Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår


Tyah

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Tyah skrev:

Jeg har bestilt time hos privat gynekolog 18 juli. Tenker at det er verdt pengene, og vi har jo råd til det 😊

:yvonne:

Skulle jo for all del ønske at dere slapp, men er så mange som går og venter nesten et år eller mer før de sjekker om noe kan være galt, og jeg syns det er synd hvis det viser seg at man har problemer som kan ordnes med f.eks. stimulering av EL, eller andre tiltak (få opp sædkvalitet f.eks.). Er nesten blitt min hjertesak dette etter at det viste seg at jeg har PCOS selv om fastlegen var veldig sikker på at det ikke var det :) Så derfor jeg blir litt engasjert og maser litt når det kommer til dette temaet. Vet hvor sårt det er å gå rundt å tenke at noe kan være galt, og så prøver alle rundt å overbevise om at alt sikkert er i orden. Da syns jeg det er bedre å sjekke for å være sikker!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Aryamili Skulle også ønske vi slapp, men mest sannsynlig er nok alt fint eller kroppen som trenger litt hjelp bare. Da er det som du sier bedre å oppsøke hjelp nå enn å gå i 1 år eller lenger og ikke vite 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonene mine løper løpsk, jeg gråter, jeg er irritabel, tålmodigheten er ikke eksisterende, brystene er tunge og ømme og jeg har en merkelig følelse nederst i magen. Ikke mensmurringer, men en trykkende følelse. Disse symptomene kjenner jeg igjen. Dette er PMS, og dette blir ett PMS innlegg som jeg sikkert angrer på at jeg skriver.

Så ja, jeg testet jeg, selv om jeg ikke skulle det som den idioten jeg er. Testen i dag var selvfølgelig blenda. Ser ikke ut som det har klaffet i PP6 heller. Egentlig helt greit. I kveld skal jeg unne meg sushi og vin med en venninne og drite i hele prøveopplegget. For jeg blir jo IKKE gravid når vi prøver. Jeg ble gravid i den mest stressende og dårligste perioden i livet mitt, hvor vi hadde sex 1 eneste gang på en måned. Så latterlig.. Neste måned tar vi en prøvepause på ubestemt tid. Vi reiser på ferie, og i ferien min skal jeg ha sex når jeg vil, og jeg skal ikke ha noe tvangssex fordi en app sier det. Kjenner at sexlysten er helt død, og at samboer irriterer meg, noe som ikke er bra når vi liksom skal bli en familie. I skrivende stund sitter jeg i stuen, terrassedøren står åpen og jeg hører unger som leker. Faen det suger å være ufrivillig barnløs når man bor i ett nabolag fullt av unger .. Føler ikke vi passer litt inn her!! Og hvorfor har vi kjøpt dette huset her med 3 ekstra soverom? Vi kommer aldri til å fylle dem opp værtfall føles det som.

E0EA4B17-0F69-4AC0-92FD-8149D459E8B9.thumb.jpeg.0951472118e0c2312e8610ecc269766b.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tyah skrev:

Hormonene mine løper løpsk, jeg gråter, jeg er irritabel, tålmodigheten er ikke eksisterende, brystene er tunge og ømme og jeg har en merkelig følelse nederst i magen. Ikke mensmurringer, men en trykkende følelse. Disse symptomene kjenner jeg igjen. Dette er PMS, og dette blir ett PMS innlegg som jeg sikkert angrer på at jeg skriver.

Så ja, jeg testet jeg, selv om jeg ikke skulle det som den idioten jeg er. Testen i dag var selvfølgelig blenda. Ser ikke ut som det har klaffet i PP6 heller. Egentlig helt greit. I kveld skal jeg unne meg sushi og vin med en venninne og drite i hele prøveopplegget. For jeg blir jo IKKE gravid når vi prøver. Jeg ble gravid i den mest stressende og dårligste perioden i livet mitt, hvor vi hadde sex 1 eneste gang på en måned. Så latterlig.. Neste måned tar vi en prøvepause på ubestemt tid. Vi reiser på ferie, og i ferien min skal jeg ha sex når jeg vil, og jeg skal ikke ha noe tvangssex fordi en app sier det. Kjenner at sexlysten er helt død, og at samboer irriterer meg, noe som ikke er bra når vi liksom skal bli en familie. I skrivende stund sitter jeg i stuen, terrassedøren står åpen og jeg hører unger som leker. Faen det suger å være ufrivillig barnløs når man bor i ett nabolag fullt av unger .. Føler ikke vi passer litt inn her!! Og hvorfor har vi kjøpt dette huset her med 3 ekstra soverom? Vi kommer aldri til å fylle dem opp værtfall føles det som.

E0EA4B17-0F69-4AC0-92FD-8149D459E8B9.thumb.jpeg.0951472118e0c2312e8610ecc269766b.jpeg

❤️❤️

Det er helt absurd at det faktisk klaffer den gangen man virkelig tenker at nope, satser på neste gang... Vi var kjempestressa begge to, og under utredning, og så poff. Helt ut av det blå. 

