkelig er fattige og trenger julehjelp, de legger ikke annonsen ut på Finn.no. Det er nemlig pinlig å bli gjenkjent.... De vet at mange svarer fordi de er nysgjerrige på hvem som trenger hjelpen. Så kan rykter begynne å gå, og det vegrer de seg for. Det mer vanlige er å ydmykt oppsøke en veldedig organisasjon som "Hjelp oss å hjelpe", "Fattighuset", Blå Kors, Frelsesarmeen eller også Evangeliesalen. Så spør de om å få være anonym, men de som admistrerer hjelpen får vite hvem de er og noterer detaljer. Så får de enten fra et lager, eller det legges ut annonser i lukkede grupper/grupper på Facebook. Ikke på Finn.no.

Mange der som svarer leverer i ettertid aldri det de har lovet folk.. Mens andre faktisk leverer og får takk. Hos de etablerte organisasjonene kan man hente poser og få ferdigpakkede gaver. Med andre or får ikke mottageren velge innhold i gaven.

Felles for dem som spør er at de syns det er så vanskelig å be om hjelp, at de ofte avstår. De som spør er de som for  andre eller tredje år på rad ikke kan gi barna en jul. Eller så spør endel alenemødre om hjelp etter jul, pga de ikke har spist selv etter jul for å gi barna en jul og det ikke er mere penger på konto. Noen lar være å spise før jul, mens barna er hos faren, og så later de som ingenting å gir barna en jul med gaver. Dette er folk som sulter og trenger en handlepose med mat. De legger ikke ut annonser på Finn.no.

Det sitter mange der ute og tror hjelpeorganisasjoner er til for folk som har det enda tynnere enn dem selv, som ikke spør. Feks voksne folk som ikke har sko så de kan gå ut om vinteren, som sitter inne istedet for å gå noe sted. Men så tenker de at det ikke er riktig å be andre sponse sko. Det er sårbart når det gjelder barn, så da kan det hende de spør.

Innvandrere spør ikke. De dropper heller jul, feirer ikke jul i utgangspunktet, eller de vet de vil få hatmeldinger fra nordmenn.

Disse tingene er min erfaring fordi jeg har vært med å gi matposer og poser med klær til mødre som ikke visste hva de skulle gjøre og en far som lette etter klær til barna på en søppelfylling, før han spurte om hjelp. En annen vasket håret i vasken i kaldt vann siden han ikke kunne betale for strøm og levde fra hånd til munn av brød og bananer som han fikk fra en butikk der en ansatt kjente han. Han kunne ikke koke mat hjemme og kjøleskapet var ikke kaldt. Bare så folk vet hvilken situasjon fattige mennesker faktisk er i.

Man skal ikke kimse av dem som virkelig trenger hjelp og endelig spør. De blir glade for en marsipangris, hvite telys, boksemat, spaghetti, knekkebrød, deodorant uansett lukt, tannkrem, såpe, shampoo og oppvaskmiddel. Undertøy er en hit bland dem som går i utslitte truser og sokker, for det er det siste man kan kjøpe til seg selv når man ikke har råd til klær til ungene sine. Gir man noen pakker knekkebrød, en brunost og en boks med syltetøy, blir mange veldig glade. Spesielt ost er alt for dyrt for mange. Sko til barn er en konstant bekymring fordi sko er rådyrt i Norge. Jeg har et truffet barn som gikk i penskoene sine ute om vinteren fordi han hadde vokst fra alle de andre skoene. Moren fikk gledestårer når jeg tilbød å kjøpe et par sko og Cherrox til han. En annen ting er bind og bleier.

Men: Man må forsikre seg om hvem man gir til. De som ber om brukt data i desperasjon er noe annet enn de som ber om ny telefon til seg selv, laptop og iPad til barna.Om man får treffe folk og handle sammen med dem, vet man at de trenger hjelpen. Jeg handlet sammen med en dame som hele tiden var usikker på om det hun trengte ble for dyrt for meg... Da handler man til dem med god samvittighet og spør om man skal komme tilbake neste mnd.

Det kan være greit om man finner en familie man hjelper fast, i stillhet så ingen rykter begynner å gå. Det er det beste, etter min erfaring, hvis man ikke vil bli lurt. 

En juleblomst til bordet og en enkel Grandiosa til middag og noen pepperkaker og mandariner kan gi en enslig person en bedre julekveld. Da spør de ikke på Finn.no.

