Gå til innhold

Spar grus for NAV for 13 000 i måneden


straamann

Arbeidsmarkedstiltak  

278 stemmer

  1. 1. Driver NAV med sosial dumping?

    • Ja. dette er organisert slavearbeid som undergraver arbeidsmarkedet for arbeidstagere
      141
    • Nei. Folk som ikke har jobb må komme seg opp om morran
      99
    • Vet ikke. Komplisert problemstilling
      37


Anbefalte innlegg

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å stå frem i media skulle virkelig ikke være nødvendig for å få jobb, slik denne kvinnen har måttet gjøre. 

Ekstra bonus fikk hun ved at en kjøreskole sponser henne med førerkort. 

Jeg betviler at Line ville fått jobb uten mediadekning av saken og situasjonen hennes, og det sier mer om Navsystemet enn alle andre.

Hadde Line vært laget av et annet materiale, så hadde hun vært uføretrygdmottaker for lenge siden. Skremmende.

Anonymkode: 773ff...d08

Ja, hun har vært beinhard. Honnør.

 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok ingen bevis på at det var mediadekning som førte til at hun fikk jobb. Jobb får man pga de kvalifikasjoner og erfaring man har fra tidligere.

Siden hun nå har får jobb, er det nok dette som har hjulpet henne til det. Noe annet ville ikke være rettferdig ovenfor andre som også evn har søkt på jobben.

Men: Tiltaket har holdt henne i aktivitet til hun fikk jobb, og nå er alle glade:-)

Anonymkode: f705a...040

Hun hadde sikkert klart å holde seg i såkalt aktivitet uten praksisplass fra NAV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok ingen bevis på at det var mediadekning som førte til at hun fikk jobb. Jobb får man pga de kvalifikasjoner og erfaring man har fra tidligere.

Siden hun nå har får jobb, er det nok dette som har hjulpet henne til det. Noe annet ville ikke være rettferdig ovenfor andre som også evn har søkt på jobben.

Men: Tiltaket har holdt henne i aktivitet til hun fikk jobb, og nå er alle glade:-)

Anonymkode: f705a...040

Når nå du blander beviskrav inn i diskusjonen så er det vel mer passende med omvendt bevisbyrde akkurat her? Så kan du bevise at Line ville fått jobb på egenhånd uten å ha fått vist for hele verden på tv, i beste sendetid, at hun kan jobbe? 

Saken er vel nærmere den her at biviser er vanskelig å fremskaffe for påstander. Men henser enntil undersøkelser gjort i forhold til de mange som går på Nav tiltak, så får omtrent ingen av dem ordinær jobb i eller etter årevis på praksisplass - gratis arbeidskraft for arbeidsgivere i tusentall rundt om. 

Anonymkode: 773ff...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når nå du blander beviskrav inn i diskusjonen så er det vel mer passende med omvendt bevisbyrde akkurat her? Så kan du bevise at Line ville fått jobb på egenhånd uten å ha fått vist for hele verden på tv, i beste sendetid, at hun kan jobbe? 

Saken er vel nærmere den her at biviser er vanskelig å fremskaffe for påstander. Men henser enntil undersøkelser gjort i forhold til de mange som går på Nav tiltak, så får omtrent ingen av dem ordinær jobb i eller etter årevis på praksisplass - gratis arbeidskraft for arbeidsgivere i tusentall rundt om. 

Anonymkode: 773ff...d08

Jeg sier bare at du ikke kan bevise det. Jeg går ut fra at hun har skaffet seg jobb på egenhånd, slik som de aller, aller fleste gjør. Det er derfor mye mer logisk å anta dette enn det du påstår. 

Anonymkode: f705a...040

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, O.G. skrev:

Ja, hun har vært beinhard. Honnør.

 

Hun hadde sikkert klart å holde seg i såkalt aktivitet uten praksisplass fra NAV

Mulig. men ikke sikkert. Med praksisplass unngår man passivitet og man får seg ny jobb før eller senere:-)

Anonymkode: f705a...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mulig. men ikke sikkert. Med praksisplass unngår man passivitet og man får seg ny jobb før eller senere:-)

Anonymkode: f705a...040

Lines historie forteller at folk i praksisplass får seg jobb heller senere enn før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Lines historie forteller at folk i praksisplass får seg jobb heller senere enn før. 

Lines historie forteller nettopp hennes historie. Ingen andre sin:-)

Anonymkode: f705a...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lines historie forteller nettopp hennes historie. Ingen andre sin:-)

Anonymkode: f705a...040

Vel, vi har flere historier her på forumet om folk som har gått årevis i praksisplass og blir forbigått når det skal settes folk inn i stillinger/gått fra praksisplass til praksisplass i årevis. Jobben deres uteblir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, vi har flere historier her på forumet om folk som har gått årevis i praksisplass og blir forbigått når det skal settes folk inn i stillinger/gått fra praksisplass til praksisplass i årevis. Jobben deres uteblir.

