Gå til innhold

Spar grus for NAV for 13 000 i måneden


straamann

Arbeidsmarkedstiltak  

279 stemmer

  1. 1. Driver NAV med sosial dumping?

    • Ja. dette er organisert slavearbeid som undergraver arbeidsmarkedet for arbeidstagere
      142
    • Nei. Folk som ikke har jobb må komme seg opp om morran
      99
    • Vet ikke. Komplisert problemstilling
      37


Anbefalte innlegg

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde det var vanlig at de tok opp studielån som vanlig, men at de fikk ekstra støtte fra NAV i tillegg? Uansett er utdanning ikke for alle, men det er supert at det er en mulighet for de som ønsker det. Og noen har kanskje allerede en bachelor, og NAV støtter sjelden/aldri master. (Dvs jeg kjenner ei som fikk det, og hun fikk fast jobb etterpå, men jeg tror det er veldig uvanlig at NAV støtter master. Hun hadde en helt typisk fullstendig unyttig bachelor - dvs en det er omtrent umulig å få jobb med, man må ha master.)

Anonymkode: 8bb14...c81

Utdanning er nok ikke for alle nei,og forstår egentlig at NAV ikke vil gå inn å støtte folk som skal ta master.De tenker jeg er i utgangspunktet ressurssterke nok til å klare seg selv.Men tror nok at sikkert mange av de på tiltak fint kunne klart en yrkesfaglig utdanning på videregående skoles nivå.Synes NAV heller burde brukt penger på det,framfor tiltak som ikke er fremtidsrettet og kompetansehevende.

Anonymkode: e6faa...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utdanning er nok ikke for alle nei,og forstår egentlig at NAV ikke vil gå inn å støtte folk som skal ta master.De tenker jeg er i utgangspunktet ressurssterke nok til å klare seg selv.Men tror nok at sikkert mange av de på tiltak fint kunne klart en yrkesfaglig utdanning på videregående skoles nivå.Synes NAV heller burde brukt penger på det,framfor tiltak som ikke er fremtidsrettet og kompetansehevende.

Anonymkode: e6faa...020

Lurer på hvordan dette vil utvikle seg fremover, etterhvert som det blir nærmest et krav om master i en rekke yrker. Skal NAV da begynne å støtte masterløp? Eller skal de tvinge de på tiltak til å ta yrker som ikke krever høyere utdanning, men som de kanskje ikke egner seg til av interesse/og eller personlige forutsetninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, straamann skrev:

Lurer på hvordan dette vil utvikle seg fremover, etterhvert som det blir nærmest et krav om master i en rekke yrker. Skal NAV da begynne å støtte masterløp? Eller skal de tvinge de på tiltak til å ta yrker som ikke krever høyere utdanning, men som de kanskje ikke egner seg til av interesse/og eller personlige forutsetninger.

Nav tar ikke hensyn til interesser.

Anonymkode: 328fb...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal de da behandles mens de er arbeidsledige? Hva skal forskjellen ligge i?

Anonymkode: f705a...040

 

7 timer siden, lurings skrev:

Folk trenger individuell hjelp. De fleste arbeidsledige finner ny jobb selv, og trenger bare dagpenger i mellomtiden.

Som f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og i dette tilfellet er åpenbart jeg enig og du uenig. Helt greit det.

Anonymkode: f705a...040

Det er heller snakk om at du nekter å argumentere, men heller sprer ut hjernedødt hat mot arbeidsledige og andre som sliter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, straamann skrev:

Lurer på hvordan dette vil utvikle seg fremover, etterhvert som det blir nærmest et krav om master i en rekke yrker. Skal NAV da begynne å støtte masterløp? Eller skal de tvinge de på tiltak til å ta yrker som ikke krever høyere utdanning, men som de kanskje ikke egner seg til av interesse/og eller personlige forutsetninger.

Er nok en myte at «alle» må ha master.

Det kommer alltid til å være behov for fagfolk innen yrkesfag,og det er mye å velge mellom der.Kjenner folk som f.eks har tatt snekker- eller tømrerfagbrev via NAV og som er i full jobb i dag - med bedre inntekt enn det mange høyere utdannede har.

Men det aller viktigste er jo personlige forutsetninger og interesser.Men det synes jeg hver enkelt må ta ansvar for å finne, ikke NAV sin jobb.

Anonymkode: e6faa...020

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nav må få bedre spillerom i fht å hjelpe den enkelte med det den trenger. Mange er villige til å legge ned en betydelig innsats i å heve kompetansen og erfaringen men blir stoppet av regler som fjerner pengestøtten om de gjør det. Om man f.ks er i ett tiltak bør man kunne i søknader skrive at man er i jobb og ikke at man er i tiltak. Man burde også få en vanlig attest og referanse som man kunne legge ved søknader.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er nok en myte at «alle» må ha master.

Det kommer alltid til å være behov for fagfolk innen yrkesfag,og det er mye å velge mellom der.Kjenner folk som f.eks har tatt snekker- eller tømrerfagbrev via NAV og som er i full jobb i dag - med bedre inntekt enn det mange høyere utdannede har.