Endret av Rozárka
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Rozárka skrev:

Min erfaring og oppfatning er at de som virkelig er fattige og trenger julehjelp, de legger ikke annonsen ut på Finn.no. Det er nemlig pinlig å bli gjenkjent.... De vet at mange svarer fordi de er nysgjerrige på hvem som trenger hjelpen. Så kan rykter begynne å gå, og det vegrer de seg for. Det mer vanlige er å ydmykt oppsøke en veldedig organisasjon som "Hjelp oss å hjelpe", "Fattighuset", Blå Kors, Frelsesarmeen eller også Evangeliesalen. Så spør de om å få være anonym, men de som admistrerer hjelpen får vite hvem de er og noterer detaljer. Så får de enten fra et lager, eller det legges ut annonser i lukkede grupper/grupper på Facebook. Ikke på Finn.no.

Mange der som svarer leverer i ettertid aldri det de har lovet folk.. Mens andre faktisk leverer og får takk. Hos de etablerte organisasjonene kan man hente poser og få ferdigpakkede gaver. Med andre or får ikke mottageren velge innhold i gaven.

Felles for dem som spør er at de syns det er så vanskelig å be om hjelp, at de ofte avstår. De som spør er de som for  andre eller tredje år på rad ikke kan gi barna en jul. Eller så spør endel alenemødre om hjelp etter jul, pga de ikke har spist selv etter jul for å gi barna en jul og det ikke er mere penger på konto. Noen lar være å spise før jul, mens barna er hos faren, og så later de som ingenting å gir barna en jul med gaver. Dette er folk som sulter og trenger en handlepose med mat. De legger ikke ut annonser på Finn.no.

Det sitter mange der ute og tror hjelpeorganisasjoner er til for folk som har det enda tynnere enn dem selv, som ikke spør. Feks voksne folk som ikke har sko så de kan gå ut om vinteren, som sitter inne istedet for å gå noe sted. Men så tenker de at det ikke er riktig å be andre sponse sko. Det er sårbart når det gjelder barn, så da kan det hende de spør.

Innvandrere spør ikke. De dropper heller jul, feirer ikke jul i utgangspunktet, eller de vet de vil få hatmeldinger fra nordmenn.

Disse tingene er min erfaring fordi jeg har vært med å gi matposer og poser med klær til mødre som ikke visste hva de skulle gjøre og en far som lette etter klær til barna på en søppelfylling, før han spurte om hjelp. En annen vasket håret i vasken i kaldt vann siden han ikke kunne betale for strøm og levde fra hånd til munn av brød og bananer som han fikk fra en butikk der en ansatt kjente han. Han kunne ikke koke mat hjemme og kjøleskapet var ikke kaldt. Bare så folk vet hvilken situasjon fattige mennesker faktisk er i.

Man skal ikke kimse av dem som virkelig trenger hjelp og endelig spør. De blir glade for en marsipangris, hvite telys, boksemat, spaghetti, knekkebrød, deodorant uansett lukt, tannkrem, såpe, shampoo og oppvaskmiddel. Undertøy er en hit bland dem som går i utslitte truser og sokker, for det er det siste man kan kjøpe til seg selv når man ikke har råd til klær til ungene sine. Gir man noen pakker knekkebrød, en brunost og en boks med syltetøy, blir mange veldig glade. Spesielt ost er alt for dyrt for mange. Sko til barn er en konstant bekymring fordi sko er rådyrt i Norge. Jeg har et truffet barn som gikk i penskoene sine ute om vinteren fordi han hadde vokst fra alle de andre skoene. Moren fikk gledestårer når jeg tilbød å kjøpe et par sko og Cherrox til han. En annen ting er bind og bleier.

Men: Man må forsikre seg om hvem man gir til. De som ber om brukt data i desperasjon er noe annet enn de som ber om ny telefon til seg selv, laptop og iPad til barna.Om man får treffe folk og handle sammen med dem, vet man at de trenger hjelpen. Jeg handlet sammen med en dame som hele tiden var usikker på om det hun trengte ble for dyrt for meg... Da handler man til dem med god samvittighet og spør om man skal komme tilbake neste mnd.

Det kan være greit om man finner en familie man hjelper fast, i stillhet så ingen rykter begynner å gå. Det er det beste, etter min erfaring, hvis man ikke vil bli lurt. 

En juleblomst til bordet og en enkel Grandiosa til middag og noen pepperkaker og mandariner kan gi en enslig person en bedre julekveld. Da spør de ikke på Finn.no.

For en drittsekk du er som påstår at de på finn ikke trenger hjelp. 

Anonymkode: 06a95...5be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "tigger". Denne jula her måtte jeg be om hjelp fra gruppa som heter hjelp oss å hjelpe i Buskerud på facebook. I går kom det to fantastiske damer å leverte matvarer på døra til meg og min gutt. Jeg var nesten på gråten og evig takknemlig. Aldri i verden om at jeg hadde brettet ut livet mitt på finn for å be om ting. Jeg er desperat etter hjelp, men aldri om jeg hadde gått så langt. Jeg forblir anonym med hensyn for gutten min. 