Og mange andre historier finnes med helt annet utfall også:-). 

Anonymkode: f705a...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og mange andre historier finnes med helt annet utfall også:-). 

Anonymkode: f705a...040

Jeg har lest en hittil i år, dvs om Line.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg har lest en hittil i år, dvs om Line.

I 2017 var det ca 75000 personer på tiltak:-)

Anonymkode: f705a...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I 2017 var det ca 75000 personer på tiltak:-)

Anonymkode: f705a...040

Hvor mange av dem er i jobb nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, O.G. skrev:

Hvor mange av dem er i jobb nå?

Bare en liten andel av de er i jobb. De fleste sliter enda mer etter tiltak.

Til og med grupper, som fysisk funksjonshemmede har bedre sjanse for å jobb ved å prøve å finne det selv enn å gå på diverse NAV-tiltak.

Dette meldte de allerede for tre år siden:

https://www.aftenposten.no/okonomi/i/gGaa/Funksjonshemmede-far-enklere-jobb-pa-egen-hand-enn-med-Nav-tiltak

Disse tiltakene er ren katastrofe og statslegalisert, sosial dumping - på grensa til slaveri, som du har påpekt. Dette er de isblå-regjeringen sin politikk og tankegang hele veien. De rike skal få enda mer og de fattige skal pulveriseres.

Ser ellers at troll-anonykoden 040 er tilbake for fullt, ja og kjører på med trolling, som vanlig.

Er det noe denne saken viser, så er det rett og slett at det nytter å gå ut i media. Hun hadde ennå ikke hatt noe 80% jobb (og den er med lønnstilskudd, hvorfor fikk hun ikke dette tidligere?) om hun ikke hadde gått til media.

Først nå ser det ut som det isblå "paret" i regjeringen (Regimet) reagerer og innrømmer at disse tiltakene er mislykket.

Anonymkode: 6de93...74f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare en liten andel av de er i jobb. De fleste sliter enda mer etter tiltak.

Til og med grupper, som fysisk funksjonshemmede har bedre sjanse for å jobb ved å prøve å finne det selv enn å gå på diverse NAV-tiltak.

Dette meldte de allerede for tre år siden:

https://www.aftenposten.no/okonomi/i/gGaa/Funksjonshemmede-far-enklere-jobb-pa-egen-hand-enn-med-Nav-tiltak

Disse tiltakene er ren katastrofe og statslegalisert, sosial dumping - på grensa til slaveri, som du har påpekt. Dette er de isblå-regjeringen sin politikk og tankegang hele veien. De rike skal få enda mer og de fattige skal pulveriseres.

Ser ellers at troll-anonykoden 040 er tilbake for fullt, ja og kjører på med trolling, som vanlig.

Er det noe denne saken viser, så er det rett og slett at det nytter å gå ut i media. Hun hadde ennå ikke hatt noe 80% jobb (og den er med lønnstilskudd, hvorfor fikk hun ikke dette tidligere?) om hun ikke hadde gått til media.

Først nå ser det ut som det isblå "paret" i regjeringen (Regimet) reagerer og innrømmer at disse tiltakene er mislykket.

Anonymkode: 6de93...74f

Slutt å kall meg troll. Jeg har ikke et eneste usaklig innlegg her.

Anonymkode: f705a...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å kall meg troll. Jeg har ikke et eneste usaklig innlegg her.

Anonymkode: f705a...040

Du er det, og er kun ute etter å provosere. Du har ingen fakta som backer opp det du sier - og du tråkker på de svake og sårbare i samfunnet. Morsomt hvordan til og med den "isblå" dronninga di nå innrømmer at tiltak er dårlig politikk.

Dette mente allerede andre folk i Høyre så tidlig som i 2014 - at tiltak er bare vas og tull. Men så var det IsDronningen som kjører sin høyreorienterte stil sammen med Trump-Frp venninna si.

https://www.dagsavisen.no/innenriks/unge-utnyttes-av-darlig-nav-tiltak-1.289256

Er latterlig når du insisterer på at man bør fortsette med et tiltak der et sted mellom 70 - 80% aldri får seg noe jobb. 

Selv lønnstilskudd er en 50 - 50 sjanse, men den er ikke brukt i noe særlig tilstrekkelig grad. 