Høres ut som det er lurt å ta et steg tilbake for å finne igjen de gode følelsene ❤️ nå ser jo det ut som at dette kanskje blir enda en SA for vår del, og jeg har allerede sagt  til mannen at jeg må ha en pause om vi mister igjen. Det er så tungt å være prøver. Gøy og spennende de første to månedene, men så begynner man å bli utålmodig og skuffet hver måned. Føler veldig med deg, og håper det klaffer snart❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du får luftet tankene dine! Forstår godt at dette er skikkelig tøft. Håper at en prøvepause gjør dere godt nå i sommer! Både for forholdet, og hvem vet, kanskje til og med tante Rød forstår at hun ikke er velkommen på en god stund?

Det å si "slapp av, ikke stress!" er jo et håpløst råd, selv om det er et godt tips. Man blir så oppslukt av prøvingen, det er gravide og barn over alt, og alt føles kjipt. Ønsker dere alt godt, og at du snart sitter der med to streker :klem::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig å høre. Likevel er det jo veldig tidlig med negativ test, IKM er vel ikke før til uka? Ikke mist håpet, jeg har fortsatt troa! Sender litt babystøv deres vei :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk dere ❤️ Vi får prøve å slappe av litt.. selv om det føles umulig når alt vi vil er å bli gravide.

@plastfolien IKM er 9 juli hvis jeg har samme sykluslengde som forrige syklus. Så det er jo alt for tidlig å teste egentlig. Skal ikke teste igjen med mindre mensen ikke dukker opp 9 juli ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 27, 7 dager til IKM, mellom 7 - 10 dpo.

Jeg er så forferdelig tørr i munnen. Jeg drikker vann som aldri før. Pepsi max frister ikke. Det er bare vann, vann og vann som gjelder. Og jeg er egentlig kjempe dårlig på å drikke vann. I natt har jeg nesten ikke fått sovet, max 2 timer. Jeg er kjempe trøtt, men munnen er så tørr at jeg drikker hele tiden, og må da opp for å tisse hele tiden, i tillegg er jeg kjempe varm i kroppen.. Dette visste jeg ikke at var tidlige tegn for noen en gang før jeg googlet det nå. Så nå er jeg litt håpefull, samtidig som det kan være en million andre ting :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krysser fingrene for at det har klaffet for dere! Du har IKM dagen etter meg, så der er ekstra spennende å følge med her. 

Endret av Metzili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser alt som krysses kan for deg nå altså! Hadde vært gøy om det ble Mars-baby på deg også :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Metzili skrev:

krysser fingrene for at det har klaffet for dere! Du har IKM dagen etter meg, så der er ekstra spennende å følge med her. 

Tusen takk for det :)

10 timer siden, Pjusk skrev:

Jeg krysser alt som krysses kan for deg nå altså! Hadde vært gøy om det ble Mars-baby på deg også :nigo:

 

Tusen takk! :hjerte: Ja, det hadde vært så gøy. Føler at nesten alle prøve-dagbøkene her er langt forbi meg, og gravide for lenge siden :ler:

2 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Så spennende @Tyah❤️

Ja, det er alltid så spennende og nervepirrende på denne tiden av syklusen.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 28 og tiden snegler seg frem til IKM. I de aller fleste syklusene har mensen kommet på dag 34 i syklusen.. Så det nærmer seg faktisk nå. Jeg har egentlig mistet litt troen da jeg føler meg ganske lik som de andre PP. Jeg har ømme bryster og mensmurringer som kommer og går. Humørsvigningene mine er også helt på trynet... Så nå avventer jeg bare og ser om mensen kommer på mandag. Eller? Søren, vi er invitert på grillfest på lørdag. Så tror jeg faktisk må teste lørdags morgen... Jeg har ikke tenkt å drikke så mye uannsett, men om testen er negativ, så tenker jeg å drikke ett par rusbrus... Hvis testen er negativ 2 dager før IKM er det jo nokså sikkert? Hater når det dukker slike ting opp i DPO-land, for jeg hadde hatt dårlig samvittighet om de viste seg at jeg var gravid, samtidig kan jeg ikke la livet stå på vent heller.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Tyah said:

Syklusdag 28 og tiden snegler seg frem til IKM. I de aller fleste syklusene har mensen kommet på dag 34 i syklusen.. Så det nærmer seg faktisk nå. Jeg har egentlig mistet litt troen da jeg føler meg ganske lik som de andre PP. Jeg har ømme bryster og mensmurringer som kommer og går. Humørsvigningene mine er også helt på trynet... Så nå avventer jeg bare og ser om mensen kommer på mandag. Eller? Søren, vi er invitert på grillfest på lørdag. Så tror jeg faktisk må teste lørdags morgen... Jeg har ikke tenkt å drikke så mye uannsett, men om testen er negativ, så tenker jeg å drikke ett par rusbrus... Hvis testen er negativ 2 dager før IKM er det jo nokså sikkert? Hater når det dukker slike ting opp i DPO-land, for jeg hadde hatt dårlig samvittighet om de viste seg at jeg var gravid, samtidig kan jeg ikke la livet stå på vent heller.. :(