Men det aller viktigste er jo personlige forutsetninger og interesser.Men det synes jeg hver enkelt må ta ansvar for å finne, ikke NAV sin jobb.

Anonymkode: e6faa...020

Riktig det, og jeg er veldig for yrkesfag. Men det er ikke alle yrkesfag passer for, og noen har rett og slett ikke helse til slike yrker. Det er få yrkesfag som ikke krever noe fysisk.

48 minutter siden, Drakan skrev:

Er ikke villig til å stemme når svarene er så bias. 

I denne saken er det steile fronter. De som mener Ja og Nei - alternativene er for bias, kan velge "vet ikke"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, straamann skrev:

Riktig det, og jeg er veldig for yrkesfag. Men det er ikke alle yrkesfag passer for, og noen har rett og slett ikke helse til slike yrker. Det er få yrkesfag som ikke krever noe fysisk.

I denne saken er det steile fronter. De som mener Ja og Nei - alternativene er for bias, kan velge "vet ikke"

Jeg vet derimot, derfor finner jeg svarene bias. 
Pff. -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spa grus er ingen krevende jobb og du trenger ingen utdannelse for å gjøre jobben, hvor mye mener du selv man bør tjene på det? Mange med mye ansvar og belastende jobber, tjener ikke stort mer.

Anonymkode: 06146...0ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si måten du har ordlagt deg på i avstemningen ikke er helt nøytral og er ment for å få folk til å stemme på en bestemt måte. Hvor vil du egentlig med det? Nå kan det jo ikke brukes til noe. 

Anonymkode: 06146...0ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man spar ikke grus for nav, men for samfunnet og seg selv slik at samfunnet kan gi en penger, vinn vinn. Det er så mye syting i verdens beste land å bo i, med best ordninger, flytt til utlandet da!

Anonymkode: 06146...0ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.12.2017 den 9.01, AnonymBruker skrev:

Å spa grus er ingen krevende jobb og du trenger ingen utdannelse for å gjøre jobben, hvor mye mener du selv man bør tjene på det? Mange med mye ansvar og belastende jobber, tjener ikke stort mer.

Anonymkode: 06146...0ae

Hvorfor skal ansvar automatisk gi så mye mer i lønn? Når det gjelder hva som er belastende kan vel fravær av ansvar være langt mer belastende enn å ha endel ansvar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/16/2017 den 9.01, AnonymBruker skrev:

Å spa grus er ingen krevende jobb og du trenger ingen utdannelse for å gjøre jobben, hvor mye mener du selv man bør tjene på det? Mange med mye ansvar og belastende jobber, tjener ikke stort mer.

Anonymkode: 06146...0ae

I hvilke jobber tjener man 13.000 butto?

Anonymkode: 328fb...5d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en oppdatering og vise i enda større grad hvor kvalm denne "tiltak" ordningen er. 

Nå innrømmer endelig Mrs Skattaalææætttaa Erna Thatcher at ordningen overhodet ikke er god nok, så nå lover hun endringer. Whatever, sier jeg bare, for denne latterlige ordningen har bare eskalert siden 2013 - det var da hun sammen med Ayn Rand, tok makta.

http://www.tv2.no/a/9564086/

Her er ellers en svært fin oversikt over den gjennomsnittelige månedslønna i 314 yrker

Den laveste stillingen på lista har 25.400 kr per måned - da sniffer man på sopp dagen lang.

https://frifagbevegelse.no/nyheter/dette-er-snittlonna-i-over-300-yrker-6.158.443565.8391cddd3b

Vil man sniffe på søppel hele dagen lang, med tanke på "gjenvinning", så får man 282.plass og 31.000 kroner brutto i snitt per måned.

Så da kan vi vel legge NAV tiltak på 315.plass - der man får alt fra 8.000 til 13.000 kr per måned for å sniffe grus støv inn i lungene.

 

Endret av Tha_M34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.12.2017 den 18.53, AnonymBruker skrev:

I hvilke jobber tjener man 13.000 butto?

Anonymkode: 328fb...5d9

Det er netto.

Anonymkode: 06146...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er netto.

Anonymkode: 06146...0ae

Og i hvilke jobber har man utbetalt 13000 kr?

Anonymkode: 328fb...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/16/2017 at 9:01 AM, AnonymBruker said:

Å spa grus er ingen krevende jobb og du trenger ingen utdannelse for å gjøre jobben, hvor mye mener du selv man bør tjene på det? Mange med mye ansvar og belastende jobber, tjener ikke stort mer.

Anonymkode: 06146...0ae

Du betaler for et menneske sin tid. Skal vi begynne å betale alle som har enkle jobber 60kr i timen? Kjøre post? Tja, de kan alltids få 80kr timen

Anonymkode: 70571...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2017 den 18.43, PeeWee skrev:

Hvorfor skal ansvar automatisk gi så mye mer i lønn? Når det gjelder hva som er belastende kan vel fravær av ansvar være langt mer belastende enn å ha endel ansvar. 

Det er mer krevende, og det skal belønner, geir.

Anonymkode: 328fb...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...