 

 

Anonymkode: 6de93...74f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er det, og er kun ute etter å provosere. Du har ingen fakta som backer opp det du sier - og du tråkker på de svake og sårbare i samfunnet. Morsomt hvordan til og med den "isblå" dronninga di nå innrømmer at tiltak er dårlig politikk.

Dette mente allerede andre folk i Høyre så tidlig som i 2014 - at tiltak er bare vas og tull. Men så var det IsDronningen som kjører sin høyreorienterte stil sammen med Trump-Frp venninna si.

https://www.dagsavisen.no/innenriks/unge-utnyttes-av-darlig-nav-tiltak-1.289256

Er latterlig når du insisterer på at man bør fortsette med et tiltak der et sted mellom 70 - 80% aldri får seg noe jobb. 

Selv lønnstilskudd er en 50 - 50 sjanse, men den er ikke brukt i noe særlig tilstrekkelig grad. 

 

 

Anonymkode: 6de93...74f

Hvor er dine fakta?

Mange av de som er i tiltak er relativt langt fra arbeidslivet. Hvis de ikke får seg jobb, er det ikke nødvendigvis pga tiltaket. Dette er en krevende gruppe.

Og å hevde at hun i artikkelen fikk jobb pga hun gikk til media er for dumt, det vet du ingen ting om.

Anonymkode: 8bb14...c81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tiltak" er nytale for straffarbeid. Målet er flest mulig i straffarbeid, slik at de kan fortrenge ordinært ansatte, og skape mer menneskemasse til straffarbeid.

Anonymkode: dbdc9...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og mange andre historier finnes med helt annet utfall også:-). 

Anonymkode: f705a...040

Definitivt. På varehuset der jeg har jobbet de siste 4 årene, har alle unntatt èn som har vært der gjennom nav fått jobb. En av dem ble til og med logistikksjef. Han som ikke fikk jobb var eks-narkoman, og sluttet av egen vilje når han sprakk. 

Anonymkode: 54430...c1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er det, og er kun ute etter å provosere. Du har ingen fakta som backer opp det du sier - og du tråkker på de svake og sårbare i samfunnet. Morsomt hvordan til og med den "isblå" dronninga di nå innrømmer at tiltak er dårlig politikk.

Dette mente allerede andre folk i Høyre så tidlig som i 2014 - at tiltak er bare vas og tull. Men så var det IsDronningen som kjører sin høyreorienterte stil sammen med Trump-Frp venninna si.

https://www.dagsavisen.no/innenriks/unge-utnyttes-av-darlig-nav-tiltak-1.289256

Er latterlig når du insisterer på at man bør fortsette med et tiltak der et sted mellom 70 - 80% aldri får seg noe jobb. 

Selv lønnstilskudd er en 50 - 50 sjanse, men den er ikke brukt i noe særlig tilstrekkelig grad. 

 

 

Anonymkode: 6de93...74f

Ingen provosering herfra. Det jeg har hevdet er at tiltak er en bra ting når man ikke har jobb. At det fører til jobb har jeg aldri hevdet.

Jeg sier derimot at man søker jobb på lik linje med alle andre. Forskjellen er bare at på tiltak har man noe å gjøre på i mellomtiden, og går ikke hjemme og sløver ned. Iom at man aldri vet hvor lenge det går før man er i jobb igjen:-)

Anonymkode: f705a...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen provosering herfra. Det jeg har hevdet er at tiltak er en bra ting når man ikke har jobb. At det fører til jobb har jeg aldri hevdet.

Jeg sier derimot at man søker jobb på lik linje med alle andre. Forskjellen er bare at på tiltak har man noe å gjøre på i mellomtiden, og går ikke hjemme og sløver ned. Iom at man aldri vet hvor lenge det går før man er i jobb igjen:-)

Anonymkode: f705a...040

Du har ikke kommet med noe argumentasjon som bygger opp påstanden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen provosering herfra. Det jeg har hevdet er at tiltak er en bra ting når man ikke har jobb. At det fører til jobb har jeg aldri hevdet.

Jeg sier derimot at man søker jobb på lik linje med alle andre. Forskjellen er bare at på tiltak har man noe å gjøre på i mellomtiden, og går ikke hjemme og sløver ned. Iom at man aldri vet hvor lenge det går før man er i jobb igjen:-)

Anonymkode: f705a...040

Hvorfor er tiltak en bra ting når det ikke fører til at svært mange i tiltak ikke ender opp med å få ordinær jobb etter tiltaksperioden? 

Å ha folk gående på tiltak i årevis er dobbelt tap samfunnsmessig. For det første går man glipp av skatteinngang fra den som ikke har jobb, for det andre betaler NAV bedriften for at man skal ha en gående i tiltak. Slike tiltak er idioti. 

Anonymkode: 0a94e...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...