Anonymkode: ff324...840

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rozárka skrev:

Min erfaring og oppfatning er at de som virkelig er fattige og trenger julehjelp, de legger ikke annonsen ut på Finn.no. Det er nemlig pinlig å bli gjenkjent.... De vet at mange svarer fordi de er nysgjerrige på hvem som trenger hjelpen. Så kan rykter begynne å gå, og det vegrer de seg for. Det mer vanlige er å ydmykt oppsøke en veldedig organisasjon som "Hjelp oss å hjelpe", "Fattighuset", Blå Kors, Frelsesarmeen eller også Evangeliesalen. Så spør de om å få være anonym, men de som admistrerer hjelpen får vite hvem de er og noterer detaljer. Så får de enten fra et lager, eller det legges ut annonser i lukkede grupper/grupper på Facebook. Ikke på Finn.no.

Mange der som svarer leverer i ettertid aldri det de har lovet folk.. Mens andre faktisk leverer og får takk. Hos de etablerte organisasjonene kan man hente poser og få ferdigpakkede gaver. Med andre or får ikke mottageren velge innhold i gaven.

Felles for dem som spør er at de syns det er så vanskelig å be om hjelp, at de ofte avstår. De som spør er de som for  andre eller tredje år på rad ikke kan gi barna en jul. Eller så spør endel alenemødre om hjelp etter jul, pga de ikke har spist selv etter jul for å gi barna en jul og det ikke er mere penger på konto. Noen lar være å spise før jul, mens barna er hos faren, og så later de som ingenting å gir barna en jul med gaver. Dette er folk som sulter og trenger en handlepose med mat. De legger ikke ut annonser på Finn.no.

Det sitter mange der ute og tror hjelpeorganisasjoner er til for folk som har det enda tynnere enn dem selv, som ikke spør. Feks voksne folk som ikke har sko så de kan gå ut om vinteren, som sitter inne istedet for å gå noe sted. Men så tenker de at det ikke er riktig å be andre sponse sko. Det er sårbart når det gjelder barn, så da kan det hende de spør.

Innvandrere spør ikke. De dropper heller jul, feirer ikke jul i utgangspunktet, eller de vet de vil få hatmeldinger fra nordmenn.

Disse tingene er min erfaring fordi jeg har vært med å gi matposer og poser med klær til mødre som ikke visste hva de skulle gjøre og en far som lette etter klær til barna på en søppelfylling, før han spurte om hjelp. En annen vasket håret i vasken i kaldt vann siden han ikke kunne betale for strøm og levde fra hånd til munn av brød og bananer som han fikk fra en butikk der en ansatt kjente han. Han kunne ikke koke mat hjemme og kjøleskapet var ikke kaldt. Bare så folk vet hvilken situasjon fattige mennesker faktisk er i.

Man skal ikke kimse av dem som virkelig trenger hjelp og endelig spør. De blir glade for en marsipangris, hvite telys, boksemat, spaghetti, knekkebrød, deodorant uansett lukt, tannkrem, såpe, shampoo og oppvaskmiddel. Undertøy er en hit bland dem som går i utslitte truser og sokker, for det er det siste man kan kjøpe til seg selv når man ikke har råd til klær til ungene sine. Gir man noen pakker knekkebrød, en brunost og en boks med syltetøy, blir mange veldig glade. Spesielt ost er alt for dyrt for mange. Sko til barn er en konstant bekymring fordi sko er rådyrt i Norge. Jeg har et truffet barn som gikk i penskoene sine ute om vinteren fordi han hadde vokst fra alle de andre skoene. Moren fikk gledestårer når jeg tilbød å kjøpe et par sko og Cherrox til han. En annen ting er bind og bleier.

Men: Man må forsikre seg om hvem man gir til. De som ber om brukt data i desperasjon er noe annet enn de som ber om ny telefon til seg selv, laptop og iPad til barna.Om man får treffe folk og handle sammen med dem, vet man at de trenger hjelpen. Jeg handlet sammen med en dame som hele tiden var usikker på om det hun trengte ble for dyrt for meg... Da handler man til dem med god samvittighet og spør om man skal komme tilbake neste mnd.

Det kan være greit om man finner en familie man hjelper fast, i stillhet så ingen rykter begynner å gå. Det er det beste, etter min erfaring, hvis man ikke vil bli lurt. 

En juleblomst til bordet og en enkel Grandiosa til middag og noen pepperkaker og mandariner kan gi en enslig person en bedre julekveld. Da spør de ikke på Finn.no.

Jeg tror ikke at mange foreldre i Norge må sulte seg for at barna skal få gave til jul.  At de ikke kan ha hva de vil til middag er en ting, men de fleste har råd til en pose FP pasta, en ketsjupflaske og et brød.  Man kan leve en stund  på det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...