Mitt råd er å leve som vanlig.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er usikker på hva du skal gjøre. Mitt råd er også å prøve å leve så normalt som mulig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har blitt gravide, hadde dere intense stikk nedentil helt i starten av graviditeten? Husker jeg hadde det den gangen jeg ble gravid... Har ikke fått det nå, så derfor føler jeg det er null sjans for at det har klaffet denne PP.. Tenk at jeg går inn i PP7 neste uke...... 😭

I alle PP har jeg trøstet meg med at jeg og samboer har blitt gravide før, men tenk om det klaffet mot alle odds den gang 😭 

Føler alle jeg leser om som har prøvd så lenge finner ut at noe ikke stemmer, så har begynt å grue meg til 18. Juli når jeg har time hos gyn.... Det er bare meg som skal sjekkes i første omgang.

Jeg vet denne dagboken er fryktelig klagete.. Men jeg kan ikke la vær. Jeg har det skikkelig tøft om dagene og jeg klarer ikke å late som lenger 😢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår deg kjempegodt så bare klag du☺️ Det er noe dritt å ikke bli gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt :) det tok oss 7pp etter SA'en før det klaffet, så aldri si aldri. Men jeg vet at det føles håpløst ut, herlighet - vi startet jo med utredning i pp7, og var rimelig sikre på at noe var galt med oss. Hvorfor tok det så lang tid nå, når det klaffet i PP3 sist gang??

Uansett... Det beste jeg gjorde, var å ta til meg det fastlegen min sa. "selv om du og dere er veldig klare for å bli gravide, så kan det være at kroppen din ikke er det. Kroppen blir gravid når den er klar for det". Jeg tok det virkelig til meg, og tenkte at en eller annen gang, så skal det skje oss også. Men tro meg, det var vært mange tårer, bekymringer, for mye planlagt sex og litt for lite av alt annet kanskje. Det tar virkelig på når man ønsker det så sterkt. Det dere to er heldige med, er at dere snakker godt sammen, er åpne og viser omsorg for hverandre. Fortsett med det! 

Jeg også gruet meg litt til utredning. Jeg var redd for at det skulle være noe galt med MEG, at det var min feil at vi ikke ble gravide. Samtidig gledet jeg meg til å få vite, er det noe vi kan fikse? Eller er kroppen som den skal, den bare er ikke helt klar ennå? 

Masse lykke til, det klaffer plutselig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

 Jeg forstår deg kjempegodt så bare klag du☺️ Det er noe dritt å ikke bli gravid. 

Ja, det er skikkelig dritt... :(

11 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Skjønner deg veldig godt :) det tok oss 7pp etter SA'en før det klaffet, så aldri si aldri. Men jeg vet at det føles håpløst ut, herlighet - vi startet jo med utredning i pp7, og var rimelig sikre på at noe var galt med oss. Hvorfor tok det så lang tid nå, når det klaffet i PP3 sist gang??

Uansett... Det beste jeg gjorde, var å ta til meg det fastlegen min sa. "selv om du og dere er veldig klare for å bli gravide, så kan det være at kroppen din ikke er det. Kroppen blir gravid når den er klar for det". Jeg tok det virkelig til meg, og tenkte at en eller annen gang, så skal det skje oss også. Men tro meg, det var vært mange tårer, bekymringer, for mye planlagt sex og litt for lite av alt annet kanskje. Det tar virkelig på når man ønsker det så sterkt. Det dere to er heldige med, er at dere snakker godt sammen, er åpne og viser omsorg for hverandre. Fortsett med det! 

Jeg også gruet meg litt til utredning. Jeg var redd for at det skulle være noe galt med MEG, at det var min feil at vi ikke ble gravide. Samtidig gledet jeg meg til å få vite, er det noe vi kan fikse? Eller er kroppen som den skal, den bare er ikke helt klar ennå? 

Masse lykke til, det klaffer plutselig ❤️

Godt å høre at man ikke er alene om disse følelsene, eller alene om å prøve en stund :hjerte: Kanskje det klaffer for oss også i PP7 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jo begynne å tempe neste syklus. Men har begynt å tempe for å øve meg. Til nå har jeg tempet i skjeden. Å tempe rektalt hver morgen frister ikke for å si det sånn :laugh:

Jeg har tempet siden CD23. Så det er jo mest sannsynlig etter EL. Tempene har vært slik:

CD23: 36,66

CD24: tempet ikke. Ingen søvn.

CD25: 36,68

CD26: 36,82

CD27: tempet ikke. våknet senere.

CD28: 36,68

CD29: 36,88

CD30: 36,94

Håper den fortsetter å stige eller holde seg høy og at jeg mot alle symptomer og odds har blitt gravid denne PP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...